Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:04

JosefienE schreef:
Hoi iedereen! Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Wil liever niet zelf een topic openen, dus hoop dat het hier mag.

Ik heb zelf een schat van een paard. Maar ze is al op leeftijd, met artrose. Dus meestal maken we de zelfde rustige rondjes door de polder. Ik rij nog op een manege met manege paarden, maar wil daar waarschijnlijk stoppen. (lessen zijn erg chaotisch geworden). Ik dacht er nu over om misschien een verzorgpaard te zoeken, om toch actief te blijven rijden, lekker tutten en gewoon wat anders. Nu had ik commentaar gehad, waarom zou ik een verzorgpaard nemen als ik een eigen paard heb, dat is toch niet eerlijk tegenover mensen zonder eigen paard die opzoek zijn.

Hebben jullie adviezen, wat wel of niet doen? Ben erg aan het twijfelen.


Ik zou alsnog lekker opzoek gaan naar een verzorgpony. Eigen paarden ervaringen kunnen eigenaren heel erg waarderen.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:20

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nog niet actief opzoek maar hou mijn ogen open. Had een hele leuke E-pony waarvoor een bijrijdster werd gezocht. Leuk contact gehad alleen dag later had ze zich bedacht helaas. Ik kijk rustig verder

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:50

JosefienE schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nog niet actief opzoek maar hou mijn ogen open. Had een hele leuke E-pony waarvoor een bijrijdster werd gezocht. Leuk contact gehad alleen dag later had ze zich bedacht helaas. Ik kijk rustig verder


Ik heb zelf een eigen paard fanatiek in de sport en rijd er nog 2 van andere eigenaren waarvan ik er 1 ook in de sport ga uitbrengen.

Staan allemaal op dezelfde stal dus deze mensen weten hoe ik rijd, vinden dat passen bij hun paard/rijstijl en weten dat ik netjes mijn afspraken nakom en zorgvuldig met spullen omga.

Hun geven beide aan dat ze graag een bijrijder hebben maar daar niet via internet naar opzoek gaan omdat er veel toch Manege niveau ruiters op af komen ( niks mis mee maar niet geschikt voor deze paarden) of mensen die hun afspraken niet nakomen.

Ik rijd graag andere paarden omdat ik van elk paard weer wat kan leren en het heel leuk vind. Dus win-win situatie voor beide, en als mensen het dan oneerlijk vinden is dat heel jammer voor hun maar zijn genoeg andere paarden, als je echt graag wilt vinden ze uiteindelijk altijd wel iets.

Dus zeker in jouw situatie zou ik gewoon opzoek gaan!

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:26

Bedankt voor jullie positieve reacties :D heb hierdoor toch besloten wat oproepjes online te zetten. En kreeg direct een berichtje om vrijdag bij een paard te komen kijken. Het is wel een stukje rijden, maar mocht het bevallen heb ik dat er voor over.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:00

Ik ben zelf al een tijd op zoek naar een leuke verzorgpony/paard. Ik heb slechts 1 eis en daar hebben de mensen hier in de omgeving problemen, ik wil namelijk niet rijden. Ik wil graag verzorgen, ook de klusjes eromheen, maar het rijden op zich hoeft voor mij niet. (wil dit ooit wel weer oppakken, maar niet omdat het moet)

Echter krijg ik alleen reacties van mensen dat ze mij een kans willen geven als ik besluit wel op te stappen, ofwel vragen ze een halve stal constructie en dan de training op mijn manier in te vullen, want paardlief moet wel in conditie blijven.
Daar zit ik dus niet op te wachten. Geef mij maar een lekkere tut pony waar ik lekker mee kan grondwerken, (buiten)wandelen/hardlopen, knuffelen, poetsen en ja ook het mesten van de stal/wei/paddock doe ik met plezier.

Ze lijken gewoon niet meer te bestaan -O-

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:30

Wat bijzonder!
Nu zou een verzorgpaard zoals jij wilt natuurlijk ook prima te vinden zijn bij iemand die eigenlijk niemand zoekt. Alleen die kijken waarschijnlijk niet tussen verzorg/bijrijd-advertenties. Misschien toch een andere manier zoeken om in contact te komen met eigenaren?

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:22

Hoi! Ik ben al een tijdje opzoek naar een verzorgpaardje dus ik meld me even hier!
Ik ben Femke van Snippenberg, ik ben 12 jaar oud en heb 2 jaar rijervaring(veel mensen denken veel langer). Ik heb nu 2 verzorgpony's waar ik veel heb geleerd maar wil me toch wat meer bezig houden met rijden. In zo veel mogelijk gevallen rijd ik dressuur en ben eigenlijk geen fan van springen, balkjes draven vind ik wel heel leuk! buitenrijden is ook heel erg leuk alleen liever niet op een paard dat er zo vandoor gaat. paarden met een beetje pit vind ik erg leuk! mijn verzorgpony waar ik nu regelmatig op rijd is altijd wel aan het bokken en heeft helaas geen zadel(ouderdom) dus aan het begin viel ik heel vaak, nu bokt hij vaak in volle galop en soms eens een val. ik woon in Scherpenzeel(gld) en wil als het kan ook een paardje daar. voor meer info, pb :)

Fakewell
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:38

Hi!

Ik zoek ook weer, sinds mijn vorige bijrijdpaard verkocht is..
Echter ook overal al gekeken. Maar vind niks, ook zelf al oproepen gedaan.. Het lijkt echt onmogelijk..

Iemand die iets weet omg. Zwolle of zwartewaterland?

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:06

En toen zat ik in een t splitsing... :c
Het gaat allemaal zo goed en ik weet niet goed wat ik hiervan vinden moet.

We zitten morgen even en ik wil het voorstel doen om een 2de betalende bijrijder te zoeken voor fab ipv dat ze fab terug doet in de manege les voor de financiën... Hoe zouden jullie daar als eigenaar in staan als je bijrijder met die suggestie komt?
Ik rijd fab nu zo'n 4 dagen in de week 100 euro in de maand (alle gemakken en luxe voorzien op stal)
Gaat enorm goed met haar nu
De overige 3 dagen laat ik haar los en longeer ik haar omdat de eigenaar zelf momenteel niks kan.

Als ze terug in de manege les gaat voor een aantal dagen komt Jan en anderman en is alle werk tijd en geld wat ik er het afgelopen jaar in heb gestoken voor niks geweest, het is een braaf paard maar wel heet met een gebruiksaanwijzing.
Laatst bijgewerkt door Lous op 25-02-20 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privécommunicatie verwijderd

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:03

Het is haar paard dus zij beslist verder is 100 euro per maand voor 4 dagen per week met alle luxe niet veel dus ik zou van geluk spreken!

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:16

Ik zou de namen ook hier weg (laten) halen.

Lunapower
Berichten: 63
Geregistreerd: 08-10-18

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:33

Hebben mensen ervaring met het moeilijk vinden van een verzorgpony in omgeving Hoogeveen?

Mijn moeder is heel lastig in verzorgpaarden, ik woon in de omgeving van Hoogeveen, maar het mag niet verder dan 5 km bij mijn huis vandaan zijn (Woon niet in hoogeveen). Laatst had ik een hele leuke kans, vrouw had 5 pony's en een paard, waar ze lessen mee deed, maar die ook bijgereden konden worden, was 7 km. Ik vind dit een redelijke afstand, maar mijn moeder dus niet :( Ik rijd nu de pony van mijn nicht door, omdat ze er zelf nog niet op durft, maar dat zal ook niet heel lang meer zo zijn. Als zij er fantsoenlijk op kan galloperen, gaat ze haar alleen rijden.

Iemand die toevallig iets weet voor een meisje van bijna 14, met 8 jaar rijervaring en bijna 2 jaar stalervaring (metsen etc.) In de buurt van Hoogeveen? Ik heb ervaring met jonge pony's en met dwarse pony's, ik houd van springen, maar is geen must, ik ben geen mooi-weer ruiter, wind kan me niet schelen, alleen regen haat in, dan is de bak zo zompig en dan ben je kleddernat. Maar ik wil best in de regen rijden, mocht het nodig zijn. Ik zou ook 1x per week op les kunnen met de pony, mits er een trailer aanwezig is, of het niet te ver stappen van mijn manege is.

xChanelx
Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:09

Lunapower schreef:
Hebben mensen ervaring met het moeilijk vinden van een verzorgpony in omgeving Hoogeveen?

Mijn moeder is heel lastig in verzorgpaarden, ik woon in de omgeving van Hoogeveen, maar het mag niet verder dan 5 km bij mijn huis vandaan zijn (Woon niet in hoogeveen). Laatst had ik een hele leuke kans, vrouw had 5 pony's en een paard, waar ze lessen mee deed, maar die ook bijgereden konden worden, was 7 km. Ik vind dit een redelijke afstand, maar mijn moeder dus niet :( Ik rijd nu de pony van mijn nicht door, omdat ze er zelf nog niet op durft, maar dat zal ook niet heel lang meer zo zijn. Als zij er fantsoenlijk op kan galloperen, gaat ze haar alleen rijden.

Iemand die toevallig iets weet voor een meisje van bijna 14, met 8 jaar rijervaring en bijna 2 jaar stalervaring (metsen etc.) In de buurt van Hoogeveen? Ik heb ervaring met jonge pony's en met dwarse pony's, ik houd van springen, maar is geen must, ik ben geen mooi-weer ruiter, wind kan me niet schelen, alleen regen haat in, dan is de bak zo zompig en dan ben je kleddernat. Maar ik wil best in de regen rijden, mocht het nodig zijn. Ik zou ook 1x per week op les kunnen met de pony, mits er een trailer aanwezig is, of het niet te ver stappen van mijn manege is.


Even een advertentie op Facebook en Marktplaats zetten! En daar direct bij dat het in een straal van 5km rondom je woonplaats moet zijn.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:32

Hmm ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn pony hardstikke insuline resistent is. Ik moet dus hard op zoek naar een bijrijder.

Ik heb geprobeerd om ons zo eerlijk mogelijk neer te zetten. Zijn er 'ervaren' bijrijders die eens willen kijken of dit een 'advertentie' is waar je überhaupt op zou reageren? Ik kan hem niet echt zakelijk maken, aangezien we het over een recreatiepony zonder niveau hebben met een goede kop er op :P
Grappig paardje waar prima een volwassene op kan, maar je krijgt 't niet cadeau als ze er geen zin in heeft.

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:35

waar staat ie? :)

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:06

Ik wil ook best even kijken!

xChanelx
Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:58

Ik ook wel!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:29

PB's gestuurd, sorry dat het zo'n verhaal is :P Ik ben liever te eerlijk dan loze verwachtingen scheppen.

@Spikeandjax Utrechtse Heuvelrug op een kleine DHZ pensionstal

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 07:57

Hoppit schreef:
PB's gestuurd, sorry dat het zo'n verhaal is :P Ik ben liever te eerlijk dan loze verwachtingen scheppen.

@Spikeandjax Utrechtse Heuvelrug op een kleine DHZ pensionstal

Dat is helaas beetje lastig te bereiken voor mij met alleen een fiets :j

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:15

Dat snap ik. Ik moet helaas ook bekennen dat je door de locatie van de stal (vrij afgelegen aan/in het bos) en de indruk die ik uit jouw berichten krijgt een beetje te jong bent.
Dit vind ik zelf geen veilige situatie en ga zeker geen jonge meid stimuleren om dat soort situaties op te zoeken.

L_Mi
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:20

Het vinden van een verzorg-/bijrijdpaard in de omgeving van Harderwijk, Hierden is ook lastig. Alles moet (voor mij) op fiets afstand te doen zijn, aangezien ik nog geen rijbewijs heb. Dit maakt het vinden van een bijrijdpaard niet makkelijker, maar het is toch niet onmogelijk? Hoe lang zijn jullie op zoek geweest naar een verzorgpaard?

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:53

ben een half jaartje bezig geweest maar was niet zo dringend bij mij :)

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 01:06

Ik had binnen een paar dagen vaak wel genoeg serieuze reacties. En tot nu toe zat er ook altijd wel gelijk iets bij waar ik mee aan de slag ging.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:41

Hey, ik kom even binnenvallen. :)

Ik ben sinds kort onverwachts verhuisd, en ik ben op zoek naar een leuk paard om te verzorgen. Zowel bij mijn vader én bij mijn moeder (gescheiden ouders). Bij mijn moeder heb ik al een leuk verzorgpaard gevonden, maar bij mijn vader nog niet. Nu staan er bij mij op 5 minuten afstand 3 trekpaarden, en normaal zou ik dan gewoon even aanbellen met de vraag of ze iemand zoeken. Maar kan dat nog wel met het coronavirus? Het huis ziet eruit alsof er een wat ouder stel woont, dus ik denk dat ik het even afwacht. Maar toch twijfel ik een beetje. Áls ik zou aanbellen hou ik natuurlijk wel de 1,5 meter afstand.

Wat is jullie mening hierop?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:45

Persoonlijk zou ik even wachten tot de corona crisis wat minder is, ouderen zijn zowiezo al iets vatbaarder ervoor, mocht het een ouder koppel zijn. Ik heb zelf ook even tijdelijk mijn zoektocht gestaakt vanwege het virus, ik neem liever even geen risico's. Paardjes genoeg die na corona er ook nog wel zullen staan :)