karakteranalyse aan de hand van foto's?, een experiment

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 19:59

hahaha was mijn lieve paardje! Moeilijk behalve als je hem kent! maar hijn is niet jong! hij is 17

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 20:07

He ik zal eens een fotootje van Isl opzoeken. Ik ben wel benieuwd. Heb het boek zelf ook gelezen, mijn zus heeft het. Ik was er zelf niet zo van onder de indruk, en dat stuk over die TT methode vond ik wat vaag met al die rare namen.
Het was overigens wel erg leuk om te lezen over al die paarden, dat wel!
Enne wat denk je, werkt zoiets ook bij veulentjes?? *LOL*

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 20:13

Dat boek heb ik ook! Is erg leuk (en frappant!!!) om te lezen...volgens dat boek is Escala heel intelligent...dus ik was meteen om natuurlijk... Knipoog Dat klopt natuurlijk helemaal... Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 20:16

Isolda: (ben heel erg benieuwd wat je ervan gaat maken!)

[img]../upload/49/isolda_koppie.jpg[/img]
[img]../upload/49/koppie_in_de_stal.jpg[/img]
[img]../upload/49/koppie_voor_de_dijk.jpg[/img]
[img]../upload/49/Isl96.jpg[/img]

Nou dat moet genoeg zijn om een duidelijk beeld van haar hoofdje te hebben! Als ik het goed heb, heeft ze maar 1 klein kruintje en das in het midden helemaal boven aan haar bles. Hmmmm... en ook onder haar kaak! (gelden die ook?)

_________________
Ver- ve- verliefhiefd tot over mijn oren, niet te geloven, ik stotter ervan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-06-06 20:18 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 20:18

Afbeelding
Afbeelding
[img]../upload/52/kawa_hoofd.jpg[/img]
ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn voor een analyse.
Ik ben benieuwd.
oja Kawa heeft 2 kruintjes schuin onder elkaar op zen hoofd ik hoop dat je die kunt zien.

_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 20:35

[**] heeft 7 kruintjes!!
Veel he.
Wat betekend dat, van die kruintje, hoe kan je dat aan het hoofd zien, ik wil dat ook leren! *LOL*

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 20:42

he...sjit dat ik geen goede foto's van spot heb! die is namelijk onmogelijk om foto's van te maken...
Colin:
'Combinatie van gevoeligheid, durf en intelligentie, cooperatief'.-hij KAN cooperatief zijn,komt niet vaak voor Haha! intelligent istie zeker,durf ook en vast wel ergens gevoeligheid,maar die heeft hij erg goed verstopt!
'Neiging ruiter uit te proberen.'-zijn hobby is bij elke nieuwe ruiter kijken of hij de bak uit kan rennen...need I say more??
'Kan koppig zijn.'-laat dat kan maar weg..hij is supereigenwijs,doet precies wat hij zelf wil
'Onafhankelijk en vastberaden.'-vastebraden zeker:ik wi daarheen,dus gaan wij daarheen...
Alert.-mjah..trekt zich nix aan van dingen in zijn omgeving,maar ziet wel alles dus ik denk het wel jah..
betrouwbaar.-zeker. zal nooit iemand bewust er afgooien ofzo, bokt NOOIT (bijna dan)
Kan snel en goed leren, kan zijn intelligentie ook gebruiken om een onervaren ruiter af te troeven.-dat zeker!!!!zet er een klein kind op en hij staat heel snel in het dichtsbijzijnste weiland...leert niet redelijk snel,hij kan het wel,maar hij doet het niet....
Eigenzinnig -ja!

eng man,zoals dat klopt!wel gaaf...thnx!wat moet je trouwes voor dingen weten van ee paard,of is het zoveel dat het allee via foto's kan?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 22:29

Nouhou ik ben ongeduldig wat is orry nou dimmelim???

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 22:37

[img]../upload/14/ymke.hoofdbram.vast.jpg[/img]

[img]../upload/14/bram.uit.stal.jpg[/img]

[img]../upload/14/dichtbij.bram.gif[/img]



Bram heeft een kruintje op beide kaken, en eentje tussen zijn ogen, ook een heeel kleintje ongeveer 5 cm na zijn oren.

Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn!

Groetjes ymke

_________________
<FONT COLOR="PURPLE">Ik ben niet gek,</font><FONT COLOR="BLUE"> Ik ben een vliegtuig,</font><FONT COLOR="SAEBLUE">als je me niet gelooft,</font><FONT COLOR="GREEN">Stap je maar uit!!!</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-06-06 22:41 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-06-06 22:45 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-06-06 22:47 ]</font>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 12:37

Voor Fonnie. Ik heb even geprobeerd maar kom er echt niet uit. De foto's zijn te ver weg. Sorry

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 12:53

Voor Nimber:
Een paard met een sterk karakter, dominant,vaak een kuddeleider. Kan inflexibel zijn. Gemiddeld talent voor leren. Meestal zeer betrouwbaar maar onderhavig aan plotselinge en onverklaarbare veranderingen in het gedrag. Verzet zich vaak als het gedomineerd wordt. Met begrip, gedudld en duidelijke aanwijzingen kun je de onvoorspelbaarheid overwinnen. Betrouwbaar, werkt graag mee. Gewillig, vertrouwt mensen.
Evenwichtig.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:10

Okee, zou je IJsco ook willen doen?
<br>[img]../upload/363/ijscomanen.jpg[/img]<br>[img]../upload/363/marije_op_ijsco2.jpg[/img]<br>
Duidelijk genoeg?

Ze heeft trouwens een kruintje op haar kol en een kruintje halverwege haar hals, tegen de manen aan.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-06-08 13:11 ]</font>

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:10

Citaat:
Op 2001-06-08 12:53, schreef dimmelim:
Voor Nimber:
Een paard met een sterk karakter, dominant,vaak een kuddeleider. Kan inflexibel zijn. Gemiddeld talent voor leren. Meestal zeer betrouwbaar maar onderhavig aan plotselinge en onverklaarbare veranderingen in het gedrag. Verzet zich vaak als het gedomineerd wordt. Met begrip, gedudld en duidelijke aanwijzingen kun je de onvoorspelbaarheid overwinnen. Betrouwbaar, werkt graag mee. Gewillig, vertrouwt mensen.
Evenwichtig.



wat grappig er zijn wel wat dingen die kloppen maar de rest hihi.
Hij is dominant in de kudde waar ie nu in staat en inderdaad de leider.
Hij leert juist heel erg snel en pakt dingen erg goed op.
Hij is heel flexibel vind alles eigenlijk wel best.
Onvoorspelbaar nouja hij is dus juist zo onwijs voorspelbaar als ik weet niet wat.
Dat hij erg betrouwbaar is en graag voor je werkt klopt.
Hij overwerkt zichzelf als je niet goed oplet en vlak voordat ie bijna overwerkt raakt krijg je dus extreme veranderingen van z'n karakter (dan is ie niet zo lief meer)
hihi wel erg leuk om te lezen en ik denk er over het boek ook aan te schaffen klopt het vaak wat je eruit haald?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 13:20

Voor Stef:
Intelligent heeft veel vertrouwen. Betrouwbaar, werkt graag mee. Misschien niet van toepassing maar toch maar ff zeggen: Een paard wat vaak wit om de ogen laat zien kan pijn en spanning hebben waar de ruiter niets vanaf weet. Gedrag wat veroorzaakt wordt door die spanning of pijn wordt dan vaak omschreven als "gestoord" Eigenzinnig. Verder waren de foto's toch een beetje onhandig kon niet zoveel zien bijvoorbeeld oren van voren gezien en boveenlip van voren. zodat het wat weinig is zo. Sorry.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 13:38

Voor Orri:
Dapper taai en veerkrachtig, lijkt niet gauw gewond te raken. Sterk de neiging om iedere nieuwe ruiter uit te proberen om erachter te komen wie er de baas is. Intelligent en gevoelig. Kan wat star en koppig zijn. De neiging tot veranderlijkheid en onevenwichtig gedrag. Interessante persoonlijkheid, vindingrijk en intelligent, vermaakt zicht graag en kan daardoor flink wat problemen opleveren (bijvoorbeeld gecompliceerde knopen losmaken, maieren vinden om te ontsnappen, kranen opendraaien etc)

En zit ik er ver naast is nog best moeilijk hoor met zo'n boek!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 13:48

Tja Nimber, Of het vaak klopt ben ik nu dus aan het testen. Maar het is wel moeilijk hoor, misschien heeft dat boek het wel goed maar zie ik het verkeerd.. Dan zit ik echt naar zo'n foto te staren. Een levend paard zou wel makkelijker zijn. Het is wel een interessant boek, eerst was ik er een beetje tegen, geloofde ik het niet zo vandaar dit experiment (Van als zijn oren scheef staat heeft ie dus zo'n soort karakter) maar na deze testjes begin ik er wel een beetje in te geloven. Er zit denk ik wel iets in. Het is wel een heel leuk boek om te lezen omdat je bijvoorbeeld er heel vaak vanuit gaat dat een paard koppig is en dan dus heel boos wprdt, na het lezen van dit boek sta je er een beetje meer bij stil dat het paad misschien wel heel dom is en moeilijk leert of extra gestressed wordt als ie gedomineerd wordt ofzo. Je gaat in ieder geval een beetje meer nadenken over hoe je paard als persoonlijkheid in elkaar zit.
Vorr de wachtenden. ik probeer er elke dag een paar te doen, een beetje geduld nog Pling

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:56

Wil je ook Pinky nog doen?

[img]../upload/213/pinkylief.jpg[/img]
[img]../upload/213/pinkyy.jpg[/img]

Groetjes Kim

Ps hij heeft 2 kruintjes als ik het goed heb Lachen

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 14:04

wil je Quinto ook doen?

[img]../upload/153/quinto4.jpg[/img]
[img]../upload/153/quinto5.jpg[/img]
[img]../upload/153/quinto9.jpg[/img]

hij heeft een kruintje net onder zijn kolletje geloof ik. verder eigenlijk niet echt opgelet of ie er meer heeft.

_________________
geen leven zonder een tinker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-06-08 14:06 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-06-08 14:07 ]</font>

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 14:08

aloha, ik heb dat boek ook hier op m'n werk en heb toch nix te doen Lachen
Pinky: buitengewoon intelligent en veel vertrouwen, cooperatief, gevoelig nieuwsgierig en extravert. enthousiast en actief maar soms wat heftig. betrouwbaar en gewillig.
emotioneel en kan op onverwachte momenten soms sterk reageren.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 14:12

iemand intresse om Shico voor mij te doen???
[img]../upload/36/shicje.jpg[/img]

[img]../upload/36/shichoofd.jpg[/img]

hij heeft volgens mij een kruintje op zn voorhoofd en aan de linkerzijkant van zn hoofd, net onder zn halster

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 14:28

Citaat:
Op 2001-06-08 14:08, schreef Natascha:
aloha, ik heb dat boek ook hier op m'n werk en heb toch nix te doen Lachen
Pinky: buitengewoon intelligent en veel vertrouwen, cooperatief, gevoelig nieuwsgierig en extravert. enthousiast en actief maar soms wat heftig. betrouwbaar en gewillig.
emotioneel en kan op onverwachte momenten soms sterk reageren.



Mmmzzz raar hoor dit klopt eigenlijk best wel...
Inteligent: Hij leert erg snel. Eenmaal iets geleerd, onthoud hij het erg goed.
Veel vertouwen: Klopt ook, als ik een tijd vrij gelongeerd heb met de zweep achetr hem aan, of hem flink op zijn donder heb gegeven is hij ffetjes terughoudend, maar als heel snel komt hij naar me toe zo van: Maar nu is het toch wel weer goed???
cooperatief: geen idee wat het is *LOL*
gevoelig: best wel, als we ff gesprongen hebben en hij loopt er een balk van af vind hij zichzelf echt slecht. is hij metteen bang dat ik niet trots op hem ben ofzo.
Nieuwschierig: Mmmzzz tja, dat issie gewoon ontzettend! Alles wordt van top tot teen onderzocht Lachen
Extravert: Ook al geen idee wat het is! damn ik doe maar MAVO! *LOL*
Enthousiast: jah kan hij best wel zijn. Vooral als hij mag eten, dan issie wel ff enthousiast Lachen
Actief: Rent volt een paar rondjes door de wei als ik hem 1 keer wegjaar Lachen
Heftig: jah, kan heel heftig reageren. Zomaar ineens steigeren en met zn been van me afslaan.
betrouwbaar: 9 van de 10 keer kun je goed zien wat hij gaat doen.
Gewillig: jawel, hij streeft er erg naar het steeds beter te doen. Zich te bewijzen.
Emotioneel: Erg kwetsbaar. Als hij een keer its niet goed doet vind hij zichzelf metteen slecht.
Kan op onverwachte momenten soms sterk reageren: Vooral als hem iets niet lukt of hij echt geen zin meer heeft, dan drijgt hij erg.

Dus zoals je ziet klot het aardig!

Groetjes kim

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 14:29

Nou Maaike, ben benieuwd of er bij Shico en IJsco ongeveer hetzelfde uitkomt. Die Fjordenkoppies lijken toch wel vaak op elkaar... Euhm ik denk dat er iets uitkomt van eigenwijs, koppig... Schijnheilig

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 14:31

ja ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!!! maar shico is niet echt supereigenwijs ofzo vind ik Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed oepsssss nu heb ik al wat verklapt....

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 15:27

Cooperatief = samenwerking, dus Pinky is volgens het boek erg bereid tot samenwerken.

Extravert = naar buiten gekeerd, dus Pinky is erg open naar de buitenwereld toe.

Ik ben ook 'maar' een MAVOleerling, maar zo'n woordenboek kan erg helpen Tong uitsteken *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 21:19

ow, zou je mijn 2e paardje, de arabier (Voltrack) ook nog willen doen???