Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerPepsi
Berichten: 32
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 13:47

Hier heb ik er inmiddels ook meerdere versleten.
Eentje had op me gereageerd via dit topic, is een keer gevallen omdat de pony struikelde, nooit meer wat gehoord.
Eentje leek de ideale match wilde graag grondwerken, 2 keer geweest, en van de aardbodem verdwenen.
2 maal mensen gehad die kwamen proefrijden, enthousiast leken en er vervolgens toch geen zin in hadden 'want het is maar eent inker'.


Ben vd week gevraagd door een stalgenootje of haar dochter (11.) haar niet mag verzorgen. Niet rijden, puur en alleen knuffel en poets pony. Penny pony. En gezien de pownie vooral aandacht tekort komt gaan we nu eens kijken hoe dat gaat. Eigenlijk vind ik haar te jong, de leeftijd was wel even een dingetje haha, maar gezien het enkel poetsen is en mam er altijd bij is voor hun eigen paard gaan we het eens proberen.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 13:55

Mijn verzorgster heeft hem anderhalf jaar gedaan. Leuke vrouw, ik kon haar al prive en hadden een fijne Klik.
Helaas kreeg ze wat gezondheidsproblemen en kon tijdelijk niet meer komen, heel vervelend voor haar dus ik ging zwkr extra.
Na 8 weken ging het beter met haar en is ze 1x geweest en toen ging het weer niet.
Daarna weinig van haar gehoord en nu zag ik dat ze een nieuw verzorgpaard is, zonder dat ze heeft gemeld te willen stoppen.

TinkerPepsi
Berichten: 32
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:21

Oh dat is ook wel een fijne ja, heb dan iig het fatsoen even een berichtje te doen -O-

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 11:29

Ik zie nu pas dat in de zon kijken en een bericht typen niet altijd handig is haha.
Maar vind het echt een nare streek, verwacht van een volwassen vrouw die ik al jaren ken toch gewoon een eerlijk belletje of appje dat ze stopt.

TinkerPepsi
Berichten: 32
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 11:30

Rodevlinder schreef:
Ik zie nu pas dat in de zon kijken en een bericht typen niet altijd handig is haha.
Maar vind het echt een nare streek, verwacht van een volwassen vrouw die ik al jaren ken toch gewoon een eerlijk belletje of appje dat ze stopt.



hahahaha :') We lezen er wel doorheen

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 12:17

een bericht zou ind fijn geweest zijn. Maar comuniceren is tegenwoordig echt een vak appart

laatst hadden ze mijn lege voertonnen gewoon buiten gezet en voertonnen neergezet op mijn plek.. mijn voertonnen waren toevallig leeg, moest ze nog aanvullen. Daarnaast stonden de namen van mijn paarden erop.. Kleine moeite om even in de groeps app te vragen van wie de voertonnen zijn en of ze nog gebruikt worden ipv zomaar even naar buiten te gooien en plek te innen.. Ik sta op een grote stal en weet ook niet precies van wie welke voerton bij wie hoort

Ik kan daar best boos om worden.. Denk even overleggen is toch een kleine moeite..

Ik had nog gevraagd in de groep ap nooit reactie op gehad.

IndianSu

Berichten: 227
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:12

Ik wil ook graag een bijrijder voor mijn haflinger. Ik ben zelf momenteel erg druk en dan schiet het paard er vaak bij in. Daar wordt die van mij al vrij snel erg rond van :+ Ik wil gewoon een normaal ( :+ ) no nonsense persoon die haar 2/3 keer in de week (of desnoods 1 keer, daar zou ik al heel blij mee zijn) zou willen rijden. Hoef er ook echt geen bijdrage ofzo voor, en ze staat volpension dus klusjes zijn niet aan de orde. Maar ik heb al meerdere mensen gehad die dan een paar keer komen en weer afhaken. Als het ook maar een beetje lastig wordt stoppen ze. En even voor de beeldvorming, mijn paard is echt niet moeilijk - ik ben zelf nooit het manegeniveau ontstegen en ik kan haar ook aan :') Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar als ik dit topic lees lijkt dat dus wel mee te vallen -O-

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:36

Dat klinkt als een leuk paardje. No nonsens. En geen klusjes wat wil een mens nog meer.
Je zal niet in de buurt staan. Ik ben momenteel verzorg/rijpaardloos en zal het wel weer leuk vinden om 2x in de week lekker met een paardje bezig te kunnen. Een leuk paardje en niet teveel poespas. Het liefst met de mogelijkheid om lekker naar buiten te gaan en een paardje waar ik met 179 lang goed op pas. Maar na veel ellende met mijn vorrige verzorgpaard ga ik niet meer bewust opzoek. Eigenlijk was ik er goed klaar mee. Maar ja het is toch wel erg leuk om met paardjes bezig te zijn.

Celebi
Berichten: 3794
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:50

Topic naar mijn hart dit.. Altijd dacht ik met een eigen paard juist verzorgers/bijrijders te willen omdat ik iemand ook wil gunnen wat ik vroeger had bij mijn leuke verzorgpaarden. Tot ik het wel heel moeilijk vond om te delen. :+ Toch uiteindelijk de knop omgezet omdat ik vroeger zo genoten heb. Juist dat stukje meedenken, waardering uiten en eens een leuk cadeautje in de kast leggen heb ik meegekregen van de eigenaren van mijn oude verzorgpaarden en dat is iets wat ik nu ook echt probeer.

Zeker nu ik niet (meer) volpension sta en gezondheistechnisch wel wat hulp kan gebruiken is het meer dan welkom. Maar man wat is het lastig! Idealiter zoek ik iemand die niet voor het rijden komt gezien de hoogte en leeftijd van mijn pony maar dat maakt het nog veel lastiger.

Nu heb ik al maanden iemand maar die is deze zomer meer niet als wel geweest en dat breekt me nu toch ook wel op. Zeker met de winter in aantocht moet ik toch erop kunnen bouwen dat zijn stalletje schoon is en netje gevuld.
Laatst bijgewerkt door Celebi op 30-09-23 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Berichten: 8961
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:52

Het komt ook dat bijrijders veel meer willen ( niet iedereen ). Paard moet hier aan voldoen en daar aan voldoen en ze willen mee kunnen doen aan wedstrijden en buitenritten kunnen maken..kortom een gratis eigen paard waar ze zelf het zeggen schap over willen...

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 11:46

In de ( prachtige) omgeving van Schoonloo ben ik ook op zoek naar een fijne bijrijdster of bijrijder voor mijn grote draver.
Het is een superlief en braaf paard.
Hij staat volpension en alle faciliteiten zijn aanwezig.

Voor 2 a 3 dagen in de week.
Bij de juiste klik is er veel mogelijk.

hiphorse

Berichten: 1034
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 13:17

Ik zit de laatste tijd er aan te denken er een verzorgster bij te nemen. Een volwassen persoon die met de shets mee wil wandelen (en hopelijk later mennen). Maar ook zelfstandig is zodat als ik zelf er niet bij kan zijn diegene zich ook gewoon red.
Heb nu 1x in de week een jong meisje, leuk maar moet er wel altijd bij zijn.

Al vraag ik mij wel af of er volwassen zijn die met shets bezig willen :+
Alles wat voorbij komt wil rijden. Nu houd ik mijn toekomstige rijpaard liever voor mij zelf. Dus rijden wordt hier niet wat.

Celebi
Berichten: 3794
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 13:20

De spoeling is erg dun kan ik je vertellen.. En ik snap het wel, het rijden is juist een zo leuk onderdeel.

Zag er net weer eentje voorbij komen. Twee meisjes van 11 en jonger. Zochten een paard waar ze elke dag mochten komen, springen, buitenrijden.. Dat zou ik echt nooit aandurven.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:22

Celebi schreef:
De spoeling is erg dun kan ik je vertellen.. En ik snap het wel, het rijden is juist een zo leuk onderdeel.

Zag er net weer eentje voorbij komen. Twee meisjes van 11 en jonger. Zochten een paard waar ze elke dag mochten komen, springen, buitenrijden.. Dat zou ik echt nooit aandurven.


Die zijn ook nog gewoon dromerig...

Ik ben 25 zou best met shets bezig willen zijn, afhankelijk van wat mag (grondwerk, longeren, aan de lange teugels, wandelen etc.). Zou er alleen geen bijdrage voor betalen.

hiphorse

Berichten: 1034
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:48

Ik heb toen ik een jaar of 13 was wel een verzorgpony gehad waar ik elke dag heen ging en alleen niet naar buiten mocht. Verder mocht alles.
Het was dat de eigenaar eiste dat ik een 2 jarige moest inrijden en dit weigererde dat ik moest stoppen.

Voor de shets verzorgen vraag ik ook geen geld (bijdrages zijn hier in de omgeving ook nog niet echt normaal) Bij springen ingeval van vakantie of ziekte zou wel erg fijn zijn.
Iemand die zou verzorgen zou ook echt van alles mogen. Ik verzin ook vanalles met de shets zodat ze veel afwisseling hebben. Ik hoop volgend jaar een karretje en tuig te hebben zodat ze voor de kar beleerd kunnen worden.

Veel snappen mijn shetten gekte niet want je kan er niet op rijden.
Ik zeg dan; 'je kan er alleen niet op rijden, verder kan er net zo veel als bij een grote'

Tuurlijk is rijden een extratje waar veel het voor doen

Celebi
Berichten: 3794
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:05

Hmm, misschien is de spoeling toch niet zo dun. Heb over 2 weken een afspraak met iemand. Had naar aanleiding van dit topic nog maar eens een berichtje op een facebook groep gegooid en meteen een leuke reactie van iemand niet niet perse meer wil rijden. Ben benieuwd! :D

carineken

Berichten: 693
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:23

Door zwangerschap nog maar eens een zoekertje gezet, dat ze door blessuure niet meer mag springen, dressuren kan absoluut geen kwaas, ik heb al enorm vaak de vraag gehad, maar mag er na een tijdje dan toch weer mee gesprongen worden.
Het grappigste zoekertje vond ik toch iets in de aard van ja liefst niet teveel "vieze" klusjes doen en liefst ook geen schimmel/wit paard...

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:36

ik volg al een hele tijd in stilte, maar ik denk dat ik er nu een gevonden heb....... ze kwam bij een stalgenoot, maar die stopt, en ze is echt heel trouw.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:10

Ik zoek een betrouwbare bijrijder (dressuur) voor een heerlijke maar gevoelige ruin voor +- 2 dagen per week in Klarenbeek, omgeving Apeldoorn. Is hier toevallig iemand in deze regio die zoiets zoekt? Stuur me dan gerust een privébericht :j

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:53

Avalanche schreef:
ik volg al een hele tijd in stilte, maar ik denk dat ik er nu een gevonden heb....... ze kwam bij een stalgenoot, maar die stopt, en ze is echt heel trouw.



Wat fijn ♥️

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:02

Wat vinden jullie ervan als een bijrijder wat te pas en te onpas komt?

Hier was een meisje dat vroeger 1x om de 2 weken kwam rijden. Geen betaling, geen klusjes behalve af en toe eens zadel en hoofdstel invetten wanneer het uitkomt. Al mestte ze zelf ook wel eens uit eigen initiatief.

Ondertussen sinds het begin van de zomervakantie niet meer gehoord en dan plots een berichtje of ze nog eens kan gaan wandelen.

Niets mis met dat meisje, ze doet dat prima. En toch stoort de vrijblijvendheid mij een beetje. Mijn paarden hebben het niet nodig, die staan aan huis en werken elk 3-5x per week met mij of mijn instructrice. Dus op zich kan het prima. En toch heb ik ergens het gevoel niet te willen ‘gebruikt’ worden als het eens uitkomt. Ik weet het zelf niet goed. Stel ik mij aan? :')

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:15

Ik vind dat super vervelend. Of consequent of niet. Maar niet alleen wanneer het hen uitkomt.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:16

Anke schreef:
Avalanche schreef:
ik volg al een hele tijd in stilte, maar ik denk dat ik er nu een gevonden heb....... ze kwam bij een stalgenoot, maar die stopt, en ze is echt heel trouw.



Wat fijn ♥️

Ja echt super bedankt voor de tips hier. Ze rijdt super netjes, en heeft een klik met paard. Dus echt heel blij mee.

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:34

Poekkie schreef:
Wat vinden jullie ervan als een bijrijder wat te pas en te onpas komt?



Ze kwam 1 x in de twee weken voorheen. Hadden jullie dat zo afgesproken?

Jij vind het niet fijn dus zou ik Iig even een gesprekje aan gaan met het meisje dat dit zo niet de bedoeling is. En dat ze ze wil blijven komen je dan verwacht dat ze gewoon op de week op de afgesproken dag komt.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:59

Ja ze vroeg voorheen om 1x in de twee weken te mogen komen. Ik ben zelf nooit op zoek gegaan naar een bijrijder.