Kosten & tijd voor bijrijdpaard..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:50

horsii schreef:
[***]...!

Waar is die pensionstak precies mijn nicht zoek nog en woon in rotterdam dus...


in rotterdam oud-ijsselmonde

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:52

madelien schreef:
ja en hier in de stad zit je dan al gauw aan de 400 euro


ik woon ook in rotterdam en ik rij op een manege in ridderkerk, dat is heel dichtbij, zijn de stallingkosten ong. 234 euro voor een paardenstal met alles erop en eraan, zoals binnenbak, er wordt daar uitgemest, gevoerd enzo

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:55

madelien schreef:
Sanne1983 schreef:


Een half jaar is niet zoveel en als je de eigenaaresse al kent, dan kijkt ze daar wel doorheen...
Het paardrijden verleer je niet, maar het gevoel is toch even wennen en als je een poosje niet rijdt, dan wordt het echt niet beter.....

Het is een ervaring van mijn kant, dat er 2 mensen zijn geweest die zeiden dat ze even niet hadden gereden en bleek zo'n 2 jaar te zijn.... "ik moest echt wennen en ik kan echt wel beter rijden hoor", was hun eigen commentaar.
Het gevoel was aardig verwatert - zeker het op de buitenteugel rijden.....
Dus misschien een tip voor mensen die een tijd niet gereden hebben en ook een verzorgpaard zoeken....



Ik ben sowieso van mening dat als je jezelf aanbiedt als bijrijder e.d dat je wel degelijke ervaring moet hebben en niet alleen op manegepaarden hebt gezeten.
[/quote]

ben ik het niet mee eens. dus jij wil zeggen dat meisjes die alleen maar 'manege-ervaring' hebben zich niet 'mogen of kunnen' aanbieden als bijrijdster? ook lekker stimulerend voor beginnende ruiters
[/quote]

ik ben het ook niet mee eens, want ooit heb jij toch ook zo'n stap gemaakt? dus iedereen moet het een keer leren, maar een manegepaard schilt niet zo heel veel dan een gewone paard.

Jorissie
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:03

de stal die yousra en madelien bedoelen (met de leasepaarden) heb ik zelf ook mijn leasepaard al 2jaar en het bevalt me prima, omdat me ouders geen paard kunnen betalen en ik zelf ook nie kan want zit nog op school.
ik betaal daar 100euro in de maand en hoef geen DA of hoefsmid kosten te betalen.ik heb toen de tijd wel mijn eigen zadel, hoodstel enzo gekocht omdat ik dat graag wou.maar het hoefd inprencipe daar niet want ze hebbe voor elk paard een zadel en hoofdstel.
ik ben blij met me paardje daar en rijd hem ook elke dag(en een rustig in de week natuurlijk).

Jorissie
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:05

ik bedoel 1 rust dag in de week.
ohja 1 ding wat we niet mogen is springen met de paarden.verder alles.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:07

Dat hangt er toch af van waar je komt vind ik hoor . Ik vind nl. dat het wel scheelt, maar ik zeg niet dat het slecht is ofzo.

Ik ben deze zomer paarden gaan huren op een manege hier in de buurt, dacht niet dat dat problemen op ging leveren, heb ook een hele tijd op de manege gereden.
Ik ben nu paarden gewoon die goed aan de hulpen staan, netjes aan het been, stoppen is stoppen, maar dat was bij die paarden niet waar . Ik zeg nu niet dat dit overal zo is, maar hier in de buurt maar al te vaak.

Ook heb ik heel wat moeten afleren (zoals al eerder gezegd). Op de manege mocht je al eens wat 'harder' beengebruik gebruiken e.d. Dit heb ik snel afgeleerd op m'n eerste vz-pony .

Nogmaals, ik zeg niet dat het één paard daarom slechter is, maar ik vind (uit mijn ervaring) dat er toch verschil inzit .

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Kosten & tijd voor bijrijdpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:25

Memuska schreef:
Als ik een paard rijd voor een ander, word ik daarvoor betaald en daarenboven komen de lessen op rekening van de eigenaar. Tenslotte hebben zij me gevraagd en help ik hun uit de problemen.
Bij ons is het onbestaand dat je moet betalen om een paard van een ander te rijden, bij jullie ligt zoiets blijkbaar toch heel anders.


Niet helemaal waar. Op Kapaza staan ontzettend veel mensen die iemand zoeken voor 'halve stal', dat is het zelfde principe.
Niet dat je hier geen gratis paarden kunt vinden hoor maar betealen komt dus vrij veel voor. Het zijn wel meestal de slechtere ruiters die dat doen natuurlijk.

Nursie
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: omg. R'dam

Re: Kosten & tijd voor bijrijdpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:47

Ja ghehe logisch Arnhem geen platteland
Ik bedoel ook letterlijk he
Als ik hier bij onze manege kijk betaal je voor pension 300 € lijkt naar verhouding met manege in Drenthe 200€ toch een stuk schelen??

Beter nog eigen stukje land dan is het hebben van een paard nog makkelijker.


Tinkebel

Berichten: 3992
Geregistreerd: 09-11-04

Re: Kosten & tijd voor bijrijdpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:09

Pfff wat een hoge bedragen zeg !
Ik rijd nu bij iemand die ik via bokt heb leren kennen. Ze heeft 2 eigen pony's, 1 eigen paard, en 1 paard op pension.
Ik rijd 1 van haar pony's, ik kan 5x in de week, maar mag in principe elke dag komen. Verder rijd ik ook wel eens een ander paardje van stal, als zijn/haar bijrijdster niet kan, dit allemaal zonder extra kosten. En ook de eigenares van het paard op pension heeft soms wel eens wat hulp nodig , en ik zit dus ook regelmatig op haar paard.
We moeten wel uitmesten in t weekend, of doordeweeks als we optijd zijn*1 uur en vroeger zegmaar*, en dagelijks vegen/mesthoop opsteken/bak verzorgen enzovoort, maar dat vind ik allemaal heel logisch. Ook krijgen we gratis vervoer naar de wedstrijden, maar het inschrijfgeld enzo is wel voor ons zelf

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Kosten & tijd voor bijrijdpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:12

Urielle schreef:
Niet dat je hier geen gratis paarden kunt vinden hoor maar betealen komt dus vrij veel voor. Het zijn wel meestal de slechtere ruiters die dat doen natuurlijk.
Jups, maar ik merk toch dat het bij ons (Essen en omstreken) eigenlijk niet tot zeer weinig voorkomt, ga je richting Brasschaat en omstreken komt het al frequenter voor en het scheelt toch maar een paar km .

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:36

@ Urielle: mss was mijn zin een beetje gek geformuleerd, maar met "bij ons" bedoel ik niet in België, maar op de stallen waar ik kom

MisPeggy
Berichten: 100
Geregistreerd: 13-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:42

Ik denk erover om een paard van 1.65 te gaan verzorgen. De stalkosten die zij betaalt zijn 120 euro(En dat voor een luxe-pensionstal). Ik moet dan in de maand 200-euro betalen. Dat is 2400-per jaar!Ik vind dit erg duur maar misschien kan het nog goedkoper

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:26

MisPeggy schreef:
Ik denk erover om een paard van 1.65 te gaan verzorgen. De stalkosten die zij betaalt zijn 120 euro(En dat voor een luxe-pensionstal). Ik moet dan in de maand 200-euro betalen. Dat is 2400-per jaar!Ik vind dit erg duur maar misschien kan het nog goedkoper


Hangt er vanaf wat je er mee mag doen.....
Voor 200 in de maand kun je bij ons in de buurt een paard stallen, dus zou ik er eerder zelf 1 kopen voor dat geld (ookal komen er dan nog risico's en extra geld voor de hoefsmid etc bij)

Als je 'm mag gebruiken als je eigen paard is het nog steeds goedkoper....

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Kosten & tijd voor bijrijdpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:46

Ik heb een bijrijdster voor 2 dagen in de week. Ze mag alles met mijn paard doen (normale dingen natuurlijk), buiten rijden, lessen, wedstrijden.
Maar ik heb er nog nooit geld voor gevraagd. Zij helpt mij met de verzorging van mijn paard, daar vraag ik geen geld voor.
Alleen als ze wil lessen is dat voor eigen rekening, verder betaal ik alles zelf.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:45

Als ze jou helpt...... en ze zal er ook wel blij mee zijn.
Jij zocht de verzorgster.

Bij mij rijden er 4 meiden (op meerdere paarden), die wel betalen wat. Ze hoeven bij mij ook geen (rot-) klusjes te doen en ik help ze wat met rijden.