Hoeveel per maand vragen voor halve stal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel zou jij betalen voor een halve stal als hieronder beschreven?

0-50 euro
14 (29%)
50-100 euro
25 (53%)
100-150 euro
5 (10%)
200-250 euro
3 (6%)
250-300 euro
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 47


ChiVet

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:01

Ik denk dat je wel 100 euro kan vragen. Ik als bijrijder betaal nu 50 euro per maand voor een haflinger op een doe-het-zelfstal met een buitenbak en doe daar nog wat klusjes naast. Het paard dat jij aanbiedt zal waarschijnlijk behoorlijk wat meer kwaliteit hebben en de bijrijder/leaser hoeft verder geen klusjes op stal te doen. Daarnaast ook nog veel faciliteiten en mogelijkheid tot wedstrijd. Ik zou niet veel hoger gaan dan 100 euro, ook puur omdat bijrijders/leasers dat niet altijd kunnen betalen...
Hoe wil je het trouwens doen met lessen? Op eigen geld of inbegrepen? En kies jij dan de instructeur of zij?

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:45

Wat een gemutst nu al ! De keuze van het solarium gebruik is voor de halve stal ? Ik denk dat jij toch bepaald hoe jou paard droog gemaakt word na het rijden ? Stel dat dit jou voorkeur zou zijn. Dan moet de halve stal dit uit eigen zak betalen ? Ik neem aan dat jij juist deze stal kiest om alle faciliteiten te kunnen gebruiken omdat je die noodzakelijk vind. En als je halve stal niet komt . Word je paard dan in de stapmolen door iemand anders gezet ? Misschien is het beter dat jij een paard uitkiest waar het temperament past bij de hoeveelheid tijd die jij ter beschikking hebt.

Ik snap dat nooit zo goed een eigen paard hebben en dan iemand anders er mee laten rijden.

nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Hoeveel per maand vragen voor halve stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 17:13

@ChiVet Van mij mag hij/zij zelf zijn instructeur kiezen, en of hij/zij lessen neemt en wanneer en hoe of wat (wel op de afgesproken dagen natuurlijk :P) Ik zou lessen op eigen geld doen en dan iets minder als 100 euro vragen?

@kitobeer Wanneer de halve stal het solarium wilt gebruiken, is dat toch zijn keuze? Voor mij is dit persoonlijk niet nodig maar als hij/zij het wilt ga ik er niet over reclameren. Ik kies de stal inderdaad voor zijn faciliteiten, maar het solarium is niet echt nodig voor mij. Wanneer ik van gedachte zou veranderen, en het echt zou moeten, is het solarium natuurlijk volledig op mijn kosten, daar zit de halve stal voor niks tussen. Er zijn stalhulpen die het paard in de stampmolen kunnen zetten. Ik heb er geen problemen mee als iemand anders met mijn paard rijdt, zolang die het paard goed verzorgt en hem niet gaat afstompen etc. Dit is mijn keuze ; ), en als het niet meevalt, kan ik hem nog altijd voor mezelf houden en een andere oplossing zoeken.

Bedankt voor jullie antwoord!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 07:57

Een stalling van 350/maand
en dan niet alles erbij inbegrepen.
Zelf zou ik gelijk verder kijken.

Halve stal = ieder helft vd kosten