leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 14:57

Voor alle bokkers die op zoek zijn naar een verzorgpaard, of dat recentelijk waren...

.. hebben jullie nou ook het idee dat het vinden van een goed en leuk verzorgpaard onmogelijk is?
zo heb ik bijvoorbeeld dat ik geen kosten kan bijdragen en maar 2 of 3 dagen in de week kan. (nou vind ik kosten bijdragen onzin al doe je een paard maar 2 dagen, want ik verzorg jouw paard op momenten dat jij niet kan, dus je helpt elkaar uit de brand zeg maar) maar dan zie je een leuke advertentie, niet ver van je huis e.d. en dan wordt er voor 2 dagen in de week een kosten van 50 euro p. maand gevraagd... maarja.. ik vroeg me dus af of ik de enige ben met dit idee....

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:07

ik heb een super leuk verzorg paardjes gevonden (via marktplaats) staat maar twee minuten fietsen van mijn huis en mag zo vaak komen als ik wil en ik hoef dr nx voor te betalen... dus das cker wel relax!!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:10

zo heb ik bijvoorbeeld dat ik geen kosten kan bijdragen en maar 2 of 3 dagen in de week kan. (nou vind ik kosten bijdragen onzin al doe je een paard maar 2 dagen, want ik verzorg jouw paard op momenten dat jij niet kan, dus je helpt elkaar uit de brand zeg maar



koop zelf eens een paard,en zie dan hoe duur dat is!!!!!

en bij ons is meebetalen heel normaal!

op een manege betaal je ook om te rijden,en met een bijrijdpaard zit je niet aan 1 uurtje vast.

ik hoop voor je dat je iets zult vinden ,maar heb daar een hard hoofd in!!

mijn bijrijdster betaald de helft van de stalling en de smid mee,en ze rijd 3 x p/w.

ze heeft zelf het geld niet om een paard te onderhouden,maar heeft er vroeger wel zelf 1 gehad en weet wat het kost.

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:47

50 euro per maand zou ik er wel voor over hebben, maar hier word al gauw de helft van het stalgeld gevraagd en dat loopt op tot een euro of 150, daar kan ik een eigen paard voor stallen.
Maar op zich zou ik zo meebetalen als het een leuk paard is hoor.

Maar ik heb het geluk dat ik een verzorgpaard heb gevonden waarbij ik niets hoef te betalen en toch 6 dagen in de week een paard tot mijn beschikking heb . Enige nadeel is dat ik er wel een uur voor moet fietsen, maar dat heb ik er dan wel voor over.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:49

ik hoef niets te betalen ik mag zo vaak komen als ik wil en ik mag doen wat ik wil
Ik heb geluk gehad daarmee!

Evelien_
Berichten: 43
Geregistreerd: 31-08-05

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:55

Dat idee had ik ook een jaar, en toen ik de hoop al bijna had opgegeven vond ik een heel lief paardje:D Die heb ik nu al 2 jaar, ik hoef er niks voor te betalen en mag alle dagen komen

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:58

mirgino schreef:
koop zelf eens een paard,en zie dan hoe duur dat is!!!!!

en bij ons is meebetalen heel normaal!

op een manege betaal je ook om te rijden,en met een bijrijdpaard zit je niet aan 1 uurtje vast.

ik hoop voor je dat je iets zult vinden ,maar heb daar een hard hoofd in!!

mijn bijrijdster betaald de helft van de stalling en de smid mee,en ze rijd 3 x p/w.

ze heeft zelf het geld niet om een paard te onderhouden,maar heeft er vroeger wel zelf 1 gehad en weet wat het kost.


Het is maar net waar je die kosten aan maakt. Voor het stalgeld wat men op een manege betaald, konden wij hier een paard het hele jaar stallen. Ik heb verscheidene paarden gehad en wij hebben er nooit echt veel kosten aan gehad. Vandaar dat mijn mening dan ook is dat een bijdrage van de helft van het stalgeld onzin is. Als men een paard niet kan betalen, dan moet die persoon niet paardrijden en geen bijrijder nemen.

Ik vind een symbolisch bedrag nog wel kunnen, zeg zo'n 50 euro in de maand. Maar meer moet het bij mij ook niet worden. Nou ligt het wel aan een aantal dingen, als je het paard beter maakt met rijden, dan vind ik de vergoeding die men vraagt al gauw te hoog. Doe je daarnaast ook nog alle klusjes, dan vind ik dat een bijdrage ook al lager moet zijn. Zit je daarnaast op een super de luxe stal waar je alleen hoeft te rijden, dan vind ik dat de prijs wel iets omhoog kan. Maar nogmaals, ik ga zeker geen 100 a 150 euro per maand betalen.

Om op het topic terug te komen. Het lijkt inderdaad onmogelijk. Ik reageer maar af en toe op een advertentie, maar ja dan moet je weer anderhalve week wachten op antwoord en soms helemaal geen antwoord. Ach, de enige tip die ik heb 'wees geduldig' uiteindelijk komt je kans voorbij en dan moet je hem grijpen. Tot die tijd gewoon geduldig zijn. Wacht gewoon af en reageer op een aantal advertentie, of plaats er zelf 1. Maar heb geen haast, want dan lijkt het inderdaad al heel snel onmogelijk.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 18:13

mirgino schreef:
zo heb ik bijvoorbeeld dat ik geen kosten kan bijdragen en maar 2 of 3 dagen in de week kan. (nou vind ik kosten bijdragen onzin al doe je een paard maar 2 dagen, want ik verzorg jouw paard op momenten dat jij niet kan, dus je helpt elkaar uit de brand zeg maar



koop zelf eens een paard,en zie dan hoe duur dat is!!!!!

en bij ons is meebetalen heel normaal!

op een manege betaal je ook om te rijden,en met een bijrijdpaard zit je niet aan 1 uurtje vast.

ik hoop voor je dat je iets zult vinden ,maar heb daar een hard hoofd in!!

mijn bijrijdster betaald de helft van de stalling en de smid mee,en ze rijd 3 x p/w.

ze heeft zelf het geld niet om een paard te onderhouden,maar heeft er vroeger wel zelf 1 gehad en weet wat het kost.


je hoeft niet zo aan te vallen hoor.... ik heb niets gezegd over dat een paard houden niet duur is, maar ik ben juist opzoek naar een verzorgpaard omdat wij het niet zo breed hebben.... en daarbij komt de mensen die een paard hebben kunnen er blijkbaar een onderhouden zoniet dan A.koop je geen paard B. deel je vaak een paard... ik neem aan dat de mensen die een verzorgster/bijrijder voor hun paard nemen zelf geen tijd ervoor hebben, en om hun paard niet te kort te doen nemen ze dus iemand die naar hun idee zijn/ haar paard de nodige aandacht en beweging kan geven. dus dan doet de verzorger iets voor degene die zelf niet meer de tijd kan opbrengen voor zijn paard, en de gene met een paard doet de verzorger/bijrijder een plezier omdat diegene dus niet genoeg geld kan opbrengen voor een eigen paard.

daarmee wil ik helemaal niemand aanvallen, maar dat is mijn mening, en over de meningen van bokkers over 'geld en verzorgpaarden' loopt al een topic en wil ik dus ook verder niet uitwijden...

en verder vind ik dat menollyke gelijk heeft, het is maar net wat jij met dat paard doet en hoe vaak, kijk al rij jij wedstrijden en doe je het paard 6x in de week a lá... maar voor 1 of 2 keer in de bak rijden... daar verslijt bijna niets (in verhouding tot constand buiten rijden) aan ijzers mee...

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:18

prutsertje schreef:
mirgino schreef:
zo heb ik bijvoorbeeld dat ik geen kosten kan bijdragen en maar 2 of 3 dagen in de week kan. (nou vind ik kosten bijdragen onzin al doe je een paard maar 2 dagen, want ik verzorg jouw paard op momenten dat jij niet kan, dus je helpt elkaar uit de brand zeg maar



koop zelf eens een paard,en zie dan hoe duur dat is!!!!!

en bij ons is meebetalen heel normaal!

op een manege betaal je ook om te rijden,en met een bijrijdpaard zit je niet aan 1 uurtje vast.

ik hoop voor je dat je iets zult vinden ,maar heb daar een hard hoofd in!!

mijn bijrijdster betaald de helft van de stalling en de smid mee,en ze rijd 3 x p/w.

ze heeft zelf het geld niet om een paard te onderhouden,maar heeft er vroeger wel zelf 1 gehad en weet wat het kost.


Nou al had ik een verzorgster zou ze niks hoeven te betale, maar bij mij is het moeilik een verzorgster te vinden in de omgeving.
Ben druk aan het zoeken.
Maar ja bij mij is het zo, het is mijn paardje en ben blij al zou iemand hem verzorgen.
Dan hoeve ze echt niks te betalen, alle kosten zijn voor mij.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:21

Ik heb vroeger verzorgpaarden gehad en nooit een cent betaald. Dat ben ik ook niet van plan geweest ook. Ik reed vaak wat beter dan de eigenaar en wanneer ze je zat zijn kon je weer vertrekken. Niks geen vastigheid en ook geen les: 2 dingen die je op een manege wel hebt en dus geen vergelijk.

Nu heb ik een eigen paard en ik weet dondersgoed wat het allemaal kost. Toch zou ik geen bijdrage vragen wanneer ik geen tijd zou hebben voor mijn paard. Mijn paard, dus ook mijn kosten. En de verzorgsters liggen hier in de randstad wel voor het oprapen.

Anjo_Boris
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-05

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:32

prutsertje schreef:
Voor alle bokkers die op zoek zijn naar een verzorgpaard, of dat recentelijk waren...

.. hebben jullie nou ook het idee dat het vinden van een goed en leuk verzorgpaard onmogelijk is?
zo heb ik bijvoorbeeld dat ik geen kosten kan bijdragen en maar 2 of 3 dagen in de week kan. (nou vind ik kosten bijdragen onzin al doe je een paard maar 2 dagen, want ik verzorg jouw paard op momenten dat jij niet kan, dus je helpt elkaar uit de brand zeg maar) maar dan zie je een leuke advertentie, niet ver van je huis e.d. en dan wordt er voor 2 dagen in de week een kosten van 50 euro p. maand gevraagd... maarja.. ik vroeg me dus af of ik de enige ben met dit idee....


Hooii
Ik vind dat je 200% gelijk hebt.. Ik ben het ook helemaal met je eens want ik vind dat als je het werk van een ander overneemt dus het rijden verzorgen en de rest dan vind ik dat je daar niet voor hoeft te betalen want als je gaat werken ga je daar ook niet voor betalen... Dus ik vind dat als je moet betalen voor een verzorgpaard dat er dan wel een goede reden voor moet zijn...

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:43

gewoon overal op internet advertenties plaatsen en aan al je kennissen (ook die niet uit de paardenwereld komen) vertellen dat je op zoek bent.
Ik krijg betaald voor het rijden en mag komen wanneer ik wil

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:54

ik heb nog een leuke verzorgpony gehad dat super dressuur kon en kon springen. ik heb in die 2 weken die ik er mee reed enorm veel van geleerd. daarna is verhuisd. dat was dan tever voor mij

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:07

Ik begrijp je wel, maar verzorgpony's zijn altijd wel te vinden, je moet gewoon goed zoeken.
Ik ben ook een tijdje 'verzorgloos' geweest en toen ben ik ook ieder paard in de buurt gaan navragen of ze iemand nodig hadden en daar kwam allemaal niks uit of ze hebben gewoon niks van zich laten horen.

En toen heb ik eens een keer een advertentie op marktplaats gezet en daar kwam wel wat uit, twee keer zelfs, maar een keer was te ver weg en die andere was wel perfect en dat is nog geen 5 minuten fietsen van me vandaan.
En dan kom je er via internet achter terwijl het zo kort bij is.

Wat ik dus wil zeggen niet opgeven en blijven zoeken.

En inderdaad zij moeten eigenlijk jou betalen in plaats van jij hun. Want jij helpt ze.

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:20

tja het is wel even zoeken, maar ze zijn der wel hoor!! Gewoon goed zoeken!

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:25

Bij mijn vorige verzorgpony was eigenlijk alles goed, mocht alleen niet buitenrijden. Maar dat maakte mij niet uit.
Dat vond ik dus gewoon heel erg leuk, moest de dingen doen die je zelf als paardeneigenaar moet doen. En ik mocht elke dag komen.
Het was ook super dichtbij, 7 minuutjes fietsen.
Nou heb ik het wat minder, ik kan niet vaak komen, fftjes na school, want ik moet een half uur fietsen. Ik kan niet zoveel doen, behalve dan mesten, want dat is een verplichting. Wel jammer, maar het word er steeds leuker, ik heb het nou nog niet zo heel erg naar mijn zin .

Serendipity1

Berichten: 6045
Geregistreerd: 13-02-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:43

Nee, niet onmogelijk. Ik ben gevraagd voor de paarden die ik tot nu toe gedaan heb. Ik betaal voor de pony die ik nu doe ook mee in de kosten, 50 euro pm voor 7 dagen. En gezien jij ook al met allerlei voorwaarden komt, 2 dagen pw enzo, is het al een stukje lastiger. Gewoon niet opgeven

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:46

Dat heb ik ook altijd geroepen, totdat ik een zelfde soort topic als jij nou opende, en daar een bokker reageerde met de vraag of ik daar en daar in de buurt woonde. Van het een kwam het ander en uiteindelijk ga ik hem waarschijnlijk verzorgen .

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:50

in mijn gebied wel,, maar in mij geval niet :-P in 1 jaar tijd heb ik 4 verzorgpony's en ontiegelijk veel geluk,, mijn vriendin zoekt die tijd al en heeft er nog geen een ik zette zondagavond een berichtje op marktplaats en kreeg maandagochtend bericht, mocht zaterdag komen kijken en de maandag daarom kon ik al meteen beginnen (dit waren chesney en garfield) in de kledingwinkel kwam mijn moeder een vrouw tegen, die verzorgsters zocht,, nu doe ik dus tijdelijk 2 friesjes maar het idd niet altijd even makkelijk,, zag ook een berichtje dat iemand een verzorgster zocht en dat alleen de stalling werd gedeeld,, ik wist toevallig hoe duur de stalling daar was,, en de verzorgster moest meer dan de helft betalen!

Hinata
Berichten: 2980
Geregistreerd: 21-11-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:56

Ik heb een verzorgpaard waar ik alles mee mag doen (incl buitenrijden wanneer ik wil, de eigenaar zegt jij bent de eigenaar ik de bezitter) en het kost me niks! En al wil ik mag ik zijn andere paarden ook gewoon doen. Niet eens 5 minuten fietsen van mijn huis!

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:10

Bij mij in de buurt is het erg moeilijk om een verzorgpaard te vinden.
Daarom zocht ik eigenlijk niet eens.

Toen ik een keer ziek was en uit verveling maar een beetje de advertenties op marktplaats ging bekijken zag ik toch een advertentie voor een verzorgpaard bij mij in de buurt.

Gelijk gereageerd en gezegd dat ik wel wilde komen proefrijden. Met mij hadden helaas tientallen anderen gereageerd en de eigenaar had voor iemand anders gekozen.

Vanaf toen ben ik toch iedere keer op marktplaats gaan kijken en toen ineens stond de advertentie van mijn huidige verzorgpaard erop.
Daar mag ik gratis op rijden.

50 euro meebetalen voor 2 dagen zou ik ook te veel vinden. Voor 4 a 5 dagen zou ik het weer wel willen betalen.

Dreamy

Berichten: 24068
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:16

Ik vind dat ze best geld mogen vragen, als je op het paard rijdt!
Je gebruikt tenslotte hun paard/spullen en stal/bak.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:22

Ik heb heel lang gezocht naar een verzorgpaardje... Eigenlijk had ik het allang opgegeven toen ik op een gegeven moment gebelt werd door een man. Ik had blijkbaar nog ergens een advertentie staan . Maarja,, afgesproken voor de volgende dag. En ik kon meteen beginnen 2 super lieve paardjes,, een KWPN en een IJslander. Kdoe ze nu samen met me beste vriendin. En iedereen is super tevreden,, we hoeven geen kosten bij te dragen ofzo en mogen zelf wete hoe vaak we komen. ((3 a 4x in de week)).
Volgensmij heb ik echt geluk gehad!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:28

Dreamy schreef:
Ik vind dat ze best geld mogen vragen, als je op het paard rijdt!
Je gebruikt tenslotte hun paard/spullen en stal/bak.




daar ben ik het helemaal eens!

volgens mij zijn het ook de jonge meiden die het gratis willen doen,of er zelfs voor betaald willen worden,omdat ze denken ons een plezier te doen en dat ze ons paard beter leren rijden.

deze `kinderen`hebben geen idee wat het kost om een paard te hebben.

gelukkig denken de wat ouderen onder ons daar anders over!
ik heb hiervoor ook een bijrijdster gehad voor mijn draver en ook zij betaalde daar een overeen gekomen bedrag p/m voor

en raar hoor dat dat hier in de omgeving doodnormaal is!!

het is vaak ook andersom,mijn bijrijdster is blij dat ze een paardje heeft kunnen vinden.
en het bedrag dat ze betaald p/m is voor haar ook heel gewoon.

voor mensen die zelf een paard niet kunnen houden vanwege de tijd,kinderen of werk, is dit een geniale oplossing!

Dreamy

Berichten: 24068
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:39

Ik rij zelf ook een paard bij en vind het meer dan normaal dat ik daarvoor moet betalen