Friese Bauke aan het werk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freki
Berichten: 213
Geregistreerd: 15-05-15

Friese Bauke aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 21:04

Hoihoi! Mijn moeder was vandaag meegeweest, samen met de camera, naar Bauke!

Bauke is een 7 jarige friese ruin van 1,70. Hij was voorheen van mijn moeder, maar wij hebben in de zomervakantie besloten om van paard te wisselen. Bauke heeft vrijwel stilgestaan het afgelopen jaar, en is ook nog vrij groen.

Ik heb hem eerder ook wel voor mijn moeder gereden, maar niet echt met heel veel succes. Meneer was altijd met superveel kracht gereden, altijd ver achter de loodlijn en nogal heet. Nu ben ik 15 jaar en heb de kracht van een kip, dat was een fantastische combinatie natuurlijk :+

Ik rijd zelf volgens het freestyle systeem van Emiel Voest, maar ik les bij Petra Verstraaten. Ik doe dit al zo'n acht jaar. Eerste maand heb ik vooral vanaf de grond gewerkt, heel veel basisafrichting erop gezet. Dat was toch wel hard nodig. Daarna langzaam aan de dubbele lange lijnen opgepakt en het lang en laag rijden. Sinds twee weken rijd ik hem af en toe dressuurmatig en ik kan wel zeggen: wat een wereld van verschil!!

Ik rijd nu bitloos en met een Christ.

Als je nog tips en trics hebt, ik hoor ze heel graag! Hij loopt nog steeds wel eens achter de loodlijn, maar dit is dus work in progress!

Eerst even inrijden!

Afbeelding

Af en toe versneld hij in een keer, waardoor ik mijn benen optrek, foei!!
Afbeelding

Dan pakken we het uiteraard iets serieuzer op!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En is het tijd voor schakelen!! I love it! Dat zit zo verschrikkelijk machtig <3