Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:06

Ik ben nu langzaam een advertentie aan het opstellen maar weet niet zo goed wat ik als titel moet zetten, "lease paard gezocht" vind ik erg onpersoonlijk en daarnaast hoeft het voor mij niet perse 1 paard te zijn maar gewoon een plek waar ik door kan leren.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:08

Bijrijder aangeboden?

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:33

Enthousiaste ruiter op zoek naar bijrijdpaard?

Extra hulp en beweging voor u paard?

Halve stal/leermeester gezocht?

Verantwoordelijke bijrijder aangeboden?

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:36

Maanlicht schreef:
Bijrijder aangeboden?

Poekkie schreef:
Enthousiaste ruiter op zoek naar bijrijdpaard?

Extra hulp en beweging voor u paard?

Halve stal/leermeester gezocht?

Verantwoordelijke bijrijder aangeboden?


Dankje!

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:38

AylaL schreef:
Remembrance schreef:
Ja, inderdaad. Dat ben ik zeker van plan! Wat ik tot nu toe heb gezien ziet het er goed uit, de eigenaresse heeft ook gezegd dat ze alleen brave paarden inkoopt (maar dat ze soms wel wat kijkerig kunnen zijn). Maar in het echt kan je natuurlijk veel beter oordelen :)

Wat leuk! Toevallig bij Duindigt daar in de buurt?


Ja, klopt!

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:44

Even contact gehad met iemand en al bijna een afspraak gehad maar nu wordt er niet meer gereageerd -O-

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:19

Ik heb briefjes uitgedeeld in de buurt, helaas van niemand reactie gekregen... Dus nu maar weer digitaal verder zoeken!

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:34

Hmm... ik heb je advertentie gelezen, en volgens mij zijn er best veel mensen naar iemand zoals jij op zoek :)
Alleen die eis dat je geen paard zoekt waar alle knopjes opzitten is voor mij een afknapper. als ik een bijrijder zou zoeken voor mijn paard, zou ik dat alleen voor mijn ervaren paard durven. Een groen is te snel verpest (want ja... er zit toch heel wat 'brol' tussen de bijrijders die zichzelf zwaar overschat. Tussen eigenaars ook is mijn ervaring, maar dat terzijde).
Maar ja... dan val jij dus af alhoewel je op een leerpaard ook wel veel vooruit zou kunnen geraken.

Ik zou die eis weghalen uit de advertentie en dan zelf de reacties filteren afhankelijk van wat er aangeboden wordt.

Springen is ook een moeilijke... de meeste eigenaars vragen wel een bijdrage hoger dan 30 euro als je ook nog mag springen. Maar dat is een kwestie van langer zoeken :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:37

Poekkie schreef:
Hmm... ik heb je advertentie gelezen, en volgens mij zijn er best veel mensen naar iemand zoals jij op zoek :)
Alleen die eis dat je geen paard zoekt waar alle knopjes opzitten is voor mij een afknapper. als ik een bijrijder zou zoeken voor mijn paard, zou ik dat alleen voor mijn ervaren paard durven. Een groen is te snel verpest (want ja... er zit toch heel wat 'brol' tussen de bijrijders die zichzelf zwaar overschat. Tussen eigenaars ook is mijn ervaring, maar dat terzijde).
Maar ja... dan val jij dus af alhoewel je op een leerpaard ook wel veel vooruit zou kunnen geraken.

Ik zou die eis weghalen uit de advertentie en dan zelf de reacties filteren afhankelijk van wat er aangeboden wordt.

Springen is ook een moeilijke... de meeste eigenaars vragen wel een bijdrage hoger dan 30 euro als je ook nog mag springen. Maar dat is een kwestie van langer zoeken :)

Ik ben zoizo net bezig met het aanpassen en verbeteren van mijn advertentie, wou dat er al uit gaan halen. Springen is gewoon een must, dat klinkt misschien een beetje alsof ik niet blij ben met wat ik aangeboden krijg, maar ik wil gewoon graag kunnen ontwikkelen in het springen en natuurlijk wil ik daarbij ook een dressuurbasis blijven onderhouden!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:42

Ook de tekst in je profiel bij de Shetlander zou ik aanpassen.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:49


Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:51

Ah ja, je profiel is idd een beetje vreemd, daar staat dat je al een verzorgpaard hebt. Misschien kan je iets toevoegen als 'gestopt wegens pensioen'of zoiets? (Dat haal ik toch uit je advertentie?)

Ok ja, als je absoluut wil springen, dan kan je dat natuurlijk eisen. Misschien kan je wel benadrukken dat je ook dressuur daarbij wil doen (bvb 1x springen, 2x dressuur per week), omdat op basis van je tekst en foto's het (voor mij persoonlijk) lijkt alsof je alleen maar zou springen.

Heb je een vaste instructrice? Met een bepaalde focus? Dan kan je dat ook vermelden. Of je kan bvb zeggen 'ik kan max. Xx euro uitgeven, inclusief les. Graag zou ik xxx springlessen en xx dressuurless per maand nemen, natuurlijk volledig bespreekbaar' dan lijk je iets concreter en wil een eigenaar daar misschien sneller een toegeving in doen

Edit: al heel wataangepast zie ik!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:53

Poekkie schreef:
Ah ja, je profiel is idd een beetje vreemd, daar staat dat je al een verzorgpaard hebt. Misschien kan je iets toevoegen als 'gestopt wegens pensioen'of zoiets? (Dat haal ik toch uit je advertentie?)

Ok ja, als je absoluut wil springen, dan kan je dat natuurlijk eisen. Misschien kan je wel benadrukken dat je ook dressuur daarbij wil doen (bvb 1x springen, 2x dressuur per week), omdat op basis van je tekst en foto's het (voor mij persoonlijk) lijkt alsof je alleen maar zou springen.

Heb je een vaste instructrice? Met een bepaalde focus? Dan kan je dat ook vermelden. Of je kan bvb zeggen 'ik kan max. Xx euro uitgeven, inclusief les. Graag zou ik xxx springlessen en xx dressuurless per maand nemen, natuurlijk volledig bespreekbaar' dan lijk je iets concreter en wil een eigenaar daar misschien sneller een toegeving in doen


Ik heb geen vaste instructrice, zal inderdaad even vermelden dat ik daarnaast natuurlijk ook gewoon wil dressuren, ik hoef ook echt niet iedere week te springen maar wel af en toe.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:55

Veel succes met zoeken alvast!
Niemand op je manege die op zoek is? Want die mensen zien je natuurlijk rijden... via via is altijd handiger

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:57

Poekkie schreef:
Veel succes met zoeken alvast!
Niemand op je manege die op zoek is? Want die mensen zien je natuurlijk rijden... via via is altijd handiger

Nee, heb daar al rondgevraagd. Ook op de andere stallen in de buurt ben ik al geweest, alleen zijn veel mensen niet opzoek of ze hebben een pony, en daar ga ik met mijn 1.85 niet op.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:05

Helaas! Je hebt nochtans veel ervaring, hopelijk vind je er snel eentje! Hier op stal was je anders zeker welkom bij een paar denk ik! (Ben van midden belgie, dus zou wat ver zijn voor je.)

P.s. veel eigenaars zetten een grens op 16 jaar. Als je dit jaar nog verjaart, kan het nuttig zijn om 'bijna 16' ofzo te zetten ipv 15. Maar dan moet natuurlijk wel 'bijna'zijn ;)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:37

Poekkie schreef:
Helaas! Je hebt nochtans veel ervaring, hopelijk vind je er snel eentje! Hier op stal was je anders zeker welkom bij een paar denk ik! (Ben van midden belgie, dus zou wat ver zijn voor je.)

P.s. veel eigenaars zetten een grens op 16 jaar. Als je dit jaar nog verjaart, kan het nuttig zijn om 'bijna 16' ofzo te zetten ipv 15. Maar dan moet natuurlijk wel 'bijna'zijn ;)


Helaas moet ik nog tot januari wachten voor mijn verjaardag, dan wordt het misschien wel iets makkelijker inderdaad!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:36

Poekkie schreef:
Hmm... ik heb je advertentie gelezen, en volgens mij zijn er best veel mensen naar iemand zoals jij op zoek :)
Alleen die eis dat je geen paard zoekt waar alle knopjes opzitten is voor mij een afknapper. als ik een bijrijder zou zoeken voor mijn paard, zou ik dat alleen voor mijn ervaren paard durven. Een groen is te snel verpest (want ja... er zit toch heel wat 'brol' tussen de bijrijders die zichzelf zwaar overschat. Tussen eigenaars ook is mijn ervaring, maar dat terzijde).
Maar ja... dan val jij dus af alhoewel je op een leerpaard ook wel veel vooruit zou kunnen geraken.

Ik zou die eis weghalen uit de advertentie en dan zelf de reacties filteren afhankelijk van wat er aangeboden wordt.

Springen is ook een moeilijke... de meeste eigenaars vragen wel een bijdrage hoger dan 30 euro als je ook nog mag springen. Maar dat is een kwestie van langer zoeken :)


Ik ben het met jou eens.. Wel goed van haar dat ze wel erin zet waar ze precies naar opzoek is, want dit scheelt voor mensen wel weer uitzoek werk zeg maar..

Ik zelf heb ook gemerkt dat andere mensen ook een leerpaard kunnen verpesten.. ;) Maar een groen paard is natuurlijk wel ook een stuk gevaarlijker, omdat het nog groen is.. Ik denk dat je het verpesten kan voorkomen door op 1 lijn te zitten/goed les te hebben beiden..

Ik zou zelf alleen niet opzoek zijn naar iemand die wedstrijden met mijn paard gaat starten. Een bijrijder is in mijn ogen iemand die mijn paard extra aandacht/beweging/liefde geeft en niet per se iemand die mijn paard extra gaat trainen tot een hoger niveau.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:41

murphypower schreef:
Poekkie schreef:
Hmm... ik heb je advertentie gelezen, en volgens mij zijn er best veel mensen naar iemand zoals jij op zoek :)
Alleen die eis dat je geen paard zoekt waar alle knopjes opzitten is voor mij een afknapper. als ik een bijrijder zou zoeken voor mijn paard, zou ik dat alleen voor mijn ervaren paard durven. Een groen is te snel verpest (want ja... er zit toch heel wat 'brol' tussen de bijrijders die zichzelf zwaar overschat. Tussen eigenaars ook is mijn ervaring, maar dat terzijde).
Maar ja... dan val jij dus af alhoewel je op een leerpaard ook wel veel vooruit zou kunnen geraken.

Ik zou die eis weghalen uit de advertentie en dan zelf de reacties filteren afhankelijk van wat er aangeboden wordt.

Springen is ook een moeilijke... de meeste eigenaars vragen wel een bijdrage hoger dan 30 euro als je ook nog mag springen. Maar dat is een kwestie van langer zoeken :)

Ik ben zoizo net bezig met het aanpassen en verbeteren van mijn advertentie, wou dat er al uit gaan halen. Springen is gewoon een must, dat klinkt misschien een beetje alsof ik niet blij ben met wat ik aangeboden krijg, maar ik wil gewoon graag kunnen ontwikkelen in het springen en natuurlijk wil ik daarbij ook een dressuurbasis blijven onderhouden!


Ik snap dat jij je wilt ontwikkelen in het springen.. Het is ook erg leuk! Ik zelf vond springen nooit iets aan, maar mijn paard wel en nu begin ik het zelf ook steeds leuker te vinden.. Maar ik ben wel bang dat je niet altijd met een bijrijpaard kan springen.. Je moet per paard kijken wat hij of zij nodig heeft die week/dag aan training en dat zal niet altijd springen zijn.. Misschien als je wilt springen, misschien moet je dan eens kijken of je bij een springstal/les kan springen..

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:53

Poekkie schreef:
murphypower schreef:


Ik ben zoizo net bezig met het aanpassen en verbeteren van mijn advertentie, wou dat er al uit gaan halen. Springen is gewoon een must, dat klinkt misschien een beetje alsof ik niet blij ben met wat ik aangeboden krijg, maar ik wil gewoon graag kunnen ontwikkelen in het springen en natuurlijk wil ik daarbij ook een dressuurbasis blijven onderhouden!


Ik snap dat jij je wilt ontwikkelen in het springen.. Het is ook erg leuk! Ik zelf vond springen nooit iets aan, maar mijn paard wel en nu begin ik het zelf ook steeds leuker te vinden.. Maar ik ben wel bang dat je niet altijd met een bijrijpaard kan springen.. Je moet per paard kijken wat hij of zij nodig heeft die week/dag aan training en dat zal niet altijd springen zijn.. Misschien als je wilt springen, misschien moet je dan eens kijken of je bij een springstal/les kan springen..


Ja dat snap ik dan uiteraard ook, en misschien beland ik uiteindelijk wel bij een paard wat helemaal niet wil springen, maar ik ga eerst maar eens proberen of ik iemand kan vinden waarbij ik kan springen, hoeft niet iedere week of zelfs niet iedere maand, maar ik zou het wel graag proberen!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:30

ik heb een briefje opgehangen op stal... geen reactie. zat interesse via mp maar allemaal te ver. zat ZO een leuke kans bij maar was te ver s winters en wil niet bij elk slecht weer afzeggen

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:30

Spijtig! Waarom zet je geen advertentie op bokt dan?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:51

mijn ervaring is dat niet zoveel mensen in de buurt daar op kijken :)

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:05

Er zijn anders vast ook fb groepen te vinden. Toen ik jaaaren geleden op zoek was, had ik de meeste reacties via fb. Maar ik zou alle middelen gebruiken die je kan, dr moet maar 1 goede tussen zitten he :)

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:20

Zijn jullie er trouwens van op de hoogte (oud nieuws voor vele denk ik maar wellicht dat ik jog iemand kan helpen)

Voorheen toen de rubriek nog gratis was stonden veel advertenties onder

Diensten >> paarden huppeldepup

Maar nu die sinds een paar jaar betaald is staan bijna alle advertenties op marktplaats onder de caterogie

Dieren > paarden overige toebehoren :)

Daar vond ik altijd alle advertenties ^^

Maar fb groepen werken ook geweldig