Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 16:18

Hey hey mijn verzorgster doet serena nu 1 week (eind van september) ik heb toen tegen haar gezegd dat ze dan nog gratis mocht rijden en vanaf oktober moet gaan betalen (60 e/p/m)
Nu had ik een gesprek met haar op msn en zij dacht dat ze werd betaald om op serena te rijden!
Ik heb hier echt nog nooit van gehoord!

Zij rijd dus 2 dagen per week op mijn pony en ik moet haar dan dus 60 euro per maand gaan zitten betalen...

Zij vond dit heeeel normaal ??

Ik vind het echt raar, haar moeder zei zelfs dat ze er nooit van had gehoord dat verzorgers (in dit geval BIJRIJDER) moeten betalen..

Jullie betalen jullie bijrijders toch ook niet neem ik aan?

Seertje
Berichten: 137
Geregistreerd: 01-10-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:22

Haha leuke naam voor je pony....Zo heet ik ook hihi

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:23

echt niet!!
mijn bijrijdster mag alles doen, westrijden, buiten, alles zo vaak ze wil, en betaald 50 E in de maand.
vind ik hel logisch, ze heeft bekant een eigen paard!

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 16:25

ja precies

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:25

Hm, het kan op zich wel.
Sommige ruiters worden betaald om bijv. paarden te corrigeren, in te rijden of op concours uit te brengen. Maar dit is meestal op hoger niveau.

Als je het niet met haar eens bent, je hebt neem ik aan ook niet jullie afspraken zwart op wit staan, hoef je haar toch niet te betalen. En als ze dan zo brutaal gaat doen, dan zou ik haar niet eens meer laten rijden. De meeste meiden zijn allang blij dat ze mogen rijden.
Ik weet niet wat ze allemaal met je paard mag doen, ik weet niet wat voor paard je hebt enz. maar ik vind 60 euro per maand nog een behoorlijk bedrag voor 2 keer per week rijden.

Anoniem

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:26

Ligt eraan hoe ze rijd

Ik ga ook niet onbetaald een paard rijden
Of het moet wel een heeeel erg leuk paard zijn
Laat staan betalen.

Dat laten betalen vind ik toch al zo'n onzin
Maar dat is een ander onderwerp.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-05 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

loveSaros

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-09-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:27

Idd,, ik heb het mazzel gehad dat ik er niet voor hoefde te betalen.. maar dat de eigenaar moet betalen aan de verzorgende ruiter?? Dat gaat toch te ver vind ik hoor!

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:30

Ik denk dat op hoog niveau wel gebeurt. Dat jij tegen betaling iemands paard naar het Z rijdt bij wijze van spreken.
Ik ben ook bijrijder, betaal 50 euro per maand voor 2-3 keer per week rijden.

Tieneke

Berichten: 21690
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:35

Ik word niet betaald en ik betaal zelf niet. Heb geluk gehad: ik heb hun dochtertje altijd geholpen met d'r pony en ze zochten iemand om de pony op niveau te houden, het meisje zelf rijdt nog maar een jaar en kan nog niet veel. Ik rij ongeveer 3x per week en verzorg de pony alsof het m'n eigen beestje is!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:36

als je een prof. ruiter laat rijden dan miss.. Maar als je een bijrijder hebt op normaal niveau zou ik het eerder anderzom verwachten..
Al vind ik dat tegenwoordig ook tegen achtelijk hoge bedragen gaan..

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:36

ik heb ook een "bijrijdster"nou ja iemand die het leuk vind om mee te verzorgen. ik heb nml maar 2 veulens dus valt niet veel te rijden. maar ik vraag ik er niks voor, laat staan dat ik er nog voor moet betalen...

8nnemiek

Berichten: 43431
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:37

Ik vind als je paard iets van de berijder leert dan kun je hem/haar best iets betalen (al vind ik 60 euro voor 2 dagen per week echt belachelijk), maar als hij of zij nog niet zo goed rijdt, of zelfs iets moet leren van het paard, dan vind ik best dat diegene daarvoor kan betalen.
Het ligt er natuurlijk ook aan of ze ook moet meehelpen met uitmesten, verzorgen enz.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:40

ik neem aan dit dit meisje niet rond het z niveau of hoger rijdt?
want het zou anders best kunnen.
zo niet,dan vind ik die moeder en dat meiske erg naief om te denken dat ze 60 euro per maand krijgt om 2X per week op andermans paard te mogen rijden.
gelijk actie ondernemen en zeggen waar het op staat.
jij hebt geen pony voor een ander, wil ze rijden,dan is het meer dan logisch dat ze een klein gedeelte meebetaalt in de kosten van de pony,onderhoud en spullen gebruik.

xXGRIETJEXx

Berichten: 1829
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Sexbierum

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:41

Ik ben altijd druk bezig met jonge paarden inrijden en corrigeren.
Ik krijg er dus ook voor betaal, het hoeft van mij niet maar de eigenaars willen het zelf.
Vanaf de andere kant ben ik ook wel weer blij dat ze me betalen, omdat we elke keer (heen en weer) rijden en dan is zon 50km, dus alles wat ik van hun krijg, gaat richting bezine tank.

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 16:43

het is eigenlijk 60 euro voor de hele week, maar dat meisje kan maar 2 dagen.. daar kan ik niks aan doen..

ik heb gewoon een recreatie pony die wel aanleg heeft voor dressuur, ze is wel 20 jaar, dus veel te beleren valt er ook niet..
Het ging er gewoon om dat ze de nodige aandacht krijgt, en beweging.. meisjes vinden het toch leuk om op zon pony te hobbelen? Het kost mij ook al een hoop geld dan ga ik niet iemand betalen die er nog net zoveel plezier van heeft als ik!

Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:46

Ik heb ook 2 bijrijdpaarden gehad en ik moest niets betalen en eigelijk vind ik niet dat je iemand kan laten betalen daarvoor ook.

Zij helpen je uit de nood wanneer je niet kan, jij hebt er voordeel bij en zij heeft er voordeel bij dus waarom laten betalen.

Jij moet ook niet betalen hoor, ik vind gewoon dat het van beide kanten gratis moet komen.

_Martine_

Berichten: 1648
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Loo

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:47

Ik vind 60 euro voor 2 keer per week echt belachlijk veel!! Wat denk je wel niet zeg?! ik kan me heel goed voorstellen dat die mensen dachten dat het andersom was.
Ze neemt jou werk uit handen, omdat jij een verzorger nodig had. Dus je zou eigenlijk dankbaar moeten zijn. Jij moet haar niet betalen, dus zij jou ook niet...

belachelijk zeg...

sidneey

Berichten: 2399
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:48

Soms gebeurt dat wel ja, maarja wel een beetje raar om daar vanuit te gaan, Of ze moet je paard veel verder kunnen brengen, maar volgens mij is dat niet zo, Ik zelf heb een verzorg haflinger, eigenaar komt maar twee keer in de week, voor derest van de week issie van mij. Mag er niet alles mee maar wel veel. Ik betaal € 60,-- in de maand mee, omdat ze het anders niet kan betalen. Eerst hoefde ik niet te betalen (on. 2 1/2 jaar) maar dan mocht ik hem pas rijden als alles in orde was, paard goed gepoetst, stal uitgemest enz. Nu heb ik wat meer speling. Mijn vraag is aan jou, wat is het verschil tussen een verzorgster en bijrijdster omdat je dat zo duidelijk in je bericht zet?

edit; 60 euro per week, en als ze dan maar twee keer komt vindt ik ook wel heel veel, ik kom gem. 3-4 per week en betaal 60 euro voor een hele maand!!

Anika_Ses

Berichten: 374
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Eersel

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:49

ik vind als je een verzorgster/bijrijdster gaat betalen wel ver gaan maar ik vind E 60,- in de maand ook erg ver gaan hoor! ik zou voor 2 keer in de week eerder een symbolisch bedrag of beter nog zeggen van koop maar een keer een zak paardensnoepjes of een nieuw halster! als het nou om 4 dagen gaat oke 40 euro maar E 60,- voor 2 dagen zou ik er niet voor gaan betalen ook al is het dan zo'n leuke pony!

En als het meisje maar 2 dagen in de week kan dan kun jij de rest toch nog rijden het is tenslotte jou pony en zou ik wat van de prijs afdoen! verder zeg je ook dat ze al 20 is en er dus niet veel meer te beleren / bereiken valt!

voor de rest ben ik het met siglavy eens!

Tieneke

Berichten: 21690
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:51

ik sluit me aan bij Martine1232, 60 euro is echt belachelijk veel, als ik dat zou moeten betalen aan de eigenaar, zou ik al lang gestopt zijn met hun pony bij te rijden!

Marr_

Berichten: 2212
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:52

60 euro voor 2x per week?? Voor dat geld kan ik een maand lang een pony huren en mag ik elke dag rijden! En ik rijd een paard van een meisje soms een beetje bij en ik hioef er niet voor te betalen. Zij zoekt toch immers iemand die haar paard kan rijden omdat die anders niets doet?

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:53

ik rij ook paarden voor andere mensen en heb er ook nog nooit voor betaald.. als ik dat wel zou moeten doen dan ging ik wel op een manege rijden..
er is wel zoiets dat je paarden kan leasen en ja dan is het logisch dat je moet betalen .. maar om te verzorgen .
zelf rij ik nu paard waar die mensen niks mee doen en paard gaat over een paar jaar naar hun dochter en ze willen dat ie goed in conditie blijft.. is voor mij heel leuk,,en voor hun ook .. maar ga er niet voor betalen .. dan kan ik beter een paard leasen..

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 16:55

Ik zocht dus iemand voor de hele week voor 60 euro..
Zij kan maar 2 dagen,, maar ik wil er gewoon 60 euro voor..
Als zij niet meer dagen kan, zoekt ze maar iets anders en dan zoek ik iemand die wel de hele week kan

Ik kan haar zelf niet rijden want ik heb nog een paard!

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:55

thunder4ever mee eens.. als je een advertentie plaats dat je een verzorger zoekt voor je paard en je zet er verder niks bij .. gaan ze ervan uit dat het gratis is .. ( ga ik zelf zowiezo al vanuit)
als ik les etc wil betaal ik altijd zelf.. maar dat vind ik ook logisch..en als ik nieuw hoofdstel of halster wil koop ik ook zelf..

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 16:57

ik zocht dus ook een leaser..

en t verschil tussen verzorger en bijrijden is simpel..

alleen verzorgen is alles behalve rijden!
bijrijden is rijden + verzorgen