Waaneer vind jij een eigen paard of pony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pebbles12
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-09-19
Woonplaats: Boven in nederland

Waaneer vind jij een eigen paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 18:11

Hoii, ik heb geen idee of dit hier goed staat, anders geef maar aan! :o

Ik heb een soort van stelling.

Vanaf welke moment vinden jullie een kind of ouder ervaren genoeg voor een eigen paard of pony?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Je ziet de laatste tijd echt erom veel kleinere kinderen, met bijvoorbeeld 5 pony's :j Ik denk dan hoe gaat zo'n kind dat doen, met nog bijna net kunnen draven :')

Ik had zin om een topic te starten en ben benieuwd naar jullie meningen, Wees zo veel mogelijk positief, dit topic is natuurlijk niet bedoelt om mensen aan te vallen *D

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:26

Aan het begin ben je nooit ervaren genoeg, je leert al doende :o behalve uitzonderingen. Maar een kind een paard/pony geven vind ik achteraf ook geen handig idee omdat er dan andere prioriteiten horen te zijn zoals school. Er zijn kids die dat goed kunnen combineren maar daar is geen 1 lijn op te trekken.

Pebbles12
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-09-19
Woonplaats: Boven in nederland

Re: Waaneer vind jij een eigen paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 20:56

Dat vind ik ook ja! Ik vind zelf dat je ervaren genoeg bent, als je weet wat je in moeilijke situaties moet doen, bijvoorbeeld een paniekerig paard, of een paard met een wond. Natuurlijk rijden, maar dat is lastig om te zeggen aangezien iedereen wat anders denkt. :o

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Waaneer vind jij een eigen paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:00

Dat ligt in mijn ogen ook wel aan de omstandigheden waar je het paard of de pony gaat stallen. Op een manege/pensionstal waar veel hulp, begeleiding en ervaring voor handen is of op een weiland met schuilstal waar je alles zelf moet uitvinden.

abbie_h
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-03-19

Re: Waaneer vind jij een eigen paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:46

Ik heb sinds ik klein was altijd eigen ponys gehad maar dat komt ook omdat ze bij ons thuis kunnen staan.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:55

Wij hebben onze Shet merrie Claire gekocht, toen mijn dochter 1,5 jaar oud was.
We hebben thuis de ruimte en hadden al meerdere dieren rondlopen.

Mijn dochter gaat al vanaf geboorte mee naar mijn grote ruin op pension en was al helemaal gek van hem. Vandaar dat we de pony gekocht hebben. En nu wordt mijn dochter volgende maand 3 jaar en is helemaal gek met haar pony.
We merken wel dat haar pony zeer fit en actief is, dus vandaag hebben we een andere mini shet erbij gehaald die nog meer kindgericht is als haar huidige pony. We hopen dat ze hier de basis op kan leren en dan over 1 a 2 jaar de echte overstap naar haar grotere Shet. Dus mijn dochter heeft nu al 2 eigen ponys aan huis. Maar uiteraard beleven wij er allemaal plezier aan.

Maar soms denk ik wel eens... bahbah.. ik mocht pas lessen toen ik 10 jaar oud was en kocht mijn eerste eigen paard 7 jaar geleden... Mijn dochter groeit gewoon op met 3 paarden! Maar puur omdat het kan, wil ik haar die mogelijkheden ook bieden.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:17

Tja, je leert over de jaren niet? Ik was 11 met enkel manege ervaring. Door de verschillende paarden die ik in mijn handen heb gehad ben ik al vele male wijzer geworden. Ik zou bijna zeggen wijzer dan menig volwassen die op mijn vorige stallen rondliepen. Het was moeilijk en niet altijd verantwoord, maargoed.
Een kind onder de 9 zou ik niet alleen laten met paarden, hoewel ik als 6-7jarige al alleen naar de manege ging en ook nooit om hulp vroeg want dat durfde ik niet.

Ik denk als je een paar jaartjes op de manege hebt gereden en hier en daar is een paar daagjes alleen een dag doorbrengt met een paard, je al een heel eind bent. :Y)