Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:33

antje_vip schreef:
Vind het eerlijk gezegd een beetje klinken als; wel de lasten niet de lusten. Ik neem aan dat jij je paarden ook hebt om te rijden? Niet alleen om naar te kijken of te borstelen of omdat stallen uitmesten zo therapeutisch werkt. :Y)


Dus mijn lieve merrie waar niet meer op gereden kan worden is voor een verzorgster een last?

Hmmm... wat is dat paard dan wel niet voor mij als eigenaar? Een genadeloze kwelling? Ik betaal er nog wel de rekeningen bovenop. :roll:

Lekker kortzichtig van je, antje_vip.
Laatst bijgewerkt door Bunn op 07-11-18 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:37

Mochten er mensen regio kaatsheuvel nog verzorgponys zoeken, waar af en toe op gereden mag worden (maar waar het niet om draait) dan graag een PB tje :)

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:46

Ik heb ook gekeken voor een bijrijder gelukkig heb ik nu een vriendin die bij springt maar zij is helaas ook druk. Ik heb sinds een maand te horen gekregen dat mijn paard in 2 voorvoeten een verbeend hoefkraakbeen heeft. Ik weet dus überhaupt niet of ze ooit weer te berijden is. Vind dan maar eens iemand die niet wil rijden.
Laatst bijgewerkt door maj0 op 07-11-18 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:48

Jammer dat je zo ver woont, ik ben 31 en ik wil niet rijden :)

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:51

maj0 schreef:
Ik heb ook gekeken voor een bijrijder gelukkig heb ik nu een vriendin die bij springt maar zij is helaas ook druk. Ik heb sinds een maand te horen gekregen dat mijn paard in 2 voorvoeten een verbeend hoefkraakbeen heeft. Ik weet dus überhaupt niet of ze ooit weer te bereiden is. Vind dan maar eens iemand die niet wil rijden.


Ik denk wel dat ze te bereiden is. Medium-rare met pepersaus :=.. Berijden is misschien wel een ding.


Ik vind de opmerking 'niet de lusten, wel de lasten' een beetje misplaatst. Ik denk dat 9/10 mensen hier niet per se een paard hebben om op te rijden. Ik kan bijvoorbeeld net zo genieten van de dingen eromheen.

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:52

Anne. schreef:
maj0 schreef:
Ik heb ook gekeken voor een bijrijder gelukkig heb ik nu een vriendin die bij springt maar zij is helaas ook druk. Ik heb sinds een maand te horen gekregen dat mijn paard in 2 voorvoeten een verbeend hoefkraakbeen heeft. Ik weet dus überhaupt niet of ze ooit weer te bereiden is. Vind dan maar eens iemand die niet wil rijden.


Ik denk wel dat ze te bereiden is. Medium-rare met pepersaus :=.. Berijden is misschien wel een ding.


Ik vind de opmerking 'niet de lusten, wel de lasten' een beetje misplaatst. Ik denk dat 9/10 mensen hier niet per se een paard hebben om op te rijden. Ik kan bijvoorbeeld net zo genieten van de dingen eromheen.


Oeps klein beetje een foutje ei ij haha

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:54

Witchcraft schreef:
Jammer dat je zo ver woont, ik ben 31 en ik wil niet rijden :)


Waar woon je?

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:55

Zeeland ;)

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:58

Helaas dat is helemaal aan de andere kant van het land haha

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:05

Niet relevant
Laatst bijgewerkt door Zeedraakje op 08-12-23 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:07

haha maj0 ja dat klopt wel heel jammer

Zeedraakje: Ik vind Limburg prachtig en ben er eens heen geweest om in te wonen (boven paardenstallen), alleen verwachtte de eigenaresse toch wel wat meer ervaring met springpaarden, en dat heb ik niet. Daarom niet doorgegaan.
Als je een woning erbij te huur hebt kom ik volgende maand naar ZUid-Limburg wonen ^_^

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:10

Ik zit echt met hetzelfde probleem...

Zoek iemand die het leuk vind met m’n merrie en veulen te werken, maar iedereen wil rijden :+

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:38

Ik ben volwassen en heb eigen vervoer. Ik hoef niet te rijden, ik zou graag poetsen/knuffelen/wandelen. :j
Smerige klusjes zijn alleen niet bepaald mijn hobby, zeker gezien ik niet echt omkom in de vrije tijd vind ik het zonde die te besteden aan stront scheppen :=
Helaas (maar begrijpelijk) is dit meestal wel de eis, vandaar dat ik momenteel even ben gestopt met zoeken.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:59

Watchthesky; Als je toevallig rond Den Haag/Rotterdam zit moet je maar even een PB sturen. (Geen klusjes! ;) )

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:02

Helaas niet, ik heb wel wat interessante berichtjes in dit topic gezien, maar volgens mij allemaal niet echt dichtbij (Midden Zeeland).

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:03

Ik zou iemand willen die mijn paard en mini aandacht geeft.
Vieze klusjes hoeven niet want dat doe ik liever zelf omdat ik daar heel precies in ben :P
Mijn paard is in principe te berijden, maar die kan uit het niets ineens keihard gaan rennen |o
Buiten rijden is dus geen optie.
En in de bak, tja het kan, als hij een goede dag heeft haha.
Mini is te dik en moet beweging hebben.

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:07

Lastig TS! Bij mij in de regio (Haarlem) zouden er vast veel mensen zijn die dit willen doen. Ik ben juist wel één van de mensen die wilt rijden... Ik heb nu een verzorgpaard waar ik niet mee kan rijden, en ik vind dat hartstikke leuk maar ik merk wel echt dat ik het rijden heel erg mis, maar ik heb dan ook wat meer sport ambities... dus ik kan me voorstellen dat als dat je doel niet is, dat lekker poetsen en wandelen ook al leuk is. Misschien in wat FB groepen een advertentie plaatsen, en er wel duidelijk bij zetten dat er niet kan worden gereden (ook niet in de toekomst), succes in ieder geval, ik hoop dat je een leuke verzorger vind!

snorremans
Berichten: 807
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:17

Ik lees ook mee! Ik ben ook opzoek maar moeilijk te vinden.. rijden is bij mijn pony eventueel wel een optie maar zou het leuk vinden iemand te hebben die niet alleen voor het rijden komt.

Dus mocht iemand in friesland nog zoeken naar een leuke pony :D

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:23

Als er iemand in het zuiden nog een verzorgpaard in de aanbieding heeft hoor ik het ook graag :)) Ik mis de omgang met paarden, maar kan niks vinden :n

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:30

Ik zou het juist wel leuk vinden om te doen. Ik rij al vele jaren op een manege, maar vind ook juist uitgebreide verzorging voor het rijden heel leuk, gezellig met het paard kletsen en het is heerlijk rustgevend. Ook loop ik met uitstappen vaak naast mijn paard ook gezellig, dus het lijkt mij juist erg leuk om echt te leren met een paard om te gaan, wandelen en verzorgen, en rijden zou dan zeker niet hoeven. Genoeg andere dingen te leren zoals grondwerk enzo, dat zou ik juist interessant vinden.
Maar de ervaring heb ik niet, op een stage na 10 jaar geleden waarbij ik het ook heerlijk vond gewoon de paarden in de wei te observeren, maar ook longeren geleerd heb. Erna echter nooit meer kans gehad.
Maar het is ook nooit in mij opgekomen om een verzorgpaard te zoeken, en ik zou ook niet weten of ik er tijd voor zou hebben om dat vaker dan 1-2 x per week te doen maar op zich lijkt het me dus juist wel erg leuk.

Het is wel grappig om te zien dat er zoveel meningen zijn dat het juist wel interessant is, maar dat degenen die het zoeken juist niemand kunnen vinden. Goed idee om een topic te openen en er zullen vast connecties uit komen :)

merijn06

Berichten: 183
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:29

sanso schreef:
Mochten er mensen regio kaatsheuvel nog verzorgponys zoeken, waar af en toe op gereden mag worden (maar waar het niet om draait) dan graag een PB tje :)

Ik heb nog nooit een 'advertentie' gezien die zo dicht in de buurt zit :+

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 00:28

Witchcraft (wilde lekker afkorten maar WC loopt niet zo lekker :+ ): meerdere bossen in de omgeving dus als kamperen een idee is? Wassen kan in een vijver, genoeg bomen voor uhm, je afvalstoffen en er zijn mensen met moestuintjes in de buurt om je eten bij elkaar te scharrelen. Impossible to resist dacht ik zo <<)

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 07:42

Als iemand een verzorg shet zoekt in West Maas en Waal. Ik ken iemand die voor zijn 9 shetties dringend verzorgers zoekt. Zelf heb ik het al druk genoeg aan mijn eigen pony's. Stuur dan maar een PB.

waanders
Berichten: 56
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:32

Florale schreef:
Ik zou het heerlijk vinden. Rijden wil ik niet meer maar tutten en poetsen vind ik wel leuk.



Hallo Florale

In welke omgeving woon je ik heb meerdere ponies staan.

Groetjes Jolanda.

Anoniem

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:46

Inderdaad lastig te vinden.... Hier in de [***] ook alleen maar mensen die willen rijden. Ik heb een 23 jarige kwpn staan en een 14 jarige pony waar ik het erg fijn voor zou vinden als iemand daar mee zou willen tutten, knuffelen, grondwerk, poetsen, lange lijnen enz enz. Beiden zijn superlief en echte knuffelkonten, maar soms kom ik er niet aan toe. Heb ook nog een jonge merrie waar ik wel mee rijd en daar gaat redelijk wat tijd in zitten.

Ik zoek zeker NIET iemand die uitmest of klusjes doet. Het gaat mij alleen om de paardjes. Daarnaast moet het dan ook nog een redelijk ervaren persoon zijn, die weet wat hij/zij doet. En uiteraard zou ik het niet in mijn hoofd halen om daar een vergoeding voor te vragen 8)7 .