Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:38

Poekkie schreef:
Daphara schreef:
Willen jullie eens meekijken naar mijn advertentie voor een bijrijder?

https://link.marktplaats.nl/m1624507289 ... nt=app_ios

Nog tips of meningen?


Heel mooie kans! (En mooi paard ook, wat een reus :P )
Al zou ik opletten dat de beschrijving niet te veel afschrikt, het klinkt als een erg moeilijk paardje zo? Mijn tip zou zijn om de beschrijving iets korter te maken en het karakter in een 2-3 zinnen proberen te omschrijven.
Je eisen zijn redelijk hoog (geen oordeel hoor, gewoon objectief gezien) waardoor het wel even kan duren en je wat zal moeten filteren. Eventueel kan je ook minder ervaren ruiters in overweging nemen op voorwaarde dat ze wekelijks lessen?

Veel succes en hopelijk vind je iemand fijn!


Vanwege de hogere eisen ook geen bijdrage gevraagd. En het is stiekem de bedoeling dat het wel de gemiddelde manegeruiter afschrikt, want Duke is wel een kanon van ruim 800 kilo, dus ik heb iemand nodig die weet wat die doet. Als Duke je niet vertrouwt, of je bent niet duidelijk, dan heeft diegene er wel echt de handen vol aan.

Mijn 12 jarige oppas kind (met maar 2 jaar manege les) rijdt er zo mee weg, maar op de grond mag/kan ze hem lang niet de baas (leider) zijn en loopt hij, bij wijze van, zo met haar weg.

Maar misschien val ik af en toe in herhaling, ik zal later vanavond nog eens lezen. Mocht je tips hebben welke delen weg te laten, dan hoor ik het graag.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:45

Jong en sensibel zijn beide begrippen die open staan ter interpretatie. In mijn ervaring zijn er vrij veel manegeruiters die zich daaronder scharen :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:47

miramii schreef:
Jong en sensibel zijn beide begrippen die open staan ter interpretatie. In mijn ervaring zijn er vrij veel manegeruiters die zich daaronder scharen :)



Jong en sensibel gaat toch over het paard, of is dat niet echt duidelijk?

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:50

Daphara schreef:
[quote poekkie


Heel mooie kans! (En mooi paard ook, wat een reus :P )
Al zou ik opletten dat de beschrijving niet te veel afschrikt, het klinkt als een erg moeilijk paardje zo? Mijn tip zou zijn om de beschrijving iets korter te maken en het karakter in een 2-3 zinnen proberen te omschrijven.
Je eisen zijn redelijk hoog (geen oordeel hoor, gewoon objectief gezien) waardoor het wel even kan duren en je wat zal moeten filteren. Eventueel kan je ook minder ervaren ruiters in overweging nemen op voorwaarde dat ze wekelijks lessen?

Veel succes en hopelijk vind je iemand fijn!


Vanwege de hogere eisen ook geen bijdrage gevraagd. En het is stiekem de bedoeling dat het wel de gemiddelde manegeruiter afschrikt, want Duke is wel een kanon van ruim 800 kilo, dus ik heb iemand nodig die weet wat die doet. Als Duke je niet vertrouwt, of je bent niet duidelijk, dan heeft diegene er wel echt de handen vol aan.

Mijn 12 jarige oppas kind (met maar 2 jaar manege les) rijdt er zo mee weg, maar op de grond mag/kan ze hem lang niet de baas (leider) zijn en loopt hij, bij wijze van, zo met haar weg.

Maar misschien val ik af en toe in herhaling, ik zal later vanavond nog eens lezen. Mocht je tips hebben welke delen weg te laten, dan hoor ik het graag.[/quote]

Ik begrijp je hoor :) Zou zelf ook niet zo makkelijk zijn met zulk kanon. Ze hebben toch heel wat meer kracht en koppigheid dan een ‘gewoon’ paard en durven dat gerust te gebruiken.

Dit stukje vind ik bvb wat overbodig, je zou dit zo kunnen wegdoen zonder dat er iets aan de boodschap verloren gaat:

Ben jij zeker, dan is hij dat ook, maar ben jij zenuwachtig, dan is hij dat ook. Let jij niet op hem, dan let hij zeker niet op jou. Boos worden werkt averechts, maar duidelijkheid en geduld werken erg goed.

Maar nogmaals... mijn kritiek niet slecht opvatten hoor, alleen opbouwend bedoeld :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:05

@ Poekie, Ben er blij mee hoor! Zeker niet negatief opgevat, mijn excuus als dat zo overkomt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 00:52

Had de advertentie iets aangepast, maar nu al reactie van een dame die de juiste kwalificaties lijkt te hebben en bekend is met de stal.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 00:58

Wat fijn! +:)+

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:38

Daphara schreef:
miramii schreef:
Jong en sensibel zijn beide begrippen die open staan ter interpretatie. In mijn ervaring zijn er vrij veel manegeruiters die zich daaronder scharen :)



Jong en sensibel gaat toch over het paard, of is dat niet echt duidelijk?


Ooh ja zo wel hoor haha. Maar hoe vaak ik wel niet hoor dat iemand daar ervaring mee heeft. En dan 1x erop gezeten heeft zonder echt iets te vragen van het dier.. ;)
Super fijn dat je iemand hebt!

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:17

Nu ik hier toch weer wat actiever ben, even benieuwd wat jullie zouden doen. Ik heb tot een jaar geleden altijd paarden bijgereden. Vorig weekend is mijn bijrijdpaard (6 jaar gereden) verhuist naar een locatie op 1,5 uur rijden afstand, dus dat kan helaas niet meer. Ik heb sinds vorig jaar september niet gereden vanwege een blessure van het paard en later dat jaar vanwege zwangerschap. Nu wil ik het graag weer oppakken, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Op een manege lessen zou kunnen als tijdelijk, maar na bijna 12 jaar bijrijdpaarden en privéles denk ik dat dat niet helemaal meer aansluit bij mij. De oude stal waar ik reed geeft alleen les op eigen paarden en daar zoeken ze momenteel geen bijrijders. Vanwege tijd en geld zit een eigen paard er momenteel niet in.

Waar zouden jullie beginnen?

Anomien

Berichten: 7391
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:21

Daphara schreef:
Willen jullie eens meekijken naar mijn advertentie voor een bijrijder?

https://link.marktplaats.nl/m1624507289 ... nt=app_ios

Nog tips of meningen?


Ik zou de volgorde van de foto’s juist andersom doen. Eerste indruk telt en in die foto’s komt ie beter tot zijn recht.

Veel tekst. Niet alles gelezen.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 00:59

Ik heb net een geweldige op fb zien voorbij komen!
Ze zoeken iemand met een goed niveau voor paarden met pittig karakter.
Moet voeren, mesten, buitenzetten en in een beurtrolsysteem meedraaien waarbij je ochtend/avond/weekend en feestdagen beschikbaar moet kunnen zijn. En dat mag voor de luttele prijs van 180 euro per maand!

Winstgevend handeltje :D Van mij mag er zulke halve stal zijn op alle paarden die hier staan :D

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 01:02

miramii schreef:
Nu ik hier toch weer wat actiever ben, even benieuwd wat jullie zouden doen. Ik heb tot een jaar geleden altijd paarden bijgereden. Vorig weekend is mijn bijrijdpaard (6 jaar gereden) verhuist naar een locatie op 1,5 uur rijden afstand, dus dat kan helaas niet meer. Ik heb sinds vorig jaar september niet gereden vanwege een blessure van het paard en later dat jaar vanwege zwangerschap. Nu wil ik het graag weer oppakken, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Op een manege lessen zou kunnen als tijdelijk, maar na bijna 12 jaar bijrijdpaarden en privéles denk ik dat dat niet helemaal meer aansluit bij mij. De oude stal waar ik reed geeft alleen les op eigen paarden en daar zoeken ze momenteel geen bijrijders. Vanwege tijd en geld zit een eigen paard er momenteel niet in.

Waar zouden jullie beginnen?


Ik zou een advertentie op fb zetten en daar ook op enkele reageren. Of op zoek gaan naar een lesgeefster die prove les geeft met haar eigen paarden. Want manegeles zal je idd wel ontgroeid zijn.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:23

miramii schreef:
Nu ik hier toch weer wat actiever ben, even benieuwd wat jullie zouden doen. Ik heb tot een jaar geleden altijd paarden bijgereden. Vorig weekend is mijn bijrijdpaard (6 jaar gereden) verhuist naar een locatie op 1,5 uur rijden afstand, dus dat kan helaas niet meer. Ik heb sinds vorig jaar september niet gereden vanwege een blessure van het paard en later dat jaar vanwege zwangerschap. Nu wil ik het graag weer oppakken, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Op een manege lessen zou kunnen als tijdelijk, maar na bijna 12 jaar bijrijdpaarden en privéles denk ik dat dat niet helemaal meer aansluit bij mij. De oude stal waar ik reed geeft alleen les op eigen paarden en daar zoeken ze momenteel geen bijrijders. Vanwege tijd en geld zit een eigen paard er momenteel niet in.

Waar zouden jullie beginnen?

In welke omgeving zit je? :)
Ik zou een paar privélessen nemen en daarna misschien weer op zoek naar een bijrijdpaard?

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:23

Thanks! In regio Barneveld. Bijrijdpaarden zijn hier niet helemaal voor het oprapen haha, maar ik was al wat aan het zoeken op bokt en fb inderdaad. Tot op heden kan ik qua lessen alleen maneges verder vinden, maar wellicht zoek ik niet op de juiste plekken. Ik ga eens kijken!

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:10

miramii schreef:
Thanks! In regio Barneveld. Bijrijdpaarden zijn hier niet helemaal voor het oprapen haha, maar ik was al wat aan het zoeken op bokt en fb inderdaad. Tot op heden kan ik qua lessen alleen maneges verder vinden, maar wellicht zoek ik niet op de juiste plekken. Ik ga eens kijken!

Ik heb je een pb gestuurd! :)

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:37

Poekkie schreef:
Ik heb net een geweldige op fb zien voorbij komen!
Ze zoeken iemand met een goed niveau voor paarden met pittig karakter.
Moet voeren, mesten, buitenzetten en in een beurtrolsysteem meedraaien waarbij je ochtend/avond/weekend en feestdagen beschikbaar moet kunnen zijn. En dat mag voor de luttele prijs van 180 euro per maand!

Winstgevend handeltje :D Van mij mag er zulke halve stal zijn op alle paarden die hier staan :D

:') als ik zo iemand kan vinden wil ik speciaal een paard kopen voor die persoon :') :') top deal.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:09

Mocht iemand met redelijk wat ervaring nog een leuk bijrijdpaard zoeken omgeving Laag soeren (Tussen Arnhem en Apeldoorn).... Ik zoek nog steeds iemand voor mijn merrie.

mickey75
Berichten: 56
Geregistreerd: 10-07-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:43

Ik vind het echt een crime om een betrouwbaar iemand te vinden voor m’n 4 jarige. Heb er de afgelopen 1.5 jaar 5!!! gehad. De meesten vergissen zich denk ik toch in de tijd die het neemt.

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:15

Gek, ik ben juist op zoek naar een jonger, minder ervaren paard/pony om te rijden maar heb juist het gevoel veel concurrentie te hebben (icm met weinig aanbod).
Of ze vragen 100 per maand zodat ik hun paard volledig kan inrijden en opleiden tot B/L niveau.

mickey75
Berichten: 56
Geregistreerd: 10-07-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:24

Lucy je woont toevallig niet in regio Zwolle?

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:34

Ik ben inmiddels op zoek naar iets in regio Leiden. Heb nog een vraagje aan de paardenbezitters: ik ben een jaar geleden begonnen met boogschieten te paard. Het zou natuurlijk super leuk zijn om zoiets ook met mijn bijrijdpaard te kunnen oefenen. Zouden jullie daar weerstand tegen voelen of niet? :)

Ineke2

Berichten: 33121
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:53

Ik heb nu geen paard meer, maar mijn paard heeft meerdere keren meegedaan met een training boogschieten te paard. Erg leuk en veilig voor de dieren hoor.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:05

Ik zou daar geen bezwaar tegen hebben.

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:08

mickey75 schreef:
Ik vind het echt een crime om een betrouwbaar iemand te vinden voor m’n 4 jarige. Heb er de afgelopen 1.5 jaar 5!!! gehad. De meesten vergissen zich denk ik toch in de tijd die het neemt.


Ik heb ook een jonge pony regio Zwolle en het aanbod hier is echt beroerd. Mensen haken bij mij vaak af omdat het toch geen makke manege pony is die als een dooie achter je aan hobbelt

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:22

Volgens mij is het door het hele land wel lastig om een betrouwbare en ervaren ruiter te vinden zonder enkel manege ervaring of recreatieve intenties.