Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mayonaise

Berichten: 22
Geregistreerd: 16-02-22
Woonplaats: zoetermeer

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:58

Hai, ik kan wel bijrijder zijn, ik heb al een pony en ik rij supergoed :)
mijn pony bokt heel veel en dan blijf ik er gewoon opzitten :#

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:56

Ik denk dat als je eigen pony veel bokt dat dat niet per se in je voordeel spreekt :o

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:01

Precies wat ik dacht. Ik lees liever mijn pony is braaf met het rijden en doet graag wat ik van hem verwacht. Ik kan dit met kleine hulpen duidelijk maken.

BeFunny

Berichten: 10540
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:41

Jong meisje denk. Die kan toch prima onder begeleiding een pony'tje rijden ;)

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:43

Tuurlijk.
Maar als ze een advertentie wil plaatsen is het wellicht handig dat ze weet dat de meeste eigenaren niet op zulke uitspraken zitten te wachten :)
En ze daardoor misschien wel een plekje mis kan lopen.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:46

Svmfoto schreef:
hoikimmmy schreef:
Ik ben ook alweer een tijdje opzoek. Heel veel sturen na een tijdje geen berichtje meer of negeren me nadat ze geweest zijn. Eerst de harde eis dat ze 18+ moeten zijn maar nu komt er dinsdag toch iemand van 17. Nu komt ze wel heel volwassen over voor haar leeftijd, dus hoop dat dit wat wordt.
Nu rij ik ook western en ik denk dat dat voor veel toch een probleem is. Zie hier toch wel veel met wedstrijdambitie in dressuur of springen.



mocht die zij van van 17 niks worden( hooop natuurlijk voor je dat het klikt) in welke omgeving zit je ?

ben zelf al langere tijd opzoek naar een bijrijd paard, ben zelf 18 en volg ook de opleiding paardenhoudrij en sport :)
enigste is dat ik nog geen western kan zou er wel open voor staan om het te leren


Vlakbij Assen in Drenthe, het lijkt erop dat ik weer verder kan zoeken. Want krijg geen reactie meer en ze wilde zo graag deze week afspreken. :(

JPmt
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:59

Daphara schreef:
Ik als eigenaar zou het handiger vinden als Horsify een app zou zijn. De mail komt vaak tussen reclame te staan en miste ik ook vaak genoeg.
Het zou ook handiger zijn ruiters pas in aanmerking zouden komen als er voldoende informatie op hun profiel ingevuld zou zijn. Ik vond het super irritant dat ik berichten kreeg van mensen met een leeg profiel, vaak ook nog eens mensen die niet bleken te voldoen aan wat ik zocht.

Ik als eigenaar kon niet zoeken naar ruiters in de regio, dus alleen de ruiters kunnen zoeken naar een paard, maar eigenaren niet naar bijrijders.
Mijn paard viel bij ras onder “overig” terwijl ik juist een erg gaaf ras heb, maar die bij velen in de selectie niet naar voren komt.

Dus nee, vond het geen groot voordeel


Horsify toont sinds vorige week ook ruiter advertenties dus je kunt als eigenaar nu ook naar bijrijders zoeken. :)

Svmfoto
Berichten: 40
Geregistreerd: 10-01-22

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:53

@hoikimmmy

Wat balen zeg hopelijk vind je iemand die wel verantwoordelijkheidsgevoel heeft.

Wat jammer dat Assen zo ver weg ligt voor mij woon zelf in omgeving heerenveen

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:51

Svmfoto schreef:
@hoikimmmy

Wat balen zeg hopelijk vind je iemand die wel verantwoordelijkheidsgevoel heeft.

Wat jammer dat Assen zo ver weg ligt voor mij woon zelf in omgeving heerenveen

Op Fb zijn er wel groepen waar (ook) rondom Heerenveen regelmatig verzorg/lease paarden worden aangeboden.

BeFunny

Berichten: 10540
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:05

Ik heb misschien een heel leuk bijrijdpaardje.

Eentje van al 26. Die nog lekker recreatief gereden wordt al heeft hij een tijdje stil gestaan daardoor is er wel wat werk aan. Maar leuk beestje waar niet meer veel van gevraagd kan worden maar wil nog wel stap/draf/galop en ook graag stap draf ritjes in de polder.

Ze konden moeilijk iemand vinden omdat het een doe het zelf stalletje is (met niet zo'n goede buitenbak al was die vandaag prima gangbaar) en ook misschien vanwege zijn leeftijd.

Ik ben natuurlijk pas weer begonnen en wil juist positief en recreatief bezig en relaxed. Geen ambities verder. De moeder en dochter staan het zelfde erin hoe ze kijken naar de omgang met paarden. Ik was een paar weken terug ergens wezen kijken. Leuke meid, heel sensibel paard wat ik zelf niet zag zitten en stonden ook heel anders erin dan wordt het niks. Maar ik heb bij dit paard en de eigenaren een goed gevoel. En ook het idee dat ik wat voor ze kan betekenen dus ik start dinsdag. Heb vandaag een stukje gereden. Had geen rijkleding of cap bij want ging om kennis te maken. Dus heb schuurplekken op mijn benen.

Kan wel zijn dat ik nog eens een tip ga vragen. Paardje heeft een schouder blessure gehad en daardoor loopt hij in de bak op één zijde moeilijker (ik zag het in stilstand ook ivm een litteken en daar had ik naar gevraagd) in draf valt hij op één zijde makkelijk eruit en springt verkeerd aan. De dochter durft of wil geen buitenritten maken en rijd alleen zondag, de moeder heeft een operatie achter de rug en kan niet veel. En voor dit paardje zijn naar mijn idee langere rechte stukken momenteel goed en dan eerst vooral stap. Eigenlijk komt het erop neer dat hij wat meer beweging moet krijgen dan dat hij nu kreeg. Maar natuurlijk wel rekening houdend met zijn leeftijd.

Ik vind het echt een leuk paardje dus ik wil er voor gaan.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:08

Klinkt leuk zeg!
Zou wel heel rustig aan doen met zijn blessure. Maar lekker rechtdoor stappen zal hem zeker goed doen.
(past goed bij je woonplaats)
Veel plezier!

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:12

Wat fijn! Hopelijk een leuk projectje voor je!

Wel oppassen met die schuurplekken hoor… heb zelfs na maanden nog littekens op beide benen van rijden zonder de juiste outfit. Kan venijnige wondjes geven, al ziet het er maar oppervlakkig uit.

BeFunny

Berichten: 10540
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:16

Poekkie schreef:
Wat fijn! Hopelijk een leuk projectje voor je!

Wel oppassen met die schuurplekken hoor… heb zelfs na maanden nog littekens op beide benen van rijden zonder de juiste outfit. Kan venijnige wondjes geven, al ziet het er maar oppervlakkig uit.


Ja. Ik wilde niet meteen met mijn rijkleding aankomen en verwachte niet te gaan rijden. Heb nu ook zonder Cap gereden dat is niks voor mij. Want zelfs het braafste paard doet wel eens een misstap. Die schuurplekken overleef ik wel. Maar zo weet je wel weer waarvoor je die kleding ook al weer gebruikt :j

Ik zal Dinsdag wel een fotootje maken van het knappe ding want voor zijn leeftijd ziet hij er heel goed uit.

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:05

Helaas moet ik ook weer op zoek... En wat dat betreft staan wij nu ook nog eens in een lastige omgeving dus moet echt iemand hebben met eigen vervoer en dat is nog lastiger :(
Dus mocht iemand nog wat zoeken stukje buiten Zuidwolde(Drenthe) :')

BeFunny

Berichten: 10540
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:52

Kijk dit is hem nu. De ouwe bok ;) niet de meest geweldige foto's. Ik kreeg een berichtje dat ik als ik wilde vanmiddag ook mocht gaan extra. Had eigenlijk geen tijd maar was wel in de buurt dus dacht dan ga ik gewoon even lekker poetsen, beetje longeren /grondwerken even staan grazen een beetje bandje scheppen en wortels uitgedeeld. Maar hij is dus echt leuk. En ondanks zijn leeftijd kan hij ook lollig doen ;)


Afbeelding


Afbeelding

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:23

Ik hoop dat ik niet zo maar het topic kom verstoren, maar ik heb een vraag en dit lijkt een geschikt topic.
Ik zou zelf graag weer vaker gaan rijden en ben dus langzaam opzoek naar een bijrijdpaard. Is het handig denken jullie om zelf een bericht te plaatsen op facebook/marktplaats of kijken jullie daar, als paardeneigenaar, niet naar? En wat voor informatie is dan noodzakelijk om in zo'n bericht te zetten?

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:17

Lijkt me een hartstikke goed idee om wat op Facebook of marktplaats te zetten, er zijn ook groepen op Facebook waar je een oproepje kan plaatsen per regio waar je woont/ zoekt.

Wat ik als eigenaar nuttige info vind is iig, leeftijd, lengte, wat voor bijrijdpaard je zoekt qua discipline (dressuur, grondwerk, western bijvoorbeeld) en wat voor ervaring je hebt. Het kan handig zijn om een indicatie te geven van voor hoeveel dagen je wat zoekt en hoe je denkt over eventuele klusjes, lessen en bijdrage. Wees eerlijk, ik denk dat je dan de beste kans maakt op een goede match voor jou en de eigenaar. Ik heb zoals velen meerdere bijrijders gehad en helaas adhv advertenties nooit een langdurige match opgedaan. Met ‘Mijn’ blijvers ben ik via stalgenoten in contact gekomen via stalgenoten en zelf ben ik toen ik zelf nog bijrijder was benaderd door eigenaren of ik hun paard niet wilde gaan doen dus het kan zeker helpen om op een Manege of stal te gaan helpen om contacten te leggen.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:32

Ik hoop niet dat jullie dit vervuiling van het topic vinden, maar ik ben benieuwd hoe eigenaren hiernaar kijken:

Wat vinden jullie van de constructie waarin iemand voor eigen rekening met jouw paard lest bij jouw instructeur? En daarnaast eventueel een klein klusje doet (binnen/buiten zetten, voeren, etc)?

Dit is namelijk iets wat ik heel fijn zou vinden als 'bijrijder'. Mijn idee hierachter is dat je als eigenaar weet dat je paard onder begeleiding van iemand die je kent en vertrouwt gereden wordt. Als ruiter krijg je de kans om op een wat hoger niveau en gerichter te trainen dan op de gemiddelde manege.

Maar misschien is dit hartstikke naïef gedacht. Daarom ben ik benieuwd naar jullie kijk hierop en de voor- en nadelen in jullie ogen :D

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:36

xIrlijn schreef:
Ik hoop niet dat jullie dit vervuiling van het topic vinden, maar ik ben benieuwd hoe eigenaren hiernaar kijken:

Wat vinden jullie van de constructie waarin iemand voor eigen rekening met jouw paard lest bij jouw instructeur? En daarnaast eventueel een klein klusje doet (binnen/buiten zetten, voeren, etc)?

Dit is namelijk iets wat ik heel fijn zou vinden als 'bijrijder'. Mijn idee hierachter is dat je als eigenaar weet dat je paard onder begeleiding van iemand die je kent en vertrouwt gereden wordt. Als ruiter krijg je de kans om op een wat hoger niveau en gerichter te trainen dan op de gemiddelde manege.

Maar misschien is dit hartstikke naïef gedacht. Daarom ben ik benieuwd naar jullie kijk hierop en de voor- en nadelen in jullie ogen :D


Dat zou ik een ideale constructie vinden als dit lessen dan ook regelmatig gebeurt. Dus niet zo’n ‘ik boek eens in de maand een lesje en verder zie je me niet’-idee, maar bvb wekelijks of tweewekelijks (2x per week) les.

Maar goed, bij mij zou lessen altijd een eis zijn.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:37

Maar je bedoelt dus alleen een les mogen rijden en zonder vrij rijden?

Op wat voor niveau loopt je paard?
Persoonlijk denk ik niet dat er veel animo voor gaat zijn. Juist het vrij rijden en zelf dingen doen zijn een aanvulling op je rijden. Altijd alleen maar lessen kunnen rijden zou niets voor mij zijn. Denk dat veel mensen toch wel wat vrijheid willen.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:11

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik zie nu dat het er niet duidelijk bij staat, maar ik praat hier als bijrijder die een bijrijpaard zoekt en de kant van de eigenaar wil weten. Want als dit haalbaar is wil ik toch eens een bericht plaatsen op social media (maar die drempel vind ik nogal hoog :=).

@ Poekkie: op regelmatige basis lessen, zodat zowel eigenaar als bijrijder weten waar ze aan toe zijn lijkt mij inderdaad een belangrijk vereiste. Goede!

@ Tigra_: ik snap wat je bedoelt, ik ken ook geen enkele bijrijder die dit doet of zou willen. Maar wat betreft animo, denk je dat die er vanuit eigenaren wel voor zou zijn?

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:15

Ik had dat eerder als "eis"
Je lest regelmatig op eigen kosten. Verder geen bijdrage ook geen klusjes.
Maar dat regelmatig lessen werd 3 keer gedaan en toen nooit meer....
regelmatig was 1 keer per 2 weken of zelfs 1 keer per maand als het ander te duur zou zijn.

Gemiste kans denk ik dan.... je hebt een paard waarmee je op kunt bouwen, maar investeren zlefs in hunzelf vinden sommige toch teveel gevraagd....

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:58

Lessen zou ik ook zeker als eigenaar willen dat de bijrijder dat op regelmatige basis doet.
Ik ben zelf de bijrijder en les 1 x in de 14 dagen. Doe 2 x per week rijden en 1 dag vrij.
En als ik door een bepaald punt heen moet en ik het ff moeilijk vindt dan les ik iedere week. Op eigen kosten. En als je net zo een leuk bijrijdpaard heb als ik heb dan doe je dat met alle liefde van de wereld.

BeFunny

Berichten: 10540
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:28

Ik betaal een vergoeding om het paard te mogen rijden en verzorgen (ook al is het aangepast rijden) ik maak toch gebruik van de spullen zadel etc. Lessen kan niet echt Iig geen rijlessen aangezien hij vooral lekker rustig aan mag doen.

Ik krijg jeuk van mensen die alles gratis willen. Spullen kosten geld, stalling ook. Als je daar gebruik van mag maken kun je ook best iets bijdragen. Of idd lessen betalen maar ik zelf zou zelfs beiden doen. Vergoeding voor bijrijden (als die niet een te gek bedrag is) en daarnaast de lessen zelf betalen als ik zou lessen.

BeFunny

Berichten: 10540
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:39

Tigra_ schreef:
Maar je bedoelt dus alleen een les mogen rijden en zonder vrij rijden?

Op wat voor niveau loopt je paard?
Persoonlijk denk ik niet dat er veel animo voor gaat zijn. Juist het vrij rijden en zelf dingen doen zijn een aanvulling op je rijden. Altijd alleen maar lessen kunnen rijden zou niets voor mij zijn. Denk dat veel mensen toch wel wat vrijheid willen.


Nou ik vind het wel een goede.
Ik heb een super lief verzorgpaard waar ik alle vrijheid mee krijg alleen hij is oud. Dus is het vooral rustig aan doen. Niks mis mee want dat verdient hij. Maar ik zou wel iemand zijn die daarnaast nog wel 1 x in de week of misschien 2x zou kunnen lessen om dus aan mezelf te kunnen blijven werken.

Ik deed dat op een manege maar dat is toch echt niet meer mijn ding. Dus dat heb ik laten varen.

Maar lessen van een goede instructeur met een paard waar op te leren valt dat is natuurlijk een geweldige kans.