Part 2: Dressuurmatig trainen voor een vreemd doel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Part 2: Dressuurmatig trainen voor een vreemd doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 13:33

Daar is ze weer :) .
Afbeelding

Voor het lange verhaal: [RT-HAW] Dressuurmatig trainen voor een vreemd doel

Voor het korte verhaal: Zanneke is een koerspaard, ze heeft eind vorig seizoen gewonnen mede omdat we haar anders zijn gaan trainen. Wat vinden jullie, is er vooruitgang ten opzichte van vorig jaar( zie andere topic)?

Ze was afgelopen vrijdag derde bij haar eerste race dit seizoen, ik ben dus enorm tevreden, want er stonden goede paarden in en ze moet nog aan scherpte winnen. Ook lijkt ze een loop met veel meer kracht te hebben ontwikkeld, wat er helaas wel in resulteerd dat ze nu de koerskar raakt met haar achterbenen -O- . Om dat op te lossen staat ze nu achter op verhoogd alluminium.
Dit is de eerste keer onder het zadel na de race, ze was wat stijf en moest volgens mij nog iets wennen aan het andere beslag. Je ziet in de loop van de foto's dat ze losser word.

De punten waarvan ik en Cer( degene die haar rijd) in ieder geval blij worden:
*Ze lijkt wat meer de hand van de ruiter op te zoeken.
*Ze schakelt makkelijker( wat vooral fijn is het startvak in en uit, zodat ze niet de telgang in schiet) .

Tips horen we graag!

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben maar kort gereden, er kwam namelijk een enorme onweersbui aan, vandaar dat het helaas veel foto's van hetzelfde zijn. Buiten dat durven we nog steeds de galop niet met haar aan, omdat ze in het startvak zo rommelt. Daar kunnen we dus nog niks over laten zien :)

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:53

Zo, ik heb pittig wat aan te merken op de zithouding zeg.. :')

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Part 2: Dressuurmatig trainen voor een vreemd doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:43

Ik heb vorige keer wel gekeken en niet gereageerd, maar nu zal ik toch moeten. Ik zie duidelijk meer ontspanning, en beter ruggebruik. Ook lijkt ze tactmatiger te lopen. Is het wellicht mogelijk om met drafbalken met haar te gaan werken om het rug en buikspier gebruik te bevorderen, haar alert te maken en ook de achterhand te trainen? Dan kun je ook wisselen met de afstanden als ze dit goed oppakt.

De ruiter zit wat in stoel zit en de mond hand verbinding zou beter kunnen, maar ik vind het toch een erg fijn beeld geven. :j

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:31

Veel beter ruggebruik! En beter contact met de mond! Ziet er goed uit CER, ach en dat je als coiboi niet op een wintecje kan zitten is je vergeven :D maar blijf toch oefenen :D
Nu je teugels korter en je hand naar voren, en voilĂ  :)

liespr

Berichten: 283
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:03

Mooi paard! Ik vind het een fijn beeld, tip voor de ruiter is inderdaad teugels wat korter nemen. Verder lekker zo doorgaan zou ik zeggen en hopen dat het een merkbaar effect heeft op koers!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Part 2: Dressuurmatig trainen voor een vreemd doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:42

@splinter: ik ga toch voor de volgende foto's en het beeld een keer een dressuurzadel erop leggen, want dit lijkt echt nergens op :n Ik ben wel een winteckneus maar ik hoor beter te kunnen zitten :j

Dmv meer schakelen lijkt ze wel te verbeteren, en het gevoel in de hand is nu ook minimaal, maar wel aanwezig, ze geeft een goed gevoel in de hand :)

Mijati

Berichten: 906
Geregistreerd: 12-04-13
Woonplaats: Tussen de rivieren

Re: Part 2: Dressuurmatig trainen voor een vreemd doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:50

Dit is echt een mooi plaatje, lekker ontspannen aan het werk.

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Part 2: Dressuurmatig trainen voor een vreemd doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:10

Wat een verbetering!! Je moet dit toch zien te behalen in de tijd tussen het trainen voor de koers. Die variatie is echt goed voor haar hoofd! Cer, ik vind je vriendelijk rijden, al moet ik dat misschien maar eens in het echt komen beoordelen... :+ Maar zonder dollen, ze gaat echt vooruit, bespiering is stukken beter. Wat iemand hierboven ook schrijft: misschien nog wat met balkjes oefenen voor nog beter achterhand gebruik. Maar ik weet zelf hoe moeilijk het is om dit met een draver, zeker een koerspaard, voor elkaar te krijgen. Dus dikke respect, dames!

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Part 2: Dressuurmatig trainen voor een vreemd doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:06

Dat ziet er netjes en ontspannen uit +:)+ Al helemaal als je bedenkt dat het paard nog koerst ook :-) Je ziet inderdaad dat ze haar achterhand meer onder treedt en haar buikspieren gebruikt :-)

Als jullie de galop onder controle kunnen krijgen kun je zo een B-proef rijden :D (dat staat pas echt grappig op haar resultatenlijst, de ene week goed koersen en de andere week winstpunten rijden in de dressuur :') )

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Part 2: Dressuurmatig trainen voor een vreemd doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 19:09

Iedereen bedankt voor het commentaar :) .
Die dressuurproef zou heel leuk zijn ja :') .

Het probleem is echter dat ze enorm makkelijk in galop schiet voor de kar als je aan wil draven of terug wil nemen, we zijn dus bang dat wanneer we dat gaan trainen we daar in de koers niet blij van worden :+ ....Heb ik weer, een draver die makkelijk is met de galop :+

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Re: Part 2: Dressuurmatig trainen voor een vreemd doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:11

Gaaf zeg! Al die vooroordelen over koerspaarden die alleen linksom lopen, alleen hard kunnen en weet ik wat ze allemaal nog meer verzinnen, jij helpt het allemaal in 1 topic uit de wereld! Top bezig, ziet er nog erg netjes uit ook :D

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:57

Ik heb het vorige topic ook bekeken, maar niet gereageerd haha :Y) Maar ik zie wel veel verandering! In positieve zin. Het oogt veel meer ontspannen, en ze gebruikt d'r rug goed :)
Vind het er mooi uit zien, ga vooral zo door :D