Verzorgpony verweg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Verzorgpony verweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 17:54

Hoi bokkers!

Ik zit met een probleempje hier even wat uitleg:
Ik heb op dit moment een erg leuke verzorgpony. Ik mag en kan eigenlijk alles doen en ik heb ook nog eens erg leuk contact met de eigenaresse van deze pony. Klinkt allemaal erg leuk, maar helaas is het erg ver van waar ik woon. Het is zo'n 10 km fietsen (is te doen want naar school moet ik 12 km fietsen) maar de stal waar hij staat ligt in een afgelegen dorpje en ook de weg erheen is vrij afgelegen. Mijn ouders (en ik zelf eigenlijk ook wel :) ) vind dit vooral in de winter periode best eng om me dan in het donker alleen naar huis te laten fietsen. Ik ben dus afhankelijk van mijn ouders die me heen en weer rijden, maar ik kan dan niet voor een uurtje gaan (als mijn ouders me dan net hebben afgezet en terug thuis zijn kunnen ze weer terug naar stal). Ook kan ik niet als ik bijvoorbeeld een keertje vroeg uit school ben naar stal.

Ik weet nu eigenlijk niet wat ik moet doen. Een andere verzorgpony dichterbij vinden of doorgaan met deze pony en eigenlijk afhankelijk zijn van mijn ouders? (Op bijvoorbeeld Facebook zie ik al genoeg andere pony's staan die wel op fietsafstand en niet zo afgelegen zijn, maar ik wil helemaal niet stoppen met deze huidige pony)
Bedankt voor het lezen! :D

Ps: ik heb het al eens met de eigenaresse er over gehad
Laatst bijgewerkt door stroopkoek op 21-11-16 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Verzorgpony verweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:56

is er geen openbaar vervoersverbinding? oud fietsje van een paar tientjes met een zwaar slot aan een boom daar dus vanaf de bus dan een klein stukje met de fiets?

kende mensen die in Amsterdam op de middelbare school zaten, met fiets naar het busstation, met bussen en overstaps bij hun eindpunt kwamen en daar op een oud barrel naar school..

kun je naar je verzorgpaardje ook doen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:56

Ik fietste vroeger drie kwartier naar m'n vz pony. Op woensdagmiddag (dan was ik vroeg uit, dus kon ik ook optijd weer weg) en op za-zo, en vakanties/vrije dagen

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 18:00

elenaMM77 schreef:
is er geen openbaar vervoersverbinding? oud fietsje van een paar tientjes met een zwaar slot aan een boom daar dus vanaf de bus dan een klein stukje met de fiets?

kende mensen die in Amsterdam op de middelbare school zaten, met fiets naar het busstation, met bussen en overstaps bij hun eindpunt kwamen en daar op een oud barrel naar school..

kun je naar je verzorgpaardje ook doen?


Volgens mij niet ik zou het aan haar kunnen vragen of anders even op internet kijken.

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:01

Bij ver weg denk ik aan minimaal Friesland :')

Wat is het probleem dan met daar 's avonds fietsen? Als het alleen afgelegen is is dat geen punt toch? Afgelegen en onguur/crimineel is natuurlijk een ander verhaal. En anders inderdaad een fiets in de buurt van stal en met de bus naar je verzorgpony toe?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:06

sat_nath schreef:
elenaMM77 schreef:
is er geen openbaar vervoersverbinding? oud fietsje van een paar tientjes met een zwaar slot aan een boom daar dus vanaf de bus dan een klein stukje met de fiets?

kende mensen die in Amsterdam op de middelbare school zaten, met fiets naar het busstation, met bussen en overstaps bij hun eindpunt kwamen en daar op een oud barrel naar school..

kun je naar je verzorgpaardje ook doen?


Volgens mij niet ik zou het aan haar kunnen vragen of anders even op internet kijken.



bus komt vast wel dichterbij dan 10 kilometer ;)

iiJasmijn
Berichten: 38
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:08

Ik snap je helemaal. Ik had ook een verzorgpaard wat erg tussen de weilanden lag, en super donker in de winter. Ik heb er voor gekozen om wat dichterbij te zoeken, aangezien het toch niet je eigen paard is en je die niet zo kunt verplaatsen hahaha. Nu heb ik het erg goed en hoef ik maar 5 min met de scooter ;p.

Yenni
Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:12

Koper schreef:
Bij ver weg denk ik aan minimaal Friesland :')

Wat is het probleem dan met daar 's avonds fietsen? Als het alleen afgelegen is is dat geen punt toch? Afgelegen en onguur/crimineel is natuurlijk een ander verhaal. En anders inderdaad een fiets in de buurt van stal en met de bus naar je verzorgpony toe?

Mijn ouders laten mij ook niet savonds fietsen op een afgelegen stuk. Ik snap ts haar ouders dus heel goed.

Ts is het geen idee dat je met stalgenootjes meefietst?

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 18:22

Yenni schreef:
Koper schreef:
Bij ver weg denk ik aan minimaal Friesland :')

Wat is het probleem dan met daar 's avonds fietsen? Als het alleen afgelegen is is dat geen punt toch? Afgelegen en onguur/crimineel is natuurlijk een ander verhaal. En anders inderdaad een fiets in de buurt van stal en met de bus naar je verzorgpony toe?

Mijn ouders laten mij ook niet savonds fietsen op een afgelegen stuk. Ik snap ts haar ouders dus heel goed.

Ts is het geen idee dat je met stalgenootjes meefietst?



De mensen die daar op stal staan wonen wel allemaal in dat dorp dus zouden ze 10 km heen met mij mee moeten en daarna nog zelf 10 km terug (weet niet of ze dat willen doen en ik snap ook wel als ze dat niet willen doen haha). :P

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 18:45

Koper schreef:
Bij ver weg denk ik aan minimaal Friesland :')

Wat is het probleem dan met daar 's avonds fietsen? Als het alleen afgelegen is is dat geen punt toch? Afgelegen en onguur/crimineel is natuurlijk een ander verhaal. En anders inderdaad een fiets in de buurt van stal en met de bus naar je verzorgpony toe?


Aangezien ik nog maar dertien ben en je hoort toch wel de gekste verhalen... ;)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:49

Koper schreef:
Bij ver weg denk ik aan minimaal Friesland :')

Wat is het probleem dan met daar 's avonds fietsen? Als het alleen afgelegen is is dat geen punt toch? Afgelegen en onguur/crimineel is natuurlijk een ander verhaal. En anders inderdaad een fiets in de buurt van stal en met de bus naar je verzorgpony toe?

Mijn dochter van 13 zou 's avonds ook niet alleen 10 km naar een afgelegen dorp mogen fietsen, dus dat snap ik wel.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verzorgpony verweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:50

Kan je niet op zaterdag en zondag sochtens gaan?

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:54

Wat mijn ouders doen is bellen als je terug fietst als er dan iets is als er dan iets is weten je ouders het meteen

Of je ouders kunnen een fietsen dragen kopen en je s avonds ophalen?

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 18:56

GarBel schreef:
Kan je niet op zaterdag en zondag sochtens gaan?


Dan ben ik er eigenlijk altijd wel maar de eigenaresse is er dan ook altijd (spreken we vaak wat af) maar dan heeft het nut van een verzorger(ster) voor haar niet echt zin :)

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 18:59

Caroline52 schreef:
Wat mijn ouders doen is bellen als je terug fietst als er dan iets is als er dan iets is weten je ouders het meteen

Of je ouders kunnen een fietsen dragen kopen en je s avonds ophalen?


Mijn ouders hebben al een fietsendrager, maar opzich is dat best wel een idee! Ik ga het voorstellen +:)+

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:13

Caroline52 schreef:
Wat mijn ouders doen is bellen als je terug fietst als er dan iets is als er dan iets is weten je ouders het meteen

Of je ouders kunnen een fietsen dragen kopen en je s avonds ophalen?

Dat ophalen lijkt me een goed idee.

Bellen als je weg gaat, zou voor mij niet voldoende zijn. Wat als er iets engs gebeurt en ze heeft de mogelijkheid niet om te bellen? Hier zou dat echt niet gebeuren.

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: Verzorgpony verweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:59

Ik bel als ik weg ga en blijf aan de telefoon en geef dan zo nu en dan door waar ik zit :)

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:13

Ik zou gewoon gaan.
Ik ga binnenkort kijken bij een paard dat 11,5 km bij ons vandaan staat.
Heb ik er wel voor over, en mijn moeder zegt dat ze dan ook wel vaker mee wilt.