verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annekeh
Berichten: 105
Geregistreerd: 25-11-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:58

ik heb er wat anders neer gezet omdat ik niet weet hoe je het moet verwijderen..

xMarin
Berichten: 14
Geregistreerd: 05-03-11

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:07

Opzoek naar een verzorgpony pfoee dat is moeilijk zeg ben nu ook opzoek in leeuwarden over mij en mijn rijden zie mijn profiel hihi. Op ameland heb ik wel een super leuke verzorgpaardjes maar het is ook zo dat de meeste mensen liever kenissen en alles als verzorger dan een onbekend iemand

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:17

13-14 is wel wat jong, maar ik heb hele goede ervaringen en goede vriendinnen overgehouden aan 16 jarige bijrijders. Verantwoordelijkheidsgevoel is niet echt leeftijdsgeboden, wel karakter gebonden. Waarom wil je iemand can 18?

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:27

Ik heb zelf wel goede ervaringen met meisjes van 13/14, maar inderdaad, verantwoordelijkheidsgevoel is echt een karaktertrekje.. :j
Maar ik kan me wel voorstellen dat de voorkeur uit gaat naar een ouder iemand, wrs ook met oa aansprakelijkheid etc. Alleen degenen van 18+ zijn moeilijker te vinden dan meiden in de leeftijd naar onder.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:55

Klopt helemaal Sita, heeft inderdaad met aansprakelijkheid te maken, zijn (meestal) serieuzer en volwassener. Tsja het is gewoon een gevoel. :)
Heb vaker bijrijdsters gehad van 16-17 en die zaten meestal met huiswerk, stappen (zaten nog midden in de puberteit) en moesten ook met dit weer op de fiets en belden dan af.
Ik heb waarschijnlijk net de verkeerde getroffen dan. :')

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:51

Mayflower_ schreef:
Leuk topic! Herkenbaar die bijrijders die het ineens laten afweten. Ik dacht een hele goede gevonden te hebben, hele uitgebreide mail gestuurd, laat ineens niks meer van zich horen.
Ik heb nu een advertentie op de Bokt markt en marktplaats, de eerste reacties die ik al binnen kreeg waren van 13- 14 jarigen. :') Terwijl ik juist iemand boven de 18 zoek.

Vragen jullie ook een bijdrage? En wat hebben ze 'daarvoor' ?


Ik heb even gekeken maar je woont niet in de buurt. Succes met het vinden van een goede bijrijdster!
Trouwens, toen ik een jaar 14/16 was, was ik het meest betrouwbare. Ik ging volledig voor de paarden en liet me door niets afleiden. Niet door school :Y) (waar ik gelukkig makkelijk mee kwam) maar ook niet door vrienden of vriendjes o.i.d. Ik had geen andere interesses. Vaak zijn dat de meiden die je hebben moet :).
Niet dat ik nu niet betrouwbaar meer ben :') maar ik ben nu helaas chronisch ziek.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:10

leuk topic dit

Zelf woon ik in Harlingen en ik ben 20 jaar
Ik ben in de omgeving straal van 5 KM ook op zoek naar verzorg pony/paard.
Maar is soms wat lastig aangezien ik wat zwaarder ben namelijk 90 kg maar ik hoef niet perse te rijden.
Als ik maar lekker kan borstelen, longeren, wandelen, stal uitmesten.
En alleen rijden als het paard het aankan bv een sterke fjord ofzo.
Ik heb gereden van mijn 6de tot mijn 12 de vanaf toen niet meer elke week want ik had er geen geld voor nu huur ik soms paarden in drenthe (zie onderste linken)

Dus heb mezelf op marktplaats gezet eens zien of dat wat is.

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om oproepen en/of advertenties te plaatsen. Let hier alsjeblieft op. :)

Evelien_1987
Berichten: 224
Geregistreerd: 17-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:59

heldere advertentie Manflower. Denk dat het ook realistisch is wat je vraagt. Helaas woon je voor mij te ver weg.

Mochten jullie iets weten wat onder in friesland is hoor ik het graag.

Denk dat het belangrijk is om duidelijke afspraken te maken voor zowel de bijrijders als de eigenaren. Dan weet je beiden waar je aan toe bent en zie je ook snel wat je aan de bijrijder hebt of niet. Het paard wat ik het afgelopen jaar bijgereden heb zijn de eigenaren niet een keer bij me wezen kijken of met me praten dat vond ik wel een beetje apart.

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:32

RianneH schreef:
13-14 is wel wat jong, maar ik heb hele goede ervaringen en goede vriendinnen overgehouden aan 16 jarige bijrijders. Verantwoordelijkheidsgevoel is niet echt leeftijdsgeboden, wel karakter gebonden. Waarom wil je iemand can 18?

Omdat (verzekeringstechnisch) er vanuit wordt gegaan dat 18 jarigen verantwoordelijker zijn.
Als er wat gebeurd gaat er meer schuld naar de bijrijder.

Ik had een 16jarige die haar pink kneusde waardoor zij 2 weken (of zo) niet kon werken.
Mijn verzekering kon hier voor op draaien (leuke ouders).
Als ze 18 geweest zijn heb je niets meer te maken met ouders.
Kun je directer afspraken maken zonder eerst te moeten overleggen met hun.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15115
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:37

Ik kom hier heel even tussendoor.
Zouden jullie geen oproepen en/of advertenties willen plaatsen?
Hier is VP niet voor bedoeld. :)

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:42

Brainless schreef:
RianneH schreef:
13-14 is wel wat jong, maar ik heb hele goede ervaringen en goede vriendinnen overgehouden aan 16 jarige bijrijders. Verantwoordelijkheidsgevoel is niet echt leeftijdsgeboden, wel karakter gebonden. Waarom wil je iemand can 18?

Omdat (verzekeringstechnisch) er vanuit wordt gegaan dat 18 jarigen verantwoordelijker zijn.
Als er wat gebeurd gaat er meer schuld naar de bijrijder.

Ik had een 16jarige die haar pink kneusde waardoor zij 2 weken (of zo) niet kon werken.
Mijn verzekering kon hier voor op draaien (leuke ouders).
Als ze 18 geweest zijn heb je niets meer te maken met ouders.
Kun je directer afspraken maken zonder eerst te moeten overleggen met hun.


Klopt dat is dus ook de reden dat ik iemand vanaf 18 jaar wil!

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:03

Echt? Pff absurt, je krijgt gewoon je uren betaald als je ziek bent en niet kan werken, waarom moet jouw verzekering dan optreden bij een gekneusde pink..

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:05

Dat vind ik echt een beetje overdreven van die ouders.. := Sommigen doen ook alles om een ander een poot uit te draaien, walgelijk!

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 01:01

RianneH schreef:
Echt? Pff absurt, je krijgt gewoon je uren betaald als je ziek bent en niet kan werken, waarom moet jouw verzekering dan optreden bij een gekneusde pink..

Meisje had een 0-uren contract en de eerste ziektedagen (die ze wel kreeg uitbetaald) werden door de werkgever geclaimd.
De 2de week werden door haar ouders geclaimd.

Evelien_1987
Berichten: 224
Geregistreerd: 17-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:23

belachelijk, en was ze daarna nog welkom bij je?

Als je van een manege paard af valt en je krijgt een blessure waardoor je niet kunt werken gaan die dat toch ook niet betalen? Is toch ook een eigen stukje risico?
Zouets kan je toch ook niet verhalen op je eigen verzekering als je van je eigen paard valt of wel?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 13:32

Mayflower_ schreef:
Leuk topic! Herkenbaar die bijrijders die het ineens laten afweten. Ik dacht een hele goede gevonden te hebben, hele uitgebreide mail gestuurd, laat ineens niks meer van zich horen.
Ik heb nu een advertentie op de Bokt markt en marktplaats, de eerste reacties die ik al binnen kreeg waren van 13- 14 jarigen. :') Terwijl ik juist iemand boven de 18 zoek.

Vragen jullie ook een bijdrage? En wat hebben ze 'daarvoor' ?

Wij vragen rond de 53.50 per maand en dan rijden ze verzekerd.
Ze mogen eigenlijk alles maar wel in overleg.
Hier krijgen we ook allemaal leuke mailtjes waarbij mesten ed niet erg zijn maar ondertussen doen ze niks behalve rijden. Vandaar ook een bijdrage, want zodra ze iets kapot maken doen ze erg moeilijk over vergoeden.

monica08
Berichten: 4717
Geregistreerd: 02-02-07

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:40

Mag ik me ook melden? :) Ben niet op zoek naar een bijrijder, maar kan vast mijn steentje hier bijdragen.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:44

Monica08; jazeker ben je welkom. :D

Lienek: Dat is waar! Maar ik vind het zelf moeilijk om een bijdrage van iemand te vragen. Ik ben zelf ook de belanghebbende en 'leen' mijn paard uit.
Kreeg vanmorgen nog een mailtje. Ze wilde mijn paard wel rijden, maar omdat hij toch al in de dressuur had gelopen wilde ze hem ook wel uitbrengen. Maar dan waren de kosten (les, trailer, wedstrijd, startkaart etc) wel voor mij.
Ik heb haar maar even vriendelijk bedankt. :) Het paard heeft meer dan zijn best gedaan in de sport en hoeft dat voor mij niet meer te doen.

monica08
Berichten: 4717
Geregistreerd: 02-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:47

Mayflower_ schreef:
Leuk topic! Herkenbaar die bijrijders die het ineens laten afweten. Ik dacht een hele goede gevonden te hebben, hele uitgebreide mail gestuurd, laat ineens niks meer van zich horen.
Ik heb nu een advertentie op de Bokt markt en marktplaats, de eerste reacties die ik al binnen kreeg waren van 13- 14 jarigen. :') Terwijl ik juist iemand boven de 18 zoek.

Vragen jullie ook een bijdrage? En wat hebben ze 'daarvoor' ?


Wat is je bedoeling met een bijrijder? Dat je paard zijn beweging krijgt of echt iemand die hem gaat starten, lessen etc.?

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:51

Dat mijn paard beweging krijgt. Zoals ik hierboven ook al zei; maar paard heeft zich wel bewezen in de sport en hoeft dat voor mij niet meer te doen.
Ik heb de intentie toch niet. Diegene mag wel lessen op mijn paard, vind ik niet erg.

monica08
Berichten: 4717
Geregistreerd: 02-02-07

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:53

Helder :)

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:03

Het bijrijden, vergoeden, leren van een paard of juist het paard trainen voor de eigenaar is heel lastig. Waar is de tijd gebleven dat zowel eigenaar als bijrijder blij waren dat je elkaar uit de brand hielp?
Sommige gevallen snap ik een bijdrage volledig, maar ook in veel gevallen niet. Of de houding van de bijrijders die betaald willen worden. Zou ook wel betaald willen worden om mijn paard te trainen, maar helaas, beestje is toch echt hobby dus kost geld..

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:12

Ik heb altijd bijrijders gehad die niets hoefden te betalen en ook weinig hoefden te doen behalve rijden en heel soms uitmesten. Heb er wel eens over gedacht om toch een bijdrage te vragen, misschien dat ze dan toch eerder geneigd zijn om wel te komen. Maar dat schept dan ook weer verplichtingen en ik ben toch liever zelf baas over mijn eigen paarden.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 14:40

Mayflower_ schreef:
Monica08; jazeker ben je welkom. :D

Lienek: Dat is waar! Maar ik vind het zelf moeilijk om een bijdrage van iemand te vragen. Ik ben zelf ook de belanghebbende en 'leen' mijn paard uit.
Kreeg vanmorgen nog een mailtje. Ze wilde mijn paard wel rijden, maar omdat hij toch al in de dressuur had gelopen wilde ze hem ook wel uitbrengen. Maar dan waren de kosten (les, trailer, wedstrijd, startkaart etc) wel voor mij.
Ik heb haar maar even vriendelijk bedankt. :) Het paard heeft meer dan zijn best gedaan in de sport en hoeft dat voor mij niet meer te doen.


Belachelijk,.... zij wil toch op wedstrijd?!
Wij hebben heel lang meiden gratis laten rijden maar bedenk wel... vaak komen zij net van de manege af en rijden je hele paard kapot, want les nemen willen ze niet (iedereen is zo goed als anky) wat ons weer geld koste, je past ook je voer er op aan. En zo zijn er al meerdere hoofdstellen/stijgbeugelriemen/halsters etc gesneuveld door hun onervarenheid. En 9/10 keer willen ze niks vergoeden.
Daarom heb wij ook besloten dat een bijdrage geen gek idee is. zeker omdat ze goedkoper rijden dan op de manege. Ze wedstrijden mogen starten en buitenritten etc in overleg allemaal mogen ondernemen.

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:49

Ik heb zelf nooit een bijdrage gevraagd.
Alleen als ze naar les wilde ed. betaalde ze deze zelf.
En als ze veel rijden vind ik een bijdrage in de kosten voor de ijzers ook wel prettig, maar dat gaat dan over 15 a 20 E per maand.

Ik heb liever iemand die niet betaald, dan hou ik voor mijn gevoel meer zeggenschap over mijn paard.
Zodra ze betalen hebben ze ook meer rechten (bv vaste dagen) en ik wil geen gezeur krijgen als ik mijn paardje een x aan een ander uit wil lenen.