Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 09:37

Ik ben op dit moment paardloos en ben dus opzoek naar een verzorgpony/paard.
Ik heb een leuke pony zien staan, en daar wil ik binnenkort gaan vragen of ze iemand nodig hebben. Ook kreeg ik van een meisje een adres waar ze misschien nog wel iemand kunnen gebruiken.
Nou kwam ik er laats langs en dacht ik zal ik nu gaan..? Maar... Ik had een joggingbroek aan.. nikies eronder.. leren jas met zo'n capuchon met bont.. Nu had ik zoiets van; misschien denken die mensen wel van wat een aso die willen we niet op ons terrein..? (niet dat ik dat ben! maar sommige mensen gaan al snel een beeld vormen van alleen je uiterlijk).

Dus ik dacht ik kan beter gaan als ik een nette spijkerbroek aanheb, of m'n paardrijbroek, ik weet dus ook niet wat ik aan moet doen dan

Voor de paardeneigenaressen: zouden jullie kijken naar hoe het meisje dat zich aanbied als verzorgster gekleed is?
En voor de verzorgsters/zoekende: Hoe doen jullie dat als jullie er 1 zoeken en langs boerderijen/huizen/stallen enzo gaan? En zouden jullie erna kijken als jullie een verzorgster zochten?

Ik dacht ik kan beter niet gaan met m'n nikies enzo.. Ik ga wel een andere keer.

Itsme86

Berichten: 767
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Breda

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:05

Als je de mensen niet kent en je hebt geen afspraak gemaakt om te gaan rijden zou ik niet in rijbroek gaan. Dan kan het overkomen alsof je meteen aanneemt dat je kunt gaan rijden.
Ik zou in een nette spijkerbroek gaan en het dan vragen. Eventueel een afspraak maken om te gaan rijden als je je rijbroek aan hebt..?

Ik zou het liever zo zien als iemand bij mij kwam vragen om mijn paardje te verzorgen/berijden..

Verena

Berichten: 128
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:09

Op je nike's kan best maar dan wel een spijkerbroek of iets aan, een beetje netjes maar ook weer niet te zou ik zeggen......

suc6

groetjes

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:10

Ik zou me ook gewoon 'normaal', maar wel netjes kleden. Spijkrbroek, sportieve trui erop en maar lachen Zo iemand zie ik wel graag komen

zonnebloem18

Berichten: 24846
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:23

Gewoon een normale broer met een shirtje of trui denk ik als je al een afspraak heb zou ik uit voorzorg een rijbroek aandoen en stalschoenen ofzo (daar kan je best mee rijden).

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:37

Ik zou gewoon in je "goede" kleren gaan. Een nette uitstraling en vriendelijkheid zou ik waarderen als ik paardeneigenaar zou zijn.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:41

Idd.

Toen ik nog niety zo lang reed, ging ik ook zo langs mensen met paarden om te vragen en toen was ik in een rokje gekleed en een shirtje (was zomer). En we mochten zelfs gelijk beginnen met verzorgen .

Mijn vorige verzorgpony vond ik via een advertentie en Olga ook . Toen ben ik wel gelijk in rijbroek gegaan, maar die doe ik altijd aan als ik naar de paarden ga, ook als ik maar ga kijken, mamie wilt niet dat ik in 'goede kleren' naar de paarden toe ga .

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:32

Nette kleren is veel beter.
Persoonlijk zou ik iemand in een joggingbroek als onverzorgd zien... waarom zou ik die aan mijn paard laten zitten?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:33

Zou netjes gekleed gaan, rijbroek komt beetje pennymanegemeisjesachtig over en ook van dat je direct wil beginnen.
nette kleren krijgen mensen makkelijker de indruk dat je een nette verantwoordelijke meid bent

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:41

Gewoon normaal! Niet te netjes, en niet meteen in je paardijoutfit. Dat lijkt misschien meteen zo van: 'kijk maar, ik rijd paard '

Gewoon kleren waar jij je lekker in voelt dus

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:35

normale kleren, tenzij je op afspraak komt om te proberen. Soms komen mensen op afspraak om een paard te proberen en hebben ze geen rijkleding bij, hoe moet je dan uitproberen

Maar als je het gewoon gaat vragen, staat het heel Penny om in je rijbroek aan te komen (tenzij je net van de manege komt oid maar dan zeg je dat er natuurlijk even bij)

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:06

Oeh, dit topic ga ik even volgen!
Ik heb binnenkort een kennismakingsgesprek met de eigenaar van hopelijk-heel-misschien-ooit-wel-mijn verzorgpony( ), en ik zit ook al te twijfelen wat ik aan moet trekken. Rijbroek staat zo "ik kom alleen voor het rijden"-achtig, maar als ik in een spijkerbroek kom en er gaat gereden worden, tsja dan heb ik een probleempje.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:07

Annuhtjuh> Dan neem je een rijbroek mee en trek je een spijkerbroek aan.

Ik zou idd mocht er iemand aan de deur komen liever een gewoon casual gekleed persoon zien dan iemand die al helemaal klaar staat om erop te springen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:10

tamaraatjuh schreef:
Ik zou me ook gewoon 'normaal', maar wel netjes kleden. Spijkrbroek, sportieve trui erop en maar lachen Zo iemand zie ik wel graag komen


Precies. Joggingbroek vind ik niet netjes en rijbroek lichtelijk aso... Dat zijn iig 2 "soorten" mensen die ik iig niet op mijn paard zou laten.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:29

Annutjuh, die man weet dus dat jij op zoek bent en heeft gezegd 'Kom maar eens langs.'?
Dan zou ik wel rijkleren aandoen, alleen cap en laarzen etc even in de auto laten.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:32

Nou ja, kennismakingsgesprek of kom maar eens langs is wel een wezenlijk verschil vind ik...

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:43

@ Sylvia & Urielle. Jullie 2 berichtjes lijken wel 2 gedachten uit mijn hoofd. Daarom ben ik aan het twijfelen: Ze vroeg of ik langs wil komen voor een kennismakingsgesprek om te kijken of het klikt tussen mij, haar en haar pony.
Omdat ze het had over een gesprek, heb ik de indruk dat het rijden niet inbegrepen is. Maar aangezien ze wil kijken of het klikt met mij en haar pony, vroeg ik me af of dat over de handelingen vanaf de grond en over de karakers van ons gaat, of dat ze me er op wil zien.

@Amable, dat is ook een goede optie!

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 23:07

Ik heb een aantal maal gehad dat ik eerst telefonisch contact met de eigenaar gehad heb en dan werd meestal wel gezegd: trek je rijbroek maar aan. Zoniet, dan zou ik in spijkerbroek gaan en een rijbroek meenemen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:56

Vickylover schreef:
Als je de mensen niet kent en je hebt geen afspraak gemaakt om te gaan rijden zou ik niet in rijbroek gaan. Dan kan het overkomen alsof je meteen aanneemt dat je kunt gaan rijden.
Ik zou in een nette spijkerbroek gaan en het dan vragen. Eventueel een afspraak maken om te gaan rijden als je je rijbroek aan hebt..?

Ik zou het liever zo zien als iemand bij mij kwam vragen om mijn paardje te verzorgen/berijden..


precies, als je ze niet kent en 'zomaar' ergens aanbelt zonder afspraak, kan je idd beter gewoon een nette spijkerbroek aanhebben, nikies eronder kan best

als je al telefonisch contact hebt gehad zou ik iig in mn rijkleren erheen gaan, ik rij weleens wat paarden tijdelijk bij, en dan ga ik er de 1e keer in rijkleren heen+stal/rijschoenen en als er idd meteen 1e keer gereden wordt pak ik ff mn chaps&cap uit de auto

heb hier zat penny's aan de deur gehad die paardje wilden rijden/poetsen/ermee wandelen, helaas voor hun vind ik kleine kids te gevaarlijk bij mn knollies, een 2 jarige, een pismerrie van 20 een aparte ruin en nog een hele lieve pony, helaas moet die lieve pony tussen de andere uitgehaald worden en dat vind ik te link en heb geen tijd om er altijd zelf bij te zijn
maargoed die kwamen meestal dus gewoon in gewone kleren hier aan de deur, of spraken me aan als ik op straat liep/reed met mn paard

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 09:55

Ik zou ook voor de nette spijkerbroek gaan

Rijkleding zou ik ook nog geen ramp vinden hoor,
als je er maar wel netjes en verzorgd uitziet

want idd als er één of andere slons voor m'n neus zou staan, waaom zou die dan aan m'n paard laten zitten

Liins

Berichten: 7906
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Deventer. (Overijssel)

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:01

ik zou niet in die nike's gana en jokkingbroek.. haha maa rik zou he liefst een meisje zien in een paardrijbroek en paardrijlaarzen die netjes komt vragen !! of gewoon in een nette spijkerbroek en leuke shirtje.. !!

merrie_k
Berichten: 34
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:41

niet in pak!!;)

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:16

Het zou mij niks uitmaken hoe een persoon het aan mij zou vragen.
Al zou iemand met een rijbroek en stalschoenen mij wel meer trekken dan iemand in nette kleren eigenlijk

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 10:14

opzich gewoon in een oude spijkerbroek en lekker trui. wel verzorgd uiterlijk.
maar niet in je goeie goed, want dan kom je over alsof je je hand niet vuil wilt maken.
Ook geen mini-rokjes, leren broeken uhm andere kleden (lees: 'hoerige' kleren). ik zou bijvoorbeeld niet in me schoolkleren naar een stal gaan (dus met laarsjes aan bv)

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Zoeken naar een verzorgpony--> netjes gekleed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:50

Ik kwam gewoon in me spijkerbroek, met laarsjes, maar kwam ik net van de manege af dan had ik gewoon in me rijbroek gegaan. Dat komt omdat ik de eigenaar ken en die ook wel weet dat ik niet gelijk kom om te rijden, maar dan van de manege af zou komen. Ik zou wel nette kleren aan trekken, maar wel met gympiejs eronder, omdat je toch blubber bakken/weides hebt