Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:19

Ik heb een briefje opgehangen bij een pensionstal in de buurt! *\o/* Nu maar hopen dat iemand reageert. Ik denk dat ik bij deze stal een grotere kans heb op slagen dan bij een manege, aangezien er bij maneges altijd veel manegeruiters op zoek zijn naar verzorgpony's. :j

Roosje01

Berichten: 10728
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:23

Ik heb een aanpasbaar zadel van hh met verschillende kopijzers. En uiteraard word dit eerst gepast voordat ik ermee ga rijden. Bij enige twijfel zou ik er ook echt niet mee rijden. Eigenaar had zelf ook al een dressuur zadel geregeld via via, maar dit paste mij niet lekker deed echt pijn met rijden. Dus in overleg mijn eigen zadel meegebracht en gepast. Ga echt niet zomaar een zadel ergens vandaan plukken en erop gooien. Als ze nee had gezegt had ik ook gewoon pech gehad.

Dit zadel heb ik aantal jaar terug aangeschaft 2e hands, omdat ik met een jong paard bezig was en gezien die nogal veranderen in spierontwikkeling is zon zadel heel handig. Paard had ook nog geen zadel, want zadel van haar moeder was verkocht evenals de moeder. Dit was overigens bij de eigenaar die zelf bijna niet kwam en ik alle vrijheid had in overleg.

Als het niet nodig is ga ik ook echt geen eigen tuig meebrengen alleen maar een hoop gedoe. Hooguit een eigen hoofdstel die ik mooi vind met hetzelfde bit als het paard al heeft. En dan nog vraag ik het eerst. Ik zou nu ook graag met mijn bling bling hoofdstel rijden maar eigenaar wil Dat niet prima dat respecteer ik gewoon en gebruik gewoon het dressuur hoofdstel dat zij gekocht heeft.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:43

@michelle
Omdat je schreef "al in het kennismakingsgesprek" en geen interesse in de verhalen over jarenlange ervaring.

Ik vind bijdehand doen los staan vanervaringsverhalen. Ik let wel altijd goed op welk deel echt is en of iemand het verhaal wellicht veel mooier maakt dan het is. Stoerdoenerij en "zwetsen" met fantastische verhalen houd ik niet van.

Ik vind het wat ongemakkelijk als een Manegeruiters zonder KNHS wedstrijdervaring zichzelf L of M dressuur niveau noemt. Heb laatst bij een manegewedstrijdje gekeken van de verzorgsters hier en die moesten een L/M proef rijden. De inhoud van de proef was een combinatie van onderdelen uit L1 en L2. Maar het grootste verschil zat hem in de "aanleuning". Het algehele beeld.

Ik vraag meestal naar wat men doet in de les. Qua oefeningen en of men bezig is met het nagevelijk rijden van het paard en dan zie ik op mijn pony wel hoe ze in de praktijk rijden. Die laat heel goed zien of iemand kan rijden of niet.

Eigen tuig
Ik heb eigenlijk maar 2 bijrijdpaarden gehad waarbij de eigenaresse een echt goed passend zadel had. De bonte merrie en de haflinger. Bij de andere paarden gebruikte ik meestal mijn eigen KN zadel omdat die beter lag.of omdat er überhaupt geen eigen zadel was voor het betreffende paard. En een eigen hoofdstel en bit. Heb ook speciaal een nieuw hoofdstel gekocht voor pony's waar ik wedstrijden mee reed.

Mijn huidige trainingspaardje had een oud veelzijdigheidszadel uit zijn jongere jaren met een te smalle boom. Mijn eigen zadel was iets te ruim omdat hij helemaal geen spieren meer had bij schoft en rug, en lag wat achterover, maar met een speciale pad met inlages heb ik dat redelijk op kunnen vangen. Hij wordt nu steeds mooier door de training en begint nu ook spieren te ontwikkelen naast de schoft en langs de rug. Met de inlages kan ik makkelijk dingen aanpassen en als hij echt weer vol in de spieren zit kan er altijd wat aangepast worden als er dan nog iets is. Voor nu loopt hij er prima mee.

Heb ook een ander zadel geprobeerd en die was wat smaller maar dat lag minder fijn dus die moet ik weer kwijt zien te raken.

Ik rijd hem met zijn eigen hoofdstel en bit en teugels. Wel heeft de eigenaresse een nieuwe frontriem gekocht omdat die ook te strak zat.

Bij ons gaat alles in overleg. Heb ook een mooie Rambo winterdeken voor hem meegenomen die bij mij niets lag te doen en een Amigo regendeken van mijn vorige paard en een vliegendeken die mijn nieuwe paard te strak zat. Daar was ze erg blij mee. Heb van haar een nieuwe vliegendeken mee gekregen die ze te groot gekocht had en wel op mijn paard past. Beiden blij

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:48

Poekkie schreef:
Eigelijk vind ik het wel aan de eigenaar om goed passend tuig te regelen inclusief nacontroles :o

Ehhh waarom?
Als jij vraagt om op mijn paard te mogen rijden waar ik niets mee doe of bv alleen mee men...waarom moet ik dan ook nog een zadel ed regelen?

Ik ben altijd bereid dingen te regelen maar ga niet veel extra betalen omdat ze wat meer of anders willen dan dat ik zelf wil/heb.

Ik heb een bijrijder gehad die veel buiten wilde rijden en er ijzers onder wilde...prima maar die betaal je maar mooi zelf.

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:18

Ik vind het ook niet meer dan normaal dat dingen die speciaal voor een bijrijder aangeschaft/geregeld moeten worden ook op kosten van die bijrijder gebeuren.
En als bijrijder kun je de mazzel hebben een heel coulante eigenaar te treffen die het betaald of een deel betaald maar om dat normaal te vinden is imo een beetje hebberig.

Stel, ik heb een bijrijdpaard en wil serieuzer/meer rijden, maar daarvoor heeft het paard beslag nodig.
Dan is het toch heel normaal dat ik dat betaal en al helemaal als ik de enige ben die ermee rijd?
Of wanneer ik wedstrijd wil rijden en het paard heeft op het oog afgeragd spul wat verder nog goed is maar ik wil een nieuw zadel, hoofdstel en/of dekje/beenbescherming oid dan is het imo ook heel normaal dat ik het zelf betaal.
Tenzij de eigenaar al op het punt stond de boel te vervangen maar dan zou ik nog overleggen of en hoeveel ik eraan moet bijdragen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:09

Oh, daar ben ik dan altijd heel gemakkelijk in: mijn dieren...mijn spullen...mijn kosten.
Zou zelfs in geval van ijzers nog gewoon het door mijn eigen smid laten doen, dan weet ik tenminste zeker dat het op mijn manier gaat.

Ben wat dat aangaat wel erg "bazig", vrees ik :o

Leuk dekje of halstertje: helemaal leuk, maar alles wat van belang is en moet passen, houd ik in eigen hand :Y)

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:16

Eigen smid zou ik in zo'n geval ook laten komen, maar bijv ipv enkel bekappen laten beslaan en daar de kosten van betalen. :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:02

Het maakt ook verschil of de eigenaar iemand zoekt om het paard te trainen of dat het paard staat niets te doen (of andere tak van sport) en jij zelf initiatief neemt.

Meestal als je een paard voor een eigenaar traint en eventueel op wedstrijden uitbrengt (al dan niet tegen vergoeding) dan zorgt de eigenaar voor passend tuig, ijzers met propgaten, fysio-check etc.

Als jij het graag wil terwijl de eigenaar er zelf geen belang bij heeft dan betaal je het meestal zelf als het al mag.

Ik ga straks starten en heb zelf aangegeven het liefst op zand te starten. Dan hoeft het paard ook niet op ijzers. Maar wil ik wel op gras kunnen rijden zorgt de eigenaresse voor ijzers met propgaten. In mijn geval vind de eigenaresse het erg leuk om dingen te ondernemen met haar paarden maar kan ze zelf niet meer rijden. Dus is ze blij dat het paard nu weer getraind wordt. Mooier in de spieren kont, beter gaat lopen en we samen als combinatie groeien en ik beter ga rijden. Paard bloeit op, en ze gaat bijna altijd mee naar les en trainen in de binnenbak en gaat mee op wedstrijd.

De kosten voor les en wedstrijden draag ik wel zelf en heb ook mijn eigen vervoer maar dat had ik met mijn eigen paard ook gehad.
Ik heb het enorm getroffen.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:05

Shirley schreef:
Oh, daar ben ik dan altijd heel gemakkelijk in: mijn dieren...mijn spullen...mijn kosten.

Vind ik niet.
Als ik een passend zadel heb en de bijrijder wilt een ander type zadel ga ik dat niet betalen.
Ik heb dat eenmaal gedaan en heb nu een duurder boomloze zadel liggen waarmee ikzelf niet kan rijden en de bijrijder met een paar maanden is gestopt.

Ik rij een paard bij en heb daar mijn eigen zadel voor.
Beestje heeft een goed passend zadel maar dat is minder fijn voor mijn bekken.
Zou toch absurd zijn dat ik de eigenaar zou verplichten een ander zadel te kopen waar ik beter in zit omdat ik op zijn paard wil rijden?!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:20

Als ik het idee zou hebben dat iemand mij ergens toe zou verplichten of eisen zou stellen, was het sowieso direct einde verhaal ;)

Maar in jouw geval vind ik het inderdaad netjes dat je zelf zorgt voor iets dat jou past.
Mocht het zo zijn dat de eigenaar jou speciaal verzoekt om zijn paard te rijden, dan dient deze imo ook voor de juiste "uitrusting" te zorgen, dwz geschikt voor zowel paard als bijrijdster :j

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:41

Dacht hier een leuke bijrijder te hebben maar die is ook binnen een maand gestopt want had ineens een ander paard...
Mocht hier veel altijd alleen komen en in de toekomst op wedstrijd met een fijn braaf paard.
Alleen maar de stal mesten en af en toe les.
Toen ik daar over begon had ze ineens een ander paard beetje jammer.
Ze kon leuk rijden maar ook niet zo fantastisch dat paard er echt veel beter van werd zonder les .
Rij zelf wedstrijd ermee en wil gewoon dat paard blijft groeien tis nou eenmaal geen recreatie paard .
Zo jammer altijd weer.
Dan maar 1 of 2 dagen vrij straks in het weide seizoen

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:16

Ik heb nu een briefje hangen bij een pensionstal en ik heb mijn advertentie op Bokt, Facebook en marktplaats gezet. Wat kennissen in het paardenwereldje helpen mij ook mee! *\o/* Het gaat best lekker hier. Vooral mijn advertentie op Facebook, die staat er maar een dag en ik heb al best veel reacties binnen :) Jammer genoeg allemaal te ver maar mensen hebben dus wel interesse.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:29

Sorry mijn bericht moest in het andere topic

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:05

TelmaB schreef:
Ik heb nu een briefje hangen bij een pensionstal en ik heb mijn advertentie op Bokt, Facebook en marktplaats gezet. Wat kennissen in het paardenwereldje helpen mij ook mee! *\o/* Het gaat best lekker hier. Vooral mijn advertentie op Facebook, die staat er maar een dag en ik heb al best veel reacties binnen :) Jammer genoeg allemaal te ver maar mensen hebben dus wel interesse.


Het probleem van te ver dat heb ik hier ook. :(
En een aantal keer een vraag gehad of ik een groen of bijna groen paard wilde in of doorrijden.
Daar heb ik helaas geen ervaring mee dus die sla ik ook maar vriendelijk af.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:41

Ik vind dat er wel een groot verschil is tussen de voorbeelden die aangehaald worden. Mijns inziens zijn er twee categories:

1. er is goed tuig, maar de bijrijder wil anders, nieuwer, extra,... In dit geval zou ik hier als eigenaar ook niet in investeren. En eigelijk zou ik hier ook helemaal niet happig om zijn, tenzij ZEER goed gemotiveerd EN dat de bijrijder dan ook investeert in kwaliteit en laat controleren door mijn zadelpasser (dus niet zelf gepast, geen instructrice, geen goede kennis, e.d.), inclusief nacontrole. Mijn paard is te belangrijk voor mij om maar wat op goed geluk met zadels en bitten te prullen. Maar eerlijk...als bijrijder zou ik zelf deze investeringen nooit maken voor een paard, gewoon omdat de toekomst per defintie onzeker is. En als eigenaar zou ik een bijrijder die bij de kennismaking al begint over haar eigen zadel direct de deur wijzen (mits mijn tuig gewoon goed is en past).

2. Er is geen tuig / geen passend tuig. In dat geval vind ik het nog steeds de verantwoordelijkheid van de eigenaar om - indien men wil dat er regelmatig gereden wordt - te zorgen voor passend tuig en anders niet te laten rijden. Als een bijrijder (zeer logisch) op zoek gaat naar een goedkope oplossing en zelf wat ‘aanpast’ met alle pads en bontjes e.d. ertussen, kan dit op termijn wel heel slecht zijn voor je paard. En dan is de eigenaar verantwoordelijk en moet de schuld niet op de bijrijder geschoven worden (wat helaas wel vaak gebeurt als het mis gaat...). Hierbij wil ik de eerder aangehaalde voorbeelden zeker niet in kwaad daglicht stellen. Als bijrijder is het immers normaal om te roeien met de riemen die je hebt en een compromis te zoeken tussen wat enigszins past (of lijkt te passen) en wat financieel haalbaar is. Ik vind het in deze gevallen dan ook goed dat jullie als bijrijder actief het tuig willen verbeteren. ( alhoewel ik dit niet de verantwoordelijkheid van een bijrijder vind en hier zelf nooit aan zou beginnen als ik op zoek zou zijn naar een bijrijdpaard. )

Terug ontopic: wat goed TelmaB! Hopelijk vind je gauw een fijne match! En ook succes gewenst voor jou, golden angel!

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:41

Ik ben bij mijn vorige bijrijdpaard gestopt vanwege niet passend tuig. Er is daar zomaar een zadel van een vroeger paard opgegooid waardoor de rug helemaal vast zat en daardoor het paard protest gaf. (het paard is door het protest op het zadel op stal als gevaarlijk beschouwd terwijl het een leuk en lief beestje is) Hierbij ook aangegeven dat ik op die manier niet meer wilde rijden en dat ik dan wel ging longeren of andere dingen te doen. Helaas was de eigenaar het daar niet mee eens en is dat het begin geweest van het einde. Zo zonde voor het beestje. En dan probeer je het juiste te doen als bijrijder voor het paard... :(

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:57

Ik zou nooit een bijrijder een ander zadel laten aanpassen en kopen. Los van het feit wie dat zou moeten betalen, ik heb een goed zadel erop liggen en daar komt geen ander zadel bij.

Ik heb wel ooit een bijrijdster de hoefsmid een tijdje laten betalen. Ik reed zelf niet meer op dit paard en wilde daarom geen ijzers. Bijrijdster wilde op de weg rijden, prima, maar ik ga niet die extra hoefsmidkosten betalen. Later zijn we toch overgestapt op helemaal zonder ijzers en dat was een kwestie van rustig opbouwen.

Edit: m.a.w. kosten die ik speciaal moet maken omdat de bijrijdster bepaalde wensen heeft, dan zal ze die kosten zelf moeten maken. Heb ik er zelf baat bij, dan betaal ik het zelf.

Op de vraag op wat voor een soort advertentie ik als paardeneigenaar zou reageren:

Ten eerste: Bereid om door weer en wind te komen om de paarden te verzorgen, want bij het verzorgen van mijn paardje komt een verantwoordelijkheid: je doet die dag alle paarden (3 stuks) voeren, land en paddock poepscheppen etc. Kost je een half uur van je tijd. Maar ik vind het heel belangrijk dat ik daar op kan vertrouwen en niet op het laatst een appje krijgt dat het je die dag niet gaat lukken (terwijl ik met werk en gezin zit).

Ten tweede: rijervaring interesseert mij geen biet. Als je maar gewoon fatsoenlijk kan rijden. Ik heb een westernpaardje, en de meeste bijrijders hebben hier geen ervaring mee. Dus je moet bereid zijn western te willen rijden en ook dus leren. Ik verwacht daarom wel dat je regelmatig (en zeker in het begin wekelijks) op eigen kosten les neemt bij mijn instructrice. Dat is dan ook de enige financiële bijdrage die ik van je vraag. Als je bereid bent te investeren in op de juiste manier mijn paardje rijden, dan krijg je veel vrijheid.

Ten derde: Het is een kleine privéstal zonder toezicht, dus leeftijd vind ik wel belangrijk. Maar ik heb hier meiden gehad van 14 jaar die zo ontzettend verantwoordelijk en serieus waren, dat ik toch altijd pas met een kennismaking kan inschatten of ik iemand oud genoeg vind.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:52

Nu al weer meerdere reacties gehad die echt perfect klinken maar te ver zijn |(

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:14

Heb je je maximale reisafstand er wel duidelijk bij gezet dan?
Dit schiet ook niet op :(:)

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:25

Er staat in de advertentie dat ik een pony of paard in Den Haag zoek. Nu krijg ik reacties vanuit Monster (nogal een stuk verder), of zelfs Schipluiden en Rotterdam.-O-

Ik krijg wel van veel mensen te horen dat mijn advertentie goed is en ik klink als een enthousiaste en verantwoordelijke verzorgster <3 dat vind ik echt heel lief en super leuk om te horen! Geeft me een heleboel motivatie en zelfvertrouwen. Ik vind het wel heel fijn dat er zoveel mensen geïnteresseerd zijn, al is het steeds te ver :o.

Edit: Het zijn nu al 5 reacties. En dat binnen 24 uur! *\o/*

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:29

Dan kan ik ook nog wel een gokje wagen, zit maar een klein stukje verder :))

Dat is inderdaad leuk om te horen, nu nog iemand in de buurt zien te vinden....

Edit: had je Michelle nog een berichtje gedaan?

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:32

TelmaB schreef:
Er staat in de advertentie dat ik een pony of paard in Den Haag zoek. Nu krijg ik reacties vanuit Monster (nogal een stuk verder), of zelfs Schipluiden en Rotterdam.-O-

Ik krijg wel van veel mensen te horen dat mijn advertentie goed is en ik klink als een enthousiaste en verantwoordelijke verzorgster <3 dat vind ik echt heel lief en super leuk om te horen! Geeft me een heleboel motivatie en zelfvertrouwen. Ik vind het wel heel fijn dat er zoveel mensen geïnteresseerd zijn, al is het steeds te ver :o.

Edit: Het zijn nu al 5 reacties. En dat binnen 24 uur! *\o/*



Hier net zo, heb in mijn advertentie aangegeven dat ik in bezit ben van een rijbewijs met eigen vervoer. En begrijp me niet verkeerd ik vind het niet erg om een stukje te rijden, maar ik krijg nu allemaal aanboden die ongeveer 45 minuten rijden zijn met de auto :')

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:39

@Shirley Mocht ik ooit jou richting op verhuizen zal ik het laten weten! :Y)

Ik ga binnenkort eens gewoon op de fiets stappen en bij elke mogelijke stal die dicht bij genoeg staat mijn briefje ophangen. :) Dan weet ik ook gelijk of het te doen is met de fiets. Ik weet dat er nog 1 pensionstal is (weet de exacte locatie alleen niet) en 1 manege (ook met pensionpaarden uiteraard) waar ik het zou kunnen proberen. En wie weet, misschien kom ik onderweg nog wel gewoon een weiland met paarden tegen (al betwijfel ik het zeer) :D

Pas wanneer ik bij elke stal een briefje heb hangen, en op elke website een advertentie heb, kan ik achterover leunen en rustig wachten op reacties :D

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:42

TelmaB schreef:
@Shirley Mocht ik ooit jou richting op verhuizen zal ik het laten weten! :Y)

Ik ga binnenkort eens gewoon op de fiets stappen en bij elke mogelijke stal die dicht bij genoeg staat mijn briefje ophangen. :) Dan weet ik ook gelijk of het te doen is met de fiets. Ik weet dat er nog 1 pensionstal is (weet de exacte locatie alleen niet) en 1 manege (ook met pensionpaarden uiteraard) waar ik het zou kunnen proberen. En wie weet, misschien kom ik onderweg nog wel gewoon een weiland met paarden tegen (al betwijfel ik het zeer) :D

Pas wanneer ik bij elke stal een briefje heb hangen, en op elke website een advertentie heb, kan ik achterover leunen en rustig wachten op reacties :D



Kijk je ook op marktplaats >> dieren en toebehoren >> Paarden overige toebehoren?
Daar staan ze hier regelmatig op :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:46

Je bent welkom, hoor!

Goede advertentie en een lieve foto!
Had geen idee dat je nog zo jong bent, je komt inderdaad heel zelfstandig en gemotiveerd over, leuk +:)+