Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 20:27

Hallo!

Begin dit jaar ben ik 2 paarden gaan verzorgen/rijden, het was altijd hartstikke leuk en gezellig tot school weer begon.
Ik had het er onwijs druk mee en omdat ik zelf ook nog een eigen pony heb worden 3 paarden mij te veel.
Heb toen tegen de eigenaar gezegd dat ik het erg jammer vind maar dat ik er mee moet stoppen omdat het met school niet lukt.
Kreeg als antwoord dat ik het gewoon maar moest proberen want ze had nu ook een ander meisje erbij, konden we samen gaan rijden.
Heel erg leuk, maar het lukt mij gewoon niet. Een maand later aangegeven dat het toch echt te veel word en dat ik de volgende keer mijn spullen graag mee wou nemen.

De sleutel lag altijd op de zelfde plek tot een tijdje terug toen ik mijn spullen mee wou nemen. De sleutel lag er niet meer en heb het ook niet kunnen vinden.
Een berichtje gestuurd naar de eigenaar met de vraag waar de sleutel lag en of we voor de laatste keer nog konden afspreken om ook direct afscheid te kunnen nemen.
Geen antwoord. Dit is nu zo'n 4 weken geleden en ik heb mijn spullen nog niet terug. Het zijn leren laarzen, vrij nieuwe cap en bodyprotector.
Ik ben nu bang ( in het minst erge geval ) dat de andere ruiter mijn spullen gebruikt, of dat ze de spullen verkocht hebben.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen? Ik wil gewoon mijn spullen terug en ik baal hier heel erg van :( Berichtjes en bellen reageert ze niet meer op.
Vind dit erg jammer en ik hoop dat jullie wellicht een oplossing hebben?

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:28

Gewoon er naar toe gaan :)

famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:35

Weet je waar de eigenaar woont? Of als hij bij de stal is gewoon langs gaan. En vooral als je aankoopbonnen van de spullen nog hebt eventueel rechtsbijstand inschakelen als het helemaal niet lukt?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 20:36

Memere schreef:
Gewoon er naar toe gaan :)

Dat heb inderdaad gedaan, alleen de eigenaresse woont niet op de zelfde plek als waar haar paarden staan, waar ze wel woont, ik heb geen idee :)


Ik weet dat ze altijd sochtends bij de paarden is maar dat red ik niet met school, raar genoeg kom ik haar in het weekend nooit tegen

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:38

Misschien handig om je ouders eens te laten bellen?

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:39

Hoe lang heb je die spullen daar laten liggen voor je ze ging halen ?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:58

Aan iemand van stal vragen of zij de spullen uit haar kast kunnen halen als de kast open is?

FrNo
Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:04

cobiie schreef:
Misschien handig om je ouders eens te laten bellen?


Ik denk dat dit best slim is, ik ga er van uit dat je ouders school ook belangrijker vinden dan een bijrijdpaard. (ook goed van je zelf dat je school belangrijk vind!)

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:13

Ik zou het inderdaad eerst zelf proberen op te lossen en eventueel met hulp van je ouders, maar als ze binnen een week niet reageert (ze heeft al een maand de tijd gehad), aangifte doen van diefstal. Bel desnoods de politie voor advies (0900-8844 natuurlijk ;) ), misschien kunnen zij nog iets betekenen zonder dat je aangifte hoeft te doen.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:14

Jeetje, ontzettend naar. Ik zou gewoon of je ouders laten gaan/bellen. Of op stal vragen hoe laat ze het weekend er is.
Het zijn jouw spullen, dus je hebt er recht op.
Heb je ze bij je eigen paard nooit nodig gehad omdat ze daar lag?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70689
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:15

Ik verplaats dit topic naar VP aangezien het daar beter past.

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:24

Ach wat vervelend! Kan me voorstellen dat dit echt geen lekker gevoel geeft! Ik zou ook je ouders laten bellen, hopelijk komt dat dan een beetje dwingender over op haar. Wel even met een ander nummer laten bellen dan die van jou!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 21:55

Heb dus zo straks mam laten bellen, maar de hoorn werd er direct weer opgegooid toen ze er achterkwam dat het mijn moeder was :\



Mondy schreef:
Hoe lang heb je die spullen daar laten liggen voor je ze ging halen ?

Wou ze direct na een week dus ophalen, dat is nu zo'n 4 weken geleden


Tessa_93 schreef:
Aan iemand van stal vragen of zij de spullen uit haar kast kunnen halen als de kast open is?

Had daar ook al aan gedacht maar het is een particulieren stal en dat meisje die daar rijd ken ik verder helemaal niet..

Iris92 schreef:
Jeetje, ontzettend naar. Ik zou gewoon of je ouders laten gaan/bellen. Of op stal vragen hoe laat ze het weekend er is.
Het zijn jouw spullen, dus je hebt er recht op.
Heb je ze bij je eigen paard nooit nodig gehad omdat ze daar lag?

Mijn 'paard' is een shetlander haha :D

Vrees dat het dan toch aangifte doen word, jammer dat het zo moet gaan :(

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:39

Is het geen mogelijkheid om een berichtje te sturen met dat je de aankoopbewijzen vd spullen hebt en als ze niet binnen zoveel termijn reageren, je aangifte zult doen van diefstal? Wie weet jaag je hun schrik aan en zul je er plots wel om kunnen komen, zonder een gesloten kast voor je neus te hebben.

Nezzie

Berichten: 476
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:04

Een particuliere stal. Is zij de staleigenaar? Zo niet: staleigenaar inschakelen.
Anders op een vrije dag daar met je ouders gaan zitten. Ze komt vanzelf een keer langs. Kost je een dagje, maar je moet iets.

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:49

Memere schreef:
Is het geen mogelijkheid om een berichtje te sturen met dat je de aankoopbewijzen vd spullen hebt en als ze niet binnen zoveel termijn reageren, je aangifte zult doen van diefstal? Wie weet jaag je hun schrik aan en zul je er plots wel om kunnen komen, zonder een gesloten kast voor je neus te hebben.


Aangifte doen heeft geen zin. Ook al kun je aantonen dat het jouw spullen zijn, de politie doet hier niets aan.
Civiele zaak zeggen ze dan. Dan moet je het via de rechter oplossen, maar dat doe je meestal niet wegens de kosten. Ik denk dat de eigenaresse van de pony's hier prima van op de hoogte is.
Het enige dat je kunt doen is je verlies nemen, of......

ik mag het niet aanraden, maar het recht in eigen hand. Met een (knok)ploegje ernaar toe als je weet dat de eigenaresse er is en dan gewoon je spullen ophalen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:06

Ik zou dus een koevoet meenemen en 2 ketels. Nog een keer vriendelijk vragen en dan die kast open maken. Is ze nou helemaal...

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:12

kerels :):) :D Aan ketels heb je behalve voor thee drinken niet zoveel, maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:41

Gypsy schreef:
Ik zou dus een koevoet meenemen en 2 ketels. Nog een keer vriendelijk vragen en dan die kast open maken. Is ze nou helemaal...


Dit dus. Weet je vader hier ook van TS? Kan me voorstellen dat die zulke acties beter kan ondernemen dan een minderjarig meisje.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:46

Doubtless schreef:
Gypsy schreef:
Ik zou dus een koevoet meenemen en 2 ketels. Nog een keer vriendelijk vragen en dan die kast open maken. Is ze nou helemaal...


Dit dus. Weet je vader hier ook van TS? Kan me voorstellen dat die zulke acties beter kan ondernemen dan een minderjarig meisje.


Maar dat doe je beter niet, dan ben je helemaal aan het uitlokken. Je maakt beter verhaal wanneer je gewoon netjes blijft, het zijn natuurlijk jouw spullen, maar het blijft haar kast

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:00

Juridisch gezien valt er niks te beginnen. Zelf oplossen. Zij beleefd jij beleefd maar als zij zich zo gedraagd...

Oeps ik moet echt auto correct uitzetten :')

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 16:18

Nezzie schreef:
Een particuliere stal. Is zij de staleigenaar? Zo niet: staleigenaar inschakelen.
Anders op een vrije dag daar met je ouders gaan zitten. Ze komt vanzelf een keer langs. Kost je een dagje, maar je moet iets.

Zei is de eigenaar ja, er staan verder ook geen andere paarden op de stal dan haar paarden


Gypsy schreef:
Ik zou dus een koevoet meenemen en 2 ketels. Nog een keer vriendelijk vragen en dan die kast open maken. Is ze nou helemaal...

Hmm ik weet niet of dat zo'n strak plan is.. Ik wil er niet direct een gevecht van maken..


Doubtless schreef:
Gypsy schreef:
Ik zou dus een koevoet meenemen en 2 ketels. Nog een keer vriendelijk vragen en dan die kast open maken. Is ze nou helemaal...


Dit dus. Weet je vader hier ook van TS? Kan me voorstellen dat die zulke acties beter kan ondernemen dan een minderjarig meisje.

Mijn vader is overleden, daardoor ook geen contact meer met familie, hun zouden dus eventueel ook niet kunnen helpen

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:21

Wat kinderachtig. Ken je die andere verzorgster? Misschien kan je 1x samen met haar gaan en dan je spulletjes pakken (ik neem aan dat zij wel in de kast kan?)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:34

Sindy, jouw moeder kende die mensen toch?
Met een achternaam is het toch wel te achterhalen waar ze wonen?
Ga naar hun huis en vraag je spullen terug!
Mochten ze niet thuis zijn, kun je altijd nog een (reeds voorbereide) brief in de bus doen met het verzoek een afspraak te maken om jou in de gelegenheid te stellen om je eigendommen op te halen!
Zo niet, kunnen ze die overnemen voor een x-bedrag, binnen 10 dagen op je rekening te storten ~~}>

Zijn ze nou helemaal betoeterd!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ik krijg mijn bodyprotector, laarzen en cap niet terug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 21:01

Nee ken niks van de andere verzorger, geen naam helemaal niks.

Mijn moeder kent ze via via, kan dat inderdaad wel proberen ja :)