Mijn verzorgpony leven

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Mijn verzorgpony leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 10:11

Heey..!

Ik ga mijn verzorgpony leven is even vertellen!
Toen ik 1 jaar op een manege had gereden kreeg ik me alle eerste verzorgpony; Pricilia. Ze was toen 20 jaar.. en ze was altijd al een krengetje in de wei of stal, maar verder was het een schatje! Deed niks verkeerd ofzo. Ik kreeg toen ook nog een verzorgpony erbij, wel bij andere mensen. Deze hete Sandra, een zwarte shetlander van 3 jaar en ik moest haar beleren. Sandra was een echte shet.. eigenwijs, koppig maar een schatjuuh! Helaas is Sandra na 7 maanden verkocht Toen bleef ik weer even hangen bij Pricilia en toen kwam Gold-Star erbij; een leuke new-forest, 13 jaar, M1 dressuur, en ik moest er wedstrijden mee gaan starten. Goldie was een lieverd.. deed niks verkeerd behalve op concour, dan liet hij je alle hoeken zien, ik heb echt alles geprobeerd maar dat beesje was gewoon knetter! Hier ben ik dan ook mee gestopt. Toen kochten ze bij Pricilia een lieve d-pony, zwart van kleur 11 jaar een echte schat! Deze hete Dougie. Ondertussen kwam Floortje erbij.. ook weer van een andere eigenaar dan Pricil en Doug Met Floortje kon ik niet zo goed mee.. en bovendien moest je daar van alles; bij de club, wedstrijden rijden enz. Dat beesje is nooit goed ingereden en ik moest alles goed maken, terwijl die al 8 jaar was.. JA DAAG!
Met kerst 2004 is Dougie overleden door een aanreiding, hij had zo'n grote wond dat het niet meer kon genezen.. ze hebben haar moeten laten inslapen.. Met pricil ging het toen die tijd slechter, slechter, slechter.. Op een gegeven moment wou ze niet meer eten *laatste week, april 2005* In mei 2005, *1e week* is Pricilia overleden..
Ik zou jullie nooit vergeten Pricilia en Dougie
Toen de 3e week in Mei kochten ze een nieuw paardje; Arlinde Een leuke haflinger van 6 jaar, erg druk! Ik verzorg Arlinde nog steeds. Ondertussen ging ik ook Pasquina verzorgen, een 27 jarige merrie. Ze heeft met haar pesen mag alleen mee gestapt worden.. Hier ben ik mee gestopt om de reden dat ik en me broertje Roosje een 13 jarige zwarte shetlander, erg snel en kan donders goed springen! Gingen verzorgen. En pasje had al 3 verzorgers (inc. mij) en dat vond ik toch wel erg veel voor zo'n pony. Met Roosje ben ik zo onderhand gestopt.. om de reden; Me broertje mogt er niet meer op En ik MOEST er op, en zo l*llig gaan doen tegen me broertje wil ik daar niet meer komen hoor. Ze zeiden ook dat me broertje niet kon rijden en weet ik et allemaal..!
VAndaag*maandag, 24 okt.* ga ik bij een pony kijken die ik misschien mag verzorgen. Het is een 7 jarige fjord x appaloosa, merrie. De eigenaar zegt dat ie goed en mooi kan lopen, en ook goed kan springen. Ik ben benieuwd. Die pony lijkt meer op een fjord, maar is toch slanker en minder 'lomp'

Groetjes Marinke,
Sorry voor het lange verhaal

Poeltje

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Re: Mijn verzorgpony leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:28

Succes vandaag hé Marinke!

Ik weet zeker dat het je lukt.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Mijn verzorgpony leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:33

zet het gerust in je profiel neer.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Mijn verzorgpony leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:29

Tja, dan weten we dat ook weer.
Maar leuk hoor

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Mijn verzorgpony leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:44

none schreef:
:= Tja, dan weten we dat ook weer.
Maar leuk hoor

Leuk ik heb het laatst al een keer gelezen
veel succes vandaag

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Mijn verzorgpony leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:52

ben je zeker nog wel even druk mee geweest met dit verhaal

rOmii

Berichten: 1004
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Heerhugowaard Noord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:17

Heej heel veel suc6 hoop dat je um mag doen
Ik heb ook net sinds gister nog een verzorgpaard erbij
echt veel suc6

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:25

heb jij al een verzorgpony's gehad
ik heb er nog maar 2-3 gehad

hopelijk lukt het voor je nieuwe verzorgpony!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 16:37

Ik mag Romy verzorgen

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:39

Ja haha...
en ze kan mooi lopen he?
hadden we gezegt
tot morgen!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 18:55

Ja ze kan supper mooi lopen!
Vooral met Mandy..!
Die 2 zijn echt 2 handen op 1 buik, prachtig om te zien die 2..

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Mijn verzorgpony leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:16

none schreef:
:= Tja, dan weten we dat ook weer.
Maar leuk hoor

mijn gedachte

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 09:21

Hihi..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:09

ehm... dat zijn er wel verdomd veel...

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 15:25

ja.. maar ik had ook heel veel peg.. had ik er 1.. was er weer wat mee aan de hand

Yentl_

Berichten: 1874
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Piershil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:39

bij mij zijn ze allemaal verhuisd en nu rijd ik de paarden van een handelaar en die worden ook steeds verkcoht

Leoonie
Berichten: 839
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Mijn verzorgpony leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:51

JEETJE erg veel zeg maja ik heb er oowk wel een paar verzorgd ik zal ff vertellen :

mijn eerste verzorgpaard was het paard van me tante maar daar hoefde ik alleen 2x per week op te rijden en uit temesten maar dat vond ik niet zo leujk en toen werd die erg oud en er kon niet meer op gereden worden dus ik hoefde niet meer te komen.. en toen kreeg ik een wit welshje en die heete lady : nou ik moest eerst altijd aanbellen en en de stoep vegen dan mocht ik pas naar dat ponytje maja ik deed dat omdat ik het zo graag wilde... nou ik stond elke dag voor de deur maar ze deed niet open omdat ze pijn had in haar rug... dus ja ik stopte ermee want ik ging elke dag en dan kon ik gewoon niet en toen was me achterneefje geboren we gingen op visite en toen zeiden ze we hebben nog een ponytje voor je en ik ging die dus verzorgen en onderhand werd het zowat me eigen pony ze hete ook lady en het was ook een welshje en toen kreef ik ook een hele mooie top pony 1.57 net pony dus liep L maar kon hoger maar omdat het een etter was nooit verder gekomen... ( hij sprong altijd over het hekje heen tijdens het proefje ) maar toen ik een jaar lang elke dag trouw kwam... zeiden ze : je komt te weinig je mag jacky ( zo heet hij ) niet meer verzorgen... me nicht is er achter gekomen wat er aan de hand was , en het zat zo : voor mij was een een ouder meisje ( vriendin van me nicht en een vriendin van de eigenaar ) en die reed erop maar die ging een jaar naar australie dus moesten ze iemand anders zoeken en toen hadden ze het aan mij gevraagd... en toen ze terug was moet ik dus weer ophoepelen. en ze hadden mij daar niks over gezegt maja ik had nog lady ... nu verzorg ik lady nog strrds en het is een poepie

solly voor het lange verhaal... maja XxX leonie

romytje

Berichten: 59
Geregistreerd: 30-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:22

hoi hoi...
als ik op romy zit gaat die drekt aan de teugel...
en dan loopt die echt super..
hij is super braaf he(marinke)..

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:25

Wat heb jij ontzettend veel verzorgpony's gehad
Ik heb alleen Saar, Sitella, Lonneke en Whoopy en die doe ik nog

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 20:46

Tja het zijn er wel veel
maar het is ook wel een hele ervaring, en elke pony is anders!

@ Romytje(mand); Ja als jij op Romy zit, direct aan de teugel..(doet room zelf!) en heel netjes lopen enz. En romy is idd suppah!

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:41

hoe gaat het nu met Romy?
gaat het goed met rijden enz. Marinke?
en met Arlinde dan?

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 14:34

Het gaat allemaal wel goed

Folkertje

Berichten: 101
Geregistreerd: 23-02-05

Re: Mijn verzorgpony leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:14

Woow,, dat zijn der idd veel...
Ik zal eens opnoemen wie ik heb *(ook best veel)

1. Friese merrie van 5:Fleur, Friese merrie van 11: heidie,,Fleur ben ik aan t inrijden en Heidie bereid ik,,ze hebben ook nog allebei 1 veulen maar die staan nu appart van de moeder.
2. 5 shetlanders: 2 ervan bereid ik
Ricky is een vierjarige ruin van 4 die ik heb ingereden en berei
Iris is een 10jarige merrie die ik berei
Tienke poets ik alleen en is een jaarling merrie
Nienke is een merrie van 2 en die poets ik ook alleen
Sherley is een merrie van 3 en die poets ik ook allleen maar..

Dat waren mijn verzorgpony's/ paarden

xXxjes Folkertje

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:49

Ik heb er niet zo heel veel gehad.

Toen we in nog op 'de campiing' stonden (Stavenisse) en ik net op paardrijden zat, hadden ik en m'n vriendin een paar verzorgpaarden op een stal. het waren springpaarden en we mochten ze allemaal verzorgen en op één paard af en toe rijden.
Ff denken hoe ze weer heetten? Jace (in profiel), Jamaica, Orthos, Vosje (Illusion), Keily, Undercover en bleu Valley, waar we op mochten rijden.
Dat was een military paard met pension. 24 was ze en ik ben er hard afgedonderd en niet weer opgestapt en ik denk dat het daardoor is dat ik zo 'n schrik heb, waar ik nu zo goed als over ben.

Thuis verzorgde ik samen met m'n vriendin Daylight (profiel) en Arno. Ook maar even want ik kreeg ruzie met m'n vriendin.

Daarna had ik Darka (profiel), die ging ik ook altijd borstelen.

Dan ben ik een tijdje gestopt met de paarden en dan kwam ik bij Ilona (profiel). Dat was als m'n eigen pony, maar ik ben er gestopt door omstandigheden.

En nu ben ik bij Olga.

BellyBel

Berichten: 1279
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Twente Leeftijd: 18jr.

Re: Mijn verzorgpony leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:23

@ Marinke: Woow! Veel! Maar je verzorgt nu toch ook Tornado? Die staat toch zins kort bij Arlinde?