Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:32

Sosha schreef:
Wat iemand wel of niet wil betalen als bijrijder, dat bepaalt iedere bijrijder natuurlijk voor zich.
Maar voor een kleine vergelijking.
Ik lease nu een quarter (zeer braaf) voor 135 in de maand (3 x per week rijden) incl stübben zadel en hoofdstel.
Locatie heeft goede binnen en buitenbak en mogelijkheid om naar ander leasepaard over te stappen als je dat wil. Er lopen ook paarden op behoorlijk niveau. Je hoeft verder niets te doen als je paard uit de wei te vissen en te poetsen.

Dit is een commercieel bedrijf. Dan vind ik dat sommige particulieren wel erg veel vragen in verhouding.


Dit zou ik een topdeal vinden en zo doen :)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:37

hiphorse schreef:
Nu mijn pony met pensioen gaat zit ik te twijfelen of ik een bijrijdpaard te zoeken. Maar een groot nadeel is dat ik sinds ik een eigen pony heb nog maar sporadisch op een ander paard/pony zit. Zou dit een groot nadeel kunnen zijn?
Soms denk ik even een tijdje op een manege te rijden zodat ik weer gewend zou raken aan andere paarden maar denk ook weer dat de manege mij snel gaat tegen staan of dat het mij gaat vervelen...
Wat zouden jullie doen?

Iemand die een eigen paard heeft gehad, zou voor mij een dikke plus extra hebben.
Die weet wat verantwoording is denk ik dan.
Dat deze lange tijd niets anders gereden heeft is toch best wel logisch?
Dat is bij het bijrijpaard even rustig aan elkaar aanvoelen, voelt het veiliger dan een keer aan de longeerlijn.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:27

Sosha schreef:
Wat iemand wel of niet wil betalen als bijrijder, dat bepaalt iedere bijrijder natuurlijk voor zich.
Maar voor een kleine vergelijking.
Ik lease nu een quarter (zeer braaf) voor 135 in de maand (3 x per week rijden) incl stübben zadel en hoofdstel.
Locatie heeft goede binnen en buitenbak en mogelijkheid om naar ander leasepaard over te stappen als je dat wil. Er lopen ook paarden op behoorlijk niveau. Je hoeft verder niets te doen als je paard uit de wei te vissen en te poetsen.

Dit is een commercieel bedrijf. Dan vind ik dat sommige particulieren wel erg veel vragen in verhouding.



Is dat in Rhenen?

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:32


Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:25

Cinnepin schreef:



Is dat in Rhenen?[/quote]

Nee, Boven Leeuwen

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:27

Lijkt me logisch toch dat het zadel en hoofdstel erbij zitten?

Ik heb zelf een onbeleerde pony maar zou voor nu geen geld vragen. Later zou ik er misschien wel over nadenkenn

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:13


Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:24

_Penotti schreef:
hiphorse schreef:
Nu mijn pony met pensioen gaat zit ik te twijfelen of ik een bijrijdpaard te zoeken. Maar een groot nadeel is dat ik sinds ik een eigen pony heb nog maar sporadisch op een ander paard/pony zit. Zou dit een groot nadeel kunnen zijn?
Soms denk ik even een tijdje op een manege te rijden zodat ik weer gewend zou raken aan andere paarden maar denk ook weer dat de manege mij snel gaat tegen staan of dat het mij gaat vervelen...
Wat zouden jullie doen?

Iemand die een eigen paard heeft gehad, zou voor mij een dikke plus extra hebben.
Die weet wat verantwoording is denk ik dan.
Dat deze lange tijd niets anders gereden heeft is toch best wel logisch?
Dat is bij het bijrijpaard even rustig aan elkaar aanvoelen, voelt het veiliger dan een keer aan de longeerlijn.


Eens! Voor mij is een ervaring met een eigen paard/pony ook echt een pre! Ik denk dat je prima zonder op een manege te hebben gereden weer een paardje zou kunnen zoeken. Wennen aan een ander paard moet je toch.... Ik heb dan weer niet zo’n hoge pet op van de rijderij op de meeste maneges tov privé-paarden en met name goede privé instructie.... :o
Helaas gaat mijn hele fijne bijrijder na de zomer waarschijnlijk stoppen, ik twijfel nog enorm of ik toch op zoek moet naar vervanging....ik zie op tegen het weer investeren van tijd om iemand wegwijs te maken hoe om te gaan met mijn paard (die een gewoon paard is en normale paardendingen doet) waarna een bijrijder er dan misschien achter komt dat een privé paard niet automatisch een rondje door de bak sukkelt achter de voorganger aan en dat het dus toch niet allemaal vanzelf gaat.... :')

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:40

Ik heb toch een oproepje op facebook gedaan voor een bijrijdpaardje. En op marktplaats voor de facebookloze mensen. De eerste dag al 4 reacties :wow:
Vanaf de 1e week van augustus ga ik bij een aantal kijken of het klikt en wat precies de bedoeling is.
Langzaam blijft er af en toe een reactie binnen komen.
Had niet verwacht dat het zo zou gaan, wel heel erg leuk!

Hoe dan ook ik heb keuze genoeg :))

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:36

Ah dat is fijn Hiphorse!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:08

Super!

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:16

Heb je iemand gevonden nu ze zijn komen proefrijden, hiphorse?

Ik heb tegen een van mijn bijrijders gedag gezegd. Die zag het toch allemaal wel heel vrijblijvend. De andere gaat echt heel goed. Ze moet nog iets beter kunnen rijden en dan ga ik vragen of ze vaker wil komen.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:01

Hebben jullie misschien tips voor mijn advertentie?

https://www.bokt.nl/markt/ad/504572/bij ... ges-504572

Ik ben 4 jaar ontzettend blij geweest met een bijrijder, die perfect bij ons paste, alleen die moest vanwege persoonlijke redenen stoppen. Dus nu opzoek naar een nieuwe

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:14

Aight schreef:
Hebben jullie misschien tips voor mijn advertentie?

https://www.bokt.nl/markt/ad/504572/bij ... ges-504572

Ik ben 4 jaar ontzettend blij geweest met een bijrijder, die perfect bij ons paste, alleen die moest vanwege persoonlijke redenen stoppen. Dus nu opzoek naar een nieuwe


Vind het wel een realistische tekst. Niet teveel aanpassen. Je komt wel realistisch en nuchter over.

nowi
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:03

Aight schreef:
Hebben jullie misschien tips voor mijn advertentie?

https://www.bokt.nl/markt/ad/504572/bij ... ges-504572

Ik ben 4 jaar ontzettend blij geweest met een bijrijder, die perfect bij ons paste, alleen die moest vanwege persoonlijke redenen stoppen. Dus nu opzoek naar een nieuwe

Ik vind het een goede advertentie. Je hebt duidelijk beschreven waar je op zoek naar bent. Ik zou het zo laten :)

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:29


Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:39

Ik vind het een mooie advertentie :j

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:43

pien2010 schreef:
Zouden jullie mijn advertentie misschien eens willen bekijken? Zelf ben ik op zoek naar een bijrijdpaard, en de advertentie lijkt mij prima. Maar jullie hebben misschien hele andere dingen waar je op filtert;)
https://www.bokt.nl/markt/ad/504835/bij ... rd-gezocht


Ik vind het een prima advertentie.
heb je hem al eens geplaatst in de facebook groep 'Ruiters en menners omgeving Ommen en Hardenberg'?

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:59

Sure_lee schreef:
pien2010 schreef:
Zouden jullie mijn advertentie misschien eens willen bekijken? Zelf ben ik op zoek naar een bijrijdpaard, en de advertentie lijkt mij prima. Maar jullie hebben misschien hele andere dingen waar je op filtert;)
https://www.bokt.nl/markt/ad/504835/bij ... rd-gezocht


Ik vind het een prima advertentie.
heb je hem al eens geplaatst in de facebook groep 'Ruiters en menners omgeving Ommen en Hardenberg'?


Bedankt voor de feedback! Ik heb even gekeken en kom alleen een groep tegen voor Ommen. Bedoel je die, of is er nog een?
Ik ga daar zeker ook een oproepje zetten in ieder geval!

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:22

Ik zie inderdaad dat hij alleen Ommen heet.... en dat je het al hebt geplaatst. De bokt pagina van mij was vroeger "Gezellige mensen omgeving Ommen Hardenberg gezocht". Vandaar dat ik het verwisselde.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:54

Hier is al even niet gereageerd, maar wat zouden jullie denken over deze situatie?

Ik heb mijn paarden op een eigen weide staan, dus zelf poep mesten, ze hebben een track en krijgen stripbegrazing dus ook 2x per dag eten en dergelijke geven. Nu zijn ze dus wel allebei te dik ondanks 4-5x per week te rijden (en wandelen voor de shet) en ik kan ze dus niet zomaar een week stilzetten of ze komen terug bij. Nu wordt het wel even een drukke periode aangezien ik werk aan mijn trailer heb, werk aan de weide (maaien, compost gooien, zaaien, uitmesten) en het echt nog wel snel donker wordt. Vroeger had ik een vriendin die lekker flexibel af en toe eens kon rijden in mijn plaats zodat ik aan de weide kon werken of met de koets kon werken met mijn shet, maar die is verhuisd.

Maar de vraag is dus: Zou dat uberhaupt vindbaar zijn? Iemand die (liefst) zelf een paard heeft en gewoon af en toe eens (ik zeg dan wel echt een keertje in drie weken of zelfs vier weken) zin heeft om te rijden? Het zou echt puur voor het rijden zijn en mijn merrie is echt top buiten en binnen. Ik heb een paddock om in te rijden en de velden zijn niet ver. Ik heb ook gewoon nul problemen om daar bv. aanwezig te zijn om te werken, want dat is meestal het punt wel. Maar kan dat? Is dat niet een beetje veel "flexibiliteit" om te vragen? Mijn enige "must" is dan eigenlijk gewoon dat ze niet hardhandig zijn en luisteren als ik zeg de teugels los te laten ipv ze meteen op te pakken om hard te rijden. Maar dat is het wel, eigenlijk.

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:45

Ik denk dat dat wel moeilijk is zoals ik het nu lees omdat iemand dus ook echt maar net tijd moet hebben op de momenten dat het jou uitkomt...ik weet niet hoe flexibel je daarin kan zijn en hoe ver je vooruit plant. En ik denk dat je met 1 vaste dag per week, of 1 flexibele dag per week, echt wel meer geïnteresseerden hebt. Dus dat is misschien iets om toch te overwegen. En als iemand iedere week mag rijden, kan je eventueel ook iets afspreken mbt hulp bij de verzorging en krijg je daardoor weer meer ruimte om de overgebleven klusjes zelf op te pakken. Roep maar even iets, ik weet nl hoe snel de extra dingetjes blijven liggen 8-)

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:46

Kirania schreef:
Hier is al even niet gereageerd, maar wat zouden jullie denken over deze situatie?

Ik heb mijn paarden op een eigen weide staan, dus zelf poep mesten, ze hebben een track en krijgen stripbegrazing dus ook 2x per dag eten en dergelijke geven. Nu zijn ze dus wel allebei te dik ondanks 4-5x per week te rijden (en wandelen voor de shet) en ik kan ze dus niet zomaar een week stilzetten of ze komen terug bij. Nu wordt het wel even een drukke periode aangezien ik werk aan mijn trailer heb, werk aan de weide (maaien, compost gooien, zaaien, uitmesten) en het echt nog wel snel donker wordt. Vroeger had ik een vriendin die lekker flexibel af en toe eens kon rijden in mijn plaats zodat ik aan de weide kon werken of met de koets kon werken met mijn shet, maar die is verhuisd.

Maar de vraag is dus: Zou dat uberhaupt vindbaar zijn? Iemand die (liefst) zelf een paard heeft en gewoon af en toe eens (ik zeg dan wel echt een keertje in drie weken of zelfs vier weken) zin heeft om te rijden? Het zou echt puur voor het rijden zijn en mijn merrie is echt top buiten en binnen. Ik heb een paddock om in te rijden en de velden zijn niet ver. Ik heb ook gewoon nul problemen om daar bv. aanwezig te zijn om te werken, want dat is meestal het punt wel. Maar kan dat? Is dat niet een beetje veel "flexibiliteit" om te vragen? Mijn enige "must" is dan eigenlijk gewoon dat ze niet hardhandig zijn en luisteren als ik zeg de teugels los te laten ipv ze meteen op te pakken om hard te rijden. Maar dat is het wel, eigenlijk.


Ik denk echt wel dat je genoeg geïnteresseerden hiervoor zult hebben. Vraag je een bijdrage?

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:42

LiselotZorro schreef:
Heb je iemand gevonden nu ze zijn komen proefrijden, hiphorse?

Ik heb tegen een van mijn bijrijders gedag gezegd. Die zag het toch allemaal wel heel vrijblijvend. De andere gaat echt heel goed. Ze moet nog iets beter kunnen rijden en dan ga ik vragen of ze vaker wil komen.


Beetje laat maar ik ging zelf proefrijden bij verschillende paarden. Mijn eigen pony is met pensioen.
Maar ik heb een paard gevonden om te rijden :o

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:45

Kirania schreef:
Hier is al even niet gereageerd, maar wat zouden jullie denken over deze situatie?

Ik heb mijn paarden op een eigen weide staan, dus zelf poep mesten, ze hebben een track en krijgen stripbegrazing dus ook 2x per dag eten en dergelijke geven. Nu zijn ze dus wel allebei te dik ondanks 4-5x per week te rijden (en wandelen voor de shet) en ik kan ze dus niet zomaar een week stilzetten of ze komen terug bij. Nu wordt het wel even een drukke periode aangezien ik werk aan mijn trailer heb, werk aan de weide (maaien, compost gooien, zaaien, uitmesten) en het echt nog wel snel donker wordt. Vroeger had ik een vriendin die lekker flexibel af en toe eens kon rijden in mijn plaats zodat ik aan de weide kon werken of met de koets kon werken met mijn shet, maar die is verhuisd.

Maar de vraag is dus: Zou dat uberhaupt vindbaar zijn? Iemand die (liefst) zelf een paard heeft en gewoon af en toe eens (ik zeg dan wel echt een keertje in drie weken of zelfs vier weken) zin heeft om te rijden? Het zou echt puur voor het rijden zijn en mijn merrie is echt top buiten en binnen. Ik heb een paddock om in te rijden en de velden zijn niet ver. Ik heb ook gewoon nul problemen om daar bv. aanwezig te zijn om te werken, want dat is meestal het punt wel. Maar kan dat? Is dat niet een beetje veel "flexibiliteit" om te vragen? Mijn enige "must" is dan eigenlijk gewoon dat ze niet hardhandig zijn en luisteren als ik zeg de teugels los te laten ipv ze meteen op te pakken om hard te rijden. Maar dat is het wel, eigenlijk.


Ik denk dat je daar wel iemand voor kan vinden :)
Zelf vindt ik flexibel wel erg prettig, al is het wel moeilijker een paard echt te leren kennen als je er 1 keer in de 3 a 4 weken heen gaat