Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:52

Kirania ik zou dan juist naar buiten gaan als de eigenaar van paard dat prima vindt. Heerlijk als je de vrijheid hebt om lekker buiten te rijden en paard daar geschikt voor is.

Ik heb eerder altijd eigen pony/paard gehad en fanatiek wedstrijden gereden. Ook een tijdje bij een springruiter paarden bijgereden waar ik voor betaald kreeg. Regio waar ik nu woon (NW Veluwe) weinig aanbod qua bijrijdpaarden, of voor minimaal 4 dagen per week, wat ik niet meer wil. Vooralsnog rijd ik 1 x per week op manege, zo blijf ik in ieder geval toch aan het paardrijden.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:57

Kan je verhuizen naar hier? :Y)

Nee maar dat begrijp ik best. Hier is het manegeregio, iedereen ziet mijn haflinger en denkt 'hm, geraak je toch niet ver mee' en dan is de kous af. Of ik krijg gewoon verteld dat ze lelijk is en ze er buiten niet mee gezien willen worden omdat ze drie keer zo breed is in de borst als de gemiddelde warmbloed. Niet eens in buikomvang :z

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:36

joyce B schreef:
65 is wel erg weinig voor volwassen vrouw. Ik ben 1,63, niet te dik en weeg ook al 65kg. Daarmee rijd ik prima op een kleine E pony.

Om wat voor dier gaat het?

Ik heb persoonlijk geen ervaring met betalen van iemand. Een clubgenoot je rijdt mijn paard gratis bij. Maar er zijn andere clubgenootjes die ORUN hebben gedaan, lesgeven en ook betaald worden voor het rijden.

Vaak begon het met lessen en wedstrijden vergoed krijgen, later met een bedrag per keer rijden er nog bij (of vast bedrag per maand voor vast aantal keer per week) en soms deels dienstverband als het om een trainingsstal gaat. Maar vaak is het als ZZP'ER.

Wat ze precies krijgen weet ik niet.

Als het iemand is die het voor de hobby doet en niet heel hoog niveau rijd zou ik een vast bedrag per keer doen en dan niet te hoog.


Ben ik ook benieuwd naar, hier wel een volwassen vrouw 1.70 en 63kg :)

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:36

Kirania schreef:
@mooblie, dat begrijp ik helemaal! :j Hier hetzelfde.

Wat doen jullie als je geen piste hebt en je Paddock half onder water staat vanwege de constante regen? Ik ben echt een hardcore buitenruiter (endurance, trec, trektochten) en de meesten, tja, de meesten niet in deze regio. Sowieso +18 vanwege verzekering, maar allemaal angst om buiten te rijden dus breken ze liever hun en mijn paard haar nek in de modder :n Mijn merrie is echt een enthousiast kind buiten maar niet gevaarlijk, luistert gewoon netjes, geen bokken, geen vandoor gaan, gaat goed vooruit maar komt ook mooi terug op zit. Anderen ook problemen om voor zoiets een bijrijder te vinden?


Mja ik snap de spanning wel . Jij kan wel bij hoog en laag beweren dat je beestje zo braaf is . Maar hoeveel mensen beweren dat niet terwijl hun paard vervolgens toch met die ruiter er op m smeert ?

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:57

Dat is zeker ook waar, maar daarom ga ik ook mee de eerste paar keer te voet, omdat ik te veel voorgehad heb dat ruiters zeiden goed te kunnen rijden maar ze dan beenhulpen gaven alsof ze op een manegepony zaten := Het probleem is voornamelijk dat ze alles oké vinden tot je zegt dat het een haflinger is.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:13

wat is er dan mis met een haflinger? :?

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:30

Ik zou ook niet snel voor een haflinger gaan om heel eerlijk te zijn. Niet omdat ik denk dat ze niets kunnen, maar ik heb gewoon helemaal niks met het ras. Ik ben in mijn hele leven nog maar 1 haflinger tegen gekomen die ik wel leuk vond, en heb er toch best wel wat gezien :+ Maar ja, wij hebben arabieren, dat zal veel mensen vast ook afschrikken.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:50

Happie schreef:
Mlt94 schreef:
Tuurlijk! Ik woon in Zeeland :)

Ha dat is wel erg ver uit de richting, helaas.


Welke regio zoek je wat dan?

Ik zoek een fijne hulp in wat voor vorm dan ook in Hellevoetsluis, wel volwassen iemand die zelfstandig en ervaren is....

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:32

Hier iemand geweest maar niks meer van gehoord

Ik geef t op. Voor mij is geen leuke verzorger weg gelegd

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 01:47

Al kinderen?

Ik ben bij een aantal zwangerschappen flink aangekomen en weer afgevallen maar waar ik voor mijn zwangerschappen op 32 jarige leeftijd 56 kg woog, ben ik nu op mijn lichtst niet meer onder de 60 gekomen. Hormonen hebben de boel wel veranderd. En leeftijd misschien ook (nu 43). Maar zwembandjes en buikje zijn echt niet veel. Heb maat 38. Vandaar dat ik me dan verbaas als ik vergelijkbare mensen zie die ook nog een stukje langer zijn. Die kunnen nooit beneden de 65 zitten naar mijn idee.

BloemBloem schreef:
joyce B schreef:
65 is wel erg weinig voor volwassen vrouw. Ik ben 1,63, niet te dik en weeg ook al 65kg. Daarmee rijd ik prima op een kleine E pony.

Om wat voor dier gaat het?

Ik heb persoonlijk geen ervaring met betalen van iemand. Een clubgenoot je rijdt mijn paard gratis bij. Maar er zijn andere clubgenootjes die ORUN hebben gedaan, lesgeven en ook betaald worden voor het rijden.

Vaak begon het met lessen en wedstrijden vergoed krijgen, later met een bedrag per keer rijden er nog bij (of vast bedrag per maand voor vast aantal keer per week) en soms deels dienstverband als het om een trainingsstal gaat. Maar vaak is het als ZZP'ER.

Wat ze precies krijgen weet ik niet.

Als het iemand is die het voor de hobby doet en niet heel hoog niveau rijd zou ik een vast bedrag per keer doen en dan niet te hoog.


Ben ik ook benieuwd naar, hier wel een volwassen vrouw 1.70 en 63kg :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 02:04

Waarom heb ik een bijrijdster?
Omdat ik een paard rijd/train voor iemand en op wedstrijd uit bracht, en mijn eigen merrie die al twee jaar geblesseerd had gestaan weer echt aan het werk mocht. Ik kreeg erg last van mijn lijf doordat ik ineens twee keer zo vaak moest rijden en mijn merrie nogal aan mij trok in het begin en ze erg breed is en voor mij moeilijk uit te zitten.

Ik wilde alleen niet zomaar iemand op mijn paard omdat ze gevoelig is en omdat ze correct gereden en gerevalideerd moest worden. Een clubgenootje (ZZ-licht) wilde wel een leuk eerlijk paard op niveau er bij rijden. Mijn merrie had in verleden al Z1 gelopen en alle oefeningen kent ze, alleen moest haar lichaam weer in sportconditie komen. Zo helpen we elkaar.

Bij mijn pony's was het vaak tijdgebrek omdat ik studeerde in andere plaats en later omdat hij spat had en alleen recreatief gereden kon worden en ik daarom paarden van anderen reed om wedstrijdgericht te kunnen rijden.

En hier thuis was het zodat mijn pony wat extra aandacht en beweging kreeg en wij wat hulp met het stalwerk. Op 1x na altijd met gesloten beurs.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:18

Ja hoor Joyce ben mama van een heerlijke dochter.

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:41

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben al even op zoek naar een verzorgster/bijrijdster, maar het lijkt een soort van onmogelijk. Hierboven is benoemd dat men afhaakt met het ras haflinger, datzelfde ervaar ik ook. Heel veel mensen die willen rijden haken hierop af, terwijl men ook gewoon mag rijden en hij het best wel leuk doet onder het zadel. Iedereen denkt gelijk ow haflinger, zal wel niet vooruit te branden en niet leuk te rijden zijn ofzo. Terwijl hij best een leuk potje kan dressuren (oefeningen uit het M schudt ie zo uit zijn hoef), springen vindt ie ook leuk, goed aan het been etc, als hij maar aandacht krijgt vindt ie alles leuk en is ook nog eens braaf.
Alleen grondwerken en tutten mag ook, als ie maar aandacht krijgt. Ze mogen ook aan de gang met mijn Shetlander (niet rijden overigens). Vraag geen bijdrage, alleen af en toe lessen op eigen kosten als men wil rijden. Wel moet men uitmesten, zou dat het dan wellicht zijn waarom men afhaakt? Tot nu toe krijg ik alleen maar 12/13 jarigen, en wil toch iemand vanaf 16 jaar of ouder.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:48

Ik heb de zoektocht voorlopig maar gestaakt. Onze stal is minimaal verlicht waardoor het toch wel handig is dat een bijrijder overdag komt. Dit blijkt lastig te zijn.

Ik ben er eerlijk gezegd ook wel weer even klaar mee. Voornamelijk reacties van pubers en ik zoek toch echt iemand die minimaal 18+ is.

abrina71
Berichten: 34
Geregistreerd: 18-03-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:45

Ik heb zelf een haflinger gehad. Veel geluk gehad met bijrijders maar in de zoektocht inderdaad veel jonge meiden tegengekomen . Daar was mijn monster niet echt geschikt voor hihi. En wat betreft haflingers die niks zouden kunnen die van mij liep in het M2 zat paarden eruit en was daarnaast een super boscross pony. Ik heb helaas een aantal jaar geleden haar moeten laten inslapen. Daarna nog een tijdje zelf bijrijdster geweest maar dat is het vaak ook niet helemaal. Zo lastig om iets te vinden waarbij het zowel met eigenaar als paard klikt en die ook nog ongeveer hetzelfde denkt over houden/rijden van paarden. Uiteindelijk heb ik het opgegeven, druk met mijn kids en studie. Nu kriebelt het wel weer maar ja vind maar eens wat. Op een manege rijden heb ik eigenlijk ook geen zin meer in.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:57

Hier ook niemand die me haf wilt verzorgen

Van diegene die is wezen kijken niks gehoord. Maar kreeg zelf ook rare gevoel erbij..

Dus dan maar niet.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:10

Maar wat ik zeg: het is dus niet altijd dat mensen denken dat een haf niks kan, maar ik heb zelf gewoon niks met het ras. Het ras heeft bepaalde kenmerken die mij niet aanstaan, dus zou ik er niet snel voor kiezen. Al zou hij GP lopen.

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:14

Ik heb ook enorm veel moeite gehad om iemand te vinden! Meeste willen hier ook alleen maar een paard/pony waar ze wetstrijden mee kunnen rijden terwijl mijn tinker merrie ook aardig veelzijdig is! Nu toevallig deze week twee hele serieuze reacties gehad waarvan er 1 vandaag is komen kijken en de andere vrouw komt morgen. Dus hou er vertrouwen in :D Ik dacht dat het ook hopeloos was om iemand te vinden maar heb er nu goede hoop op dat het wel gaat lukken bij 1 van de 2!

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:18

goldenarrow schreef:
Maar wat ik zeg: het is dus niet altijd dat mensen denken dat een haf niks kan, maar ik heb zelf gewoon niks met het ras. Het ras heeft bepaalde kenmerken die mij niet aanstaan, dus zou ik er niet snel voor kiezen. Al zou hij GP lopen.


Gewoon even nieuwsgierig, wat voor kenmerken bedoel je?


Mlt94 ik hou zeker moed hoor! Maar af en toe denk ik wel, laat maar zitten ik doe het zelf wel hihi.

Het is zeker niet zo dat ik alles afschuif op haflinger hoor ;) Ik heb een beetje de indruk dat men eigenlijk alleen wil rijden zonder uitmesten enzo, zonder bijdrage. Ook mensen die afvallen omdat ze niet hun eigen lessen willen betalen, hoewel ik zeker niet verlang dat ze wekelijks lessen (1x per maand is bijvoorbeeld prima, mag van mij ook bij instructie naar keuze). Dan denk ik, je betaalt toch ook manege lessen?
Zijn er ook mensen die lessen voor de bijrijder betalen?

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 23:25

Ik vind ze vaak wat stug qua karakter, ze missen voor mij ook een beetje dat vuur. Meer een beetje van 'ik doe wel wat je vraagt omdat het moet, maar ik sta liever gras te eten'. Ook zijn ze voor mij een beetje saaiig. En daarnaast vind ik ze ook gewoon echt niet mooi :+ En ik vind de gangen niet fijn, heel erg vlak vaak. En ja, er is altijd die ene speciale haflinger die dat natuurlijk allemaal niet heeft, maar de enige leuke die ik ken is dood, en ik ken er écht veel.

Maar ik heb dan ook arabieren, dus ongeveer het tegenovergestelde van een haflinger _O-

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 23:57

Ladyson schreef:
Hmm.. Ik kom ook weer eens in het topic kijken.

Afgelopen 8 maanden een heel fijne bijrijdster gehad. Ze was 15 jaar oud dus ik vond het wel spannend, maar ze heeft (vrijwel) nooit afgezegd en ook vrijwel elke week les genomen bij mijn instructrice. Een gemotiveerde meid die zich aan de afspraken hield, heel fijn! Vanwege een gave kans gaat ze nu stoppen helaas.

Mijn zoektocht daarvoor was niet erg succesvol. Ik zit te twijfelen of ik nu wel of niet weer op zoek ga. Ben ook wel benieuwd naar degenen die iemand zijn gaan betalen om te laten rijden. Uitdaging waar ik altijd tegenaan loop is dat niet iedereen past, ik hanteer 65 kg of 1,75 m als de max.

Qua regio zit ik tussen Leiden/Alphen/Zoetermeer in trouwens.


Oeff wordt wel lastig hoor met dat gewicht. Ik ben volwassen vrouw van 1,61 m, maar weeg ook rond de 65/misschien zelfs iets zwaarder. Ik ben niet dik.. Gewoon normaal postuur..

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 02:18

Zucht. Ik geef het maar op. Zelfs als je tegen betaling wat aanbied, krijg je nog te maken met mensen die heel wat beloven en vervolgens niks meer laten horen. -O-

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 08:47

muppetmayo schreef:
goldenarrow schreef:
Maar wat ik zeg: het is dus niet altijd dat mensen denken dat een haf niks kan, maar ik heb zelf gewoon niks met het ras. Het ras heeft bepaalde kenmerken die mij niet aanstaan, dus zou ik er niet snel voor kiezen. Al zou hij GP lopen.


Gewoon even nieuwsgierig, wat voor kenmerken bedoel je?


Mlt94 ik hou zeker moed hoor! Maar af en toe denk ik wel, laat maar zitten ik doe het zelf wel hihi.

Het is zeker niet zo dat ik alles afschuif op haflinger hoor ;) Ik heb een beetje de indruk dat men eigenlijk alleen wil rijden zonder uitmesten enzo, zonder bijdrage. Ook mensen die afvallen omdat ze niet hun eigen lessen willen betalen, hoewel ik zeker niet verlang dat ze wekelijks lessen (1x per maand is bijvoorbeeld prima, mag van mij ook bij instructie naar keuze). Dan denk ik, je betaalt toch ook manege lessen?
Zijn er ook mensen die lessen voor de bijrijder betalen?



Ik kom even onder mijn leessteen vandaan.

Ik ben zelf al een aantal jaren bijrijder (inmiddels van een Fries en jawel, geloof 't of niet een haf)

Eigenaren hebben nooit de privé lessen voor me betaald, ik ben ook van mening dat dat mijn kosten zijn.


Wat in het verleden wel eens gebeurd is, is waar de eis werd gesteld voor 1 keer in de maand.
En ik graag 2 keer wilde indien dat mocht. De eigenaar zei 'weetje les is niet alleen goed voor jou maar ook voor het paard. Dus als jij graag wil groeien als combi en vaker les wil dan wil ik omdat je hogere leskosten krijgt de maandelijkse lease wel wat verlagen' ^^
Was een KWPNer, inmiddels verkocht.

Ik vind les juist leuk, maar wel enkel privé les. Ben groepslessen wel een beetje beu.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:36

Haha ik ben juist blij dat ik een bijrijdpaard heb die een haflinger is! Sinds ik klein was al liefde voor dat ras!
Al moet ik zeggen dat die ik rijd geen lompe slome haflinger is maar wel een met wat pit en karakter en nog leuk kan lopen! <3

Afbeelding

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:55

Wat een verhalen! @goldenarrow, wahaha, karakter vind ik echt niet ras-gebaseerd, maar ik heb zelf ook niets met Arabieren. Niet vanwege karakter (een ras is wat je het naar maakt) maar vanwege de smalle vorm voor mijn heupen en die natuurlijk hollere ruggen. Schiet meteen door mijn rug :')

Klinkt leuk dat er toch sommigen ook voor hafjes gaan. Zou er iemand ook voor een hafje met nogal wat ADHD gaan? Als ze enthousiast wordt begint ze heel groot en snel te stappen, tamelijk zeeziek van te worden _O-

Waar zouden jullie eerst iets posten om op zoek te gaan naar een bijrijder?