Rondrit sportauto’s > paard op hol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Porsche993
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:47

Haha , je bent erg handig 996 , dat moet ik je nageven...de bal doorgeven noemen ze dat...

Ben nu eigenlijk best benieuwd met wie ik van doen heb 996 , op het PF zouden we elkaar zeker herkennen...is ook niet belangrijk...

Ja Holly , het is "best" een mooie, maar verwacht geen comfort...ik denk dat je weer snel terug-verlangt naar die Opel waarnaar je "moest" kijken... (en eigenlijk was dit helemáál mijn bedoeling hier niet , het begon immers met het "probleem van Menno) , maar als ik in de buurt ben, prima hoor )


Groetjes he!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:14

Haha, wij hebben maar een astra hoor. Vriend is automonteur en opel liefhebber. Manta is bv een leuk wagentje.

Ach een lolletje moet kunnen op zijn tijd, je krijgt mij toch voor geen goud in een auto met wildvreemde bestuurder.

Wat Menno betreft, ik snap hem wel. Ik vloek ook alle kanten uit wanneer één of andere maloot samen met de vriendjes op het gaspedaal stampt voor de lol. Ik lig ook niet graag in het ziekenhuis omdat mijn paard mij omver denderd.
Anderzijds, ik hou toch ook niet van zondagsrijders hoor (ja ik vloek in de auto op oma's)

Ergens denk ik ook niet zo zeer dat het om Porsches gaat, of auto's in het algemeen, maar meer om het feit dat mensen soms vergeten rekening te houden met elkaar.

Porsche993
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:26

En jouw vriend "moet" ook mee als je op zondag concours hebt? Poetsen, de trailer in, losrijden, rijden, wachten, wachten, wachten...prijsuitreiking en naar huis...
Dat herken ik een beetje...

Denk trouwens dat je met een gerust hart bij de meesten van ons in kunt stappen hoor , hebben de tijd achter zich om zichzelf te bewijzen in een auto, maar zijn wel liefhebbers.

Die gewoonte om niet bij vreemde mannen in te stappen mag je wat mij betreft gerust héél lang houden...je kunt ze wel voor de kop kijken , maar niet erin...



Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:27

Ik begrijp wel dat Menno verbolgen is over het feit dat het geblesseerde paard nu waarschijnlijk weer opnieuw geblesseerd is.

Echter, volgens mij kun je in dit geval helemaal niet hardmaken dat de betreffende Porscherijders geen rekening met anderen hebben gehouden. Immers, de buitenbak is vanaf de rijweg niet eens goed zichtbaar en bovendien gaan de chauffeurs er waarschijnlijk niet vanuit dat een paard dat niet op de rijweg loopt zal schrikken van het geluid. Ik zou ook pissig zijn hoor, als paardeneigenaar, maar ik denk niet dat de chauffeurs bewust geen rekening hebben gehouden met.

Mijn bak ligt ook vlak aan een dijk en grenst aan een aantal achtertuinen. Dat mijn paard soms schrikt van de vechtende katten van al deze buren, dat kan ik toch moeilijk de katten kwalijk nemen. En ja, de dijk is geliefd bij motorrijders en die gooien ook zo af en toe het gas open. Dat komt mij niet altijd goed uit, maar dat kun je ze niet kwalijk nemen. Het wordt pas een ander verhaal als je je met je paard op de rijweg bevindt.

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:35

Ik weet ook wel hoe die jongens/ meiden denken. Ik heb namelijk een Honda CRX (ook zo'n raceautootje). Elk weldenkend mens wat ik een auto rijdt, weet dat je rustig aan moet doen wanneer er paarden in de buurt zijn. Ik rem altijd af wanneer ik een paard nader (van voor of achter maakt niet uit). Wanneer ik het paard voorbij ben, ga ik RUSTIG op het gas.

Nou is het wel wat anders als je in de wei staat met een paard. Misschien een tip: zet de volgende keer aan de weg een bord waarop je duidelijk maakt dat hier paarden staan die kunnen schrikken. En dat paarden uit de oprit/toerit/uitrit kunnen komen.

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:39

Ook bij ons zijn ze over de dijk gekomen. De noorddijk wel te verstaan in Zuitd Beijerland.
Ook al rijdt de eerste netjes 60, de laatste rijdt dan altijd harder om iedereen bij te houden.
Het is zeer vervelend dat het zo verlopen is, maar ik denk ook dat je er verder niets aan kunt doen.
Ik snap ook niet zo goed, waarom mensen met zulke auto's over landweggetjes gaan rijden...
Het is toch veel leuker om lekker over de snelweg te scheuren met die auto's!
Je weet nou eenmaal dat er met mooi weer veel gefietst wordt over deze dijken.....

(al heb ik wel zitten te genieten toen deze auto's over de dijk kwamen!!)

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:40

Citaat:
Die gewoonte om niet bij vreemde mannen in te stappen mag je wat mij betreft gerust héél lang houden...je kunt ze wel voor de kop kijken , maar niet erin...


Zelfs niet bij diegenen die ..... etc.

Heb het hele topic doorgelezen, ook het topic op het Porsche-forum.

Woonde en woon nu ook aan een doorgaande weg. De paarden stonden in het eerste geval gewoon ook in het land rond de weg. Hordes van honderden motorrijders, nog meer als de TT bezig was. Tourtochten van allerhande oldtimers en sportwagen. De ronde van Drenthe (wielrenners) die overigens het lawaai van een aantal gasgevende sportwagens ver overstijgt, als klap op de vuurpijl laagvliegende straaljagers, die op dat stuk de minimum aan te houden hoogte maar wat graag aan hun vlieglaarzen lapten en helicopters die laag hun rondjes draaiden. Dan hebben we nog de boeren en de loonwerkers met enorme machines. Zolang de paarden op het land of in de bak bezig waren viel alles reusachtig mee en reageerden ze meestal al helemaal niet. Behalve bij die wielrenners, maar die maken ook een achterlijk lawaai. Motorengeluiden die aanzwellen horen paarden al veel eerder dan wij ook als het wat plotselinger gaat. Daarom reageren ze thuis er niet zo op. Zelfs niet van die piloten die geintjes uithalen niet, waarvan ik wel bijna omval. Als je met je paard op de openbare weg gaat, zien de zaken voor paarden er heel anders uit en geven ze ook andere reacties. Ik ben het gewoon met de P-rijders eens, dat ze zich van geen schuld bewust hoeven te zijn in dit geval dat het betreffende paard zich niet op de openbare weg bevond.

Maar ik zag ook al dat de de P-rijders en de P-ruiters zich op het laatst wel hebben gevonden. Top.

Mooie Porches overigens in de avatars.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:02

trudydejong schreef:
Ik snap ook niet zo goed, waarom mensen met zulke auto's over landweggetjes gaan rijden...
Het is toch veel leuker om lekker over de snelweg te scheuren met die auto's!
Je weet nou eenmaal dat er met mooi weer veel gefietst wordt over deze dijken.....

(al heb ik wel zitten te genieten toen deze auto's over de dijk kwamen!!)


Het is juist leuk om over lokale wegen te rijden. Dan zie je tenminste wat van de omgeving. Snelweg is sáái hoor en je loopt ook snel het risico op een bekeuring

Ik ging voorheen regelmatig mee met mijn vader op de motor een dagje toeren door het land met een groep (10 a 13 motoren, van buikschuivers tot choppers). Dan zijn al die dorpjes waar je doorheen komt juist erg leuk om te bekijken.

Die motor heeft hij nog steeds, maar nu rijden we in zijn zelf opgeknapte oldtimer, een Pontiac Firebird uit '67 oid

Over deze 'zaak'. Erg jammer en vervelend dat het gebeurd is, maar je kunt op de weg moeilijk rekening houden met een dier dat zich niet op de openbare weg bevindt en dat je dus waarschijnlijk niet eens hebt gezien.

Dan kan ik de Nijmeegse Vierdaagse zelfs wel een klachtbrief sturen. Weet je hoe eng paarden in de wei het vinden als er duizenden mensen langs de wei lopen

porsche996
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:45

trudydejong schreef:
Ook bij ons zijn ze over de dijk gekomen. (..)
al heb ik wel zitten te genieten toen deze auto's over de dijk kwamen!!


En met jou meer mensen, we hebben heel wat afgezwaaid naar vriendelijk groetende mensen. Mensen die - onverplicht - voorrang verleenden omdat ze kennelijk de stoet niet wilden opbreken, ontzettend leuk allemaal. Duimen omhoog voor al die leuke reacties.

En hoe je er ook over denkt, een dikke pluim voor de volwassen, genuanceerde en veelal weloverwogen manier van reageren op dit forum. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen. Wellicht komt het nog eens tot een gezamenlijk evenment, hoewel ik ook niet precies weet hoe dat eruit zou moeten komen te zien =>

Afbeelding


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:43

Wordt wat lastig voor een aantal Bokkers die geen Shetlanders hebben

#996, mooie bak heb je!
#993, ik ben nu wel heel benieuwd naar die Porsche van je

Porsche993
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:09

Sylvia schreef:
#993, ik ben nu wel heel benieuwd naar die Porsche van je

Hoi Sylvia , 996 en ik weten inmiddels van elkaar wie we zijn en hij heeft idd een erg mooie P . Ik kom hier wss toch maar tijdelijk even neuzen, wel gezellig hoor, daar niet van , maar ben een vaste bezoeker vh andere PF.
Als je het niet erg vindt, hou ik m'n auto even voor me...


Groetjes, en veel plezier hier op het forum en met het rijden he!

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Re: Rondrit sportauto’s > paard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 00:19

Toch leuk dat de Porsche rijders en de Paard rijders elkaar hier eventjes ontmoeten.

Maar heb ik er nou overheen gelezen of weten we nog steeds niet of het paard van ts er iets aan overgehouden heeft???

Aanstaande donderdag hebben we oldtimerrit. Aangezien we nog steeds geen oude Porsche hebben gaan we met 't Dafje.