Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 23:06

Hooi,

Ik was benieuwd naar wat jullie allemaal kopen voor je vzpaardje(s)
Ik heb verschillende vzpony's gehad op verschillende adresjes maar op mijn eerste adresje ben ik nog steeds. Die mensen hebben alleen:
- Poetsspullen
- Halster
- Halstertouw
- Schabrakje (1)
- Zadel
- Hoofdstel
Dat spul was allemaal voor Pricilia die inmiddels dood is. Nu hebben ze in mei een nieuwe pony: Arlinde, arlinde had van zichzelf een goed passend halster. Het hoofdstel is te klein en het zadel kan nog wel. Ik ben van plan om een nieuw hoofdstel te kopen omdat de eigenaar dat toch niet doet. Maar ik vind dit eigenlijk ook wel stom: Als ik het koop en ik stop om wat voor reden met arlinde. Of er gebeurt iets anders zit ik met het hoofdstel. Nu ben ik een schabrakje gaan maken en heb er 1 voor mijn verjaardag gevraagt zodat ze eindelijk een nieuw schabrakje hebben. Het schabrakje is ook nooit in de was geweest ja 1x door mij! Arlinde heeft nu ook een wond bij de hoef opgelopen door het prikkeldraad. Er is allemaal zand in gekomen(ze hebben het wel gelukkig met water schoongemaakt) Maar ik ben bang dat het gaat ontsteken. Arlinde schuurt ook heel erg en ik ben ook bang dat ze last heeft van zomerexceem, maar al die middeltjes en alles is behoorlijk wat prijzig en het is niet mijn eigenpony..

Maar goed mijn vraag is dus wat kopen jullie allemaal? En is het verstandig van mij om nieuwe spulle te kopen voor Arlinde?

rinkie

Berichten: 6
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Hier :P

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 00:08

Niemand die reageert?

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 00:10

Mensen liggen mischien al te slapen .hahha
En trouwens vorgens mij is hier pas een topic over geweest.
Even zoeken

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 11:44

Ik koop vanalles voor Sil.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:33

ik heb sinds 3 maanden een verzorg ponytje en heb al anderhalf jaar een eige paard helaas is mijn paard een kwpner van 1.85 en mijn verzorgpony 1.19 dus kan ik niet mijn spullen van mijn paard voor mijn verzorgpony gebruiken dus heb ik voor mijn verzorg pony bandages en een halster met touw gekoch verder heeft hij alles al

Prissiej
Berichten: 559
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Noord -Brabant ; Rijsbergen

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:37

Ik zou het gewoon zeggen tegen de eigenaar
dat 1 dekje echt niet genoeg is
en het zadel ook echt niet meer kan enzo
en dt ze misschien een wormenkuur nodig heft tegen de wormen

Het is allemaal wel leuk en aardig maar het is niet jou paardje maar van iemand anders,, dus waarom zou jij alles moeten kopen? Terwijl als je ooit een x stopt er niks aan heb ?:S

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:55

Alles behalve het paard is van mij
- zadel
- 2 hoofdstellen
- halster en halstertouw
- peesbeschermers voor en strijklappen achter
- bandages
- 3 zadeldekjes
- 2 zweetdekens
- 1 zomerdeken
- longeerlijn, slingel, zweep, slofteugel
- borstels
- bult snoepjes

uhm alleen geen winterdeken, maar die had ze al

Nicky_

Berichten: 3745
Geregistreerd: 22-12-04

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:00

Uhm, ik heb al wat dingetjes gekocht en koop nu nog steeds wat voor hem, maar dat komt omdat het niet meer 'mijn verzorgpony'is maar 'mijn eigen pony' ik deel hem nu dus (wat super gaat) en ik geef hem zn beweging, voer 2x in de week en doe ook klusjes. maarja soms heb je toch zoiets van 'dit wil ik nog voor hem halen' ofzo

Bi0n_Tiffiej

Berichten: 1230
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: In de stal van mn lieverd (L)

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:20

Ik koop alleen, halstertjes enzo. ik heb voor mijn andere verzorgpony's wel anderedingen gekkocht zoals bandages sjabrakjeenzo.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:02

halstertouw, peesbeschermers, antiklit, paardensnoepjes, zadeldekjes, zadel.
Het is nog afwachten hoe lang ik bijrijder blijf en of het zadel dus wel een verstandige aankoop was.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:18

ik rijd het paard met mijn eigen zadel - hij heeft wel een eigen zadel maar het mijne is een dressuur dus dat rijdt net ff wat fijner, het hoofdstel heeft hij zelf, halster/touw en poetsspullen ook, ik heb wel antiklit gekocht want dat hadden ze nog niet en ik heb vaseline van thuis meegenomen voor de mondhoeken, ledervet ipv olie gekocht, peesbeschermers van thuis meegenomen, ik rijd hem dus ook met eigen singel en eigen schabrakken, als het eens droog zou willen worden met eigen bandages. Ik heb gewoon ontzettend veel nog van mijn eigen paard. Als ik trouwens vraag om iets wat ik nodig heb dan brengen ze het wel mee hoor! Het is meer dat ik mijn eigen merken graag koop. Een zadel ofzo zou ik niet speciaal kopen. Als ik ergens stop, gaan mijn eigen spullen ook gewoon mee naar huis terug voor de volgende.

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:24

ik heb mijn nieuwe bijrijdpaarden nog niet zo lang, en de eigenaar die is zelf bereid om spullen te kopen, maar als het er naar uitziet dat ik inderdaad langer blijf en er zijn spullen nodig, zal ik ze wel zelf kopen denk ik

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:53

Voor mijn verzorgponytjes koop ik héél veel snoepjes/appels etc. en halsters, heb 3 dekjes gekocht, singel+neus bontje, 2 touwen, 2 poetssetjes, en ik ga eind oktober naar Tentenkamp

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:23

Ik koop van alles voor mijn bijrijdpaard.. Verder ben ik ook diegene die er bijna het meeste mee doet, want de eigenaresse die heeft ook nog een ander paard, dus die heeft het druk druk druk..

Gister nog een regendeken gekocht, want we gaan verhuizen van stal en daar kan ze lekker het land op..

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:29

ik heb nu 5 jaar een verzorgpony en er is een bij komen te staan.
Op het begin kocht ik in de winter ook voer voor de pony(van mijn zakgeld) omdat de pony, ezel en geit niks kregen behalve brood en nu ze gereden werd had ze tog wel wat extra's nodig. laterna zijn ze dit zelf gaan betalen.
Ik heb verschillende dekjes gekocht, longeerlijn, halstertouwen, longeerzweep, longeersingel, borstels, zweetdeken, bandages, noges bandages,vliegenspul, vitamine dingen, zoutblokken, vliegennetjes, halsters, nu ook nog meel, knoflook poeder, sweet itch, teerschampoo en nog wel wat andere dingen (voor zomerexeem van nike) zalf voor wondjes, vliegendeken, bijzetteugels, nieuwe teugels omdat nike voor de oude alergisch is
er zijn zekerweten nog wel meer dingen maar daar kom ik nu niet op.groetjes patty
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 27-08-05 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:52

Het enigste wat ik voor mn exverzorgpony had gekocht waren snoepjes ..

Ze hadden daar alles voor haar.. Hoofdstel, zadel, extra teugels, extra neusriem.. slof, pessoateugel, longeerlijn, 2 halsters, 3 halstertouwen, bijzetelastiek en veel borstels..

Een dekje hebben we van de manege gehaald, goed gewassen en die toen gebruikt omdat de oude echt onbruikbaar was geworden..

Maar goed, blij dat k niks meer gekocht heb.. Want ze is nu namelijk verkocht,

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:05

Nouu soms wel dingen beenbescherming dekje etc.. Ik hoef niet te betalen maar mag wel heel veel maar dan geef ik bijv die kinderen af en toe les om wat terug te doen. Maar een fries die wordt nu ingereden en dan wil de eigenaar graag dat ik er ook op ga rijden dus dan betaal ik wel mee dat vind ik wel logisch dan.

Verder ik deed en doe nog af en toe 2 pony's en die kregen ook geen voer, ontworming, hoefsmid ook zowat nooit. Ik had zelf al dingen gekocht dus ik heb toen gewoon tegen de eigenaar gezegd dat ze wormenkuur nodig hadden, de eigenaar wist dat zelf niet.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 00:21

Ik heb nu mijn eigen pony. Maar voor mijn vroegere verzorgpony heb ik alleen gekocht:

-Halster
-Halstertouw
- Poetskoffer met poetsspullen.

Meer niet vind dat daar de eigenaar toch echt zelf voor moet zorgen. Zou er zelf zo vaak mogelijk iets van zeggen. Sommige spullen kun je dan inderdaad zelf kopen en als je er niks aan hebt weer doorverkopen.
Maar waag je niet aan dure middeltjes en zo. Sommige eigenaren maken hier misbruik van en laten je op een gegeven moment bijna alles betalen.

GiBo
Berichten: 1083
Geregistreerd: 27-08-04

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:30

Voor mijn verzorgpony heb ik echt vanalles gekocht: Ik mag er dan ook vanalles mee en hoef er niks voor te betalen. Verder reed er niemand op, en er waren alleen poetsspullen een halster en een touw. Toen ik een zadeltje had gekocht wouden die mensen die zelfs betalen! Maar dat vond ik onzin, ik was de enige die op dat zadeltje ging rijden, dus waarvoor zouden zij voor iets gaan betalen wat ze niet nodig hebben? Ik heb dat zadeltje dus ook gewoon zelf betaald. Verder heb ik zo'n beetje alles voor 'm wat je nodig hebt voor een eigen pony Van bandages tot longeerspullen, van zweetdeken hoofdstelletjes

Aan de Ts:
Ben jij de enige die met de pony rijd, of rijden de eigenaren ook? In ieder geval vind ik niet dat je die pony met een te klein hoofdstel kan laten rijden. Zeg anders eens tegen de eigenaar dat het hoofdstel te klein is en dat het knelt (of iets in die richting ). Dan kun je vragen of hij misschien een nieuwe zou willen kopen. Een andere optie is om zelf een goedkoop hoofdstelletje te kopen: je kunt bijvoorbeeld 2ehands een hoofdstel kopen, of in de uitverkoop bij de ruitersport. Voor 19,95 kun je al een leuk nieuw hoofdstelletje kopen, en nee, dat zal geen zuperzacht leer van geweldige kwaliteit zijn, maar dan past het tenminste !
Een wondje kun je vaak het best wassen met betadine shampoo, dit ontsmet waardoor je minder kans hebt dat het gaat ontsteken, maar ik bergijp dat de eigenaren het al met water hebben gespoeld. Hoe gaat het nu met d'r wond(je)?
Over dat schuren, dat zou best zomereczeem kunnen zijn, maar het zou natuurlijk ook wat anders kunnen zijn. Schuurt ze veel aan haar manen en staart? Mijn verzorgpony had ook erge jeuk en schuurde zijn manen zelfs bijna helemaal af Ik heb toen aan die mensen uitgelegd dat 'ie zo'n jeuk had en dat ze daar het beste een middeltje om te wassen en om er op te smeren konden kopen. Zelf wisten ze niet welk middeltje het beste was dus toen ben ik naar de ruitersport gegaan en heb me daar laten vertellen wat ik het best kon kopen. Bij mijn verzorgpony hebben die middeltjes echt enorm goed geholpen. Misschien kun je gewoon etgen de eigenaar zeggen dat ze echt heel erg jeuk heeft, en dat ze daar het best een middel voor kunnen kopen bij de ruitersportzaak. Dan kun je zelf kijken hoe ze reageren.

Veel succes (het is trouwens wel een beetje een lang verhaal geworden he )

gootje2

Berichten: 604
Geregistreerd: 28-08-05
Woonplaats: odijk

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:24

ik koop vanalles:

dekjes
bandages
strijklappen
halsters
halstertouwen
zweepjes
snoepjes

behalve hoofdstellen en zadels, dat vind ik te duur voor een verzorgpaard haha

groetjes margot

femie
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-03-05
Woonplaats: alkmaar

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 14:47

ik heb onder tussen ook best veel voor me verzorgpaardjes gekocht, maar sommige dingen heb ik ook weer verkocht wegens dat het te klein of te groot was.(dat heb je wel als je spullen koop voor je vzpaard en je stop er mee en je hebt weer een nieuwe enaf en toe past het dan niet).
dit is mijn lijst van wat ik heb gekocht voor me vzpaardjes.

- borstels(allerlei soorten ik dnek wel een stuk of 20)
- 4 halsters
- 3 halstertouwen
- zadeltassen
- hoofdstel
- 2 chabrakken
- hoevenvet
- shampoo
- antiklit
- veiligheidslampje voor aan je arm
- dekensingel
- elastiekjes
- snoepjes
- tuig voor een shetlander

dit was het denk wel weer, ik weet het geen eens meer:P:P


groetjes femke

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:38

Ehm ik koop soms wat leuke dingen voor Amo en Amica, maar de dingen die ze echt nodig hebben kopen de eigenaren gewoon. Heb laatst bijvoorbeeld peesbeschermers gekocht, en die hebben zij aan me terugbetaalt
Wat ik zelf heb gekocht;
- Halsters (gewone en touwhalsters)
- Dekjes (3)
- Bandages (2x4)
- Vele borstels
- Zweepjes

En vast nog meer, maar het ligt ook gewoon door elkaar met het spul dat ik niet heb betaalt, dus hou het niet echt bij

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:20

Pfff, wát heb ik allemaal al voor Olga gekocht?

- 3 dekjes
- 2 paar peesbeschermers
- strijklappen
- poetsbox + borstels
- antiklit
- veiligheidsbeugels + nieuwe beugelriemen
- 3 halsters
- kilo's koekjes
- 10 verschillende shampoo's ofzo

Binnekort wil ik een nieuw hoofdstel kopen. De eigenares van Olga rijdt er ook wel af en toe op . Verder doe ik er gewoon alles mee, en ik hoef er niets voor te betalen, dus ik koop nieuwe spulletjes een beetje als dank zeg maar .

Moest je er ooit mee stoppen, dan kan je die dingen zoals hoofdstel e.d. nog wel doorverkopen, of gebruiken voor een nieuwe verzorgpony?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:29

Alles eigenlijk, afgezien van een zadel,
- shabrakken
- Hoofdstellen
- bit
- halsters
- bandages
ja alles wat maar bij paarden hoort

Joy
Berichten: 216
Geregistreerd: 31-07-05

Re: Wat kopen jullie allemaal voor je verzorgpaardje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:28

Mijn verzorgpony heeft ook zomereczeem, maar die eigenaren kopen gewoon wat hij nodig heeft. Ze hebben achter de stallen ook een kamertje met poetsspullen enzo... die hoef ik niet eens mee te nemen. Ook heeft ie z'n eigen halster... eigenlijk heb ik het daar wel mee getroffen .
Ze hebben in dat kamertje zélfs ook nog snoepjes staan... die ik ook mag voeren...