Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:50

Niet doen. Eigenaren dienen hun handen thuis te houden...
En misschien is dt meisje waarmee je mailt wel geen meisje maar iemand die zich zo voor doet om te kijken of je een makkelijk slachtoffer bent...

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:22

joyce B schreef:
Niet doen. Eigenaren dienen hun handen thuis te houden...
En misschien is dt meisje waarmee je mailt wel geen meisje maar iemand die zich zo voor doet om te kijken of je een makkelijk slachtoffer bent...


Ja daar zat ik ook al aan te denken...

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:26

Ik zou lekker een ander zoeken en daar ver weg van blijven hoor := Raar gedoe zeg, inderdaad handen thuis houden...

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:59

asm_kayleigh schreef:
Ik zit heel erg met een twijfel!

Ik kreeg vandaag een berichtje op marktplaats dat de plek waar dat meisje verzorgt nog een aantal paarden staan. Nou ja hartstikke leuk natuurlijk dus ik een beetje doorvragen. Na een tijdje meld ze dat er dus ook een pak voor je broek word gegeven als je iets fout doet. Ze zegt dat ze er zelf aan is gewend aangezien het thuis ook gebeurd. Die eigenaren doen dat aangezien ze ouder zijn en dat dus normaal vinden. Er zijn ook een aantal andere meisjes van ongeveer 15 die dat ook krijgen. Afgezien van dat wat ik dus niet erg normaal vind lijkt het me een hartstikke leuke plek. Maar ik twijfel of het waar is of dat het niet gewoon een raar geval is. Wat moet ik hier mee aan?


Ik heb iets in dezelfde richting meegemaakt! Iemand stuurde me een berichtje dat ik moest oppassen met verzorgpaard aangezien haar dochter blijkbaar ook wel eens een pak voor de broek kreeg als ze iets fout deed. Ze zei ook dat dat best normaal is van je ouders, en dat het niet heel erg was maar haar dochter toch het paard daar niet meer mocht verzorgen. Ik ben er niet op ingegaan (en heb ook wel duidelijk gemaakt dat ik het een gek verhaal vond), maar een tijdje later kreeg ik weer een dergelijk bericht van dezelfde persoon.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:29

TelmaB schreef:
asm_kayleigh schreef:
Ik zit heel erg met een twijfel!

Ik kreeg vandaag een berichtje op marktplaats dat de plek waar dat meisje verzorgt nog een aantal paarden staan. Nou ja hartstikke leuk natuurlijk dus ik een beetje doorvragen. Na een tijdje meld ze dat er dus ook een pak voor je broek word gegeven als je iets fout doet. Ze zegt dat ze er zelf aan is gewend aangezien het thuis ook gebeurd. Die eigenaren doen dat aangezien ze ouder zijn en dat dus normaal vinden. Er zijn ook een aantal andere meisjes van ongeveer 15 die dat ook krijgen. Afgezien van dat wat ik dus niet erg normaal vind lijkt het me een hartstikke leuke plek. Maar ik twijfel of het waar is of dat het niet gewoon een raar geval is. Wat moet ik hier mee aan?


Ik heb iets in dezelfde richting meegemaakt! Iemand stuurde me een berichtje dat ik moest oppassen met verzorgpaard aangezien haar dochter blijkbaar ook wel eens een pak voor de broek kreeg als ze iets fout deed. Ze zei ook dat dat best normaal is van je ouders, en dat het niet heel erg was maar haar dochter toch het paard daar niet meer mocht verzorgen. Ik ben er niet op ingegaan (en heb ook wel duidelijk gemaakt dat ik het een gek verhaal vond), maar een tijdje later kreeg ik weer een dergelijk bericht van dezelfde persoon.

Naja bij mij reageert ze dus niet meer. Zou nog een foto sturen van het paard naar mijn mailadres maar goed.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:14

Ik heb inmiddels een paar reacties gehad op mijn advertentie.
Via marktplaats voor een leasepony in mijn dorp, maar die mevrouw was deze week op vakantie dus daar ga ik vrijdag verder contact mee opnemen.
Via bokt 2 reacties gehad. Eentje klonk echt perfect, maar dat was helaas echt te ver weg. Ruim een uur tot anderhalf met het OV en dat in VWO6 gaat hem helaas niet worden.
De andere klonk ook heel leuk, stuk of 7 km verderop. Goed te doen dus! Een privebericht terugestuurd, maar daarna helaas niks meer van gehoord..

Ik ga dus nog even verder wachten :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:02

Aparte manier van omgaan om kinderen om ze een pak voor de broek te geven als ze iets fout doen. Ben benieuwd als daar echt kinderen rondlopen wat de ouders daar van vinden. Niet op in gaan er zijn echt veel betere plekken te vinden. Je moet alleen soms geduld hebben.

Fijn dat je wat reacties gehad hebt Reusje_xx. Wanneer heb je een een bericht weggedaan naar die van 7km verderop?
Hopelijk zit er wat tussen van de twee.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:52

Tigra_ schreef:
Fijn dat je wat reacties gehad hebt Reusje_xx. Wanneer heb je een een bericht weggedaan naar die van 7km verderop?
Hopelijk zit er wat tussen van de twee.

Vorige week dinsdag had ik een bericht gestuurd. Maar ik dacht dat die misschien over het hoofd was gezien, dus toen had ik zondag nog een berichtje gestuurd. Ik hoop nog steeds dat er een reactie komt, want het was echt een leuk aanbod :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:52

Misschien op vakantie?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:09

Nog even spannend dan. Hopelijk heb je snel reactie. Als je moet wachten duurt het altijd lang. Toen wij opzoek waren we ook niet altijd even vlot voornamelijk omdat ik het voor iemand anders geplaatst had en je dan weer moet overleggen end. En ik ken ook wel mensen die sowieso niet dagelijks checken.

Xxhorsesxx9
Berichten: 64
Geregistreerd: 12-03-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:54

Hee, ik meld me! :)
Ik ben ook opzoek naar een Verzorgpony, heb een advertentie op marktplaats gehad maar dat ging niet helemaal goed :\

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:10

Waarom niet?

Xxhorsesxx9
Berichten: 64
Geregistreerd: 12-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:27

Nou ik werd dus gebeld door een anoniem nummer en ik dacht oh wat leuk iemand voor een Verzorgpony. Dus ik opnemen en er was een man aan de lijn die vroeg of ik met paarden op de foto wou. Nou ik dacht eh ik denk het, wat echt heel dom was, en ik zei oké. Toen begon hij allemaal een beetje aparte vragen te stellen en heb ik meteen opgehangen, beetje apart verhaal misschien :')

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:50

Ik raad je dan toch aan om een advertentie zonder telefoonnummer te gebruiken :)

Xxhorsesxx9
Berichten: 64
Geregistreerd: 12-03-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:14

Jaa, dat zou inderdaad wel handig zijn, maar ik ga denk ik geen advertenties meer plaatsen hoor

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:10

Xxhorsesxx9 schreef:
Jaa, dat zou inderdaad wel handig zijn, maar ik ga denk ik geen advertenties meer plaatsen hoor


Adevertenties zijn juist heel handig, maar zorg dan dat je zo min mogelijk persoonlijke contact gegevens van jezelf in de advertentie zet!

Ik denk dat het met advertentie de zoektocht makkelijker is, omdat je zo zoveel mogelijk mensen bereikten en veel mensen tegenwoordig met internet bezig zijn! :) Heb je facebook al geprobeerd? Daar zijn ook veel groepen van in verschillende regios.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:12

Xxhorsesxx9 schreef:
Jaa, dat zou inderdaad wel handig zijn, maar ik ga denk ik geen advertenties meer plaatsen hoor


Kan me goed voorstellen dat je ervan geschrokken bent. Ach als je voorlopig zelf in de gaten houd en inderdaad via facebook dan komt er misschien ook wel wat leuks voorbij.

Xxhorsesxx9
Berichten: 64
Geregistreerd: 12-03-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:38

Facebook is misschien wel een goed idee inderdaad, al heb ik geen idee hoe ik mijn ouders moet overhalen, ze zijn een beetje bezorgd sinds de vorige keer haha :)

Xxhorsesxx9
Berichten: 64
Geregistreerd: 12-03-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:40

Bedankt voor de tips in ieder geval!

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:51

En als je de advertentie dan via je moeder uitzet? Dat mensen met haar contact opnemen ipv met jou? :)

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:59

En wat bij mijn ouders hielp was dat ze de eerste keer mij wegbrachten zodat ze ook gelijk wisten waar het was en hoe/wie de eigenaar was van het paard

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:24

maliejane schreef:
En wat bij mijn ouders hielp was dat ze de eerste keer mij wegbrachten zodat ze ook gelijk wisten waar het was en hoe/wie de eigenaar was van het paard


Dat is altijd ook een erg goed idee!
Hier eigenaar van een pony, bij jongere kinderen vind ik het zeker altijd erg fijn als de ouders mee gaan.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:39

Ik zoek in principe nieteens een bijrijdpaard etc maar gewoon een pony die wat extra aandacht verdiend op sommige dagen. Wist niet dat dat so moeilijk was om te vinden

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:20

Ik heb best wel even gedaan om een leuk verzorgpaardje te vinden, maar als je doorzet, wint de aanhouder altijd! Ook in dit geval, ben helemaal happy met mijn lieve verzorgpony :)

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:47

Bay schreef:
Jammer zeg Eapy, dat lijkt me frustrerend. Maar de juiste match is er vast! Misschien dat het na de zomer ook makkelijker gaat. Ik denk dat een hoop mensen wachten met zoeken/reageren totdat ze terug zijn van vakanties ed.

Anoniem schreef:
Heb veel reacties gehad op MP van mensen die zelf geen advertentie hadden staan, het aanbod van verzorgpaarden qua advertenties zegt dus niets over het werkelijke aantal van mensen die op zoek zijn!


Ja dat is waar. Dat is het voordeel van zelf een advertentie plaatsen.
Ik twijfel alleen of ik het nu ga doen. Mijn bijrijdpaard is net verkocht. Ik heb haar heel intensief verzorgd (4-5x in de week, ik betaalde de meeste van de kosten, regelde alles rondom verzorging en training, etc.) dus ik had echt een band met haar en het valt me zwaar dat ze nu weg is. Vooral ook omdat de verkoop zo snel ging - heb niet echt goed afscheid kunnen nemen. Ik weet daarom niet of ik actief op zoek wil gaan naar een nieuw bijrijdpaard - wat als dat weer gebeurt?
Dus ik blijf misschien voor nu gewoon rondkijken of er een advertentie verschijnt die er zo leuk uit ziet dat ik wel moet reageren :P

@ Nienke - jammer dat je bijrijdpaard verhuist na zoveel jaar! Dat is balen zeg. Succes donderdag!

Dat is dus precies wat ik ook heb, met de verkoop van het paard dus heb ook niet goed afscheid kunnen nemen en weet ook niet eens waar ze is