Rijden echt zo belangrijk?!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Rijden echt zo belangrijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 23:47

Dat is dus wat ik mij afvraag.
Ik lees en hoor heel vaak; ik heb een verzorgpony en ik rijd er dressuur mee maar, hij wil dat niet en blaat.
Maar, ik rijd bijna nooit.
En ik vind het ook heel leuk wat ik doe.
Is rijden echt zo belangrijk?!

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:49

Het ligt eraan. Voor mij is het rijden ook niet belangrijk, ze krijgt van mij dan zo af en toe ook gewoon een lekkere vrije dag. Maar omdat ik der nu nog moet 'leren kennen' ben ik nu voornamelijk alleen in de bak bezig.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:53

Nee, ik vind van niet. Vind rijden op zich heel leuk, maar van m'n verzorgpaardje zou het me niet uitmaken als ik er niet op kon rijden en alleen maar lekker kon tutten.
Maarja, nu doe ik het gewoon allebei

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:27

ik vind verzorgen heel belangrijk en hardstikke leuk en rijden ook gewoon het geheel vind ik leuk maar voor andere mensen is dat weer anders.. ik vind het allebei belangrijk

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 01:21

Voor mij is rijden toch het belangrijkste, de verzorging is meer wat 'erbij hoort' en soms is dat tutten best leuk, maar soms denk ik ook wel Pffff alweer poetsen

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Rijden echt zo belangrijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 12:21

Ik ben dus echt helemaal niet van het rijden.
Ik vind het echt geweldig om mijn verzorgshetje een uur te poetsen en met hem lekker naar buiten te gaan om te wandelen.
Ik rijd echt mischien 1 keer in de maand.
Ik hoor echt gewoon zo vaak het woord rijden.
Alsof het de hoofdzaak is.
Ik vind het meer een bijzaak.

Anoniem

Re: Rijden echt zo belangrijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:29

Vinaba schreef:
Ik ben dus echt helemaal niet van het rijden.
Ik vind het echt geweldig om mijn verzorgshetje een uur te poetsen en met hem lekker naar buiten te gaan om te wandelen.
Ik rijd echt mischien 1 keer in de maand.
Ik hoor echt gewoon zo vaak het woord rijden.
Alsof het de hoofdzaak is.
Ik vind het meer een bijzaak.

mn complimentjes, zo een verzorgstertje zoek ik al lang, wou dat ik er een kon vinden die lekker wil tutten met mn shet, en niet alleen rijden.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 12:45

Haha, bedankt.

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:14

hoe krom het ook klinkt, maar ik vind rijden toch wel belangrijk. ik betaal om te rijden dus dan wil ik ook rijden kijk als het gratis was, zou ik het niet erg vinden om niet te kunnen rijden dan loop ik heel nederland door met het paardje bij wijze van spreken . maar ik denk dat het er heel erg aan ligt of je moet betalen of niet.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:16

Hangt ervan af wat je doelstellingen zijn .

Ik wil graag wedstrijden rijden (doe ik sinds kort ook), maar dan kom je er niet met alleen verzorgen .

Ben je meer iemand die gewoon alleen graag met paarden bezig is, dan zul je dat wel voldoende vinden.

Maar ik wil graag wat bereiken, dus voor mij is rijden wel belangrijk, dat wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind om eens een hele middag te tutten .

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re: Rijden echt zo belangrijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:07

Voor mij rijden de hoofdzaak. Vooral wedstrijden presteren op wedstrijden. Dat ik gewoon wat ik leuk vind! Niet dat ik de verzorging niet belangrijk vind enzo. Maar het presteren op wedstrijden is eiglijk waar ik het voor doe!

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:15

ik vindt rijden ook wel belangrijk ik kan geen uur poetsen, haha als die schoon is is die schoon en ja ik rijd wedstrijden dus ik rijd eigenlijk elke dag, maar daarbij verzorg ik hem natuurlijk ook hoor, maar alleen verzorgen en nooit rijden nee dat kan ik niet.
omdat ik wedstrijden rijd wil ik op wedstrijd wel wat presteren en ja daarvoor moet je wel trainen.

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:18

Ik heb een eigen twenter, dus een 2 jarige.
Ik rijd dus nog niet (doh) maar ik mis het niet verschrikkelijk ofzo
Vroeger wou ik graag rijen , maar nu. Ach. Alle tijd nog toch?
Wel ga ik 1x per week of 1x per 2 weken ofzo naar een paar verzorgpony's en daar rijd ik wat buitenritjes op Is niet mega serieus.

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:20

Nee, niet zo..al heb ik er wel weer af en toe zin in, heb nu een paar maanden niet kunnen rijden, omdat er nieuwe stallen gebouwd zijn en ze nu aan een bak beginnen.
Ik rijd ook nog wel af en toe bij iemand anders, maar ik mis het gewoon om op mijn verzorgpaardjes te rijden..Maar aagh, ik wacht nog wel ff hoor .

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 17:36

Ik mis het rijden echt gewoon niet.
Ik ga toch 4/5 keer naar mijn VZ's en ik mis het niet om niet te rijden.
Ik hoef er inderdaad niets voor te betalen.

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:51

Ik ben het met Sylleke eens het ligt er maar net aan wat je doet met je verzorgpony/paard.

Als wedstrijden rijd is rijden erg belangrijk ander moet je vind ik voor beiden tijd maken.

Ik heb de eerste maanden alleen maar gepoetst en gewandeld aan de hand om mijn verzorgpaardje beter te leren kennen.
In die tijd heb ik ook maar 2 keer gereden.
Nu neem ik ongeveer een half uur tot een uur de tijd voor poetsen en daarna ga ik rijden.
Soms heb ik geen zin in rijden en ga ik alleen wat poetsen.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:42

Ik vind rijden zeker niet het allerbelangrijkste. Maar ja, doe het toch wel graag.
Ik ga nu zo'n 5 keer per week naar de pony's, en ik rij meestal maar 2 à 3 keer per week. De andere keren poets ik alleen, ga ik lekker wandelen of longeren.
Op dit moment gaat het rijden niet zo lekker, en dat heeft ook zijn invloed op hoe ik verder met de paarden omga. Dus heb ik besloten om ff niet meer zo te rijden, maar lekker naar buiten te gaan. Das voor ons beiden leuker Verder kan ik op 1 van mijn 2 verzorgpony's zowiezo niet rijden.

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:53

Voor mij is rijden ook wel een beetje de hoofdzaak, wil toch wat bereiken en ga ook vanaf januari starten..

Verder vind ik het tutten met Rashida ook heerlijk en als ze langdurig kreupel zou zijn , zou ik met alle liefde nog steeds komen, om te gaan stappen met haar..

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:55

Ja, als ze kreuepl zijn is het wat anders. Tuurlijk ga ik er dan nog steeds heen en verzorg ik der.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:57

Ik rij denk ik 2 keer per week op mijn pony, dan houdt in een rondje buiten dan. Verder loop ik tegenwoordig hele enden en vind ik het heerlijk om te tutten en knuffelen

marquez
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: sinds kort: amsterdam :D

Re: Rijden echt zo belangrijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:01

Bij mij gaat het om het geheel, mijn hobby is gewoon: paarden. (die van mij dan ) Of het nou rijden, verzorgen, wandelen, uitmesten is, het hoort er allemaal bij, en juist alles bij elkaar maakt het voor mij leuk, rijden is er slechts een onderdeel van. Ik vind het heel leuk, maar staat niet 'boven' andere dingen, absoluut niet.

sorry, zie nu pas dat het over 'verzorgpaarden' gaat, maar iig mijn verzorgster houdt er geloof ik dezelfde mening als mij op na, anders zou ze nooit zo lang op stal blijven hangen voor/na het rijden.

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:03

Sylleke schreef:
Ja, als ze kreuepl zijn is het wat anders. Tuurlijk ga ik er dan nog steeds heen en verzorg ik der.


maar zo zijn er ook mensen, die er dan mee stoppen, omdat ze niet kunnen rijden..

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:06

Nee. Als ik niet had kunnen rijden had ik het net zo leuk gevonden. Tuurlijk is rijden leuk maar het is nou niet dat ik niet zonder kan en het is puur een bijzaak. Wel vind ik het leuk om vooruitgang te boeken en meer een band met een dier op te bouwen maar hoeft niet alleen met rijden te gebeuren en kan ook via de "grond".
Het zou voor mij dus ook geen probleem zijn om een kreupel of ouder paard te verzorgen.

Jonne
Berichten: 283
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Rijden echt zo belangrijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:18

aan mij word het juist gevraagd of ik er zo vaak mogelijk op wil rijden omdat ie anders te dik word, maar als ik een keer geen zin heb om te rijden gaan ik gewoon een uur in zen stal zitten ( als die schoon is ) maar meestal gaan ik wel rijden. Maar als ze het niet gevraaad had ging ik ook vaak rijden omdat het gewoon leuk is. Ooit begon je met rijden en daarna kwam het verzorgen toch..?

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:21

Oeps, ik lees ook nu pas dat het om verzorgpaarden gaat Dit zijn mijn eigen paarden. Heb wel een verzorgster die ook erg vaak gewoon aan het tutten is en maar af en toe een stukje buiten rijd