Is dit nou echt zo raar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:50

95% vind het bedrag betalen raar in dit topic. Dus TS kan wel uit het aantal respons een goede conclusie trekken. Ben benieuwd of je er wat mee doet - je leek me wel redelijk standvastig en wilde vgm niet afwijken.

Hoop voor je dat je alsnog iemand vind.

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 23:58

sureido schreef:
95% vind het bedrag betalen raar in dit topic. Dus TS kan wel uit het aantal respons een goede conclusie trekken. Ben benieuwd of je er wat mee doet - je leek me wel redelijk standvastig en wilde vgm niet afwijken.

Hoop voor je dat je alsnog iemand vind.

Ik standvastig? Nee hoor :')
Ik open niet een topic om eigenwijs te zijn, als ik dit ben was ik wss in de lucht gesprongen door een aantal reacties die zijn geplaatst.

Ik heb 2 meiden gevonden.
Ze betalen nu niks, zodra hij beleerd is betalen ze beide €10 pm.
Ene meisje is al wat ouder, zij kan doen met hem wat je wil tot op zekere hoogte en haar ken ik al een aantal jaar.
Met haar ga ik een paar keer mee en daarna kan/mag ze alleen.
Andere meisje is 11 en komt morgen kijken, bij haar gaat 1 van haar ouders mee, ik of de andere verzorgster.

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:05

Fijn dat je wat gevonden hebt :)

Ik denk vooral ook dat de plek waar je woont qua betalen wat lastiger is. Ik woon zelf in Friesland en daar zijn ook veel verzorgpaarden en -pony’s waardoor er ook heel veel gratis kan. Als ik op de bokt markt kijk, zie je dat in het midden en westen van het land vaak wel echt bedragen genoemd gaan worden :)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:08

Gypsy schreef:
Ik heb eigenlijk met open mond de verwende reacties gelezen hier... Voor maar twee tientjes per maand, een symbolisch bedrag imo, krijg je de kans om onder begeleiding te ervaren hoe je een pony beleerd en je mag er daarna nog zelf mee aan de slag op een mooie stal met rijbak ook. Ik lees nergens dat je stallen uit MOET mesten, alleen maar dat je MAG poetsen.

Maar goed als dit tegenwoordig de mentaliteit is verklaart dat waarom je nog niemand hebt ts. Lekker voor jezelf houden die pony.


Het is in Groningen..

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:20

x_Nadia schreef:
sureido schreef:
95% vind het bedrag betalen raar in dit topic. Dus TS kan wel uit het aantal respons een goede conclusie trekken. Ben benieuwd of je er wat mee doet - je leek me wel redelijk standvastig en wilde vgm niet afwijken.

Hoop voor je dat je alsnog iemand vind.

Ik standvastig? Nee hoor :')
Ik open niet een topic om eigenwijs te zijn, als ik dit ben was ik wss in de lucht gesprongen door een aantal reacties die zijn geplaatst.

Ik heb 2 meiden gevonden.
Ze betalen nu niks, zodra hij beleerd is betalen ze beide €10 pm.
Ene meisje is al wat ouder, zij kan doen met hem wat je wil tot op zekere hoogte en haar ken ik al een aantal jaar.
Met haar ga ik een paar keer mee en daarna kan/mag ze alleen.
Andere meisje is 11 en komt morgen kijken, bij haar gaat 1 van haar ouders mee, ik of de andere verzorgster.


Fijn dat je ze nu niet laat betalen voor werk en als ze er echt daadwerkelijk mee aan de gang kunnen een klein prijsje.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:27

Gypsy schreef:
Als het nou om 100 pm ging begrijp ik je boras, maar dit is echt een minimaal bedrag.

Het valt ook tegen hoor, hoeveel tijd je in een verzorger moet steken voor je er gemak van hebt.

Maar zelfs €20,- is voor een 16 jarig vrij veel. Ik kan me nog herinneren dat ik dat toen echt niet kon betalen hoor. Ik zat op school, en had fulltime stage.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:11

Fijn dat je wat hebt gevonden TS.
Zijn de verzorgsters goed met elkaar? Want heb ook weleens meegemaakt (vooral bij wat fanatiekere pennys) dat ze te jaloers zijn om het beestje ´eerlijk te delen´ met de ander waardoor er het een en het ander mis ging. :Y)

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 09:54

Shaggy09 schreef:
Fijn dat je wat hebt gevonden TS.
Zijn de verzorgsters goed met elkaar? Want heb ook weleens meegemaakt (vooral bij wat fanatiekere pennys) dat ze te jaloers zijn om het beestje ´eerlijk te delen´ met de ander waardoor er het een en het ander mis ging. :Y)

Weet ik niet, we hebben nu wel vaste dagen besproken.
Beide zijn ze nu 1 keer geweest,
Ik zelf ga sowieso dinsdag en donderdag, het oudere meisje gaan elke maandag en zaterdag en het andere meisje mag zelf bekijken of ze de rest erbij neemt.
Ik zal er wel vaker dan 2 keer pw zijn, maar dit zijn gewoon mijn ‘lonely days’ met hem :j

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:02

Josienx schreef:
Ik vind het normaal om een bijdrage te vragen/ te betalen. Mij gaat het niet om wat je ermee kan maar het geeft een zekerheid dat iemand zijn verantwoordelijkheid neemt en ook daadwerkelijk komt. Als er geen bijdrage wordt gevraagd is de kans groter dat de verzorger laks wordt met slecht weer etc.. Als ze bereid zijn om te betalen dan gaan ze er echt voor. En 20 euro is ook betaalbaar, vind ik dan.

Ik ben bijvoorbeeld best wel druk, ik moet erop kunnen rekenen dat mijn bijrijdster daadwerkelijk komt en hem beweging/aandacht geeft.



Ik heb altijd heel betrouwbare bijrijders en verzorgers gehad zonder dat ze ook maar 1 cent hoefde te betalen. Toen mn ex en ik uit elkaar gingen heb ik een half jaar geld gevraagd in wederzijds overleg en toen alles geregeld was ben ik ook weer gestopt met geld vragen :)

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:41

Olympia schreef:
Ik heb altijd heel betrouwbare bijrijders en verzorgers gehad zonder dat ze ook maar 1 cent hoefde te betalen. Toen mn ex en ik uit elkaar gingen heb ik een half jaar geld gevraagd in wederzijds overleg en toen alles geregeld was ben ik ook weer gestopt met geld vragen :)


Ja dat snap ik ook hoor. Ik ben zelf ook altijd betrouwbare bijrijdster geweest voordat ik mijn pony kocht, of ik nou moest betalen of niet. Aan de andere kant snap ik ook dat het een extra zekerheid kan geven als je een bijdrage vraagt!

Daarnaast is voor velen een paard hebben een dure hobby. Een bijrijdster maakt gebruik van iemand zijn paard en spullen. Ik zie het altijd net als een leaseauto. Een voorbeeld is de hoefsmid, tandarts of het voer. Dit is allemaal onderhoud wat moet gebeuren om het paard gezond te houden. Vanzelfsprekend zijn die kosten voor de eigenaar/eigenaresse. Zonder dit onderhoud is het paard niet gezond en kan dus ook de bijrijdster niet met het paard doen wat ze wilt doen.

Plus, een bedrag wat je meestal betaald per maand is voor 2 a 3 dagen. Meestal is het dan voordeliger dan 1x in de week op de manege lessen.

Ik vind het trouwens wel een ander verhaal als je van je bijrijdster verwacht dat ze de stal uitmest, het land en ook nog moet voeren. Dan vind ik een bijdrage wel overbodig.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:50

Klopt, alleen die bijrijdster zorgt wel voor het feit dat jij een dagje niet hoeft te gaan naar je paard. Een paard is een bewuste keuze. Daar moet je elke dag heen. Daar kies je zelf voor. Een bijrijdster ontlast je daarin. Ik vind dan niet dat je daar tig euro's hoeft te vragen. Maar goed. Ik heb inmiddels geen paard meer en ook niet de behoefte momenteel.

AlineC
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:13

ik heb zelf 4 shetlanders staan thuis waar mee gemend wordt. maar als ik een verzorgster zou zoeken zou ik er echt geen geld voor durven vragen.... nu heb ik alleen maar meiden maar het hengst zijn van je paardje gaat meer over ervaring dan over kosten.

ik zou in de advertentie zetten ik zoek iemand die een shetlander hengstje aan kan. en als er dan alleen maar meiden van 12 reageren kun je hen uitleggen dat je wel iemand zoekt met ervaring. het lijkt me niet zo aantrekkelijk voor iemand van 16-18 om samen met iemand te komen... met een vriendin kan dit wel maar je wilt ook wel eens alleen aan de slag...

AlineC
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:14

x_Nadia schreef:
sureido schreef:
95% vind het bedrag betalen raar in dit topic. Dus TS kan wel uit het aantal respons een goede conclusie trekken. Ben benieuwd of je er wat mee doet - je leek me wel redelijk standvastig en wilde vgm niet afwijken.

Hoop voor je dat je alsnog iemand vind.

Ik standvastig? Nee hoor :')
Ik open niet een topic om eigenwijs te zijn, als ik dit ben was ik wss in de lucht gesprongen door een aantal reacties die zijn geplaatst.

Ik heb 2 meiden gevonden.
Ze betalen nu niks, zodra hij beleerd is betalen ze beide €10 pm.
Ene meisje is al wat ouder, zij kan doen met hem wat je wil tot op zekere hoogte en haar ken ik al een aantal jaar.
Met haar ga ik een paar keer mee en daarna kan/mag ze alleen.
Andere meisje is 11 en komt morgen kijken, bij haar gaat 1 van haar ouders mee, ik of de andere verzorgster.


hier heb ik overheen gelezen... lijkt me een super oplossing

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:34

x_Nadia schreef:
Nivada schreef:
Ben ik de enige die dan het wel eens is?
Een eigen shetlander/pony/paard kost ook stalling/geld als je er alleen mee wandelt en knuffelt.

Mag je best aan meedragen als je er "gebruik" van maakt. Voor niets gaat de zon op :+

Dit was dus ook mijn gedachte :=
En als ze hem meer gaan gebruiken slijten zijn spullen/hoeven sneller.
Zodra hij dan voor de kar staat komt hij ook rondom op ijzers, is ook niet gratis maar word wel ook voor hun gedaan.

Het is geen wasmachine met het 'gebruiksslijtage' :')

Jouw hand wordt gewassen en je vraagt er ook nog een bedrag voor? Dat is hetzelfde als; mijn auto is vies, jij mag hem wassen maar je moet mij betalen om hem te wassen.

Bizar.

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:44

eenitraM schreef:
Jouw hand wordt gewassen en je vraagt er ook nog een bedrag voor? Dat is hetzelfde als; mijn auto is vies, jij mag hem wassen maar je moet mij betalen om hem te wassen.

Bizar.


Bijzonder is dat je zegt dat het geen machine is maar vervolgens een vieze auto als voorbeeld neemt en daarmee vergelijkt.

Maar als je de auto toch als voorbeeld neemt... daar moet ook benzine in. Anders rijdt hij niet.. :Y)

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:50

Nivada schreef:
eenitraM schreef:
Jouw hand wordt gewassen en je vraagt er ook nog een bedrag voor? Dat is hetzelfde als; mijn auto is vies, jij mag hem wassen maar je moet mij betalen om hem te wassen.

Bizar.


Bijzonder is dat je zegt dat het geen machine is maar vervolgens een vieze auto als voorbeeld neemt en daarmee vergelijkt.

Maar als je de auto toch als voorbeeld neemt... daar moet ook benzine in. Anders rijdt hij niet.. :Y)

Maar als je alleen "mag" verzorgen (borstelen, wandelen op het erf, weide/stal mesten en voeren) dan maak je geen gebruik van alle andere kosten.
Net zoals bij een auto, je gaat niet meebetalen aan benzine als je er alleen mag wassen/uitzuigen en er in mag zitten (evt met de radio aan).

Als ik iemand heb die mijn hond uitlaat omdat ik geen tijd heb, betaal ik er ook voor (of als je geluk hebt wilt iemand het af en toe gratis doen).
Niet dat ik kan zeggen, een hond kost ook aanschaf, eten en dierenarts; dus jij moet betalen om er mee te mogen wandelen.

Mag je rijden met de auto/paard dan snap ik dat er evt een bijdrage wordt gevraagd.
Maar niet alleen voor het gewone verzorgen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:13

Nee dat kan inderdaad echt niet. Vind vragen om een bijdrage wanneer iemand jou werk uit handen neemt al heel raar, maar als er dan als argument bij komt dat de ´spullen worden gebruikt en dus slijten´ ben je denk ik ongelooflijk gierig :=

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:33

Iedereen mag zelf weten wat hij met zijn paard doet. Gratis laten gebruiken of niet,tegen betaling laten verzorgen of niet. En anderen mogen zelf weten of ze ergens willen betalen,betaald worden,of alles gratis.Als alle partijen maar tevreden zijn over de deal.

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:59

anjali schreef:
Iedereen mag zelf weten wat hij met zijn paard doet. Gratis laten gebruiken of niet,tegen betaling laten verzorgen of niet. En anderen mogen zelf weten of ze ergens willen betalen,betaald worden,of alles gratis.Als alle partijen maar tevreden zijn over de deal.


Uiteraard. Maar als je dan een topic opent met 'help, ik vind maar geen verzorger', worden natuurlijk de mogelijke redenen aangehaald waarom dat zo is. :)

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 20:35

Gini schreef:
anjali schreef:
Iedereen mag zelf weten wat hij met zijn paard doet. Gratis laten gebruiken of niet,tegen betaling laten verzorgen of niet. En anderen mogen zelf weten of ze ergens willen betalen,betaald worden,of alles gratis.Als alle partijen maar tevreden zijn over de deal.


Uiteraard. Maar als je dan een topic opent met 'help, ik vind maar geen verzorger', worden natuurlijk de mogelijke redenen aangehaald waarom dat zo is. :)

Ik open geen topic omdat ik geen verzorger kon vinden... de advertentie stond net 2 dagen op Facebook...
Na een reactie vroeg ik mij het gewoon af en meer niet.

Maar zoals eerder gezegd heb ik nu 2 meiden gevonden voor hem..