Contract verzorgster opstellen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4936
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:59

Jongens, wat neemt het hier weer een aparte wending... het is een 12 jarig meisje... ts geeft aan dat ze te onervaren is om alleen/zonder toezicht/begeleiding te galoperen...hoe correct denken jullie dat die meid dressuurmatig kan rijden om te zorgen dat een paard met artrose niet struikelt in galop? Kom op hey... ts is verantwoordelijk bij een ongeval waarbij haar pony betrokken zou zijn... no way dat ik dat zou toelaten...

Los van dat hele verhaal... ts is de eigenaar, zij bepaalt wat er wel of niet mee gebeurd... als het meisje dit allemaal wil moet ze maar een eigen paard kopen...

Ts als je het een kans wilt geven... aangeven in ene gesprek met de ouders erbij wat er niet kan en aangeven dat ze onder begeleiding van een volwassene die ook de regels kent mag blijven komen... het kapot gemaakte vertrouwen moet hersteld worden voordat ze weer zelfstandig aan de slag mag... (en dan vind ik je al heel coulant) en als ze nieuwe dingen bedenkt om te doen, zal ze even aan jou moeten vragen of dat kan met jouw paard...

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:05

Neon schreef:
Jongens, wat neemt het hier weer een aparte wending... het is een 12 jarig meisje... ts geeft aan dat ze te onervaren is om alleen/zonder toezicht/begeleiding te galoperen...hoe correct denken jullie dat die meid dressuurmatig kan rijden om te zorgen dat een paard met artrose niet struikelt in galop? Kom op hey... ts is verantwoordelijk bij een ongeval waarbij haar pony betrokken zou zijn... no way dat ik dat zou toelaten...

Dat was een algemeen bedoeld stukje als je het over mijn reactie hebt.
Uit eerdere informatie ( niet in dit topic! ) begrijp ik dat ts zelf vooral bang is om te galopperen op haar paard. Wat ik heus begrijp na zo’n gebeurtenis.
Doet er in dit topic verder niet toe, maar nogmaals ik verwacht natuurlijk niet van een 12 jarige dat die dressuurmatig correct kan rijden nee.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 14-02-22 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15930
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:08

Ineke2 schreef:
Neon schreef:
Jongens, wat neemt het hier weer een aparte wending... het is een 12 jarig meisje... ts geeft aan dat ze te onervaren is om alleen/zonder toezicht/begeleiding te galoperen...hoe correct denken jullie dat die meid dressuurmatig kan rijden om te zorgen dat een paard met artrose niet struikelt in galop? Kom op hey... ts is verantwoordelijk bij een ongeval waarbij haar pony betrokken zou zijn... no way dat ik dat zou toelaten...

Dat was een algemeen bedoeld stukje als je het over mijn reactie gaat.
Uit eerdere informatie ( niet in dit topic! ) begrijp ik dat ts zelf vooral bang is om te galopperen op haar paard. Wat ik heus begrijp na zo’n gebeurtenis.
Doet er in dit topic verder niet toe, maar nogmaals ik verwacht natuurlijk niet van een 12 jarige dat die dressuurmatig correct kan rijden nee.

Dat bedoelde ik ook. En in draf kan ik me struikelen nog wel voorstellen hoor, maar in galop denk ik dat het gewone domme pech is.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:14

Ja, ik ben ook een keer met mijn pony gestruikeld in galop. Was schrikken en pony liep een paar dagen niet lekker dus even rustig aan gedaan. Zelf ook herstellen van de schrammen en enorme spierpijn ^)

Daarna was het wel even spannend die galop, maar tijdens de les even slikken en vertrouwen dat het goed gaat, toch gedaan en zo gelukkig weer het vertrouwen terug gekregen.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:18

Maar of het een ongelukje was of niet staat hier toch niet ter discussie? Ts wil het niet. Punt.
Al wil ze dat je alleen maar in een rode jas rijd. Als jij bij begin aangeeft oké. Dan is dat zo. Ook al is het onzinnig.
Past je dat niet zoek je wat anders.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:20

DuoPenotti schreef:
Maar of het een ongelukje was of niet staat hier toch niet ter discussie? Ts wil het niet. Punt.
Al wil ze dat je alleen maar in een rode jas rijd. Als jij bij begin aangeeft oké. Dan is dat zo. Ook al is het onzinnig.
Past je dat niet zoek je wat anders.

Daar ben ik het mee hoor. De verzorgster heeft zich gewoon aan de voor haar gestelde regels te houden.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:24

Een contract voegt weinig toe in mijn ervaring, je kan het meisje nu ook wegsturen, daar is geen contract voor nodig. Wel is het handig om het zwart op wit te hebben wat wel en niet mag, maar daar hoeft geen handtekening onder. Zo'n lijstje heb ik ook wel eens opgesteld voor een jonge bijrijder.
Ga een goed gesprek aan met moeder en dochter (misschien dat die moeder ook schrikt van wat haar dochter doet als ze er niet bij is), leg goed uit waarom bepaalde dingen niet mogen want dan is het geen 'stom' regeltje maar wordt het duidelijk waarom het belangrijk is, dan wordt het voor dat kind ook veel duidelijker.
Eventueel zou je kunnen zeggen dat er alleen gereden wordt als de moeder erbij is, misschien dat dat helpt?
Lief dat ze een tweede kans krijgt iig!

Kidde
Berichten: 3460
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:36

Selina schreef:
Pff ik vind je echt veel te lief.
Zonder cap zou er überhaupt al niemand op m’n paard mogen. En daarnaast gaan galopperen terwijl je hebt aangegeven dat dat niet mag? Ook als je 12 bent werken je oren :o

Ik zou alle regels opschrijven en dan een gesprek met de moeder en verzorgster aangaan en ze het allebei laten tekenen. En als het dan nog 1x misgaat, dat het dan einde verhaal is. Dit ook communiceren. Een officieel contract zie ik geen meerwaarde in, want je blijft toch (juridisch) verantwoordelijk voor je pony.

Dit inderdaad

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:59

De ene 12 jarige is de andere niet. De ene 12 jarige is heel braaf en doet nooit iets wat niet mag. De ander zoekt de grenzen op en doet het wel. Is niet heel raar voor een 12-jarige. En lang niet alle 12-jarige hebben als een zo goed ontwikkeld bewustzijn dat ze niets meer doen wat niet mag. Veel volwassenen hebben dat niet eens. Kijk eens eerlijk naar jezelf: doe jij nooit iets wat niet mag? Bijvoorbeeld nog nooit achter het stuur gezeten met een borreltje te veel op? Ik ben niet gelovig, maar deze bijbelse uitspraak vind ik heel mooi: wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Wegsturen, zeker als je zelf zegt dat je misschien niet duidelijk genoeg bent geweest, vind ik wel hard. Je schrijft dat ze veel om je pony geeft en als ik het goed lees, ben je verder wel blij met haar.
Ik zou het heel goed vinden als je haar, na een goed gesprek, nog een kans geeft. Daar leert een 12 jarige ontzettend veel van.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:19

Met drank op achter het stuur, nee nooit!
Natuurlijk heb ik wel eens andere dingen gedaan die niet mogen, wie niet?

Daarom vind ik het lief van ts dat ze haar verzorgster een 2de kans wil geven. Het is aan de verzorgster om te laten zien dat ze die 2de kans waard is.

Roodvos

Berichten: 6682
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:38

RedKiwi schreef:
Een contract voegt weinig toe in mijn ervaring, je kan het meisje nu ook wegsturen, daar is geen contract voor nodig. Wel is het handig om het zwart op wit te hebben wat wel en niet mag, maar daar hoeft geen handtekening onder. Zo'n lijstje heb ik ook wel eens opgesteld voor een jonge bijrijder.
Ga een goed gesprek aan met moeder en dochter (misschien dat die moeder ook schrikt van wat haar dochter doet als ze er niet bij is), leg goed uit waarom bepaalde dingen niet mogen want dan is het geen 'stom' regeltje maar wordt het duidelijk waarom het belangrijk is, dan wordt het voor dat kind ook veel duidelijker.
Eventueel zou je kunnen zeggen dat er alleen gereden wordt als de moeder erbij is, misschien dat dat helpt?
Lief dat ze een tweede kans krijgt iig!

Ja, dit wilde ik ook zeggen. Ik vind een contract hiervoor "te zwaar". En dadelijk gaan ze daar ook nog allerlei rechten aan ontlenen. Jouw paard, jouw regels. Dus ik zou het zoiets als een verzorgreglement noemen en daarin ook duidelijk aangeven dat in zaken waarin het niet voorziet gezondheid en veiligheid van paard en verzorg(st)er primair zijn. En het zo algemeen mogelijk houden.
Want dan zet je erin in de bak niet springen en dat galop niet mag, om er daarna achter te komen dat ze buiten vanuit een drafje over boomstammen springt. Ja, want dat is niet in de bak en niet in galop.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15930
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:45

Roodvos schreef:
RedKiwi schreef:
Een contract voegt weinig toe in mijn ervaring, je kan het meisje nu ook wegsturen, daar is geen contract voor nodig. Wel is het handig om het zwart op wit te hebben wat wel en niet mag, maar daar hoeft geen handtekening onder. Zo'n lijstje heb ik ook wel eens opgesteld voor een jonge bijrijder.
Ga een goed gesprek aan met moeder en dochter (misschien dat die moeder ook schrikt van wat haar dochter doet als ze er niet bij is), leg goed uit waarom bepaalde dingen niet mogen want dan is het geen 'stom' regeltje maar wordt het duidelijk waarom het belangrijk is, dan wordt het voor dat kind ook veel duidelijker.
Eventueel zou je kunnen zeggen dat er alleen gereden wordt als de moeder erbij is, misschien dat dat helpt?
Lief dat ze een tweede kans krijgt iig!

Ja, dit wilde ik ook zeggen. Ik vind een contract hiervoor "te zwaar". En dadelijk gaan ze daar ook nog allerlei rechten aan ontlenen. Jouw paard, jouw regels. Dus ik zou het zoiets als een verzorgreglement noemen en daarin ook duidelijk aangeven dat in zaken waarin het niet voorziet gezondheid en veiligheid van paard en verzorg(st)er primair zijn. En het zo algemeen mogelijk houden.
Want dan zet je erin in de bak niet springen en dat galop niet mag, om er daarna achter te komen dat ze buiten vanuit een drafje over boomstammen springt. Ja, want dat is niet in de bak en niet in galop.

Tja, een contract moet wel een begin en een eind hebben en er staan idd ook rechten in.

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:54

Roodvos schreef:
RedKiwi schreef:
Een contract voegt weinig toe in mijn ervaring, je kan het meisje nu ook wegsturen, daar is geen contract voor nodig. Wel is het handig om het zwart op wit te hebben wat wel en niet mag, maar daar hoeft geen handtekening onder. Zo'n lijstje heb ik ook wel eens opgesteld voor een jonge bijrijder.
Ga een goed gesprek aan met moeder en dochter (misschien dat die moeder ook schrikt van wat haar dochter doet als ze er niet bij is), leg goed uit waarom bepaalde dingen niet mogen want dan is het geen 'stom' regeltje maar wordt het duidelijk waarom het belangrijk is, dan wordt het voor dat kind ook veel duidelijker.
Eventueel zou je kunnen zeggen dat er alleen gereden wordt als de moeder erbij is, misschien dat dat helpt?
Lief dat ze een tweede kans krijgt iig!

Ja, dit wilde ik ook zeggen. Ik vind een contract hiervoor "te zwaar". En dadelijk gaan ze daar ook nog allerlei rechten aan ontlenen. Jouw paard, jouw regels. Dus ik zou het zoiets als een verzorgreglement noemen en daarin ook duidelijk aangeven dat in zaken waarin het niet voorziet gezondheid en veiligheid van paard en verzorg(st)er primair zijn. En het zo algemeen mogelijk houden.
Want dan zet je erin in de bak niet springen en dat galop niet mag, om er daarna achter te komen dat ze buiten vanuit een drafje over boomstammen springt. Ja, want dat is niet in de bak en niet in galop.

De verzorgster betaalt niets dus ze heeft helemaal geen rechten en zou die aan een contract ook niet kunnen ontlenen. Dit is weer een voorbeeld van een slechte verzorgster die het voor de goede verpest,want wie eenmaal zoiets heeft meegemaakt of erover gehoord heeft neemt geen verzorgsters meer.Ik zet mijn paard op een all-inclusive volpensionstal zodat ik me de ergernis van slechte verzorgsters bespaar.

Jessix

Berichten: 16466
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:06

Lastig TS. Een verzorger heb je inderdaad het liefst zo dat er vertrouwen genoeg is om het (deels) los te kunnen laten. Iemand die zich gewoon wel redt met jouw paard en waarvan je op aan kan dat diegene zich aan de afspraken houdt.

Nou zoekt een 12 jarige misschien wel eerder grenzen op. Het gaat goed, ze raakt vertrouwd en in haar beleving kan dat galopje en dat sprongetje dan best. Mogelijke consequenties en gevaren ziet zij waarschijnlijk nog niet zo goed.

Als jij denkt dat je haar wel weer kan vertrouwen na een goed gesprek met haar ouders erbij dan kun je haar nog wel een kans geven. Druk haar daarbij de medische noodzaak op het hart. Laat haar goed begrepen dat het echt om het welzijn van het dier gaat waar zij als het goed is zo gek op is. Dat je een paard van die leeftijd soms een beetje voor zichzelf moet beschermen, etc. Geef ook vooral aan dat je dit heel vervelend vind en dit echt niet kan accepteren. En vraag je verzorgster ook dat als zij wel alles wil kunnen doen met een paard ze misschien beter een ander verzorgpaard kan zoeken.

Ik wens je wijsheid.

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 00:11

Sorry voor mijn late reactie mensen , fikse corona uitbraak op werk en de ene na de andere positieve test komt binnen dus het is even heel erg banketstaaf allemaal. Maar heb nu weer even tijd om alles goed door te lezen.

De galop wil ik voornamelijk niet voor het struikelen , omdat ik niet wil dat iemand ernstige schade oploopt en vervolgens de schade op mij komt verhalen. Ik kan dat niet betalen in ieder geval. Helemaal nu ik lees dat ik altijd de 'eindverantwoordelijke' ben.

Ze heeft inderdaad weinig ervaring , maar pakt het rijden ook wel snel op ze heeft wel een fijne houding voor een beginner. Maar dressuur matig goed het paard rijden , nee dat zit er nog lang niet in. Daarom was mijn suggestie ook rustige stap en draf ritjes met name de eerst komende tijd. Ik heb zelf ook les gegeven op een manege aan beginners en de galop duurde echt wel even voordat we daar mee bezig gingen. Tuurlijk kan een pony wel eens per ongeluk aanspringen in galop , maar mijn pony kan haar grens niet bewaken dat moet de ruiter ook doen.

Ik kan inderdaad ook gewoon even een A4tje maken met regels. Op stal hebben we immers ook een aantal regels waar iedereen zich aan moet houden. En een lijstje kan inderdaad mooi in mijn zadelkast hangen. Ik denk dat ze zich er ook wel beter aan gaat houden nu ze weet dat stalgenoten van mij ook wel stiekem meekijken.

@flower033

En daar hou ik ook zeker rekening mee , en inderdaad genoeg volwassen mensen die het bewustzijn ook nog niet helemaal ontwikkeld hebben. vaak duurt dat ook nog wel tot ver in de 20 heb ik een keer geleerd op een gastles sindsdien hou ik dat ook in mijn achterhoofd met name met kinderen. Dingen als actie en gevolg zijn zeker nog niet volledig ontwikkeld bij de meesten. Ik heb bijvoorbeeld ook veel meer een verantwoordingsgevoel dan mijn zusje. Ik zie nu wel naar mate mijn zusje ouder wordt dat meer ontwikkeld.

En daarom wil ik ook nog zeker wel nadenken over een tweede kans

@anjali

Mijn beeld van verzorgers in het algemeen is gelukkig nog niet verpest :D Een verzorger is in dit geval ook niet noodzakelijk , maar omdat ik toch verder wil met mijn jonge paard is het voor mijn oudje wel fijn om wat extra aandacht te krijgen. Verkopen ga ik niet doen , ze staat al 22 jaar op deze stal en dit is echt haar wereld en ik wil dat ze hier blijft en uiteindelijk hier ook komt te overlijden als het zo ver is. Als ik haar verkoop gaat ze terug naar de staleigenaren. Ze is bijvoorbeeld ook perfect om jonge paarden op te voeden. Maar omdat ze nog wel geniet van een lekkere poetsbeurt en soms ook nog heel fanatiek kan zijn met rijden vindt ik het nog niet zo ver om haar weg te zetten. Als ik af en toe ga rijden merk ik echt dat ze weer even flink enthousiast is als ik opstap. Maar je moet wel echt rekening houden met haar tempo dat is wel heel belangrijk.

Maar ik vindt het ook ontzettend leuk om anderen een plezier te doen met paarden , want je hobby delen is toch wel heel leuk! Daar krijg ik zelf ook energie van moet ik zeggen.

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:00

Ik lees al even mee en vind het erg knap dat je haar nog een kans wilt geven! Ik had dat zelf niet gekund denk ik, ik zou het vertrouwen te veel kwijt zijn.

Het papiertje met regels op je kast vind ik een goede! Zelf zou ik hem denk ik dan ook delen met m'n stal genoten, met het verzoek of ze het mij willen melden als ze zien dat ze zich er dan nog steeds niet aan houdt.

Ik las volgens mij dat je zelf meer aan de slag wilt met je jonge paard en daarom deze verzorgster hebt voor je oudere paard. Is het geen mogelijkheid dat ze dan gewoon enkel komt als jij met je jonge paard bezig bent? Dan kan je met een scheef oog toch altijd een beetje mee kijken wat ze doet terwijl je zelf ook lekker bezig bent :)

Celebi
Berichten: 3740
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:59

Wat knap dat je niet meteen op emotie handeld maar echt een goede afweging probeert te maken. Ik denk dat ik de grens al snel bereikt had. :')

Ik lees al even mee maar ik wilde toch even op onderstaand stukje ingaan.

Zebrastreep schreef:
De galop wil ik voornamelijk niet voor het struikelen , omdat ik niet wil dat iemand ernstige schade oploopt en vervolgens de schade op mij komt verhalen. Ik kan dat niet betalen in ieder geval. Helemaal nu ik lees dat ik altijd de 'eindverantwoordelijke' ben.


Ben je wel verzekerd? Dat is de Aansprakelijkheidsverzekering Particulier (AVP). Eigenlijk zou iedereen met huisdieren/paarden zo'n verzekering moeten afsluiten, maar ik ben van mening dat die verzekering eigenlijk verplicht zou moeten zijn naast de zorgverzekering. Het kan zoveel leed schelen voor beide partijen als alles gewoon goed afgerond kan worden na een ongeval.

Edit: het is trouwens inderdaad zo dat je zelf voor een bepaald (vrij hoog) percentage altijd verantwoordelijk bent, de rest is eigen risico van de bijrijder. Alleen in het geval van kinderen (onder de 14 geloof ik) vervalt dat en ben je volledig aansprakelijk, ongeacht wat je op papier zet.

Dreamboy

Berichten: 2462
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:26

Ik zou een gesprek aan gaan met het meisje én de ouders. Ze is namelijk minderjarig dus haar ouders zijn verantwoordelijk. Een contract laten ondertekenen door een 12 jarige heeft dan ook weinig zin. Wijs de ouders op de risico's van het toch galopperen. Mocht het dan ooit, wat ik niet hoop voor je, toch mis gaan en ze komt bv te vallen, dan heb je je in ieder geval ingedekt.

ingvdh

Berichten: 6376
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:58

Voor wat betreft de aansprakelijkheid, als je een goede AVP hebt kunnen daar de kosten op worden verhaald indien je een claim aan je broek krijgt. Check dit even. Dan hoef je om die kosten geen zorgen te maken als je daarmee in je maag zit. Sowieso is het handig zo'n verzekering te hebben, ook voor andere dingen.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:40

Ik heb ook zo’n brave fjord van nu 21 jaar
Heb daar ook een tijdje een meisje van 12 op laten rijden .
Ze reed haar in de lessen bij de Ponyclub, ze overlegde altijd alles, mocht ook naar buiten als een van haar ouders mee liep.
Ze heeft een keer iets gedaan waar ik niet blij mee was
Heb dat toen direct met haar en haar moeder besproken en dat was het.
Meisje en ouders pikten het goed op en het is niet meer gebeurt .
Heb er geen heel dilemma van gemaakt maar wel duidelijk mijn grens aangegeven
En dat is denk wat jij ook moet doen
Gewoon duidelijk zijn, dit mag en dat mag niet
Ouders erbij betrekken
Meisje heb ik uiteindelijk laten stoppen omdat mijn fjord niet fit was en ik haar aan een andere pony kon helpen die fanatieker gereden kon worden.
Dat is uiteindelijk voor beiden partijen de beste oplossing geweest
Nu heb ik een volwassen bijrijder , een vriendin van me, die ik blindelings vertrouw met met pony

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:07

Lastig, ik zou er zelf wel klaar mee zijn maar lief dat je haar een tweede kans geeft. Hier op stal loopt ook een verzorgster rond van ongeveer die leeftijd. Haar moeder is er altijd bij als de eigenaar er niet is. Haar kind, haar verantwoordelijkheid. Ook mocht er iets ongelukkigs gebeuren, dan wil ze andere stalgenoten niet ongewild verantwoordelijk maken. Dus ik zou zeker de ouders erbij betrekken.

Ange1a

Berichten: 287
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:53

Wat vindt ik het jammer om zoveel negatieve ervaringen te lezen over verzorgers hier.
Deze verzorgers verpesten het voor de verzorgers die wél goed en zuinig met andermans paard om gaan..

Zelf nooit een eigen paard gehad, altijd verzorg en bijrijdpaarden.
Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om mij niet aan de regels te houden, welke leeftijd ik ook had.

Snap heel goed je twee strijd hier in.
Ik ben ook iemand die iedereen een tweede kans gun.
Zou dan inderdaad duidelijke regels maken en misschien dat een contract dan een goede hou vast is.
Aan de andere kant, ze houdt zich wel aan de regels wanneer jij er wel bij bent.
Dus is zij er zeker erg bewust van van wat de regels precies zijn..

Succes met je beslissing (als je die nog niet gemaakt hebt).
Hopelijk komen jullie er uit.

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 00:39

@larissa96

En goed idee , alleen de uitwerking zal wat minder worden. Ik heb een heel onregelmatig werkrooster en helemaal als ik binnenkort flexwerker wordt. De verzorgster gaat net naar de Havo en heeft ook een zeer wisselend rooster. Ik werk ook wel regelmatig in het weekend. Het is dus heel lastig af te stemmen. Mijn jonge paard wordt momenteel ook nog niet echt gereden heb haar nog even een halfjaartje weggezet dus daar ben ik ook niet elke dag zeg maar.

Maar het papiertje in de kast gaat er zeker komen , vindt dat echt een top idee. Ik zal stalgenoten die nu ook bezorgd erom waren even inlichten. Dat zijn vaak ook de mensen die er het meeste op letten.

@Celebi

Oei nee ik heb geen aansprakelijkheidsverzekering particulier. En eigenlijk qua maandelijkse kosten kan dat voor nu ook eigenlijk even niet uit. Ik heb de afgelopen tijd heel veel geld misgelopen onder andere door corona en bezuinigingen. Hoe zit dat dan bijvoorbeeld als je zegt paardrijden is eigen risico?

@Dreamboy

Ik ga met haar ouders erbij in gesprek inderdaad , vindt dat ook een beetje te heftig om alleen met een 12 jarige te bespreken. Haar een contract laten tekenen zou ik ook niet zo snel doen maar ook eerder haar ouders. Inmiddels zit ik meer te denken aan het opstellen van regels in plaats van een contract. Klinkt ook wat vriendelijker en gemakkelijker.

@Stripe00
Wat een positief verhaal , daar wordt ik wel blij van! Ik zie het gelukkig ook niet direct als het gaat nu altijd mis. Fjorden zijn vaak wel veel te goed en accepteren teveel. Daarom is het als ruiter ook belangrijk vindt ik om hun grenzen te bewaken. Pijn geven ze echt slecht aan in mijn ogen.

@littlexannie

Ik blijf positief denken hoor over verzorgsters. Ik ben de beroerdste niet en ik wil zeker niet iedere verzorgster over één kam scheren. Vroeger heb ik ook wel domme dingen uitgevoerd met verzorgpaarden waarvan ik nu denk 'dat het goed gegaan is'. Zelfs met mijn Fjord toen ik die nog officieel verzorgde. Ook een keer een flink mooi blauw oog van gekregen omdat ik te gemakkelijk dacht op dat moment.

Celebi
Berichten: 3740
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 00:44

Ik zou toch echt die AVP nemen. Zijn niet heel duur en eigenlijk noodzakelijk als je een paard hebt. Je bent altijd aansprakelijk voor je paard, ook als je zegt 'eigen risico'. De enige reden waarmee je verzorger ook een deel van de aansprakelijkheid op zich neemt is wanneer er een duidelijk onverstandige keuze is geweest als zonder cap rijden of met een onervaren paard zonder toestemming buiten rijden, maar dan nog is dat maar een deel van de aansprakelijkheid. Als eigenaar blijf je altijd voor een groot deel aansprakelijk. Bij kinderen onder de 14 (geloof ik) ben je zelfs in alle gevallen volledig aansprakelijk en als je ervoor kiest om bijrijders te laten betalen kunnen sommige verzekeringsmaatschappijen ook lastig doen. Schade aan een persoon kan echt heel erg in de papieren lopen, dus echt, ik zou die verzekering afsluiten! :j

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 00:50

Celebi schreef:
Ik zou toch echt die AVP nemen. Zijn niet heel duur en eigenlijk noodzakelijk als je een paard hebt. Je bent altijd aansprakelijk voor je paard, ook als je zegt 'eigen risico'. De enige reden waarmee je verzorger ook een deel van de aansprakelijkheid op zich neemt is wanneer er een duidelijk onverstandige keuze is geweest als zonder cap rijden of met een onervaren paard zonder toestemming buiten rijden, maar dan nog is dat maar een deel van de aansprakelijkheid. Als eigenaar blijf je altijd voor een groot deel aansprakelijk. Bij kinderen onder de 14 (geloof ik) ben je zelfs in alle gevallen volledig aansprakelijk en als je ervoor kiest om bijrijders te laten betalen kunnen sommige verzekeringsmaatschappijen ook lastig doen. Schade aan een persoon kan echt heel erg in de papieren lopen, dus echt, ik zou die verzekering afsluiten! :j



Dan denk ik toch dat het verstandiger is om het rijden niet meer te doen. Ik kan eigenlijk er geen vaste maandelijkse kosten meer bij hebben. Of alleen rijden als ik er ben , maar dat voelt dan ook zo oneerlijk voor iemand omdat ik niet kan beloven welke dagen ik er ben. Maar ik wil nu ook echt duidelijke afspraken want stappen zonder cap naar de wei gaat niet meer gebeuren.

Vooral het stukje zonder cap naar de wei moet je langs een asfalt weg als je daar met je hoofd op klapt is niet best.

Eigenlijk denk ik dat haar moeder hier hopelijk ook wel van schrikt.