Rondrit sportauto’s > paard op hol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:42

En eerlijk is eerlijk. Als je als bosbessenplukker een keer "last" hebt gehad van een paardenrit en je gooit dat hier met een vaag bericht op Bokt, dan kan je ook van alles verwachten, van de meest flauwe grappen tot enkele notoire botteriken die je dan eens even onder vuur zullen nemen.

Mogelijk ( ) zitten er op een Porscheforum toch wat mannen met ehhhh ietwat klein geschapen plassertjes zeg maar, die daarvoor wat compensatie zoeken bij een brullende sportauto. En mannen met kleine plassertjes hebben vaak wat lange teentjes waar je nogal snel op staat

Fitzroy

Berichten: 25144
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:31

Tja, toch zie ik het idd nog steeds anders, Menno. Kijk, je kunt er best van balen dat het zo gelopen is en dat zou ik ook doen, maar je hebt als paardeneigenaar nu eenmaal geen invloed op factoren van buitenaf.
Zoals ik hierboven al schetste, hier rijden regelmatig motoren langs die het gas helemaal opengooien, dan wil je ook niet weten hoeveel decibellen er geproduceerd worden. Uiteraard denk ik dan ook, kan het niet wat minder en heb de neiging om wel eens kraaiepootjes }> te strooien, maar je kunt er niets aan veranderen.
Het zijn omstandigheden van buitenaf, of men zich nu aan de regels houdt of niet.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 05:25

Hoi Menno,

Vervelend wat er gebeurd is zeg. Ik kan mij best in jouw situatie verplaatsen.
Ook ik ben een paardenmens/-eigenaar/-liefhebber en ik weet maar al te goed hoe je je voelt in zulke omstandigheden.

Aan de andere kant kan ik mij ook wel een beetje in de situatie van de leden van het Porscheforum verplaatsen. Immers.. zij waren zich van geen kwaad bewust.

Dat er wat flauwe opmerkingen op het Porscheforum zijn geplaatst is natuurlijk wel vervelend maar vaak worden zulke reacties vanuit een onwetendheid geplaatst en zijn ze ,op zich, niet kwaad bedoeld.
Op bokt worden ook weleens wat flauwe reacties geplaatst
Citaat:
Mogelijk ( ) zitten er op een Porscheforum toch wat mannen met ehhhh ietwat klein geschapen plassertjes zeg maar, die daarvoor wat compensatie zoeken bij een brullende sportauto. En mannen met kleine plassertjes hebben vaak wat lange teentjes waar je nogal snel op staat
en dat zal ook wel niet kwaad bedoelde onwetendheid zijn.

Ik vind het wel een beetje een pijnlijke geschiedenis want ik ben n.l. ook lid van het Porscheforum ( als compensatiezoekend kleingeschapen mannetje ). Overigens was ik niet van de partij hoor tijdens die rit!

Ik kan je verzekeren dat het een club is die echt rekening houdt met de omstandigheden.
Ik ben één keer meegeweest met zo'n meeting (2 weken terug in de Flevopolder) en daar werden alle regels in acht genomen.
Tuurlijk werden de Porsche's op hun staart getrapt maar daar was het testcircuit van het RDW (rijksdienst wegverkeer) voor afgehuurd om de pk's even echt 'los' te laten.

Maar ik zal beloven dat ik (als ik weer een keer 'van de partij' ben) het onderwerp zal aansnijden en vragen om zoveel mogelijk rekening te houden met div. situaties.

Ik hoop dat jullie er uit komen.

Groetjes.

Anoniem

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:50

Ik ken een paar forumgenoten van je persoonlijk Eyes, en geloof me...

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:05



P.s, waarom doe je zo lelijk tegen mij in je onderschrift???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:06

Dat was ik niet, dat was Faithless

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:46

Ik heb het verhaal op het Porscheforum even gelezen, het is gewoon een beetje rottig gelopen. Het geplaatste bericht is erg ongelukkig geschreven en dan kun je reacties verwachten. Nou ja, kan gebeuren toch? Ik heb dat ook wel eens als ik iemand mail, soms bedoel je het anders dan dat het gelezen wordt.

Overigens is mijn man een groot Porsche liefhebber en we hopen nog ooit zo'n ding te kopen, dan het liefst een oudje. Voorlopig hebben we echter nog een paard om te onderhouden....

Wij rijden zelf ook jaarlijks mee met een oldtimerrit hier in de buurt, ik moet zeggen dat het er altijd netjes aan toe gaat. Ja, er wordt wel eens op het gas getrapt, misschien rijd je dan ook wel een keer een stukje te hard (sorry, maar dat is gewoon "lekker"). Maar niemand is erop uit om mensen of dieren schade toe te brengen.

Paarden schrikken nou eenmaal en sommigen schrikken heel snel. Om die reden ga ik ook niet in mijn eentje buitenrijden (jaja, ik ben een angsthaas).

jacco_h

Berichten: 356
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:37

Ik ken een aantal mensen van dat forum. Ik ben ook een aantal keren mee gereden met zo'n porscherit. Ik kan je verzekeren dat die porsches minder lawaai maken bij het optrekken dan mijn autotje hoor.

Ik denk niet dat je kan verwachten dat weggebruikers rekening houden met wat er langs de weg onder aan de dijk gebeurt.

Bovendien heb je een hoop reacties zelf opgeroepen door te starten met en zeer wazig berichtje.

Op mijn forum zou zo'n bericht allang verwijderd zijn.


Het is heel vervelend voor je dat het gebeurd is maar dat is het risico wat je hebt bij dieren, die kunnen van allerlei dingen schrikken en zich blesseren.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:23

jacco_h schreef:
Op mijn forum zou zo'n bericht allang verwijderd zijn.


maar wat is er nou zo wazig aan het berichtje? Hij vraagt toch alleen maar wie de organisatie was?

Ik vind dat die porsche rijders aardig onbeschoft reageren, ze hadden ook gewoon kunnen zeggen, sorry, daar hadden wij helemaal geen erg in.

Kijk, ik vind niet dat die porsche rijders schuld moeten hebben, 'gewone' mensen weten nou eenmaal weinig van hoesnel een paard kan schrikken, en je hebt ook weinig tijd om heel gedetailleerd in de omgeving te kijken, 'misschien is er wel ergens een paard bang'.
Volgens hun zeggen zijn ze wel een tweetal ruiters gepasseerd wat ze wel rustig deden, zo rustig dat ze zelfs lof kregen van de ruiters, en dat gebeurd niet snel; dus om nou te zeggen dat ze aso bezig waren..
Om nou 100 te rijden daar waar je 60 mag is dan wel weer overdreven, maarja, je verwacht ook niet echt dat een paard op hol gaat in een bak een eindje van de weg af, omdat jij optrekt? Paard mag daar eigenlijk toch ook niet van schrikken.

jacco_h

Berichten: 356
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:33

Toydoll schreef:
jacco_h schreef:
Op mijn forum zou zo'n bericht allang verwijderd zijn.


maar wat is er nou zo wazig aan het berichtje? Hij vraagt toch alleen maar wie de organisatie was?



Zo'n topic roept alleen maar hoop vragen en reacties op. Als de TS de moeite had genomen om het forum op te zoeken had hij ook wel even kunnen zoeken naar het topic waar de rit in georganiseerd werd. daar had hij via de button de organisator een privebericht kunnen sturen.

Misschien ter verduidelijking: ik heb een eigen opel forum

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:36

Sonja schreef:
En eerlijk is eerlijk. Als je als bosbessenplukker een keer "last" hebt gehad van een paardenrit en je gooit dat hier met een vaag bericht op Bokt, dan kan je ook van alles verwachten, van de meest flauwe grappen tot enkele notoire botteriken die je dan eens even onder vuur zullen nemen.

Mogelijk ( ) zitten er op een Porscheforum toch wat mannen met ehhhh ietwat klein geschapen plassertjes zeg maar, die daarvoor wat compensatie zoeken bij een brullende sportauto. En mannen met kleine plassertjes hebben vaak wat lange teentjes waar je nogal snel op staat


Haha, je hebt helemaal gelijk!

porsche996
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:11

Een spijtig incident tijdens een rit die ik - net als zo'n 45 andere enthousiaste Porsche rijders en lid van het Porsche Forum (PF) - met veel plezier heb gemaakt.

Inderdaad viel het bericht van Menno op het PF niet goed. Wellicht ziet Menno nu ook in waarom het zo is gegaan. Ikzelf heb in het topic op het PF niet gereageerd. Enerzijds omdat het volstrekt onduidelijk is waarom het paard zo schrok. Anderzijds, als het al is geschrokken van passerende auto's, dan nog komt het mij voor dat je daarvoor niet de berijders ter verantwoording kunt roepen. Niettemin vind ik het allemaal zeer vervelend voor Menno en ik denk dat ik dit namens de meeste, zo niet alle PF-ers schrijf.

Porsche993
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:24

Ik heb beide topics gelezen (die vh Porsche-forum was mij behoorlijk bekend.. ) , en ben blij hier toch in meerderheid dezelfde soort reacties te lezen. Gelukkig laat de meerderheid zich, zowel bij "ons" alswel hier, niet opnaaien door een enkeling en blijft het nuchter bekijken.
Jammer dat het gebeurt is , maar het is inmiddels wel duidelijk dat er van opzet geen sprake was ; waar onderweg fietsers of ruiters in de buurt zijn, wordt er gewoon netjes en aangepast gereden.
Snap de situatie van Menno heel goed, en wil me daar niet makkelijk vanaf maken, maar dit komt gewoon voor aan een dijk/weg. Een erg wakker paard kan en heeft daar last van, en het is heel vervelend als zo'n bok aan de kletter gaat.

Complimenten voor jullie reacties...duidelijk van twee kanten bekeken , klasse!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:07

Al die porsches worden wel redelijk verwarrend Enfin.

Menno, hoe gaat 't nog met 't paard?

jacco_h

Berichten: 356
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:34

nog even de nieuwe reacties op het porscheforum. Is zeker de moeite waard om te lezen

klik hier

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:44

Goeie god zeg, 32 pagina's

jacco_h

Berichten: 356
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:46

vanaf het bericht van 911-lover op pagina 31

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:49

Zag het al Ben wel blij dat er in elk geval een paar mensen geen broodjes rookvlees meer eten Mijn paps heeft zijn Mustang verkocht en is op zoek naar een Porsche...

Porsche993
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:28

Sylvia schreef:

Mijn paps heeft zijn Mustang verkocht en is op zoek naar een Porsche...



Nou Silvia , laat 'm eens bij "ons" een kijkje nemen (PF)...we kunnen 'm vast een heel eind op weg helpen...


Jezus, kijk mij nou...nu zit ik al op een paardenforum te OH-en... }>

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 00:35

Haha dat geeft niet hoor Porsche993.

Menno, als paardenliefhebber (of als vriend van...) bekijk je het boeltje vaak anders dan iemand die niks met paarden heeft.
Zo zou ik bijvoorbeeld bij het zien van een ruiter te paard over de weg, eerst goed kijken wat voor stelletje het is om in te schatten op welke manier er voorbij gaan mogelijk is. Dat omdat ik weet hoe een paard (of ruiter) kan reageren.
Toch wanneer je dan zelf deze ruiter te paard bent, merk je dat niet iedere automobilist weet wat te doen bij het inhalen van een paard.
Sommige moet je echt dwingen om af te remmen, sommige moet je helpen je voorbij te rijden, andere gaan nog geen metertje opzij.
Is dat altijd opzet? Of is het ook vaak het niet in de gaten hebben dat een paard ook een levend wezen is en dus plots zou kunnen schrikken?

Zo kan jij dus in je rijtuintje denken, zeg maloten, je weet toch........(omdat jij dat weet)
Terwijl de porscherijders daar helemaal niet bij stil staan en dat ook niet met opzet doen.(omdat zij dat niet weten)

Wat ik soms wel eens denk. Had niemand mij even kunnen inlichten dat er zoiets gepland stond?
Wanneer men op de hoogte was geweest, hadden Tyrza en deze andere ruiter, dan wellicht de keuze gemaakt om op een ander tijdstip te gaan rijden?

Porsche993
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:18

holly schreef:
Wat ik soms wel eens denk. Had niemand mij even kunnen inlichten dat er zoiets gepland stond?
Wanneer men op de hoogte was geweest, hadden Tyrza en deze andere ruiter, dan...


Hoi Holly , wel een logische gedachte hoor , maar in de praktijk natuurlijk moeilijk haalbaar ; je kunt niet íeder lokaal suffertje (krantje, voor de duidelijkheid.. ) gaan inlichten dat je daar met een aantal auto's langkomt , want normaal gaan we gewoon op in het andere verkeer.
Mensen zijn zich er idd niet van bewust, dat een paard zomaar een meter opzij kan komen wanneer het schrikt..heel fijn op een dijk of smalle weg , maar iedereen met een paard weet dit en reageert hier zoveel mogelijk vantevoren op..en eigenlijk weet ieder normaal denkend mens dit wel, maar je hebt er soms bij... ...ach ja , zenuwtoestanden horen bij het rijden he...

Paardrijden kan mooi zijn , maar geloof me...Porsche-rijden óók...

Groetjes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:47

Porsche993 schreef:
Complimenten voor jullie reacties...duidelijk van twee kanten bekeken , klasse!

Ik stond perplext
Bokt wordt volwassen


jacco_h schreef:
nog even de nieuwe reacties op het porscheforum. Is zeker de moeite waard om te lezen


klik hier


Wat leuk, in het verleden is het nog wel eens gebeurt dat een post van een ander forum nogal wat reacties opriep waarna een forum oorlog werd begonnen
Het is goed te zien dat het ook anders kan en dat men begrip kan hebben voor andermans hobby

porsche996
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:53

Sjuimpje schreef:
(..)Wat leuk, in het verleden is het nog wel eens gebeurt dat een post van een ander forum nogal wat reacties opriep waarna een forum oorlog werd begonnen
Het is goed te zien dat het ook anders kan en dat men begrip kan hebben voor andermans hobby


En zo is het maar net, wederzijds begrip Op het PF tref ik zelfs een oproep aan voor een gezamenlijk evenement

- 1 pk is onvoldoende -

Porsche993
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:01

Hey 996 ; hoe zie je dat gezamenlijke evenement voor je ; zij driftend met ons meerijden, en wij schouder-binnenwaarts bij hun achterop...?

Fitzroy

Berichten: 25144
Geregistreerd: 11-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:05

Ik wil best een keer een stuk in een Porsche meerijden, heren