hoeveel vragen voor bijrijder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MallyBelly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:21

50-75 heel netjes denk ik. Zou het niet gek vinden als je naar de 100 gaat. Ik weet dat ze hier in omgv al gauw 200 vragen.

Voorheen vroeg ik meer maar heb liever dat ze dat overige bedrag investeren in zichzelf en paard met lessen oid.
Ik heb nu een bijrijdster die betaald 50 maar moet mij ook helpen met dagelijkse klusjes. Mesten, hooien enz. Ze mag wel elke dag komen en 3 tot 4 rijden. Beetje afhankelijk of ik zelf nog wil rijden.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 25-09-22 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Berichten: 7357
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:24

VuurVleugels schreef:
Even een schopje voor de bizarre mp advertentie die ik net tegen kwam: een pony die nog niet bereden kan worden, stalondeugden, 2 keer in de week komen. Gevraagde bijdrage? €175,- per maand.

Even serieus, zijn mensen zo gek dat ze hierop ingaan? Is de 'bijrijdermarkt' echt zo bizar tegenwoordig?


Dat is wel een hele mooie :+

pien_2010

Berichten: 43508
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:40

Relaxed schreef:
Ik heb dit topic met enige verbazing gelezen, maar snap uiteindelijk ook de verschillende inzichten wel..

Maar wat is nou voor jullie het omslagpunt om een bijrijder te laten betalen of de bijrijder juist te betalen. Als iemand immers het paard ook echt vooruit helpt, eventueel wedstrijden gaat starten, dan zou je de bijrijder toch juist moeten betalen voor de tijd die zij in jouw paard steekt?



Wij hebben geloof ik indertijd 75 euro per maand laten betalen. De overweging was, we deden het om iemand een leuke ervaring te geven en dan kon ze met haar zusje ook eens samen buiten rijden. Ze reed 2x per week het paard op de dagen dat zij wilde, wij pasten ons aan. Doordat ze 2x per week fijne leuke buitenritten maakten, sleten de ijzers extra hard en moest het paard vaker beslagen worden. Dat was toen al heel duur en daar betaalde zij dus aan mee.
Haar ouders en zijzelf vonden het een koopje (lees super braaf betrouwbaar paard, waar ze zelfs mee door de drukte over het spoor naar huis kon om iets te drinken voordat ze weer verder ging) en wisten hoe duur een eigen paard kost.
Voor ons was fijn, dat ze er goed voor zorgde en het paard zo wat meer beweging kreeg en minder gauw dik werd. Dus paard liep nu 6x per week of zo buiten. Het paard stond vol pension, dus alleen de gebruikte spullen netjes opruimen en goed te drogen hangen in het kastje was nodig en paard goed voor- en naverzorgen→ en dat deed ze perfect.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:39

vibabu schreef:
Je kan het ook andersom zien. Waarom niet iemand zoiets gunnen zonder er geld voor te vragen?


Waarom moet iemand die meer heeft dan een ander standaard iemand “laten meegenieten “? Misschien heb jij wel iets wat ik graag wil, wanneer kom ik langs?
Ik laat absoluut anderen meegenieten van wat ik heb, maar zoals ik het hier lees, gaan mensen daar maar gemakshalve van uit. “Jij hebt een paard, ik niet, afschuwelijk van je dat je mij er niet op laat rijden”. Zo’n bijrijder zou ik vreselijk vinden.

Pien heeft alles uitgelegd, maar ook daar wordt gewoon overheen gewalst.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:08

Ik snap heel goed wat Pien zegt en ben het er ook niet mee oneens. Ik denk wel dat als je geld vraagt omdat je anders moeite hebt met de kosten van je paard (wat dus niet het geval was bij Pien) dat er dan iets structureel fout gaat.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:19

Ik snap juist Elena heel goed.
Zij geeft ook juist aan dat ze 50 euro heel netjes vind en dan zelfs nog eisen heeft voor de bijrijder.

Het enige punt van verschil in mening is imo de opmerking over geen geld en dan geen paard.
Niemand eist bij mij dat ze op mijn paarden mogen rijden, maar hier hebben we voor de d pony van mijn nichtje ook een meisje die op woensdag en zaterdag rijdt en meehelpt. Haar ouders kennen ik en mijn zus wel en die kunnen echt geen bijdrage doen. En moet je dan tegen eht kind zeggen; je gaat er maar voor werken. Hou toch op.
Het dolblije snoetje is het mooiste wat er is en ze helpt trouw met wat er ook maar moet gebeuren.

Ik vind dat normale compassie voor je medemens en ja, ik ben blij daaraan te mogen bijdragen in de wetenschap dat het financieel voor ons prima uitkan en we het geld niet missen. Als ik dan andemans wereld mooier kan maken met zo'n kleine moeite, waarom niet.
(En de ouders vrijwilligen ook nog eens vaak op wedstrijddagen, dat is nog eens win-win!)

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:32

Sunnda schreef:
Ik snap juist Elena heel goed.
Zij geeft ook juist aan dat ze 50 euro heel netjes vind en dan zelfs nog eisen heeft voor de bijrijder.

Het enige punt van verschil in mening is imo de opmerking over geen geld en dan geen paard.
Niemand eist bij mij dat ze op mijn paarden mogen rijden, maar hier hebben we voor de d pony van mijn nichtje ook een meisje die op woensdag en zaterdag rijdt en meehelpt. Haar ouders kennen ik en mijn zus wel en die kunnen echt geen bijdrage doen. En moet je dan tegen eht kind zeggen; je gaat er maar voor werken. Hou toch op.
Het dolblije snoetje is het mooiste wat er is en ze helpt trouw met wat er ook maar moet gebeuren.

Ik vind dat normale compassie voor je medemens en ja, ik ben blij daaraan te mogen bijdragen in de wetenschap dat het financieel voor ons prima uitkan en we het geld niet missen. Als ik dan andemans wereld mooier kan maken met zo'n kleine moeite, waarom niet.
(En de ouders vrijwilligen ook nog eens vaak op wedstrijddagen, dat is nog eens win-win!)


Absoluut, met elkaar maken we de wereld mooier. Alleen heb ik moeite met dat er in een post werd gesteld dat je eigenlijk min of meer verplicht bent anderen te laten delen. Delen is altijd goed, maar een vanzelfsprekendheid is het niet. Maar goed, we kapen op deze manier het topic van de TS. In basis zijn we het volgens mij gewoon met elkaar eens.

pillow
Berichten: 7825
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:52

Mijn bijrijder betaald niks, behalve de lessen doe ze neemt. Dat wil ze graag en mag van mij maar hoeft niet. Ik ben blij dat mijn paard leuk gereden wordt en wat meer doet. Daar hoeft niet voor betaald te worden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:52

chevax schreef:
Sunnda schreef:
Ik snap juist Elena heel goed.
Zij geeft ook juist aan dat ze 50 euro heel netjes vind en dan zelfs nog eisen heeft voor de bijrijder.

Het enige punt van verschil in mening is imo de opmerking over geen geld en dan geen paard.
Niemand eist bij mij dat ze op mijn paarden mogen rijden, maar hier hebben we voor de d pony van mijn nichtje ook een meisje die op woensdag en zaterdag rijdt en meehelpt. Haar ouders kennen ik en mijn zus wel en die kunnen echt geen bijdrage doen. En moet je dan tegen eht kind zeggen; je gaat er maar voor werken. Hou toch op.
Het dolblije snoetje is het mooiste wat er is en ze helpt trouw met wat er ook maar moet gebeuren.

Ik vind dat normale compassie voor je medemens en ja, ik ben blij daaraan te mogen bijdragen in de wetenschap dat het financieel voor ons prima uitkan en we het geld niet missen. Als ik dan andemans wereld mooier kan maken met zo'n kleine moeite, waarom niet.
(En de ouders vrijwilligen ook nog eens vaak op wedstrijddagen, dat is nog eens win-win!)


Absoluut, met elkaar maken we de wereld mooier. Alleen heb ik moeite met dat er in een post werd gesteld dat je eigenlijk min of meer verplicht bent anderen te laten delen. Delen is altijd goed, maar een vanzelfsprekendheid is het niet. Maar goed, we kapen op deze manier het topic van de TS. In basis zijn we het volgens mij gewoon met elkaar eens.

Dan zijn we het inderdaad gewoon helemaal eens. :D

DuoPenotti

Berichten: 29817
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:55

dit topic is uit 2016..... denk dat ts wel al iets heeft gedaan

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:10

DuoPenotti schreef:
dit topic is uit 2016..... denk dat ts wel al iets heeft gedaan


Gelukkig is dit topic wel fijn voor andere mensen om een beetje in te lezen over wat "normaal" is.

Verder, voor het paard van mijn moeder wordt 75 euro per maand gevraagd, maar dan mag de bijrijder er wel (bijna) alles mee, en heeft de bijrijder dus een erg leuk paard voor bosritten, voor een fijne prijs.

DuoPenotti

Berichten: 29817
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:11

alsof er sindsdien geen 100 meer topics over zijn geweest :D

Goudhaan1 schreef:
DuoPenotti schreef:
dit topic is uit 2016..... denk dat ts wel al iets heeft gedaan


Gelukkig is dit topic wel fijn voor andere mensen om een beetje in te lezen over wat "normaal" is.

Verder, voor het paard van mijn moeder wordt 75 euro per maand gevraagd, maar dan mag de bijrijder er wel (bijna) alles mee, en heeft de bijrijder dus een erg leuk paard voor bosritten, voor een fijne prijs.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:15

En toevallig is dit het topic wat ik al dagen voorbij zie komen. Wat maakt het dan in hemelsnaam uit hoe oud het in eerste instantie is?

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Je hoeft niet te reageren.

DuoPenotti

Berichten: 29817
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:18

Goudhaan1 schreef:
En toevallig is dit het topic wat ik al dagen voorbij zie komen. Wat maakt het dan in hemelsnaam uit hoe oud het in eerste instantie is?

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Je hoeft niet te reageren.

ga je lekker?

ER komen altijd rode letters in beeld als een topic oud is, dat heeft een reden, denk je ook niet?
En zover ik weet is gewoon de afspraak dat men geen oude zooi naar boven vist als er nog nieuwere topics zijn met hetzelfde onderwerp.

Wat het uitmaakt, dat inzichten veranderd kunnen zijn, bedragen veranderd kunnen zijn enz enz enz.

Maar goed ga lekker verder met chagrijnig zijn in dit oude topic, succes ermee :D :j

Daarnaast is het topic ophoog gehaald door een nieuwe bokker met een goede vraag, wat nu ondergesneeuwd word voor haar geen passende antwoorden heeft.

oji

Berichten: 4269
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:24

Zoe_97 schreef:
Eight schreef:
Ik vind het nog steeds belachelijk dat mensen geld vragen aan een bijrijder, je zou blij moeten zijn dat ze het voor je willen doen. Zij moeten er ook tijd voor vrijmaken :j daarom vraag ik helemaal niets aan mijn bijrijder. Ik minder gedoe met rijden zij vind het leuk, beiden blij. Tenzij je je paard echt verleased dan snap ik dat je er geld voor vraagt.

ik geef hun een kans hun hobby uit te oefenen op een goedkopere manier dan op een manege en met zoveel vrijheid als ze willen in principe. een paard is voor mij ook niet gratis dus ik ben van mening dat ik hem niet gratis ter beschikking moet stellen. (daarbij hebben al zoveel mensen afgezegd na enkele weken dat ik hoop dat als ze betalen ik mensen met ene groter verantwoordelijkheidsgevoel aan trek). Maar de discussie wel/niet betalen ga ik nu dus niet voeren.

Dat is 1 manier om er naar te kijken. De realiteit is dat jouw paard beweging nodig heeft en jij hem die beweging niet kan en/of wilt geven. Feitelijk is rijden voor jou een klusje geworden waar je geen zin in hebt. Een bijrijder neemt jou die verantwoordelijkheid naar jouw paard en jouw klus waar je geen zin in hebt uit handen. Dat dat toevallig ook nog eens de hobby is van die persoon, maakt dat het een win-win situatie is. Dat zou in mijn ogen genoeg moeten zijn. Voor iemands paard zijn beweging zorgen is een hele andere verantwoordelijkheid als het nemen van een manegeles.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:28

Jongens, dit is toch een eindeloze discussie?

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:41

DuoPenotti schreef:
dit topic is uit 2016..... denk dat ts wel al iets heeft gedaan


Ja….d’r paard verkocht geloof ik… :D :D

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:44

DuoPenotti schreef:
Goudhaan1 schreef:
En toevallig is dit het topic wat ik al dagen voorbij zie komen. Wat maakt het dan in hemelsnaam uit hoe oud het in eerste instantie is?

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Je hoeft niet te reageren.

ga je lekker?

ER komen altijd rode letters in beeld als een topic oud is, dat heeft een reden, denk je ook niet?
En zover ik weet is gewoon de afspraak dat men geen oude zooi naar boven vist als er nog nieuwere topics zijn met hetzelfde onderwerp.

Wat het uitmaakt, dat inzichten veranderd kunnen zijn, bedragen veranderd kunnen zijn enz enz enz.

Maar goed ga lekker verder met chagrijnig zijn in dit oude topic, succes ermee :D :j

Daarnaast is het topic ophoog gehaald door een nieuwe bokker met een goede vraag, wat nu ondergesneeuwd word voor haar geen passende antwoorden heeft.


Ga jij lekker?

Volgens mij ben jij de enige chagerijnige hier. Geen rode letters te zien hier hoor!
En inderdaad, inzichten en bedragen kunnen veranderd zijn, daar is niks mis mee, net zoals dat er niets mis mee is te reageren. Als dat niet de bedoeling was, had het topic gesloten kunnen worden nadat hier 2 weken geleden weer in is gereageerd. Succes ermee!

DuoPenotti

Berichten: 29817
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:47

_O- :evaw:

daar heb ik nu dus ook voor getemd.
Want de vraag van de nieuwe bokker reageert bijna niemand op en dat is zonde.
De OP is niet meer relevant en in al die jaren wel topics die nieuwer zijn.

Pallatin schreef:
DuoPenotti schreef:
dit topic is uit 2016..... denk dat ts wel al iets heeft gedaan


Ja….d’r paard verkocht geloof ik… :D :D

Idd volgens profiel wel

oji

Berichten: 4269
Geregistreerd: 29-07-09

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:09

oh is het topic al zo oud....tja daar heb ik niet op gelet als het ineens vandaag continue oppopt

Poekkie

Berichten: 7357
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:12

Het blijft relevant toch? :)

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:16

Ik blijf het ironisch vinden dat degene die in topics over de sfeer op bokt klaagt dat iedereen zo kattig en naar is de laatste jaren, zelf altijd vol op confrontatie af lijkt te gaan in topics als deze.

Wees gewoon even aardig voor elkaar. Ja dit topic is oud, maar de vraag blijft relevant en als we een van de andere 200 topics hierover omhoog schoppen is het gevolg hetzelfde en als we een eigen topic openen is dat ook niet goed want 'er lopen al 200 topics over'. Laat het gaan en als het je niet aanstaat, scroll verder. Niet overal hoeft een plasje overheen gedaan te worden, we zijn geen honden.

Dat gezegd hebbende vind ik het waardevol om dit gesprek gaande te houden omdat het de 'markt' ook nog een beetje in toom kan houden. Hoe vaker mensen niks zeggen over 175 euro voor een belabberde bijrijd-overeenkomst, hoe normaler het word.

Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:25

DuoPenotti schreef:
Goudhaan1 schreef:
En toevallig is dit het topic wat ik al dagen voorbij zie komen. Wat maakt het dan in hemelsnaam uit hoe oud het in eerste instantie is?

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Je hoeft niet te reageren.

ga je lekker?

ER komen altijd rode letters in beeld als een topic oud is, dat heeft een reden, denk je ook niet?
En zover ik weet is gewoon de afspraak dat men geen oude zooi naar boven vist als er nog nieuwere topics zijn met hetzelfde onderwerp.

Wat het uitmaakt, dat inzichten veranderd kunnen zijn, bedragen veranderd kunnen zijn enz enz enz.

Maar goed ga lekker verder met chagrijnig zijn in dit oude topic, succes ermee :D :j

Daarnaast is het topic ophoog gehaald door een nieuwe bokker met een goede vraag, wat nu ondergesneeuwd word voor haar geen passende antwoorden heeft.


Dan had ze beter zelf een nieuw topic aan kunnen maken.

DuoPenotti

Berichten: 29817
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:57

En dat zal ze als nieuwe bokker niet geweten hebben hoe dat te doen.

En bereft de bokkers die nu iets aanmerken over mijn berichten.
Ik reageer 2 keer netjes. En pas minder net na de sneer van goudhaan... Dus... Maar goed....

Maar ik zou zeggen prettige voortzetting in een topic zo vaak voorbij komt in actuele tijd en niet uit 2016 hoeft te zijn waar ts ook niets meer aan heeft.
Ik zet er wel een dubbel kruis op.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 02:18

Ik zie tegenwoordig bedragen langskomen tussen de €40,- en €150,-per maand. Maar meestal tusse de €50,- en €80 voor 2 a 3 per week.
Soms moet je dan nog wel wat klusjes doen.

Er wordt echt veel vaker ee bijdrage gevraag in Friesland dan vroeger.
Vaak door jonge meiden.

Ik denk dat ze er zelf extra voor moeten werken, dus dat men dan dat bedrag goed kan gebruiken per maand 'en ze het eerlijker vinden dat een bijrijder ook meebetaald. Lusten en lasten delen.

Die €175,- voor 2 dagen plus de rest is wel extreem hoog. Denk niet dat diemakkelijk iemand vind O:)