Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:08

Rassen worden gefokt omdat men bepaalde raseigenschappen (zowel uiterlijk als karakter) wil behouden. Een Arabier is weer heel anders dan een Haflinger of een Lusitano of een KWPN'er. En binnen een ras zijn de paarden ook weer heel verschillend (ik heb 12 arabieren, dus je hoeft mij dat echt niet te vertellen), maar de écht ingefokte raseigenschappen komen wel overeen. Het vuur en de enorme mensgerichtheid (mits je hun vertrouwen hebt) van de Arabier is iets waar al duizenden jaren op gefokt is, dat had je vroeger ook echt nodig want je moet niet hebben dat je paard je in de steek laat midden in de woestijn. Als ik iets van ze vraag doen ze het omdat ze het graag voor mij doen, vraagt een ander het dan krijgen ze de spreekwoordelijke middelvinger. Mooi voorbeeld was toen wij op vakantie waren en vrienden de paarden overdag (ivm 40 graden) binnen wilden zetten. Ze kregen er geen 1 te pakken, dus ze hebben de hele week buiten gestaan. Vervolgens komen wij thuis en staat alles direct weer aan het hek. Ik hou daar wel van, dat eigengereide (maar ook ik heb wel een keer 2 uur in de stromende regen gestaan vanwege diezelfde eenkennigheid _O- )

En ook een arabier kan gewoon een goede rug hebben, of een brede. Mijn rijmerrie heeft een vrij brede rug (maar weer niet zo breed als een trekpaard natuurlijk), en we hebben een 2-jarige merrie met een ontzettend correcte rug. Dus ze zijn er wel, maar er wordt teveel op hoofd gefokt en te weinig op correcte bouw.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:17

Dus: Arabieren hebben vuur en kunnen wél allemaal verschillende karakters hebben maar haflingers zijn allemaal vuurloze saaie pony's? :Y)

Hoe dan ook, off-topic natuurlijk. Heeft iemand nog succes gehad met een bijrijder?

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:01

Of je leest gewoon wat je wil lezen natuurlijk, want volgens mij zeg ik juist dat elk paard anders is, maar het gros wél bepaalde overeenkomende kenmerken heeft :roll: Maar ga lekker je gang joh +:)+

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:33

Ze heeft aan de ene kant gelijk, maar aan de andere kant niet.
Een paard is een individu met een eigen persoonlijkheid, echter uit ervaringen blijkt dat sommige rassen wel kenmerken hebben.

Verschil tussen warmbloed en koudbloed is al duidelijk, iedereen weet verschil te noemen tussen een Belg en een Arabier. Normaal gesproken zijn dit 2 uitersten van elkaar.
Nou ik ken een hete bliksem Belg en een slome Arabier. Dus het zegt in totaal niets. Maar grootste gros Belgen zijn koel, traag en rustig en grootste gros arabieren en vooral hoog in het bloed zijn hete bliksems, maar beide paarden zijn heel werkwillig en willen hun ruiter pleasen, hiervoor zijn ze gefokt en daarom maakt een Belg zich uitermate geschikt voor landbouw en een Arabier voor de nomaden om over de steppes te rijden.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:46

muppetmayo schreef:
goldenarrow schreef:
Maar wat ik zeg: het is dus niet altijd dat mensen denken dat een haf niks kan, maar ik heb zelf gewoon niks met het ras. Het ras heeft bepaalde kenmerken die mij niet aanstaan, dus zou ik er niet snel voor kiezen. Al zou hij GP lopen.


Gewoon even nieuwsgierig, wat voor kenmerken bedoel je?


Mlt94 ik hou zeker moed hoor! Maar af en toe denk ik wel, laat maar zitten ik doe het zelf wel hihi.

Het is zeker niet zo dat ik alles afschuif op haflinger hoor ;) Ik heb een beetje de indruk dat men eigenlijk alleen wil rijden zonder uitmesten enzo, zonder bijdrage. Ook mensen die afvallen omdat ze niet hun eigen lessen willen betalen, hoewel ik zeker niet verlang dat ze wekelijks lessen (1x per maand is bijvoorbeeld prima, mag van mij ook bij instructie naar keuze). Dan denk ik, je betaalt toch ook manege lessen?
Zijn er ook mensen die lessen voor de bijrijder betalen?


Daar loop ik dus ook tegen aan.. alles moet maar ‘gratis’ dat ind lessen niet willen betalen..

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:34

Tegen de lesverplichting loop ik regelmatig tegen aan.
Mijn paarden en pony's zijn lespaarden en pony's voor mijn lesgeefstal, dus bedrijfsmatig bezig.
Dus vanuit mijn bedrijfsmatig situatie zoek ik bijrijders voor mijn paarden en pony's.
Omdat ik kleinschalig ben lopen ze niet alle dagen, dus wil ik dat ze meer in beweging hebben.

Maar heb genoeg reacties gehad van, of de lesverplichting echt nodig is, omdat ze ook al les hebben op de manege.
Tja het staat er niet voor niets in.

Daarnaast ook genoeg reacties gehad van, ik wil het wel voor je doen, maar ik neem geen lessen bij jou, maar wil van iemand anders. Pardon iemand geld laten verdienen met mijn lespaarden, uiteraard pas ik daarvoor.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:51

Goldenarrow, ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook 2 arabieren, een shet en een Welsh cob. Het is gewoon een wereld van verschil. Mijn hart ligt bij de Arabische volbloedjes maar deze Welsh cob heb ik ook een grote klik mee. Die is anders op mijn pad gekomen maar een erg apart figuur qua karakter haha. Arabisch is makkelijker vind ik, meer meegaand en mensgericht ondanks de pittige karakters. Maar ja ieder zijn ding, gelukkig maar!

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:57

Amber_anne schreef:
Happie schreef:
Zouden er ook mensen bijverzorgers zoeken in plaats van bijrijders? Als in, ik kan wel rijden maar ik haal veel meer plezier uit het grondwerk, wandelen en alles naast het paard. Echter blijkt dat in de praktijk dan ook weer lastig te vinden. Zo heb ik al een paar keer als reactie gehad, ik zoek iemand die ervaring tussen de paarden heeft. Het lijkt bijna een soort raar, dat je liever naast een paard staat dan erop zit.


Ik ben ook op zoek naar iemand die niet wilt rijden, woon in omgeving van Zwolle/Emmeloord.

Er is ook een topic over waar je vast iemand vindt die bij jou in de buurt woont [VP] Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?


Goede tip dank! Zwolle is voor mij een beetje uit de richting.Succes nog met verder zoeken.

NailB

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:14

Wat jammer mensen zoveel vooroordelen over haflingers hebben he!
Ik vind ze juist enorm leuk, maar vind mezelf vaak een beetje te lang (ben 1.78).

Mocht iemand in dit topic trouwens nog op zoek zijn naar een betrouwbare bijrijdster die les wil nemen en bereid is een bijdrage te betalen, let me know! Ik zoek in de omgeving van Nijmegen.
Bij mijn eerste verzorgadres heb ik 6 jaar lang verzorgd, daarna vanwege verhuizing gestopt helaas.

Ik heb ook een advertentie op de bokt markt staan :D

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:13

Ik vind paarden nog wel leuk, maar het rijden eigenlijk niet meer. Nu vroeg ik me af: hebben paardeneigenaren ook interesse in verzorgers die niet willen rijden?

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:44

Heel graag, maar zijn bijna niet te vinden |( Wij hebben voornamelijk jong spul staan wat wel de liefde en aandacht verdient, maar meestal vinden mensen dat teveel moeite.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:34

Er zijn genoeg mensen die alleen een verzorgster zoeken en geen bijrijder. De markt voor beide partijen is klein, voor eigenaar en verzorgster.

Wat ik nu weer aan mijn klomp heb hangen.
Heb een advertentie voor mijn lespony Elsa staan.
Was vorige week iemand wezen proefrijden en dit ging super en ze was er absoluut geschikt voor en ze vond het een leuke uitdaging.

We hadden alleen nog maar contact gehad via mp en niet via de Whatsapp. Dus ze zou mij nog even haar mobiele nummer doorsturen, want ze was haar mobiel vergeten uit de auto mee te pakken.
Ze zag het totaal zitten en vond Elsa een leuke uitdaging.
Ik na het weekend nog steeds geen nummer gekregen, dus via mp weer een berichtje gestuurd, van dat ik op haar nummer wacht, zodat ik haar in de bijrijdersapp kan toevoegen.
Nog steeds geen reactie, na een dag wachten nog een berichtje gestuurd of ze nog ziet zitten of als ze ervan af ziet.
Na een dag stuurt ze dat ze er toch vanaf ziet, omdat ze in de zorg zit en geen vaste dagen ervoor aan kan houden.
Ten eerste heb ik nooit gezegd dat ze vaste dagen aan moest houden, ze kan de hele week zelf indelen.
Dus dit stuurde ik ook, nog steeds geen reactie erop gehad.

Echt werkelijk, een halve middag aan tijd in gestoken om alles uit te leggen en te laten zien waar alles ligt. En dan krijg je dit |o

Ze heeft zelf op mijn advertentie gereageerd, ze wist de voorwaarden en dan laat je het zo afweten.

Heb steeds vaker het idee om maar gewoon geld te gaan vragen voor het proefrijden, ik had ook dat moment ook les kunnen geven.
En dit gebeurd mij steeds vaker.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:43

femke19 schreef:
Ik vind paarden nog wel leuk, maar het rijden eigenlijk niet meer. Nu vroeg ik me af: hebben paardeneigenaren ook interesse in verzorgers die niet willen rijden?


Ik zou juist zo iemand fijn vinden. Niet omdat m’n paard niet gereden mag worden. Maar meer omdat het niet echt nodig is.

Maar ik werk 2 dagen en op die dagen zou een verzorger wel fijn zijn

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:54

myk_en_shant schreef:
Er zijn genoeg mensen die alleen een verzorgster zoeken en geen bijrijder. De markt voor beide partijen is klein, voor eigenaar en verzorgster.

Wat ik nu weer aan mijn klomp heb hangen.
Heb een advertentie voor mijn lespony Elsa staan.
Was vorige week iemand wezen proefrijden en dit ging super en ze was er absoluut geschikt voor en ze vond het een leuke uitdaging.

We hadden alleen nog maar contact gehad via mp en niet via de Whatsapp. Dus ze zou mij nog even haar mobiele nummer doorsturen, want ze was haar mobiel vergeten uit de auto mee te pakken.
Ze zag het totaal zitten en vond Elsa een leuke uitdaging.
Ik na het weekend nog steeds geen nummer gekregen, dus via mp weer een berichtje gestuurd, van dat ik op haar nummer wacht, zodat ik haar in de bijrijdersapp kan toevoegen.
Nog steeds geen reactie, na een dag wachten nog een berichtje gestuurd of ze nog ziet zitten of als ze ervan af ziet.
Na een dag stuurt ze dat ze er toch vanaf ziet, omdat ze in de zorg zit en geen vaste dagen ervoor aan kan houden.
Ten eerste heb ik nooit gezegd dat ze vaste dagen aan moest houden, ze kan de hele week zelf indelen.
Dus dit stuurde ik ook, nog steeds geen reactie erop gehad.

Echt werkelijk, een halve middag aan tijd in gestoken om alles uit te leggen en te laten zien waar alles ligt. En dan krijg je dit |o

Ze heeft zelf op mijn advertentie gereageerd, ze wist de voorwaarden en dan laat je het zo afweten.

Heb steeds vaker het idee om maar gewoon geld te gaan vragen voor het proefrijden, ik had ook dat moment ook les kunnen geven.
En dit gebeurd mij steeds vaker.



He gats dat is helemaal zuur. Krijg je meer het idee dat mensen even “lekker willen rijden” en zich voordoen als geïnteresseerde... sjongejonge zeg.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 01:24

Nou dat idee en nasmaak krijg ik er idd van.
Met proefrijden geef ik vaak een soort van les, om toch alvast een voorproef te geven van mijn lesgeefstijl. Ze gaf aan dat mijn manier van lesgeven haar zeker aanstond en dat ze er veel van geleerd had.

Dan verwacht je dit niet als reactie daarop. Dus in feite heeft ze een uur gratis les gehad en ben ik in ieder geval 27 euro misgelopen.

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:58

myk_en_shant schreef:
Er zijn genoeg mensen die alleen een verzorgster zoeken en geen bijrijder. De markt voor beide partijen is klein, voor eigenaar en verzorgster.

Wat ik nu weer aan mijn klomp heb hangen.
Heb een advertentie voor mijn lespony Elsa staan.
Was vorige week iemand wezen proefrijden en dit ging super en ze was er absoluut geschikt voor en ze vond het een leuke uitdaging.

We hadden alleen nog maar contact gehad via mp en niet via de Whatsapp. Dus ze zou mij nog even haar mobiele nummer doorsturen, want ze was haar mobiel vergeten uit de auto mee te pakken.
Ze zag het totaal zitten en vond Elsa een leuke uitdaging.
Ik na het weekend nog steeds geen nummer gekregen, dus via mp weer een berichtje gestuurd, van dat ik op haar nummer wacht, zodat ik haar in de bijrijdersapp kan toevoegen.
Nog steeds geen reactie, na een dag wachten nog een berichtje gestuurd of ze nog ziet zitten of als ze ervan af ziet.
Na een dag stuurt ze dat ze er toch vanaf ziet, omdat ze in de zorg zit en geen vaste dagen ervoor aan kan houden.
Ten eerste heb ik nooit gezegd dat ze vaste dagen aan moest houden, ze kan de hele week zelf indelen.
Dus dit stuurde ik ook, nog steeds geen reactie erop gehad.

Echt werkelijk, een halve middag aan tijd in gestoken om alles uit te leggen en te laten zien waar alles ligt. En dan krijg je dit |o

Ze heeft zelf op mijn advertentie gereageerd, ze wist de voorwaarden en dan laat je het zo afweten.

Heb steeds vaker het idee om maar gewoon geld te gaan vragen voor het proefrijden, ik had ook dat moment ook les kunnen geven.
En dit gebeurd mij steeds vaker.


Ik hoor heel vaak dat dit bij andere mensen ook gebeurd. Bij de eigenaar van mijn vorige verzorgpony deden ze dit ook. Die is toen ook maar geld gaan vragen voor het proefrijden. Toch wel jammer dat anderen het weer moeten verpesten :(

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:40

Je hoort dit inderdaad vaker. Hoorde het laatst ook bij een paard wat te koop stond, mensen kwamen kijken en proefrijden en bleken daarna helemaal niet op zoek naar een paard maar hadden geen geld om op een manege te rijden, dus gingen ze "proefrijden" op paarden die te koop stonden.
Wat je evt. kan doen om dit soort mensen te weren: geld vragen voor een proefles en dan dat bedrag evt. in mindering te brengen op de maandelijkse vergoeding als je daadwerkelijk gaan "huren/leasen/bijrijden". Mochten ze dan toch niet komen heb jij in ieder geval een vergoeding voor je tijd.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:13

Alfi2010 schreef:
Je hoort dit inderdaad vaker. Hoorde het laatst ook bij een paard wat te koop stond, mensen kwamen kijken en proefrijden en bleken daarna helemaal niet op zoek naar een paard maar hadden geen geld om op een manege te rijden, dus gingen ze "proefrijden" op paarden die te koop stonden.
Wat je evt. kan doen om dit soort mensen te weren: geld vragen voor een proefles en dan dat bedrag evt. in mindering te brengen op de maandelijkse vergoeding als je daadwerkelijk gaan "huren/leasen/bijrijden". Mochten ze dan toch niet komen heb jij in ieder geval een vergoeding voor je tijd.


Ja, ik vind dit een beetje een lastige. Soms ga je proefrijden en blijkt het helemaal niet te klikken met paard en/of eigenaar, of heeft er al een half jaar niemand op het paard gezeten of is het dier zo gek als een deur onder het zadel. Ik ga daar echt niet voor betalen om er een keer op te zitten hoor..

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:43

Ik heb het niet over een paard waar een jaar niemand heeft opgezeten (daar zou ik sowieso niet zomaar opstappen, maar dat is een andere discussie). Het gaat om een lespaard waar iemand les op krijgt van een gediplomeerd instructeur. Daar mag best een vergoeding tegen over staan en dat staat naar mijn idee los van het feit of het wel/niet klikt met een paard/eigenaar/lesgever. Als je op een manege een proefles gaat volgen moet je ook maar afwachten of het klikt met paard en/of lesgever en betaal je er ook voor.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:54

Maanlicht schreef:
Alfi2010 schreef:
Je hoort dit inderdaad vaker. Hoorde het laatst ook bij een paard wat te koop stond, mensen kwamen kijken en proefrijden en bleken daarna helemaal niet op zoek naar een paard maar hadden geen geld om op een manege te rijden, dus gingen ze "proefrijden" op paarden die te koop stonden.
Wat je evt. kan doen om dit soort mensen te weren: geld vragen voor een proefles en dan dat bedrag evt. in mindering te brengen op de maandelijkse vergoeding als je daadwerkelijk gaan "huren/leasen/bijrijden". Mochten ze dan toch niet komen heb jij in ieder geval een vergoeding voor je tijd.


Ja, ik vind dit een beetje een lastige. Soms ga je proefrijden en blijkt het helemaal niet te klikken met paard en/of eigenaar, of heeft er al een half jaar niemand op het paard gezeten of is het dier zo gek als een deur onder het zadel. Ik ga daar echt niet voor betalen om er een keer op te zitten hoor..


Ik denk er hetzelfde over als jij. Als ik te horen zou krijgen dat je voor het proef rijden moet betalen, dan zou ik er niet eens heen gaan.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:11

In situatie als particulier zou ik zelf ook niet doen, echter ben ik een bedrijf, dan ligt de situatie wel wat anders

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:00

Er is een meisje die graag één van mijn paarden wil verzorgen/rijden. ik twijfel een beetje.. momenteel heb ik door een promotie op werk echt weinig tijd voor mijn paard omdat ik nog even mijn weg moet vinden in hoe ik alles moet combineren.. dus opzich is haar hulp wel echt perfect.. het is wel zo dat mijn merrie in april een veulen krijgt.. dus daar ben ik wel al duidelijk over geweest, dat rijden niet meer lang van toepassing zal zijn. en als er nu gereden gaat worden dat het niet intensief/lang mag.

maar ik heb zo veel rottige verhalen gehoord/gelezen... ik ben bang dat er dingen gebeuren die niet de afspraak zijn....

ik denk er nog eventjes over na denk ik zo..

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:40

Ik zou €10-€15 als vergoeding voor het proefrijden op een goed doorgereden paard helemaal niet vreemd vinden, mits dat bedrag dan wel weer van de eerste eigen bijdrage/leasegeld gehaald wordt. Als iemand oprecht interesse heeft, dan laat die zich niet tegenhouden door dat kleine bedrag, maar mensen die "gratis" overal willen rijden wel.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:56

Kirania schreef:
Dus: Arabieren hebben vuur en kunnen wél allemaal verschillende karakters hebben maar haflingers zijn allemaal vuurloze saaie pony's? :Y)


Maar waarom moet alles heet en vurig zijn? Waarom moet men zo nodig willen bewijzen en willen roepen dat 'mijn Haflinger echt wel pit heeft hoor'. Haflingers zijn paardjes die eeuwenlang gefokt zijn om kalm, vastberaden en koel in het hoofd te zijn. Dat moest ook wel in de bergen waar ze vaak aan het werk gezet werden. Waarom daar niet trots op zijn? Waarom moet alles fel en pittig zijn?

Ik vind niet dat je het een bijrijder kwalijk kunt nemen dat die rassen of type paarden uitsluit of daarin voorkeuren heeft. Dat doen en hebben we namelijk allemaal, alleen vatten we het bijna als een persoonlijke belediging op wanneer het uitgesloten ras onze eigen oogappel betreft.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:07

BlackBeautyZ schreef:
Er is een meisje die graag één van mijn paarden wil verzorgen/rijden. ik twijfel een beetje.. momenteel heb ik door een promotie op werk echt weinig tijd voor mijn paard omdat ik nog even mijn weg moet vinden in hoe ik alles moet combineren.. dus opzich is haar hulp wel echt perfect.. het is wel zo dat mijn merrie in april een veulen krijgt.. dus daar ben ik wel al duidelijk over geweest, dat rijden niet meer lang van toepassing zal zijn. en als er nu gereden gaat worden dat het niet intensief/lang mag.

maar ik heb zo veel rottige verhalen gehoord/gelezen... ik ben bang dat er dingen gebeuren die niet de afspraak zijn....

ik denk er nog eventjes over na denk ik zo..


Maar hoor/lees je ook de goede verhalen?