Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:06

Wat vinden jullie een redelijk bedrag dan als iemand 2 keer in de week komt?
De verzorgster van mijn pony komt eigenlijk elke dag en rijd ook bijna elke dag. Op zaterdag neemt ze les (op haar eigen kosten).
Ik ga ook geld vragen, omdat ze ook heel veel profijt er van heeft, maar weet echt niet wat ik moet vragen. Het is meer haar pony dan van mij, want zij doet er meer mee als ik doe (niet omdat ik dat niet wil, maar omdat ik niet altijd tijd heb ivm met mijn werk), maar ja heb ik zelf voor gekozen.

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:07

Een nerd? Ik? Nee. Als ik een nerd was had je niet zo hoeven reageren.
Ik blijf het nog veel vinden hoor! Veranderd niks aan!

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:07

Amser schreef:
jezus wat een nerds, gaa eens naar de basisschool terug

60 euro voor 2 keer in de week is nog altijd 7,50 per keer!!


Jaja, rekenen is een moeilijk vak!

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 18:08

maar eigenlijk mag ze 7 dagen per week rijden.. dat is dus iedere dag van de maand..
Laten we zeggen 30 dagen per maand..

Dat is 2 euro per keer om te rijden hoor..

Dat ze nou niet vaker kan dan 2 keer per week. dat moet ze lekker zelf weten

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 18:11

Dus dan vind ik 60 echt heeeel erg meevallen..

Ze mag gewoon iedere dag rijden, en daar betaald ze dus ook voor..

Anoniem

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:13

En jij hebt elke dag (als ze zou willen) iemand die je paard de aandacht geeft die jij door je 2e paard niet meer kan bieden.
Dan is ook 2 euro veel

Het is maar hoe je het belijkt

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 18:15

Nee, want ze heeft in principe haar eigen paard hoor,, ze betaald een gedeelte waardoor haar verzorgpaard in een box kan staan en een stukje hoefsmid. Vind ik erg redelijk.
Zij heeft hetzelfde plezier, maar ik moet haar plezier betalen ?

AngelEye
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Lanaken

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:27

Ze rijd wel een oud paard, dus daar kan ze toch nietelke dag op gaan rijden:?

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:33

Amser schreef:
Nee, want ze heeft in principe haar eigen paard hoor,, ze betaald een gedeelte waardoor haar verzorgpaard in een box kan staan en een stukje hoefsmid. Vind ik erg redelijk.
Zij heeft hetzelfde plezier, maar ik moet haar plezier betalen ?


Als je zo denkt vraag ik me af waarom je een bijrijdster neemt.. Ja ze heeft er plezier van maar vergeet niet dat jij er ook ontzettend veel profijt van heb. Jij kan je paard houden zonder enig schuldgevoel te krijgen omdat het beestje geen aandacht krijgt.

Over de prijs ga ik niet in discussie.. jou keuze okee daar zijn de meningen over verdeelt maar het blijft jouw paard. En als jij een iemand vindt die het er voor over heeft, heb je mazzel.
Laatst bijgewerkt door Mizz_mol op 06-10-05 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:35

Aan de ene kant snap ik dat meisje wel dat ze denkt dat ze geld toe krijgt, zij verzorgt jou paard en doet er leuke dingen mee!

Maar aan jou kant snap ik ook dat jij er geld voor wil. Als je paarden huurt of op een manege wilt rijden moet je tenslotte toch ook betalen?
En nu heeft ze nog mazzel, op een manege kan je alleen rijden met toezicht enz. en nu heeft ze zo goed als haar eigen paard!

Ik vind zelf dat het wel goed is als je er geld voor vraagt, niet alleen voor de hoefsmid of wat dan ook, maar ook voor de disicpline (schrijf je dat zo ). Als je het gratis doet zal je verzorgster ook denken dat het gewoon een lolletje is terwijl het een grote verantwoordelijkheid is vind ik dan..

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:11

ik hoef niks te betalen en krijg ook niks.

aan de ene kant help ik hun uit de brand, aan de andere kant rij ik hun paard, mag alles, gebruik hun spullen en zij betalen alles.
het is aan twee kanten te bekijken.

voor 2 keer in de week zou ik zeggen niet meer dan 50 euro per maand.

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 19:53

AngelEye schreef:
Ze rijd wel een oud paard, dus daar kan ze toch nietelke dag op gaan rijden:?


Hier word ik dus boos om,,
Ze is NIET oud, ze wel AL 20, maar ze loopt alsof ze 8 is. Ze mankeert NIETS aan haar gewrichten, NOOIT kreupel.
Ze is 20 maar dat GEEF JE HAAR NOOIT.

Ze is NIET oud

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:15

Ik vind het niet meer dan normaal... Als ik een paard rijd voor iemand anders, dan krijg ik daar ook voor betaald, en dat vind ik normaal - tenslotte help ik die mensen toch uit de nood.

niekie_luf
Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: leiden

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:24

ik rijd mijn verzorgpaard 5a6x in de week en het is helemaal gratis... ik help ze uit nood (omdat haar eigenaar te groot is geworden) en een nieuw paard heeft. Maar ze geen afscheid kon nemen van mijn verzorgpony dus nu word ze door de eigenaar alleen nog gebruikt voor de fok...

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:27

ik word betaald
geen vast bedrag hoor, krijg nu en dan eens 50 euro
maar der is misschien ook wel een verschilletje
ik mag alles doen met de paarden, leer nu ook mennen
maar ik heb het belgisch trekpaard helemaal onder het zadel beleerd, en beheerst momenteel de basis, + zijn we bezig aan zijgangen en in de hand rijden.
de jonge paarden leer ik ook alles aan, zodat zij er eigenlijk zo kunnen opstappen en mee wegrijden.
voor de rest als ik ga verzorg ik allevier de paarden, voeder ze ,en mest regelmatig de stallen uit,neem als het ware de helft van de verzorging op mij.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:34

Amser schreef:
Als je liever op een manege rijd dan dat je gaat betalen voor iemand die een eigen paard heeft, ben je ook niet goed wijs.

Manege paarden zijn heel anders en je schept er nooit een band mee bovendien is dat maar 1 keer per week..


Je kan ook vaker dan 1x per week naar de manege. Zelf reed ik voor dat ik mijn verzorgpaard kreeg ook 2x per week op een manege. Ken nog veel meer mensen die dit doen. Als je dan vaak op het zelfde paard zit krijg je ook een band met dat paard. Bovendien krijg je dan ook nog les.
Wanneer ik maar 2x ker per week kon rijden en dan 60 euro moest betalen koos ik ook voor de manege.

Je kan dan wel zeggen dat je elke dag mag rijden maar mensen die zo fanatiek zijn dat ze dat willen willen denk ik een jonger paard dan dat jij te bieden hebt.

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:40

Amser schreef:
Ik zocht dus iemand voor de hele week voor 60 euro..
Zij kan maar 2 dagen,, maar ik wil er gewoon 60 euro voor..
Als zij niet meer dagen kan, zoekt ze maar iets anders en dan zoek ik iemand die wel de hele week kan

Ik kan haar zelf niet rijden want ik heb nog een paard!


Pff,, das duur zeg 60 per week!

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 20:46

HET IS PER MAAND DOMBO

Niemandweet
Berichten: 462
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:47

AngelEye schreef:
Ze rijd wel een oud paard, dus daar kan ze toch nietelke dag op gaan rijden:?


ppfft
mijn paard is ook 20 en daar rij ik iedere dag nog heel fanatiek dressuur mee...

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 20:47

lindsey schreef:
Amser schreef:
Als je liever op een manege rijd dan dat je gaat betalen voor iemand die een eigen paard heeft, ben je ook niet goed wijs.

Manege paarden zijn heel anders en je schept er nooit een band mee bovendien is dat maar 1 keer per week..


Je kan ook vaker dan 1x per week naar de manege. Zelf reed ik voor dat ik mijn verzorgpaard kreeg ook 2x per week op een manege. Ken nog veel meer mensen die dit doen. Als je dan vaak op het zelfde paard zit krijg je ook een band met dat paard. Bovendien krijg je dan ook nog les.
Wanneer ik maar 2x ker per week kon rijden en dan 60 euro moest betalen koos ik ook voor de manege.

Je kan dan wel zeggen dat je elke dag mag rijden maar mensen die zo fanatiek zijn dat ze dat willen willen denk ik een jonger paard dan dat jij te bieden hebt.


Je schept misschien wel een band op met het paard.
Maar het paard NIET MET JOU







VOOR DE NIET SNUGGERE ONDER ONS 60 EURO PER MAAND, niet per week

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 20:48

Niemandweet schreef:
AngelEye schreef:
Ze rijd wel een oud paard, dus daar kan ze toch nietelke dag op gaan rijden:?


ppfft
mijn paard is ook 20 en daar rij ik iedere dag nog heel fanatiek dressuur mee...



jij begrijpt t!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:52

Als ik alle bijrijders die hier zijn geweest op een rijtje zet, denk ik dat 80% niet het niveau van mijn pony zou verbeteren, maar juist naar beneden zou halen.
Er was er eentje die zo goed reed dat ik haar eventueel wel wat had willen betalen, maar die was jammergenoeg al weer weg voordat ze begonnen was.
Kwaliteit wordt door meer mensen herkend...

Uiteindelijk heb ik nu iemand die ongeveer net zo rijdt als ikzelf, ik vraag er niets voor omdat ze mij helpt nu ik door mijn zwangerschap niet optimaal voor de pony's kan zorgen.
Volgend jaar heb ik haar hulp niet meer nodig maar mag ze gewoon blijven komen rijden.
Het gaat goed zo, en ik vind het niet erg om mijn pony te delen.
Ook dan vraag ik er niets voor omdat ik hem bij huis heb staan en daardoor geen faciliteiten heb.
Wel is ze verplicht om op eigen kosten les te nemen.

Zou ik hem op een dure pensionstal hebben staan dan zou ik er zeker wel een vergoeding voor vragen.
Voor niets gaat de zon op, en ik hoef niet een ander zijn hobby te bekostigen vind ik.
Dat een bijrijder je standaard uit de brand helpt vind ik onzin; meestal is een bijrijder gewoon op zoek naar een vast paard om op te rijden, en niet zozeer naar een wildvreemde om te helpen.
De prijs zou dan afhankelijk zijn van de kwaliteit van het paard, aantal keer rijden en de faciliteiten (en dus de prijs) die de stal biedt waar de bijrijder ook van kan genieten.
(En of er nog klusjes moeten worden gedaan.)

Anoniem

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:53

Ik snap eigenlijk niet waarom een verzorgster zou moeten betalen?
Je zoekt toch zelf een verzorgster, omdat je niet genoeg tijd hebt, of niet dan? Zij helpt je, en dan moet ze nog betalen ook?

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:54

Ik maak me geen illusies over de band van het paard met mij.
Dat manegepaard kent mij ook en komt ook naar het hek als ik hem roep. Als jij je paard verkoopt aan iemand anders die ook voor een goede stal, weidegang en goed voer zorgt dan mist een paard je echt niet hoor.

Bovendien vind ik dat jij in dit topic niet echt aardig reageert al weer een extra reden om voor de manege te kiezen waar het naast het rijden vaak ook erg gezellig is.

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:55

ik vind het niet VANZELFSPREKEND dat een verzorgster moet betalen, in principe ben jij degene die en paard houdt en helpt iemand je uit de brandt door je paard te doen als jij niet kan...
Maar iemand ervoor betalen nee haha.
Ik rijd zelf ook een paard bij, kost me 80 euro in de maand ik mag er ook wedstrijden mee rijden, mee het bos in en op les. Van dat paard kan ik heel veel leren dus heb ik het er voor over. Maar de meeste meiden die ik ken die een paard bijrijden hoeven er niet voor te betalen, maar dat zijn dan meestal vriendinnen van de eigenaar.

WildWings schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom een verzorgster zou moeten betalen?
Je zoekt toch zelf een verzorgster, omdat je niet genoeg tijd hebt, of niet dan? Zij helpt je, en dan moet ze nog betalen ook?



ja ben ik het ook wel een beetje mee eens dus
Laatst bijgewerkt door Blueberry op 06-10-05 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt