Kosten & tijd voor bijrijdpaard..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:40

ik betaal 50 euro 3 keer per week ga ik er heen en kan elke dag les krijgen!
ja over de tijd dat is bij iedereen verschillend ik doe er meestal 2 uur 2,5 uur over maar andere mensen weer sneller

Sanne1983
Berichten: 50
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Arnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 18:47

superwoman schreef:
Als je een tijd niet hebt gereden zou ik je aanraden om even een manege lesje te pakken - voor het gevoel en sta je niet voor schut bij "je nieuwe leasepaard".
Bij mij zijn er ook een paar mensen geweest die een tijd niet hadden gereden......pfff ik heb geen manegepaarden, dus was ik niet blij met wat ik zag...zo kan ik toch niemand beoordelen...., gaat het de volgende x beter dan? Misschien wel, maar misschien ook niet, snap je?
Ik doe er ook moeite voor, denk ik dan.....

Succes!



Wel, ik heb 15 jaar rijervaring en 'maar 'een half jaar nauwelijks gereden. Paardrijden verleer je niet in mijn ogen.
De pensioneigenaresse kent mij overigens al langer, want ik heb al eerder bij haar geleasd.
Een lesje bij een manege nemen, nee dank je dus, geen denken aan!

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:13

Sylleke schreef:
Maar wat een bedragen voor stalling . Dat betaal je bij ons niet .


Ik betaalde ook 300 Euro vp hoor, en wij wonen niet zo ver van elkaar

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:20

Hier in de buurt vind je ook echt goedkopere, scheelt toch al vlug 100€ (of meer). Maar dan heb ik het wel echt over kort in de buurt, is nog veel platteland, dus halve boeren, maar dat wil niet zeggen dat het slechter is .

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:56

Ben een verwende, waar ik nu rij heb ik het niet voor het kiezen omdat het mijn eigen paarden niet zijn, maar voor mijn eigen paard per se binnenbak, buitenbak, spuitplaats met warm en koud water en solarium. Dan zit je dus snel aan 300 Euro

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:12

ja en hier in de stad zit je dan al gauw aan de 400 euro

Sanne1983
Berichten: 50
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Arnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 08:06

madelien schreef:
ja en hier in de stad zit je dan al gauw aan de 400 euro


Wow, dat is echt belachelijk veel, maar goed, dat ligt vast ook aan de omgeving waar je woont...
Ik zie dat de prijzen in onze stad, Arnhem, ook aanzienlijk hoger ligger dan de kleinere dorpjes ernaast..logisch misschien, maar wel balen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:18

Ben benieuwd waar jij je paard leasd
(kom ook uit arnhem)
Tis idd geen geld!

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:55

't Is dus echt omgeving afhankelijk .
Ben ik ff blij dat ik toch maar op 'den boerenbuiten' woon .

Maar goed, eht ging hier dus over leasepaarden .

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:05

Sanne1983 schreef:
superwoman schreef:
Als je een tijd niet hebt gereden zou ik je aanraden om even een manege lesje te pakken - voor het gevoel en sta je niet voor schut bij "je nieuwe leasepaard".
Bij mij zijn er ook een paar mensen geweest die een tijd niet hadden gereden......pfff ik heb geen manegepaarden, dus was ik niet blij met wat ik zag...zo kan ik toch niemand beoordelen...., gaat het de volgende x beter dan? Misschien wel, maar misschien ook niet, snap je?
Ik doe er ook moeite voor, denk ik dan.....

Succes!




Wel, ik heb 15 jaar rijervaring en 'maar 'een half jaar nauwelijks gereden. Paardrijden verleer je niet in mijn ogen.
De pensioneigenaresse kent mij overigens al langer, want ik heb al eerder bij haar geleasd.
Een lesje bij een manege nemen, nee dank je dus, geen denken aan!



Een half jaar is niet zoveel en als je de eigenaaresse al kent, dan kijkt ze daar wel doorheen...
Het paardrijden verleer je niet, maar het gevoel is toch even wennen en als je een poosje niet rijdt, dan wordt het echt niet beter.....

Het is een ervaring van mijn kant, dat er 2 mensen zijn geweest die zeiden dat ze even niet hadden gereden en bleek zo'n 2 jaar te zijn.... "ik moest echt wennen en ik kan echt wel beter rijden hoor", was hun eigen commentaar.
Het gevoel was aardig verwatert - zeker het op de buitenteugel rijden.....
Dus misschien een tip voor mensen die een tijd niet gereden hebben en ook een verzorgpaard zoeken....

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:14

Waterkippie schreef:
Ben benieuwd waar jij je paard leasd
(kom ook uit arnhem)
Tis idd geen geld!


Ben ik ook benieuwd naar ja!

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:40

superwoman schreef:

Het is een ervaring van mijn kant, dat er 2 mensen zijn geweest die zeiden dat ze even niet hadden gereden en bleek zo'n 2 jaar te zijn.... "ik moest echt wennen en ik kan echt wel beter rijden hoor", was hun eigen commentaar.
Het gevoel was aardig verwatert - zeker het op de buitenteugel rijden.....
Dus misschien een tip voor mensen die een tijd niet gereden hebben en ook een verzorgpaard zoeken....


Zeker een goede tip! Ik ben ook ooit een jaar gestopt en toen ik weer begon kon ik niet eens meer lichtrijden en sturen. Dus beware!

Sanne1983
Berichten: 50
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Arnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 00:42

[/quote]

Een half jaar is niet zoveel en als je de eigenaaresse al kent, dan kijkt ze daar wel doorheen...
Het paardrijden verleer je niet, maar het gevoel is toch even wennen en als je een poosje niet rijdt, dan wordt het echt niet beter.....

Het is een ervaring van mijn kant, dat er 2 mensen zijn geweest die zeiden dat ze even niet hadden gereden en bleek zo'n 2 jaar te zijn.... "ik moest echt wennen en ik kan echt wel beter rijden hoor", was hun eigen commentaar.
Het gevoel was aardig verwatert - zeker het op de buitenteugel rijden.....
Dus misschien een tip voor mensen die een tijd niet gereden hebben en ook een verzorgpaard zoeken....
[/quote]


Ja, kan me voorstellen dat het en flinke tegenvaller is als iemand zich als betere ruiter voordoet dan hij/zij daadwerkelijk is, daar heb je natuurlijk weinig aan. Ik ben sowieso van mening dat als je jezelf aanbiedt als bijrijder e.d dat je wel degelijke ervaring moet hebben en niet alleen op manegepaarden hebt gezeten.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:22

manzano schreef:
Waterkippie schreef:
Ben benieuwd waar jij je paard leasd
(kom ook uit arnhem)
Tis idd geen geld!


Ben ik ook benieuwd naar ja!

Ik eigenlijk ook.

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:04

Sanne1983 schreef:


Een half jaar is niet zoveel en als je de eigenaaresse al kent, dan kijkt ze daar wel doorheen...
Het paardrijden verleer je niet, maar het gevoel is toch even wennen en als je een poosje niet rijdt, dan wordt het echt niet beter.....

Het is een ervaring van mijn kant, dat er 2 mensen zijn geweest die zeiden dat ze even niet hadden gereden en bleek zo'n 2 jaar te zijn.... "ik moest echt wennen en ik kan echt wel beter rijden hoor", was hun eigen commentaar.
Het gevoel was aardig verwatert - zeker het op de buitenteugel rijden.....
Dus misschien een tip voor mensen die een tijd niet gereden hebben en ook een verzorgpaard zoeken....
[/quote]


Ik ben sowieso van mening dat als je jezelf aanbiedt als bijrijder e.d dat je wel degelijke ervaring moet hebben en niet alleen op manegepaarden hebt gezeten.
[/quote]

ben ik het niet mee eens. dus jij wil zeggen dat meisjes die alleen maar 'manege-ervaring' hebben zich niet 'mogen of kunnen' aanbieden als bijrijdster? ook lekker stimulerend voor beginnende ruiters

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:54

Sanne1983 schreef:

Ja, kan me voorstellen dat het en flinke tegenvaller is als iemand zich als betere ruiter voordoet dan hij/zij daadwerkelijk is, daar heb je natuurlijk weinig aan. Ik ben sowieso van mening dat als je jezelf aanbiedt als bijrijder e.d dat je wel degelijke ervaring moet hebben en niet alleen op manegepaarden hebt gezeten.



Maar hoe moet je dan de overstap maken volgens jou? Hoe kun je dan ervaring op doen als van de manege komt?

Ik heb 2 verzorgsters die van de manege komen - als ik dat weet is dat geen probleem....sterker nog, dan weet ik meer dan dat iemand zegt dat hij of zij wel goed kan rijden - wat in mijn ervaring vaak niet het geval is geweest..........
Sterker nog -ze moeten (vaak) veel meer afleren dan aanleren.

(ik heb nu 4 verzorgsters - en heb 5 paarden (+ 1 veulen en een shet met veulen)- en ben nu tevreden daarmee, maar het was een heel gedoe om de juiste mensen te vinden)

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:13

superwoman schreef:
Sterker nog -ze moeten (vaak) veel meer afleren dan aanleren.

Helemaal mee eens, ik zelf heb dat ook ondervonden. Met m'n eerste vz-pony na de manege niet, dan mocht ik doen wat ik wou en reed ik alleenlekker buiten.
Maar met Olga, toen ik echt dressuurles ging nemen, ik heb hard gezweten om verschillend dingen af te leren .

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:34

Ik betaal nu 40 voor 2 dagen.
Mag er alles, de hele dag mee doen.

Eerst deed ik 3 dagen voor 60..
Ik vind het wel een redelijke prijs, meer ga ik er niet voor geven.

love_winsor

Berichten: 289
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Nijkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:24

ik betaal 150 per maand en mag er mee doen wat ik wil mag lid worden van manege's en als het goed gaat ook wel wedstrijden enz enz,, dus ik vind het wel een redelijke prijs het is dus zo goed als mijn paard en mag komen wneer ik wil,,! heb m net en ben der heel blij mee,,! (aleen zit ik nu met een gebroken been thuis omdat k der af gekletterd ben,,:p)

Nursie
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: omg. R'dam

Re: Kosten & tijd voor bijrijdpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:38

Het lijkt mij ook geweldig om bijrijder te kunnen zijn. Moet wel zeggen dat er veel verschil zit in de 'vraagprijs' en de mogelijkheden. Er wordt gesuggereerd dat je manegerruiter niet goed een bijrijder kunt zijn.
Hoe kan je dan die ervaring opdoen? Is het dan in het begin niet een kwestie van goede begeleiding in bijrijderschap...of is dit te simpel gedacht?

In elk geval lijkt mij als manegeruiter het juist verstandig om bijrijder te worden als je meer ervaring wilt opdoen!

BTW die 50€ lijkt mij een koopie voor 2 of 3 dagen in de week. Wat dat betreft kun je echt beter op het platteland wonen

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Kosten & tijd voor bijrijdpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:17

Als ik een paard rijd voor een ander, word ik daarvoor betaald en daarenboven komen de lessen op rekening van de eigenaar. Tenslotte hebben zij me gevraagd en help ik hun uit de problemen.
Bij ons is het onbestaand dat je moet betalen om een paard van een ander te rijden, bij jullie ligt zoiets blijkbaar toch heel anders.

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Kosten & tijd voor bijrijdpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:46

Wat is het verschil tussen bijrijden en leasen? Ik ben officieel bijrijder van Lotte maar haar baasje rijdt er bijna nooit meer op en ik kan komen wanneer ik wil, en met haar doen wat ik wil.
Ik betaal 50 euro in de maand voor haar.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:55

Bij leasen zit je volgens mij vast aan een contract, omdat je het paard echt huurt.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kosten & tijd voor bijrijdpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:56

Nursie schreef:
BTW die 50€ lijkt mij een koopie voor 2 of 3 dagen in de week. Wat dat betreft kun je echt beter op het platteland wonen


Arnhem het platteland????
Heb in Den Haag nog wel eens goedkoper gereden dan dat......achtelijk gat

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:45

ja ik mag niet zeuren ik betaal niks, en mag er alles mee en heb hem voor mezelf
maar als ik het bij ons in de buurt bekijk die wel geld vragen zit dat rond de 50 euro. niet meer.
ik woon dan ook in het dorpje en de meeste pensionstallen/manege's hier vragen rond de 250 euro( een paard,pony goedkoper) voor de stal. daar zit dan voeren,uitmesten, gebruik van de binnenbakken en alles bij in. een groot verschil dus vergelijken met arnhem enz.

maar vindt het niet duur voor het leasen van een paard.