Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horselove007
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-07-19

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:34

Helaas weer 2 reacties die niets worden

horselove007
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-07-19

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:34

Weten jullie nog iets in zeewolde

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:26

horselove007 schreef:
Helaas weer 2 reacties die niets worden


He wat jammer.. -O- Waarom wordt het niks?

horselove007
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-07-19

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:11

Ze zijn allebei te ver

horselove007
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-07-19

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:13

1 in hierden en 1 op ongeveer 3 kwartier fietsen

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:10

horselove007 schreef:
1 in hierden en 1 op ongeveer 3 kwartier fietsen


Ik rijd ook meer dan drie kwartier hoor voor mijn eigen paard op de fiets.

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:02

Ik ben zaterdag bij een Shetje geweest om te kijken. Echt ‘n leuk beestje, maar mag wat meer beweging krijgen, dus vandaar dat eigenaresse iemand zocht die dat hem kon geven. Hij staat zo’n beetje om de hoek, dus echt ideaal. Leuke meid ook de eigenaresse. Ik ga woensdag weer erheen en dan laat ze mij de omgeving wat zien, terwijl we met hem gaan wandelen. Ik woon nog maar net hier dus vandaar. Ik ben nog niet officieel de verzorgster hoor, wilde zelf ook een paar keer langs geweest zijn om te kijken of er een klik is! Maar ik vind het nu al heerlijk, gewoon lekker knuffelen en tutten en wandelen. :j

horselove007
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:45

Gizeppie schreef:
horselove007 schreef:
1 in hierden en 1 op ongeveer 3 kwartier fietsen


Ik rijd ook meer dan drie kwartier hoor voor mijn eigen paard op de fiets.


Ja maar ik moet ook 3 kwartier van school naar huis fietsen dus als ik moet fietsen ben ik te laat

horselove007
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:47

GigiGlitter schreef:
Ik ben zaterdag bij een Shetje geweest om te kijken. Echt ‘n leuk beestje, maar mag wat meer beweging krijgen, dus vandaar dat eigenaresse iemand zocht die dat hem kon geven. Hij staat zo’n beetje om de hoek, dus echt ideaal. Leuke meid ook de eigenaresse. Ik ga woensdag weer erheen en dan laat ze mij de omgeving wat zien, terwijl we met hem gaan wandelen. Ik woon nog maar net hier dus vandaar. Ik ben nog niet officieel de verzorgster hoor, wilde zelf ook een paar keer langs geweest zijn om te kijken of er een klik is! Maar ik vind het nu al heerlijk, gewoon lekker knuffelen en tutten en wandelen. :j



Leuk veel plezier *\o/* *\o/*

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:17

Ik lees nog altijd stil mee in dit topic. Je merkt wel echt dat de ene er zo een vindt en de ander een stuk langer moet zoeken. Het blijft leuk om alle verhalen en ervaringen te lezen!
Volgende week start ik het tweede jaar van mijn opleiding en ga dan ook weer op zoek. Afgelopen jaar heb ik op de Flevomanege gelest maar dat beviel me niet zo erg. Ik was ook niet erg tevreden over de leskwaliteit. Dus heb ik in de zomervakantie wat privélessen genomen bij mijn oude manege, zodat alles weer even helder en opgefrist is. Ik heb wel echt zin om weer lekker met een vast paard aan het werk te gaan! Kan niet wachten om mijn advertentie online te zetten en hopelijk vind ik een fijn plekje :D

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:59


emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:03

Reusje_xx schreef:
Advertentie maar gewoon alvast geplaatst, ook al begin ik pas volgende week weer aan school.

Wat vinden jullie van mijn advertentie?
https://www.bokt.nl/markt/ad/493336/ent ... gpaardpony

Ik vind het een mooie advertentie! Alles staat er in, en het is ook niet te lang.

Ik heb mijn verzorgpony afgezegd. Ik maak deze maand nog wel af. Ze werd sowieso te klein en ik vond het rijden niet meer zo uitdagend. Nu heb ik (heel toevallig) iemand op 5 minuten fietsen van mij vandaan gevonden. Hopen dat dat wat word :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:33

Ik ben binnen een maand van 1 naar 3 verzorgpaarden gegaan _O-. De eerste verzorg ik nu bijna twee jaar, de eigenaresse heeft toentertijd gevraagd of ik haar wat extra aandacht wilde geven. Daarnaast ben ik weer de pony gaan verzorgen waar ik 5 jaar geleden bij terecht gekomen ben en wat is het heerlijk om weer terug te zijn! Kan komen wanneer ik wil dus dat is heel fijn. En de bij laatste is er gevraagd of ik haar wilde gaan verzorgen.

Planningsgewijs wordt het wel lastig. Ik doe twee universitaire studies en heb soms dagen van 9-20 :=. Daarbij werk ik ook gewoon nog dus veel te doen. Hopelijk gaat alles lukken!

Goede advertentie Reusje, ik hoop voor je dat er wat uit komt!

In mijn ervaring is het makkelijker om wat te vinden als je eenmaal echt een cirkel van kennissen hebt opgebouwd, bijvoorbeeld op een pensionstal. Afgelopen jaren zijn er aan mij steeds paarden aangeboden ipv dat ik zelf op zoek ben gegaan! Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar wellicht heb je er iets aan :).

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:57

Anoniem schreef:
Ik ben binnen een maand van 1 naar 3 verzorgpaarden gegaan _O-. De eerste verzorg ik nu bijna twee jaar, de eigenaresse heeft toentertijd gevraagd of ik haar wat extra aandacht wilde geven. Daarnaast ben ik weer de pony gaan verzorgen waar ik 5 jaar geleden bij terecht gekomen ben en wat is het heerlijk om weer terug te zijn! Kan komen wanneer ik wil dus dat is heel fijn. En de bij laatste is er gevraagd of ik haar wilde gaan verzorgen.

Planningsgewijs wordt het wel lastig. Ik doe twee universitaire studies en heb soms dagen van 9-20 :=. Daarbij werk ik ook gewoon nog dus veel te doen. Hopelijk gaat alles lukken!

Goede advertentie Reusje, ik hoop voor je dat er wat uit komt!

In mijn ervaring is het makkelijker om wat te vinden als je eenmaal echt een cirkel van kennissen hebt opgebouwd, bijvoorbeeld op een pensionstal. Afgelopen jaren zijn er aan mij steeds paarden aangeboden ipv dat ik zelf op zoek ben gegaan! Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar wellicht heb je er iets aan :).


Via via is het idd gemakkelijker! Zo kwam ik ook aan Mn paarden.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:19

Dat is zeker waar! Alleen heb ik vrijwel geen contacten in de regio waar ik zoek (Dronten). Ik woon namelijk eigenlijk in Brabant, maar zit daar op kamers.
Mijn school heeft wel een eigen stal die wordt gerund door studenten en er staan ook alleen maar studenten met hun paarden. Ik zit er aan te denken om te vragen of ik daar een a4'tje of iets mag ophangen. Ik kan me alleen wel voorstellen dat die dan liever iemand voor in het weekend zouden willen.

Ik heb wel in Brabant een plekje waar ik heel misschien heen zou kunnen (dat is wel viavia). Dat zou dan wel alleen in het weekend zijn (en dus maar 1x per week) en evt in vakanties, omdat ik de rest van de tijd in Dronten zit.

Eerst even afwachten of ik nog een leuke reactie krijg op mijn advertentie.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 08:28

ik heb er eentje :)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:22

Leuk, vertel!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:41

6 jarige pre merrie hier op stal! leuk ding, leuke uitdaging

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 16:52

Ik heb naast Fab nog geen 2de maatje kunnen vinden :(

Seliennn

Berichten: 100
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:25

Het is ook moeilijk een verzorgster te vinden, mijn Haflinger merrie zoekt iemand die haar wilt rijden en aandacht wilt geven in Hoogerheide.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 23:06

Ik kan misschien wel wat voor je rondvragen! Genoeg contacten in die buurt :)

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:58

Ik meld mij hier ook! Rustig op zoek naar iemand voor mijn merrie. Ik vind het wel lastig om iemand te vinden. (zal ook zelf moeten leren loslaten) Iemand die net zoals mij passie voor paarden heeft en er altijd voor wilt gaan. Niet, opzadelen, rijden en weer weg zetten.
Straks mijn 3 jarige klaar is voor een bosrit, kan diegene ook mee. geen wedstrijden meer willen, eerder gewoon fanatiek recreatief rijden :)
maarja hoe omschrijf je dat.. ik heb al wel een advertentie hier neergezet.. iemand nog een tip/idee om dat te omschrijven? (zonder dat ik te streng overkom :') )

x_mijnnaam
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-09-19

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:24

Hier in Kampen echt niks te vinden. Zo jammer!

x_mijnnaam
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-09-19

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:25

Ik zou zo graag 2 á 3 keer een pony komen verzorgen en rijden! Al 2 mensen benadert, jammer genoeg niks kunnen vinden.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:22

Ik heb vandaag voor Fab maar eens mokzalf gehaald. (betaal zelf al 100 per maand aan lease...)
Het beestje heeft er zo'n last van, al maanden. Zo'n jeuk, bijt haar hele benen kapot.
Diverse keren bij de eigenaar aangegeven maar die weigerd om er wat voor te halen zodat we haar kunnen behandelen.

Liep vanmiddag in de Ruiter zaak voor een nieuwe cap, kwam er langs en heb het zelf maar meegenomen :(.

Niet om achter haar rug om dingen te doen, zet hem in de kast. Maar wel dierwelzijnd denkende :\ zodoende zelf het geld er maar voor neergelegd.

Zo zijn er wel meer frustraties.. Ze komt nooit, is inmiddels al 9 weken niet meer op stal geweest. De dagen die van haar zijn staat Fab stil op stal. Ik kan aan de kast zien dat ze niet is geweest. Ook stalgenoten vragen regelmatig 'waarom kom jij jiet gewoon op zo, ma en do'. Ja omdat het haar dagen zijn. Maar ze komt niet.

Diverse keren aangegeven ook dat ik, op de dagen dat zij niet kan, Fab graag Extra meeneem zodat ze er toch uit komt. Maar ik kan haar niet achter haar kont aan blijven gaan. En wil ook niet zomaar er alsnog naar toe gaan. Het zijn immers haar dagen.

We hebben ook mogelijk mijt geconstateerd. Onze stalhouder kwam er over hij me. De schuurt, bijt, krabt in de hals en op de rug. Geen eczeem.
Zowel stalhouder, ene goede vriendin van ons als ik hebben haar geappt.

Het antwoord is 'Fab heeft nergens last van'. Ze is al 9 weken niet geweest hoe kun je dan zeggen dat je paard nergens last van heeft...

Maar ik ben eigenlijk niet van plan om met een andermans paard zomaar naar een dierenarts te gaan..keertje mokzalf aanschaffen prima.

Maar die dingen gaan wel erg ver.. Helemaal omdat het mijn paard niet is.


Weet eigenlijk niet meer helemaal wat ik ermee moet. Ze heeft zo'n jeuk! :(