Eigen paard/pony of verzorgpony/paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Eigen paard/pony of verzorgpony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:24

Ik heb nu al 6 jaar een verzorgpaard en ik hoop dat ik volgend jaar kan zeggen dat ze van mij is...

Sanniiy16

Berichten: 278
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Eigen paard/pony of verzorgpony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:08

Ik heb 8 jaar lang allemaal verzorgpony's/paarden gehad
en sinds december mijn eigen paardje
en ik moet eerlijk zeggen
het voelt nog steeds heel erg vreemd!!
Ik heb nog steeds t gevoel dat ik niet naa mijn eigen paard ga maar naar me verzorgpaard Tong uitsteken

Ik vind het ook vreemd om een verzorgster voor hem te zoeken
en om iemand te vinden die hem 2 weken kan doen voor de vakantie Tong uitsteken
en dat soort dingen

maar ik geniet er wel egt van!!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Re: Eigen paard/pony of verzorgpony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:18

Ik heb beide gehad: eerst twee jaar verzorgpaardjes en toen pas kwam Beau. Pjelk heb ik ook eerst een jaar verzorgd voordat ik hem kocht. Ik zelf denk dat het maar helemaal van de eigenaar afhangt wat fijner is.
Bij Pjelk bijvoorbeeld was ik enorm blij dat ik hem kopen kon. Ik kon het namelijk niet zo goed met de eigenaar vinden en het was moeilijk om goede afspraken te maken. Ik mocht wel rijden met Pjelk wanneer ik maar wilde en ook wel buitenritjes maken. Maar het was natuurlijk niet echt mijn paard dus besloot ik ook niet over huisvesting (hij stond in de manege Boos! ) zadel (dat paste slecht en zat beroerd) of hoefijzers (had ie niet). Toen ik Pjelk van hem gekocht had had ik meteen veel meer vrijheid en de zomer erna kwam Pjelk dan ook lekker in mijn eigen landje.
Maar andersom denk ik dat je ook wel net zoveel plezier met een verzorgpaard als een eigen paard kan hebben. Mijn zus bijvoorbeeld verzorgde 5 jaar lang een pony waar ze echt alles mee mocht. De eigenaar deed er niks meer mee maar wilde hem ook niet verkopen. De pony was dus zo goed als van mijn zus.
Ook kan het heel leuk zijn als de eigenaar ook veel met het paardje doet maar je wel dezelfde denk en benaderingswijze hebt. Dan kan je de pony gewoon echt delen en dat geeft ook wel weer een meerwaarde.

Als ik voor mezelf spreek heb ik liever eigen paardjes omdat je daarover gewoon alles zelf kan beslissen en ook de beste band op kunt bouwen aangezien je dan zelf meestal degene bent die er het meest mee doet. Maargoed, ik denk dat het dus ook voor een belangrijk deel van de eigenaar en hoe goed je het met hem of haar kunt vinden, afhangt wat fijner is.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Eigen paard/pony of verzorgpony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:18

Ik heb jarenlang verzorgpony's en paarden gehad. Het laatste paard verzorgde ik 3 jaar lang 7 dagen in de week als een eigen paard. Ik was van plan haar te kopen, maar helaas moest ze ingeslapen worden. Met dit paard mocht ik volledig mijn gang gaan, maar dan nog, uiteindelijk koppel je toch altijd terug met de eigenaar. Maar dat is de enige 'last', verder heb je alleen de lusten.

Nu heb ik sinds ruim een jaar m'n eigen paardje. Dus de lusten én de lasten. Maar dit paard heb ik wel helemaal zelf uitgezocht, en ik haal er voldoening uit dat hij helemaal van mij is. Ik ben degene die alle beslissingen neemt, zonder aan iemand verantwoordeling af te moeten leggen. Toch een stukje vrijheid extra, die ik niet meer zou willen missen!!

Kortom, een verzorgpaard is heel leuk, maar een eigen paard is geweldig!!