wat mag je verwachten van verzorger?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: wat mag je verwachten van verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:39

Dat ze het niet erg vind om verveelende klusjes tedoen, en het paard met respect behandeld en zich aan de afspraken houd.

ikkiN

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:08

Ik ben het met nikkigioa eens. Ik doe ook elke dag de rotklusjes en vind dat hartstikke terecht! En ik vind het ook een totaal overdreven reactie dat dat meisje het erg vond om de mest uit de stallen te halen. Dat vind ik echt onbeschoft. Iemand vertrouwt je je paard toe! Ik bewonder de mensen echt die dat aandurven! Je laat gewoon een ander alleen met jouw dierbaarste bezit, dat nog kwetsbaar is ook! Ik zou dat absoluut niet makkelijk vinden! Ik respecteer daarom ook de eigenaar van mijn verzorgpaardje, en ik doe er alles aan om hen tevreden over mij te laten zijn. Tuurlijk rijd ik liever dan dat ik uitmest, maar dat hoort er gewoon bij. Accepteer je dat niet, vind ik je geen 'echt' paardenmeisje..

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:18

Ik heb heel lang een verzorgpony gehad, toen ik zei dat ik de pony wou doen. Werd er gezegd, je mag doen en laten wat je wilt.. Maar je moet ook de lasten dragen. Gelukkig viel het wel mee af en toe de stal doen enzo, meestal werd het gedaan 'k vond het niet écht erg kvond het hartstikke leuk die stal helemaal uit te mesten, schoon te spuiten en wee rmooi te maken leuk toch?
Net zoals het tuig af en toe invetten.. vond ik ook best leuk werk
Ik vroeg wel alles, als ik buiten wou gaan rijden.. vroeg ik het altijd.. Ik meldde me altijd als ik er was, dat is toch ook niet meer dan logisch? Ik vroeg het zelfs als ik me pony wou af spuiten..

Aanmelden bij de ponyclub deden hun, en voor een deel mijn ouders. Vragen voor startkaart deden hun ook voor me:) vervoer naar de ponyclub deden hun ook. Ik had wel een luisen leventje daar haha

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: wat mag je verwachten van verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:36

Ik vraag dus wel een vergoeding aan mijn verzorgster.

Daarvoor mag ze eigenlijk alleen in de bak dressuur rijden met hem.
Uitmesten wordt niet door de stal gedaan dus ook dat moet ze doen.
Wat dat betreft heeft mijn bijrijdster weinig vrijheid.

Wel mag ze van mij officiele wedstrijden starten met hem, ze mag eventueel maar het strand en bos, mist ik erbij ben (moeten toch met de trailer daarheen, dus dan rij ik hem zelf erheen)
Ook springen is geen probleem maar dan moet dat wel even gemeld worden.
Tevens als ze eens wat vaker wil rijden dan afgesproken is dat geen probleem.

Schoonmaken van de spullen hoeft ze niet, ik rij hem zelf de meeste dagen dus dat zou anders niet eerlijk zijn vind ik.

Mijn belangrijkste eis: wees zuinig met hem en zijn spullen, over de rest valt altijd te praten

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re: wat mag je verwachten van verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 01:46

ik vind dat je zeker mag verwachten dat ze ook komt als het minder weer is en als ze minder zin heeft.
dat ze ook doet mesten enzo (de minder leuke klusjes dan rijden en poetsen)
dan uiteraard rijden en poetsen (ligt eraan of je het afgesproken dat ze ook rijd natuurlijk)
dat ze zuinig is op je spullen en als er dan echt perongelijk iets kapot gaat dat ze het niet stiekem wegstopt maar het eerlijk vertelt de meesten doen het ja niet perongelijk en ikzelf zou het verschikkelijk vinden als perongelijk iets kapot ging van de eigenaar maar ik kan er ook niks aan doen en zal het gelijk eerlijk vertellen.
dat ze afspraken nakomt (op enkel keren na dat ze ziek is of echt niet kan)

dat ze als jij het vraagt als ze die dag komt gewoon even voert. dat ze het/de paard(en) in de weide en in de stal zet eigenlijk zowat alles dat verzorgen inhoude met en rond het paard! dus is er hooi en stro nodig (stel je moet dit zelf gaan halen omdat ze niet op een dure manege staan ofzo) dat ze gewoon helpt met tillen en dus uitladen dat ze helpt de mest naar de mesthoop bij de boer te krijgen enzo...dus eigenlijk vanalles! (alles wat van te voren is afgesproken)

Achterom
Berichten: 23074
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:26

@kiekeboe12: er lopen genoeg meisjes rond die je wel een plezier doet met het verzorgen van jouw paard. Je vraagt echt niks onredelijks.

Ik heb ook jaren ponies van anderen verzorgd en gereden (en nog steeds af en toe) en daar horen klusjes als de stal afmesten gewoon bij. Toen ik een jaar of 13 was, onderhield ik zelfs samen met een ander meisje 12 stallen voor het rijden van 1 pony....

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Re: wat mag je verwachten van verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:45

Het ligt er idd aan welke eisen je stelt.

Als jij bij wijze van spreken de hele week mag rijden en vrij veel vrijheid krijgt, moet je ook bereid zijn te mesten ect. Dat is imo niet meer dan logisch.

Maar ik zou het niet pikken als ik deze klusjes moet doen en ook nog voor het paard moet betalen, terwijl ik dan ook nog alleen maar 2 keer per week mag rijden en er niet mee naar buiten mag. Mijn mening, maar dan kun je net zo goed een paard leasen en dan mag je het zelf zo'n beetje weten

Silly_Woman

Berichten: 1667
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Re: wat mag je verwachten van verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:58

Nou toen ik begon met het verzorgen van mijn verzorgpaardje(das al zo'n 6 jaar geleden) Toen was ik al superblij dat ik mocht rijden. De eerste paar keer onder toezicht en daarna als dat goed ging mocht ik er alles mee doen. Buitenrijden in de bak rijden, alleen springen moest ook onder toezicht.

Ik moest daar ook de stal uitmesten maar das toch niet zo'n probleem? Het paardje kon zich dan even uitleven en dan kon ik rustig de stal doen.

Nou verzorg ik hem al 6 jaar en ik rijd zelfs KNHS met hem(net een jaartje) en daar ben ik al heel blij mee.

Eigenaren mogen best wat verwachten van verzorgers als die niets hoeven te betalen is mijn mening(mits t redelijk blijft )

Haar belangrijkste eis was ook: Als je maar lief bent voor mijn paard en je aan de regels houd

toedlz!

ps kijk maar voor foto's in mn profiel van m'n verzorgpaardje, het is het vosje bovenaan :-D

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:02

ja ik vind natuurlijk wel dat je de verzorgster niet mag gebruiken en zodra ze dat merkt mag ze er ook wat van zeggen...maar in ruil dat hij.zij je paard mag rijden enzo kunnen ze best wat terug doen...

ikzelf had het geluk (al vind ik het niet erg om te doen) dat ik een paardje kreeg waar ik elke dag heen MOCHT maar niks hoefde als ik maar wel minimaal 1x in de week ging. ik mocht rijden waar hoelang en wanneer ik wou. wel voor het donker thuis zijn...en mocht ook doen met haar wat ik wou...als ik wou wandelen deed ik dat wou ik longeren deed ik dat wou ik rijden ....enc enc... ze was eigenlijk meer mijn paardje zo leek het....zo mocht ik haar ook beschouwen...geluk was dus dat ik niks hoefde te betalen en ze stond in de weide en die hoefde ik niet uit te mesten....het erf deed ik altijd uit mezelf na het moetsen enzo met een bezem gewoom omdat ik vond dat het wel netjes achter moets blijven...maar verder deed ik dr niks van rotklusjes ofja ik deed 1x in de week bekappen maar dat kwam omdat ik het zelf had aangeboden en dat was toen ik haar al een half jaar had...helaas heb ik haar nu sins kort niet meer omdat ik verhuist ben en het niet te doen was met de afstand...dr was ook nog een vrouw die achterom haar paarden had 2 ruinen (shetje en kwpn) en 2 hengsten (kwpn en tinker) ik mocht er ook weer heen wanneer en hoevaak ik wou alleen moest ik meehelpen 1x in de week met uitmesten omdat haar man dat nooit deed en zijn bang was voor de grotere paarden ,....die zette ik dan ook in de wei enzo...maar opzich heb ik geluk gehad

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: wat mag je verwachten van verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:43

Dat ze zich aan jou regeltjes houden.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: wat mag je verwachten van verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:51

het ligt er puur aan wat jij voor ogen hebt en diegene die wil komen verzorgen voor ogen heeft!
ik heb vroeger ook verzorgpony's gehad en daar meste ik altijd uit! die man was over de 70 en kon dat niet meer en als ik het niet deed deed zijn zoon dat...ook als hun op vakantie gingen moest ik daar voeren en echt alles doen...deed ook toendertijd de hond ik had zelfs een sleutel van het huis vaak kreeg ik geld van die man omdat ik zoveel deed en dat vond ik niet erg natuurlijk

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:52

Wendy schreef:
@kiekeboe12: er lopen genoeg meisjes rond die je wel een plezier doet met het verzorgen van jouw paard. Je vraagt echt niks onredelijks.

Ik heb ook jaren ponies van anderen verzorgd en gereden (en nog steeds af en toe) en daar horen klusjes als de stal afmesten gewoon bij. Toen ik een jaar of 13 was, onderhield ik zelfs samen met een ander meisje 12 stallen voor het rijden van 1 pony....


dat vind ik dus weer overdreven. dat je klusjes doet als je een paard mag rijden is logisch maar dat je eerst uren mag werken is belachelijk... vooral als je jong bent tref je af en toe mensen die denken dat jij hun slaaf bent. ik heb heel kort bij een ponyclub rondgelopen. ik kwam daar om half 9, moest mesten tot 11 uur, dan een half uurtje pauze, dan weer mesten en poetsen en opzadelen, dan bij een of twee lessen van kleine kindjes ernaast lopen,en dan om 5 uur mocht ik een half uurtje rijden. de paarden daar waren ook niet leuk omdat ze dagen op stal stonden en weinig bereden werden. ik was daar snel weg... niet zo'n behoefte aan een onbetaalde 9 tot 5 baan op zaterdag...

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:58

Ik verwacht van een verzorger dat ze goed met mijn paard om zal gaan en zuinig is op mijn spullen.
Gewoon een band opbouwen met hem, lekker knuffelen, gewoon zoals ik ook zou doen.
Qua rijden zou ik wel willen dat ze les zou nemen bij mijn instructrice, zodat we rijtechnisch de dingen op dezelfde manier oplossen.

Rotklusjes horen er inderdaad bij.
Als er zelf gemest moet worden dan hoort dat erbij, maar dan zou ik het wel eerlijk verdelen.
Net als tuig poetsen o.i.d.

Ik zou overigens geen bijdrage in de kosten vragen, dus dan kan het mooi op die manier geregeld worden

Wat Zazoo zegt zie je inderdaad vaak. Pennymeisjes die als stalknecht worden gebruikt.
Belachelijk!

Ik vind het redelijk dat je op de dag dat je rijdt de stal mest of opstrooit. Zo is het gelijk eerlijk verdeeld.
Wat is nou 1 stal? Hooguit 20 minuten werk.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:59

Wat ik van een verzorgster verwacht is verantwoordelijkheidsgevoel
eigen initatief. Als ze niet weet wat het laatste woord (initatief)
betekend dan houdt het voor mij ook snel op. Wil een btje normaal
kunnen communiceren en niet in baby-taal alles uitleggen en
verklaren dus een beetje IQ hebben is wel praktisch.

Ik ga dit topic even uit voorbereiding volgen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:04

Ik zou ook verantwoordelijkheidsgevoel verwachten en ook dat ze alleen dingen doet met mijn toestemming. Ook wil ik dat ze respect heeft voor mij en mijn paard en ook dat we af en toe (samen) wat klusjes gaan doen zoals stallen uitmesten. Maar ze moet wel meteen in actie komen en initiatief nemen wanneer mijn paard zijn water of hooi op zou zijn, dus meteen ervoor zorgen dat het er is. Maar vooral toch voorzichtig zijn met mijn paard en mijn spulletjes.

dravergekkie

Berichten: 9268
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: wat mag je verwachten van verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:24

ik verwacht dat ze respectvol met m'n paard omgaat en berijd is om te leren.
veder ook respectvol tegenover mij.
goede verzorging voor mijn paard. en netjes met de materialen omgaan.
eerlijk zijn vind heel belangrijk.
en veder als wat vraag bijv om uittemesten zadel vetten dat ze dit geen probleem vind.