beginnende ruiters .....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prisiris
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-09-06

beginnende ruiters .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:07

ik weet niet of het hier hoort maar anders zet je het maar ergens anders Clown

Enkele tips om te beginnen met paardrijden of voor beginners en gevoredenen die het willen weten of er iets mee willen doen hoefd niet!!

1 zorg dat je in het begin al aan houding en zit werkt kan leter heel handig zijn!!!(bij doorzitten)
2 zorg dat je je zweep in allebei je handen kan houden (ik kan dat niet en heb het nu nodig om af en toe achterhand mee te laten komen)
3 durf je binnenhand los te laten anders ga je straks met binnenhand sturen(eigelijk mag je daar alleen mee aangeven!!

alsjebliefd ik hoop dat je er iets aan hebt ik ben er nu ook nog steeds mee bezig Tong uitsteken

paardrijden bestaat alleen uit leren en blijven herhalen,controleren!!!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: beginnende ruiters .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:13

Handige tips, maar ik neem aan dat alle beginners wel les nemen en dan zullen ze dit als het goed is ook horen van de instructeur. Knipoog

Anoniem

Re: beginnende ruiters .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:37

OMG --> PP.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: beginnende ruiters .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:00

Aardig van je dat je dit plaatst, maar inderdaad, dit zal de beginnende ruiters wel duidelijk worden bij hun les. Lachen

lalunique

Berichten: 614
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: olst

Re: beginnende ruiters .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:02

ze kunnen het toch vergeten deed ikook altijd Nagelbijten / Gniffelen

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: beginnende ruiters .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:44

Tegenwoordig op veel manege's leren kinderen met hun handen te sturen. En te schoppen om een beest voorwaarts te krijgen. Probeer dat later maar eens goed te krijgen?
Zo heb ik het dus ook geleerd, en probeer nu nog steeds weer goed te krijgen. Ben er nu al twee, drie jaar bezig om het af te leren, moet zeggen dat er wel vooruitgang inzit.
Dus ik hoop dat die beginners hier wat aan hebben. Wat dingen afleren kan best frustrenend zijn.