probleem met verzorgster

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluimers
Berichten: 38
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: ENTER!!!!

probleem met verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 18:48

Ik heb een 3 ponies, en een daarvan wordt fulltime bereden(Jana) door een verzorgster. We noemen haar eventjes H. H rijdt elke dag en dat vind ik super goed van haar! Maar de laatste tijd wordt ze wat raar; als ik Jana's zadel gebruik op mijn andere pony moet de singel eraf. Dan komt ze naar mij toe; "wil je in het vervolg wel de spulllen terug leggen, als je ze gebruikt, wat dit vind ik niet relax." Laatst ging ik rijden en dat had ik haar verteld, samen met een vriendin. Kwam ze die dag ontzettend chagrijnig aan, samen met een andere vriendin. zei ze: "ja, je kunt toch zeggen wanneer je gaat rijden! En ik vind het raar" Later sprak ik die vriendin die zij had meegenomen naar mijn huis die had gezegt dat H helemaal niet van plan was om te gaan rijden, en alleen kwam om Jana even een worteltje te voeren. H had volgens haar gezegt: "kom, we gaan eens eventjes met haar moeder praten!"
Ook zegt ze dat als ik met Jana ga rijden, dat ik dat dan tijdig moet zeggen, en dat ik moet oppassen dat ik haar niet verpest
Het is mijn paard! Binnekort gaan we samen op dressuurwedstrijd, verder weg, ik neem haar mee met de trailer, heb gevraagd of ze niet toevallig ook mee wou rijden. Gaat haar moeder erachteraan rijden met een horde vriendinnen van haar, die ik ook ken, waar ik helemaal gek van word!! Ja, ze heeft het recht wel om dat te doen, maja, toch echt aardig is anders. Wat zouden jullie doen in deze positie?

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re: probleem met verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:50

het lijkt een beetje alsof zij de leiding over neemt...
Ik zou is goed met haar gaan praten en duidelijke afspraken maken.
En als dat niet werkt?? Misschien iemand anders zoeken.
Succes ermee!!

Baileys_22
Berichten: 274
Geregistreerd: 22-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:52

als jij niet wil dat die vriendinnen mee gaan moet je dat gewoon zggen, het is jou paardje waar zei op MAG rijden neem ik aan?

en zo als melmel al zeg ga met haar praten

neem desnoods je moeder mee en praat met haar en haar moeder

Lizzzzz

Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:53

ik weet het niet echt.. Wel een beetje raar! van H..
ik ben zelf nogal jaloers aangelegt als het met verzorgers gaat. (vooral als ze onwijs goed kunnen paardrijden) ik ben dan altijd ban (echt heel stom) dat Silene haar liever gaat vinden dan ik omdat zij beter kan rijden dan ik. MAargoed.. ik zou vragen waarom ze dat doet.. want het is toch jou pony?!
Groetjess

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:53

Je laat je toch niet commanderen door een verzorgster.... Laat maar eens in een goed gesprek jouw mening klinken. Vooraf even wat punten op papier, even diep adem halen en uitspreken wat je op je lever hebt.

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:54

hallo zeg het is jou pony. Zij gaat de baas spelen. Ik had dat niet gepikt ga met haar praten veranderd het niet...dan moet je maar zeggen dat ze niet meer moet komen

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:55

Het lijkt wel of het haar paarden zijn! leer haar een lesje en zeg het een keer recht in haatr gezicht ofzo! zo'n verwaande toon moet jij niet pikken!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:08

ik denk dat je even de verhoudingen weer recht moet zetten

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:54

ben het met KiWiKo eens..
als het jou pony is , moet je dr wat van zeggen,ik zou me ook zeker niet zo laten commanderen.
ik rij zelf ook voor andere mensen, en helaas rijdt er af en toe ook ander meisje op.. die dan 2 weken niet komt en dan vrolijk wel weer,heb het wel tegen dat meissie gezegt omdat zij dat paard waar ik op rij zij ook op rijdt.
heb ook met de mensen gepraat, en ze waren het met mij eens,het is wel hun paard mar goed het voelt als me eigen,zo behandel ik haar ook..
succes er nog mee, zou zeker tegen haar zeggen dat ze normaal moet doen of moet weggaan .

pluimers
Berichten: 38
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: ENTER!!!!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 22:42

ja, ik ben ook al een paar keer boos op der geworden want dat tolereer ik echt niet! Jana is en blijft van mij. Maar we hebben laatst gezegt dat mijn zus voor Jana zou gaan zorgen, die woont al uit huis, en komt nooit. Die zegt dat ik niet moet zeiken, dat H oooh zo lief is. Etc.

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:11

ik zou als ik jou was eens met H gaan praten,en als je er niet uit komt zeg je gewoon dat ze weg moet en dat je iemand anders zoekt, zijn genoeg meiden/meisjes die een paardje zoeken..

Renee__

Berichten: 2980
Geregistreerd: 19-05-05

Re: probleem met verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:38

Hmm, raar.

Klinkt hard/moeilijk, maar ik zou haar is de waarheid vertellen, het is JOUW paard, en jij hebt ook je regels.

Succes met wat je gaat doen, snap best dat jij niet wil dat al die vriendinnen meegaan!

OlympicOrry

Berichten: 595
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:46

[size=9]Ze doet net alsof het haar paard is ik zou haar gewoon zeggen dat ze haar maar moet aanpassen aan jouw situatie het is nu ook eenmaal jouw paard! Zij hoeft enkel met jouw rekening te houden en jij niet met haar. Het is inderdaad nogal een ingewikkelde zaak.Nou ja succes ermee[/size]

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:58

zou haar er toch even duidelijk op aan spreken wat je hiervan vind, evt je moeder.

Rowanlover
Berichten: 442
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Gennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 00:02

wOow dit vind ik echt niet kunnen ! zeg er iets van ! ,, het is jou pony niet die van haar,, en als ze dan bot reageert zou ik haar gwoon zeggen dat ze dan maar niet meer moet komen,, ! denk er maar over naar ma zou je niet laten commanderen door haar ,, heb zelf een verzorgpony en dat baasje vraagt altijd aan mij of zei mag rijden dit vind ike cht erg! want is tog haar paard vind echt dat het baasj zelf alles mag de verzorgster moet zich maar aanpassen

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 00:04

als ze tegen jou zegt dat je wel eens mocht zeggen dat je ging rijden moet je gewoon zeggen "het is toevallig wel MIJN paard"

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 00:14

Ik zou haar even heel duidelijk maken dat het jouw paard is en dat zij blij mag zijn dat ze er alles mee mag doen! (ik neem even aan dat ze er niks voor betaald en vrij is in het doen en laten wat ik opmaak uit je verhaal).
Wij hebben op stal een kalender, daar schrijven we alles in op. Wat we hebben gedaan maar ook als we er een keer niet zijn etc. als we een keer een andere pony rijden dan normaal of op een andere dag dan normaal. Zo heb je dus overzicht en houvast! Misschien een idee voor je?
Ze krijgt het wel hoog in dr bol... "uitkijken dat je je eigen paard niet verpest"... uhmm wat zeg je?

edit; en goede afspraken makenover de wedstrijden. soort voorwaardes.. max. 1 vriendin mee bijvoorbeeld. Dan heb je geen hele kudde

pluimers
Berichten: 38
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: ENTER!!!!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 15:39

ja jullie hebben gelijk

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:26

wow, zij durft. Ik geloof dat ze denkt dat Jana van haar is :S T-ruthola.. sorry hoor. Ga met haar praten en maak duidelijke afspraken. Wil ze dat niet dan zou ik der wegsturen en op zoek gaan naar een andere verzorgster!

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:31

Ik verplaats het even naar VP .

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Re: probleem met verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:36

Betaald ze er eigenlijk voor?
En is er een leeftijdsverschil tussen jullie?

Ik heb voor mijn vorige paard heel wat bijrijdsters en verzorgsters gehad.
Maar als het zo uit de hand zou lopen als bij jou,hadden ze het bij mij geen week uitgehouden hoor

Een verzorgster met babbels,en zeggen wat jij moet doen?!?
Gekker moet het niet worden hoor.

Ga bij jezelf te rade of je het de moeite vindt om dit uit te praten.
Vind je dat niet,lijkt mij de keuze duidelijk....

Wegwezen met zo'n verwaand pennymeisje

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:14

Ze doet je pony elke dag en dat ze vraagt om te melden wanneer je gaat rijden, tot daarentoe, maar de manier waarop, ik zou het nog niet in m'n hoofd halen .


Ik ken verder de situatie ook niet of ze zomaar mag rijden, betaald, of jij hulp zocht, dus of ze al dan niet beetje inspraak heeft, dat is dan een andere discussie . Het is iig nog steeds jouw paard, een kalender zoals eerder gezegd is mssn geen slecht idee.

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:20

laat even weten als je met haar gesproken heb

Bounce
Berichten: 925
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:30

ik denk, nee weet zeker dat je nu echt gauw wat moet gaan doen, anders neemt ze je paard nog een xr over hee jeminee wat een ....... Ik zou zeker tegen haar zeggen dat ze normaal moet doen of moet weggaan. Want het is nog altijd JOU paard succes laat ff wat horen als je met dr hebt gepraat

pluimers
Berichten: 38
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: ENTER!!!!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 23:45

Ze betaald er niet voor, ze is 1 jaar jonger dan ik. Ze was altijd een goeie vriendin van me. Het gaat nu wel wat beter. Ik heb gezegt dat ik beslis, enzo. Verder ga ik nog f met mijn ouders praten.