Is dit nou echt zo raar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:14

Ik zou dit niet doen. Mijn dochter (als ze ouder is) mag van mij best een verzorgshet en dan wil ik met alle liefde met haar mee, maar ik ken zat mensen bij wie ze gratis mag tutten en wandelen en bovendien zijn dat geen hengsten.

Zolang ze er zo weinig mee kunnen behalve jou helpen in de opvoeding/beleren, zou ik er niets voor vragen..

Waarom zoek je een verzorgster?

Punz

Berichten: 8577
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:15

Citaat:
En als ze hem meer gaan gebruiken slijten zijn spullen/hoeven sneller.
Zodra hij dan voor de kar staat komt hij ook rondom op ijzers, is ook niet gratis maar word wel ook voor hun gedaan.


Rare redenering: JIJ zoekt een verzorgster...Dus de consequenties zijn dan ook voor jou. En die ijzers die doe je ook niet voor hen, maar omdat jij wil dat er gemend wordt..


En spullen verslijten :=

Met alle respect... maar
euhh


Ik geloof niet dat ik qua paard ooit iets weg heb moeten doen omdat het echt versleten was...

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 13:16

borstnoot schreef:
Waarom ben je op zoek naar een verzorger?

Kijk: als jij helemaal geen verzorger nodig hebt en een meisje dolgraag je pony wil verzorgen en je haar dat gunt, vind ik het minder raar om een kleine bijdrage te vragen, dan wanneer jij een verzorger zoekt zodat je zelf af en toe een dagje thuis kunt blijven en wat werk/schuldgevoel wegneemt.

Helemaal niet aanvallend bedoeld ofzo overigens, maar dit is hoe ik er een beetje tegen aan kijk, een soort van geven en nemen principe als het ware.


Ik zoek niet omdat ik niet genoeg tijd heb voor hem.
Ik zoek omdat ik het iemand of meerdere personen gun om wat met een pony te doen alsof het hun ‘eigen’ is zonder de totale kosten te hebben.

rien10
Berichten: 14738
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:19

Als dat je beweegreden is, dan snap ik je bijdrage on de kosten echt niet.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:19

Ja, ik vind dit ook raar. Eerlijk gezegd vind ik dat je blij mag zijn als je iemand weet te vinden met voldoende ervaring en zonder rij wens die je paard wil komen verzorgen/tutten. Laat staan dat deze persoon er dan ook nog voor moet betalen.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:21

Dit klinkt mij een beetje achterstevoren :D

Ik denk dat er niet zoveel grote kinderen die jou kunnen helpen met beleren ook nog lol hebben aan een shethengstje. Vaak zijn de kinderen die handig genoeg zijn om te beleren genoeg in trek om zo een paar leuke verzorgpony's te vinden waar ze ook op kunnen. En als ze dan ook nog met hun moeder moeten komen denk ik dat het enthousiasme gauw weg is (en dat van de ouder ook ;) ).

Mijn verzorgster komt hier al jaren om wat met mijn fjord te doen, ook er op rijden. Als ze mij van de winter helpt met mestruimen betaal ik háár, en niet andersom!

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 13:22

Oke duidelijk :o
Bedankt voor alle reacties +:)+

Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:22

Ik snap idd dat er niemand op je advertentie reageert.
1. Het is een hengst
2. Hij is onbeleerd.
3. Onder de 16 mogen ze niet zonder “begeleiding”
4. Meiden van 16 willen rijden over het algemeen dus je zit sowieso al in de categorie penny meisjes”
5. Je vraagt geld, en geeft in principe niks.

K zou pas een tegemoetkoming vragen als je daadwerkelijk met de pony aan de gang kan i.p.v. knuffelen en tutten.
Laatst bijgewerkt door Donkey366 op 14-11-18 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:23

x_Nadia schreef:
Ik zoek niet omdat ik niet genoeg tijd heb voor hem.
Ik zoek omdat ik het iemand of meerdere personen gun om wat met een pony te doen alsof het hun ‘eigen’ is zonder de totale kosten te hebben.


Kijk, dan begrijp ik al meer dat je een kleine bijdrage vraagt (gevoelsmatig voor jou). Misschien kun je hem als leasepony aanbieden dan, dat is in principe het begrip voor jouw beweegreden. Hopelijk vind je snel een match!

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 13:23

dovish schreef:
Dit klinkt mij een beetje achterstevoren :D

Ik denk dat er niet zoveel grote kinderen die jou kunnen helpen met beleren ook nog lol hebben aan een shethengstje. Vaak zijn de kinderen die handig genoeg zijn om te beleren genoeg in trek om zo een paar leuke verzorgpony's te vinden waar ze ook op kunnen. En als ze dan ook nog met hun moeder moeten komen denk ik dat het enthousiasme gauw weg is (en dat van de ouder ook ;) ).

Mijn verzorgster komt hier al jaren om wat met mijn fjord te doen, ook er op rijden. Als ze mij van de winter helpt met mestruimen betaal ik háár, en niet andersom!

Zoals eerder gezegd, het hoeft niet perse een ouder te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:26

x_Nadia schreef:
Ik zoek niet omdat ik niet genoeg tijd heb voor hem.
Ik zoek omdat ik het iemand of meerdere personen gun om wat met een pony te doen alsof het hun ‘eigen’ is zonder de totale kosten te hebben.


Als dat zo is kan je ook denken oké dan niet. Blijkbaar is er niemand echt op zoek dus dan heb ik hem lekker voor mezelf.

€20 per maand vind ik niet heel veel maar je hebt een shetlander, rijden kan dus al niet, hij is nog niet beleerd dus daar moet diegene je mee helpen en zo heb jij er ook iets aan omdat je het dan niet zelf hoeft te doen of hem weg hoeft te brengen. Als hij dan beleerd is moet er eigenlijk ook altijd iemand bij zijn omdat ze niet alleen mogen mennen. Dat is terecht als ze de weg op gaan maar echt veel zelf kunnen ze dus niet.

Ik ben dit jaar weer begonnen met de dochter van de merrie die ik gereden heb, moest opnieuw beginnen want paard was al een tijd de straat niet op geweest en stond vooral te eten en er te zijn. Ik heb haar dus weer opgepakt maar ga daar echt niet voor betalen, als alles goed staat kan ze straks weer voor de kar, paard is afgevallen en zit weer lekker in haar vel dus eigenaar heeft er zelf ook iets aan en de spullen voor het rijden hoeft hij niet te betalen, de hoefsmid regelt en betaald hij wel.
Als hij nu zou zeggen ik wil graag dat je gaat betalen dan stop ik, hij heeft er namelijk alleen maar voordeel van en dan vind ik niet dat ik ook nog mag betalen, hij gelukkig ook niet en dat is nooit zo geweest bij ons.

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 13:28

Even voor alle duidelijkheid.
- Het gaat mij NIET om het geld.
- Het niet alleen mogen is puur om VEILIGHEID, het is en blijft een hengst en ik ben uiteindelijk de verantwoordelijke.
- Ik ben ook absoluut niet streng en ze kunnen/mogen alles, zolang in overleg.
- mocht het zijn dat ik iemand vind die wel een bijdrage wilt/gaat betalen gaat het geld in een aparte pot voor hem en niet in eigen zak.

Ik heb niet perse een verzorgster nodig, ik red het ook prima zelf met hem.
Ik gun het gewoon 1 of 2 personen die het zelf niet 100% finacieel kunnen om een eigen pony te hebben.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:34

Ik heb vroeger als 12 tot 17 jarige met ontzettend veel plezier een shetlander verzorgt. Na 4 jaar heb ik de shetlander gekregen en deze ook beleerd voor de wagen. Fantastische tijd! Hij was 3 jaar toen we begonnen en ruin.

Had ik hierbij alleen met begeleiding gemogen, nooit alleen mogen wandelen én moeten betalen had het hem toch ook niet geworden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:36

x_Nadia schreef:
Even voor alle duidelijkheid.
- Het gaat mij NIET om het geld.
- Het niet alleen mogen is puur om VEILIGHEID, het is en blijft een hengst en ik ben uiteindelijk de verantwoordelijke.
- Ik ben ook absoluut niet streng en ze kunnen/mogen alles, zolang in overleg.
- mocht het zijn dat ik iemand vind die wel een bijdrage wilt/gaat betalen gaat het geld in een aparte pot voor hem en niet in eigen zak.

Ik heb niet perse een verzorgster nodig, ik red het ook prima zelf met hem.
Ik gun het gewoon 1 of 2 personen die het zelf niet 100% finacieel kunnen om een eigen pony te hebben.


Dan zou ik wachten tot hij beleerd is en dan eens gaan kijken wat je wil. Als hij netjes voor de kar loopt zal het vast wat makkelijker zijn om iemand te vinden die het wel wil betalen. Nu kunnen ze nog niet veel dus is het logisch dat mensen daar geen geld voor gaan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:39

Grote "probleem" zit denk vooral in de "onder de 16 iemand altijd erbij met ervaring" (ja wie dan, vind als pennymeisje maar iemand met ervaring ipv ook een pennymeisje). Want wie z'n verzorgshet is het dan en wie gaat dan betalen?

En boven de 16.. eigenlijk precies hetzelfde "probleem". Ik snap dat je veiligheid belangrijk vindt, maar iemand ouder dan 16 en voldoende ervaring.. waarom zou die niet alleen op stap kunnen/mogen? Enkel omdat het een hengst is? Want no offence.. meneer is maar een turf hoog en heeft zich gewoon te gedragen. Als de opvoeding in orde is heeft hij evengoed respect voor de persoon naast zich. Kan die heftiger reageren op zaken, iemand met ervaring kan dat toch wel aan lijkt mij. Dat je niet vanaf dag 1 of net beleerd iemand alleen ermee op pad stuurt, helemaal logisch. Maar als de klik goed is en meneer beleerd is, zou dat na verloop van tijd toch wel moeten kunnen. Met die insteek ga je denk veel sneller iemand vinden.

Onder begeleiding wat borstelen en aaien dat kan namelijk overal gratis.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:41

Zelf heb ik een bijdrage altijd vreemd gevonden en heb dan ook nog nooit geld gevraagd om voor mijn (indertijd) paardje te zorgen. IK was tenslotte degene die hulp vroeg. Je zou bijna zeggen dat je een verzorger moet betalen voor alle moeite die hij/zij voor jouw paard doet. Daarvoor in de plaats bestaat eventueel rijden als beloning. Zelf heb ik ook nooit hoeven te betalen tot ik iemand tegenkwam die alleen een paard kon aanschaffen als er een tweede betaler bij kwam. Ik was daarmee dan mede-eigenaar.

Voor een paardje waarvan nog helemaal niet zeker is hoe het werkelijk gaat lopen, zou ik geen geld vragen. Je mag al blij zijn dat je iemand kunt vinden die de tijd en moeite wilt steken in de aandacht en zorg voor het diertje.
Mocht ik in de toekomst toch weer voor een paard kiezen, dan zou ik voor het verzorgen wederom geen geld vragen.

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:44

Al was het een merrie of een ruin, ik vind het heel goed dat je in je advertentie zet dat er begeleiding moet zijn. Ik ben begonnen op een shetlander van een ander en had dit zonder begeleiding van mijn ouders nooit kunnen doen. poedersuiker beesten }:)

De vergoeding vind ik eigenlijk ook niet zo slecht! Als ik het goed gelezen heb eerder in dit topic heb je beschikking over een binnen en buiten rijbaan, dus dat zit dan ook bij de prijs in.

Zorg dat je de pony beleerd, dan kunnen ze er ook daadwerkelijk wat mee :)

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:48

Omgekeerde wereld eigenlijk, iemand moet jou betalen om werk uit handen te nemen?

Nee ik zou het ook absoluut niet doen, zeker niet voor alleen poetsen/wandelen, zodra je hengst ervaren genoeg is voor mennen, en de verzog(st)er dus ook echt wat mee kan, vind ik een 10’tje per maand wel redelijk, maar dat is niet de situatie

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:50

Ik snap in principe wel dat je geld vraagt voor het gebruik van de pony. Maar voorlopig kan deze nog niet gebruikt worden :D Dan vind ik het niet fair dat er geld gevraagd gaat worden. Dat doe ik ook niet voor mijn paard waar niet opgereden wordt.

Als ik ermee aan het werk ga, slijten de spullen ook, dus dat is ook geen reden om geld te vragen. Als je echt zo graag een tegemoetkoming in de kosten wil, dan zou ik in de advertentie zetten dat dit mettertijd zo gaat zijn. Maar nu zou ik dat nog even laten.

Kinke

Berichten: 20548
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:50

Maak het eenvoudiger....hup! Ballen eraf!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:54

Vind het zo jammer dat je overal moet betalen om een paard te mogen bijrijden of verzorgen. Vroeger hoefde je nooit te betalen en waren mensen juist blij met de hulp. Ik heb nooit hoeve betalen om een paard bij te rijden. En nu krijg ik betaald om mensen hun paarden te rijden.

Je verleend iemand toch een dienst, waarom zou je daar dan voor moeten betalen.

In geval van de TS zoekt ze iemand die uiteindelijk ook mee wil helpen in het beleren, zodat haar zoontje uiteindelijk veilig rond kan hobbelen op de shet, dus eigenlijk ben je opzoek naar iemand die levende dummy wil spelen en daar ook nog eens voor betaald..

Pfoe ik denk dat ik maar een advertentie moet gaan plaatsen voor alle jonge meiden die willen rijden, heb nog genoeg onbeleerde paarden staan, goeie business ;)

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 13:59

Ik vind sommige reacties wel een beetje k*t/vervelend over komen?

Ik gun iemand een pony waar ze veel mee mogen dus het is voor beide een win-win.

Ik heb ook al meerdere keren aangegeven dat het duidelijk os en inmiddels mijn advertentie aangepast.

Ik heb ‘vroeger’ 40 euro moeten betalen voor 2 dagen.
Bij mij maakt het niet uit of je 2 of 7 dagen per week komt.
Ik DACHT dat het wel normaal was om tegen woordig een bijdrage te vragen.

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 14:00

CharmingS schreef:
Vind het zo jammer dat je overal moet betalen om een paard te mogen bijrijden of verzorgen. Vroeger hoefde je nooit te betalen en waren mensen juist blij met de hulp. Ik heb nooit hoeve betalen om een paard bij te rijden. En nu krijg ik betaald om mensen hun paarden te rijden.

Je verleend iemand toch een dienst, waarom zou je daar dan voor moeten betalen.

In geval van de TS zoekt ze iemand die uiteindelijk ook mee wil helpen in het beleren, zodat haar zoontje uiteindelijk veilig rond kan hobbelen op de shet, dus eigenlijk ben je opzoek naar iemand die levende dummy wil spelen en daar ook nog eens voor betaald..

Pfoe ik denk dat ik maar een advertentie moet gaan plaatsen voor alle jonge meiden die willen rijden, heb nog genoeg onbeleerde paarden staan, goeie business ;)

Waar haal je deze aanname vandaan?
Misschien stap ik er zelf wel op :?
Helpen betekend niet moeten

Kinke

Berichten: 20548
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:07

waarom wil je hem hengst houden dan?

Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:08

Niet vervelend bedoeld,

Maar ik heb dit topic volledig gelezen. En k denk dat jij niet begrijpt wat iedereen hier bedoeld. ?