Eerste geweldige maand met Beau

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Eerste geweldige maand met Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 01:12

Hoi,

Leuk dat je kijkt. :)

Ik zal ons eerst even voorstellen.
Mijn naam is Madelon en ik heb sinds een maandje een leuk bijrijdpaardje genaamd Beau.

Afbeelding


De kennismaking ging goed. Het was flink aftasten maar ik kon er van genieten.


Afbeelding


Afbeelding

Beau is een sensibel paard wat ik niet gewend ben.
De eerste keer was hij braaf tijdens het rijden en de tweede keer had hij bedacht om te gaan racen. :') Dit ben ik tijdens mijn lessen aan gaan pakken en het verbaasde mij hoe snel hij het oppakte. Nu heb ik de controle over het tempo en is hij fijn aan het been.

Afbeelding

Ik heb drie weken lang iedere keer dat ik ging rijden les gehad van mijn instructrice zodat Beau en ik elkaar beter begrijpen maar ook dat we gelijk een goede start maken.

Een van de hoogtepunten was voor mij de eerste keer galop. Op een vorig paard heb ik angst ontwikkeld waardoor dit iedere keer een dingetje blijft.

Afbeelding

Naast dressuur doen we veel andere dingen. Soms pakken wij er balkjes bij. Afgelopen week heb ik voor het eerst gesprongen. *D Ookal was t maar 20 centimeter. :')

Afbeelding

Wij beginnen steeds meer een team te worden.
Komende tijd ga ik hard aan de slag met mijn houding en de aanleuning.

Afbeelding

Respect als je alles hebt gelezen. Het is een stuk langer geworden dan verwacht.

Fijne feestdagen van Beau en mij

Afbeelding

Een reactie vinden we leuk. ;)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:38

Wat leuk dat je zo'n leuk paard onder je kont hebt. Fijn ook dat je er goede begeleiding bij hebt.
Ik zou zeggen op naar 2017 waar jullie samen nog veel leuke dingen kunnen gaan doen.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Eerste geweldige maand met Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:37

Het lijkt wel of het zadel te klein is voor je... Of zit je wat te ver naar achteren?

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Re: Eerste geweldige maand met Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 08:04

Bedankt, er zullen zeker nog veel avonturen komen. Begeleiding is op en top hier.

Ik denk dat ik te ver naar achteren zit. Zal t van de week eens vragen aan mn instructrice.