paard en verkeer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 12:50

Leuk onderschrift MdV!
En bij ons moet ik toegeven dat er een hoop kinderen op (verzorg)pony's over de berm willen crossen. Bij een andere weggebruiker ga ik ver van tevoren weer van galop naar stap, maar als je sommigen ziet...
Door de bossen willen ze dan ook crossen, en de manege krijgt dan de schuld dat ze, als de lespony's een buitenrit maken, de hele paden kapot galopperen... Echt niet! Die mogen niet eens in de blubber naar buiten of over stukken waar net nieuw gepland is. De instructrice weet precies waar wel of niet gereden mag worden.
Maar ja, de gemeente gelooft de 'natuurliefhebbers' eerder dan een manege. En dat er ook anderen door de bossen crossen met fietsen of met wat anders... dat schijnt dan ineens vergeten te worden.
Maar over het algemeen kun je bij ons prachtig rijden, en laatst heb ik nog een heerlijke buitenrit met Pie gemaakt. Heerlijk!
Doei! Dorine.

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 13:54

Wij hebben in het bos 1 ruiterpad, het bos in en er zo gauw mogelijk weer uit.
Voor de rest rijd ik in de berm langs het fietspad dat apart van de grote weg ligt, ik ben niet levensmoe, en ga dus niet direct naast die racebaan rijden.
Op de B-wegen moet ik zeggen dat de meeste mensen redelijk rekening houden met je paard. Nou kon ik Hirex ook op commando een sprongetje laten maken op de weg, en of ze dan afremmen... Omega moet ik dat nog even leren, eerst maar eens goede rem en versneling inbouwen voordat ik erop de weg op ga. Wandelen gaat in ieder geval goed langs de weg.

Eigelijk moet dat stuk van Heike in zoveel mogelijk kranten tijdschriften en weet ik veel geplaatst worden, misschien helpt het.
Greetz Esther

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 14:03

Ik ben het giga eens met dit stuk, toch stuur ik het niet naar de dorpkrant bij ons.
Ik denk namelijk dat er erg veel reacties komen van mensen die negatieve ervaringen met paarden(mensen) hebben.
Bij ons op dorp zijn veel paarden en weinig uitrij mogelijkheden. Veel meiden gaan dan ook onverantwoord door het dorpcrossen, zonder cap of wat dan ook. Soms zelfs in galop of inhet donker zonder enige verlichting. Je kan er wel wat van blijven zeggen. Ook ergeren veel mensen zich groen en geel aan de grote hopen die er liggen, logisch, hondenstront moet ook weg.
Ik kom (nog) niet met een paard in het dorp, toch denk ik dat ik de stront op zou ruimen... en gewoon vriendelijk zijn tegen mensen en niet net als die meiden ff onverantwoord laten zien hoe hard je paard kan....
stelletje pubers...
Groetjes Petra

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 15:47

tja heike daar sta je dan met je ruiterbewijsje he, tussen zulke medeweggebruikers. daarom zie ik het nut van het ruiterbewijs niet zo. Valt het jullie niet op dat het altijd mannen zijn die zich zo aso gedragen naar paarden toe? En dan die domme praat, "als je hem niet de baas kunt dan moet je het verkeer niet ingaan" alsof je een minimaal 500 kilo aan pk met een eigen wil 100% ten alle tijde de baas kunt! Daar zit toch geen greintje logica achter. Ik zou die lui wel ongelukkig kunnen stampen! Er zit gewoon een stukje onwil bij die voortkomt uit kwaadwilligheid. dat kun je gewoon voelen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 20:18

Pff het riuterbewijs vindt ik al helemaal nutteloos. ik heb daar eens een brief geschreven naar de NVVR daarover. zal ik ook eens plaatsen.

maar inderdaad. het zijn bijna altijd mannen. Je zou ze wat kunnen doen. n ze denken ook altijd dat je op een politiepaard zit. Of dat ie van platsic is ofzo. *diepe zucht* waarom houdt men nou niet ietsie meer rekening met paard en ruiter