Mijn verzorgpaard is verkocht! snik snik.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
i_horselover
Berichten: 165
Geregistreerd: 23-02-04

Mijn verzorgpaard is verkocht! snik snik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 15:24

hoi allemaal, mijn verzorgpaardje (kvika) is verkocht , ik mis haar echt heeeeeeeeeeeeeeeel erg.
ik vroeg me af of dat jou ook is gebeurd en wat vind je daarvan?

groetjes ivy

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:30

heb ik ook gehad bij lady........
denk nu weer aan d'r lieve koppie
ik hoorde het een dag voordat ze wegging d'r baasje was speciaal naar mijn huis toegegaan om te zeggen dat ze wegging.
dat vond ik zo lief.
we gingen ( toen lady wegging) naar de efteling dus ging ik s'ochtens om 7 uur nog ff afschied nemen
maar het was een geluk bij een ongeluk want ik had 3 maanden daarna mijn eerste eigen pony!! Bugs...
maar hopelijk eindigt het bij jou ook zo...........

heel veel sterkte ik weet hoe het voelt..........................

Pallie
Berichten: 54
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: WESTWOUD!!!!!!!!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:34

Het is mij niet overkomen maar het lijkt me wel heel erg piep...
Sterkte ermee!!

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:00

Ik heb een aantal keer zoiets meegemaakt, 1 keer zelfs dat m'n verzorgpony ingeslapen moest worden en dat hoorde ik een dag van te vooren van een stalmedewerkster, de eigenaresse had mij helemaal niks laten weten en ik mocht ook niet mee naar de kliniek waar het gedaan werd. Ik was echt zo verdrietig toen. Ook met verkopen heb ik dat een aantal keer meegemaakt, mij er op laten rijden en dan een dag van te voren doodleuk zeggen: hij gaat morgen weg, hij is verkocht. Ik ben toen echt het vertrouwen in paardeneigenaren kwijt geraakt en heb nu gelukkig iets van mezelf wat niemand van me af kan pakken.

Dus ik weet hoe je je voelt, heel veel sterkte de komende tijd.

Tam_

Berichten: 3730
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Dirksland. (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:03

ja brizer percies de 2e week van de zomer vakntie de rest van de vakantie gehuil

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:41

Niet verkocht (haha loop ook o.a. bij een handelsstal dus tja dan moet je je zowiezo ook niet hechten), maargoed bij de andere stal is wel mijn (verzorg)knollie afgekeurd. Ze hadden het mij al wel voorzichtig dmv hints duidelijk gemaakt dat ze waarschijnlijk naar de verzekering ging en dus voor dood verkocht.

En dat is dus ook helaas gebeurd. Heb ook vantevoren niet geweten wanneer ze opgehaald zou worden en ben er ook wel blij om ergens. Andere kant ook niet, omdat ik eigenlijk nog een keer foto's wou maken. Alhoewel ik de echte afscheidfotos al eens eerder gemaakt had...
Maar denk niet dat ik het aangekund had om haar per trailer te moeten zien vertrekken, dat wil ik niet als laatste beeld bij me dragen...nu zie ik haar lieve met oren op mij gespitste koppie die vervolgens nadat ik uit haar zicht ben weer lekker gaat staan grazen.

Maar missen....ja dat doe ik wel. Niet om het rijden of weet k het, maar om haar karaktertje en hoe wij 2en op elkaar ingespeeld waren...en ze was gewoon ook nog te jong! ?*zit hier verdorie alweer met tranen in de ogen*

i_horselover
Berichten: 165
Geregistreerd: 23-02-04

Re: Mijn verzorgpaard is verkocht! snik snik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 10:14

ik heb gelukkig heerlijk afscheid kunnen nemen van haar, kheb nog even kunnen rijden ZONDER ZADEL!!!

ik mis haar idd niet om het rijden(alhoewel ze heeeeeeerlijk zat=]) maar om hoe ze was, nu ze weg is weet ik pashoe veel ik eigenlijk van haar houd

ik heb ook super mooie foto's gelukkig maar missen ga ik haar altijd

Elsemieke
Berichten: 6198
Geregistreerd: 26-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:11

Tuurlijk is het erg, maar je komt er wel overheen. Als je met paarden werkt weetje dat je waarschijnlijk vroeg of laat je lieveling kwijt zal raken. Het is nu eenmal zo. Ook mij is dat wel eens overkomen en ik weet dus dat het erg is. Maar je vind vast weer een ander leuk beestje! En met Kvika gaat vast alles goed. Succes ermee!

Cieltje90
Berichten: 260
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Hengelo ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:56

Hej,

tis wel rot ja.
Ik heb een tijd bij een ''handelaar'' gereden.
Ik reed daar veel paarden& pony's enzz...
En die gingen ook altijd weg...kvond het super erg, maar na een tijdje ging het wel weer goed enz.
Daarna heb ik voor een oude man gereden en daar een E pony ingereden...hij zei dat ik mocht lessen alles!!...en ik had de pony ingereden..en verzorgde m daarvoor al paar maand...had er gewoon alle tijd in gestoken! zelf mn school ging er onder lijden (domdomdom) maar ik had het er gewoon voor over,,de band tussen mij en die pony was ZOOO sterk!
En op een dag ging ik naar stal,,,en HIJ WAS WEG..ik wist van nix helemaal nix, dus ik die man vragen waar die was, ja hij was verkocht hij kon dr super veel geld ineens voor krijgen!...en ik zei eigelijk heel bod van..en door wie komt dat dan? IK heb m zadelmak gemaakt en ingereden...IK heb m weer lief gemaakt (Twas een echte flikker...hij beet en trapte iedereen...maar na een tijd ging het zooo super! hineken als ik eraankwam enz)
En ik heb recht voor die man z'n gezicht gehuild (ik kon het niet meer inhouden!)
En ik denk dat hij zich behoooorlijk banketstaaf voelde op dat moment!
Ik ben daar na een tijdje ook weggegaan,,want steeds als ik daar kwam miste ik Casanova (die pony) gewoon super erg!

Maar nu heb ik lieve Jill...maar soms denk ik nog wel aan de paardjes en ponytjes die ik verzorgd en gereden heb

Liefs Ciliaaaa

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:29

He b het niet gehad nouja dat was nadat ik mijn pony had gekregen en ik wist het al een tijdje maarja..
Sterkte ermee

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:30

Wat rot voor je..

Weet je ook waarom ze is verkocht?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:32

Jammer hoor!

Maar ja, zo gaan die dingen af en toe. En als verzorgster heb je er niet zo veel over te vertellen. Neemt niet weg dat het natuurlijk meer dan kl*te is!!

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re: Mijn verzorgpaard is verkocht! snik snik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:36

Ten eerst: wat erg dat ze verkocht is. Dat is nooit leuk! Je hecht je toch aan zo'n dier! Ookal weet je dat, dat kan gebeuren als ze niet van jou is. Het blijft moeilijk als ze weggaan!

Ik verzorgde van 2000 tot 2002 een onwijs lieve arabische merrie.. helemaal gek met haar.. en op het eind beschouwde ik haar bijna als eigen paard.. ik zou haar dagelijks verzorgen en rijden etc.. een week later was ze verkocht.. niet ver weg, maar ik zag haar bijna nooit meer.. pff wat heb ik toen gehuild zeg.. Wel veel andere paarden daar verzorgd en ook veel van weggegaan, maar geen zo lief als dat vosje..

In de zomer 2005 heb ik haar terug kunnen kopen.. en nog steeds dolgelukkig met mijn Pareja.. Nu zelfs nog gekker op haar als toen.. En geen moment spijt gehad dat ik mijn vriendinnetje heb terug gekocht!
Laatst bijgewerkt door Nainkey op 03-12-05 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:39

ik heb het al wel vaker gehad maarja naar de 2e die verkocht werd kreeg ik ook mn eigen paardje.. bovendien kon ik me toen ookal niet meer hechten aan 'vreemde' paarden

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:09

PP --> Verzorgpaarden

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:54

Wat jammer!
Helaas heb je daar natuurlijk niets over te zeggen, maar het is wel erg sneu...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:55

Bij mij gebeurde het ook..
Ik gaf heel veel om die pony..
Mn moeder wou haar kopen, ik blij natuurlijk..
Enne toen kwamen er ineens andere kijken, toen ik daar was..
Ik had gewoon fijn gereden enz..
En toen kwamen er kopers kijken met trailer en al kwamen ze daar..

Ik wist van niks dus ik schrok me dood.
Heb niet gekeken bij het rijden, ik kon het niet..
Die avond ging ik nog even langs om mn cap te halen..
Die had ik daar laten liggen..
Heb haar een aai gegeven, ze stond er nog..
Niet wetend of ze verkocht was..
Die dag erna ging ik op kamp..
's avonds een smsje van me vriendin die altijd meeging dat ze verkocht was..
Ik haar opgebeld.. Wij kwaad op eigenaresse..
Want het ging haar en haar ouders alleen maar om het geld..
En toen ik terug was van kamp geinformeerd naar Furano..
Maar ze was die zondag toen ik net op kamp was al opgehaald..
K mis haar nog steeds verschrikkelijk..
Haar gedrag was gewoon super..
Eigenwijs en steigeren maar oh zo lief..
Ze was tegen mij nog liever dan tegen de eigenaresse..
Ik verzorgde haar maar 2 weken..
MAar ik kende haar al 3 jaar vn ponykamp..
1 jaar korter dan zij Furano had..
Ik houw nog steeds van haar..
Maar k ben haar kwijt en dat weet ik..
Ze staat gelukkig wel op een boerderij met andere paarden..
Ergens in Grootschermer in de buurt van Alkmaar..
En ik ben nog steeds op zoek naar haar..

2 andere lievelingen vd manege zijn ook ooit ineens verkocht..
Maar ze staan op de paardenschool in BArneveld..
En pb-de laatst met iemand van Bokt die ze kent..
Dus ze staan daar nog en het gaat goed met ze..
Zoiets steld je gerust..
En ik hoop ook zoiets nog van FUrano te horen..

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 21:08

jep en niet 1 x eentje ingeslapen >ouderdom
nog eentje ingeslapen> waarschijnlijk vergiftiging
eentje verkocht.. en nog eentje verkocht die laatste mis ik super erg! die heb ik zelf ingereden en al verkeersmak gemaakt.. vreselijk vond ik dat.. de eerste die ingeslapen is die verzorgde ik niet echt, maar deed er wel vaker dingen mee.. hij stond bij de rest.. de andere die is ingeslapen was mijn verzorgpony tot ik te groot werd en toen deed ik er nog mee knuffelen en al.. was de vader van die wat verkocht is.. daarna ben ik die ook gaan inrijden en al...

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:01

Laatst nog...twee Shetlandpony;s verkocht zonder dat die mensen het even konden melden....dat vond ik echt zo gemeen van ze

Shetveulen is ook verkocht maar daar weten we van en weten we waar die is Die heeft een superlief baasje en dan vind ik het niet erg!

i_horselover
Berichten: 165
Geregistreerd: 23-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 18:26

de baas van haar, was eigenlijk al vanplan om haar te verkopen voordat ik kwam, maar toen ik er was heeft hij gekeken of het zo lukte met zijn 2en.
de laatste paar maanden ging het niet goed met mijzelf, en voor hem was het onduidelijk wanneer ik wel en niet kwam.
toen heeft hij met zijn dochter erover gepraat en toen hebben ze besloten haar te verkopen.
ik cond het echt niet leuk maarja.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Re: Mijn verzorgpaard is verkocht! snik snik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:36

Balen, dit soort dingen zijn nooit leuk.
Ik heb het ook eens meegemaakt, op niet zo'n leuke manier. Zoon zei over msn dat het paard verkocht was, ik dacht dat hij loog ect. Maar helemaal in paniek, ik er nog even naartoe. Ik geloof dat dat ook de laatste keer was (is ook alweer een tijd geleden)
Maarja, de eigenaar heeft ook niet de moeite genomen me even te informeren van "goh we gaan hem verkopen, dat je het even weet"

i_horselover
Berichten: 165
Geregistreerd: 23-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:34

dat is wel gemeen om het niet te zeggen.
ik wist het gelukkig wel een tijdje van tevoren, maar ze ging wel snel weg =[

doniaxxsiske

Berichten: 145
Geregistreerd: 06-12-05

mijn beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:52

Hey mensen,
echt super erg al die verhalen,
en ja ik kan me hier ook bij aansluiten helaas. het is nu iets langer als een jaar geleden dat mijn lieve beauty verkocht is.....
dat was een Welschje zon "koppig schatje". zei stond samen met haar grote vriendin karlijn. die twee waren onafscheidelijk. ze hadden allebei wedstrijd: dressuur,cross en springen gelopen. maar Beauty stond al bijna 2 jaar stil en karlijn 1 1/2 jaar. omdat ze een andere hadden gekocht. Mijn beauty had geen conditie meer. die ik na een heel jaar hard werken er weer in heb gekregen. haar weer heb geleerd aan teugel te lopen enz. Ook karlijn was weer wat bijgeschaafd naar een jaar hard werken. en toen kwam voor mij "de klap". een vriendin van mijn ouders belde mij op van : Hoor eens Bo, Beauty word verkocht je kunt morgen nog rijden. ( die vriendin woonde op het erf van die mensen) Ik mijn vriendin met tranen opgebeld van luister eens Beauty word verkocht. en ik had voor haar ook de mededeling dat niet lang daarna Karlijn verkocht zou worden. Wij dus de volgende gaan rijden. Waren allebei super braaf zo goed hadden ze nog nooit gelopen. Ik had ondertussen zon band met die Pony. ze was eenkennig en na een jaar haar verzorgd te hebben hinnikte ze naar mij. gooide zelfs haar eigen baasje eraf en mij niet. En die zondag deed ze alles wat ik haar vroeg had zo weer een wedstrijd kunnen rijden. En dat doet pijn......

Laatst heb ik gehoord van die mensen waar Beauty toen van was. dat ze te horen hadden gekregen dat Beauty kreupel was. en dat het niet lang meer zou duren dat ze ingeslapen zou worden. dus ze zal nu wel in de paardenhemel zijn de mensen waarnaar ze verkocht is hebben teveel van haar verlangt. de volgende dag reed ze al in een les mee op een manege (wat ze niet gewend is). en binnen een maand reed ze weer cross waar ze niet de conditie voor had. maar ze had wel doorzettingsvermogen en dat heeft haar leven gekost. Ook was ze super vermagerd had ik gehoord.....

met Karlijn gaat het wel super goed. ze rijdt zelfs weer wedstrijden. waar ze alweer een paar keer eerste is geworden.

Maar ik heb nu weer na meer als een jaar tijd.
6 schatten van verzorgtinkers..............

bij wel goede baasjes......


Maar dit wil niet zeggen dat ik niet nog steeds pijn en verdriet voel voor haar. toen ik hoorde dat ze ingeslapen zou worden huilde ik weer net zo hard. en ook met dit verhaal schrijven heb ik brandende ogen....

HET WAS MIJN PONY

i_horselover
Berichten: 165
Geregistreerd: 23-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 15:34

wat sneu voor je echt waar

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:10

Ik herken het zeker ja
Ik reed voor 1 man 2 paarden, Keramiek en Hilly.
Ipc reed ik alleen Hilly maar op een gegeven moment gevraagd of ik ook op Keramiek mocht rijden. En dat mocht. Ze had 4 jaar stil gestaan en ik zou de training weer oppakken. Ik lesde met haar, zou ook een onderlinge wedstrijd starten, maar helaas op de dag van de wedstrijd was ze kreupel... toen ze weer goed liep (een aantal dagen erna) begon ik weer met het rijden van haar. Na een paar weken was er weer een onderlinge wedstrijd waar ik me voor had ingeschreven. 2 weken van te voren kwam ik voor mijn gebruikelijke les op de manege. Er werd aan mij gevraagd of ik al in de stallen was geweest. Ik zei nee, en vroeg me af waarom ze dat vroeg. Toen vertelde ze dat Keramiek verkocht was. Dat kwam aan als een klap in mijn gezicht Keramiek was een heel speciaal paard voor mij. Ik was helemaal verliefd op haar. Ze was een gewoon bruin paard maar met een koperen/gouden gloed over haar heen vooral in de zon zag je dat duidelijk. 2 weken later reed ik met mijn moeder naar de ruitersport zaak en op de terug weg zag ik Keramiek in een keer staan. Helemaal onrustig in een weiland.
Dat is mijn laatste beeld van haar. Ze staat nu ergens in België. Maar Keramiek is een paard dat ik nooit zal/kan vergeten.

Héél veel sterkte met je verlies i_horselover!!!