Kunnen wij zelf geen actie starten? (JKK)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Kunnen wij zelf geen actie starten? (JKK)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 15:20

Ik las net het topic "Overheid wil jakobskruid niet bestrijden". Ik vind het ronduit schandalig dat er niets aan gedaan word. Tientallen mensen zijn al geruineerd door dit kruid, duizenden mensen hebben de petitie getekend en alsnog vind de overheid dat hier niets aan gedaan moet worden.

Waar betalen alle veehouders dan in hemelsnaam belastig voor? Kunnen wij niet zelf een actie ondernemen? Een actie die de aandacht trekt van iedereen? Allemaal met lege trailers in de buurt van het binnenhof gaan staan omdat onze paarden sterven aan dit kruid of iets dergelijks. Niet passief afwachten! Wie wil er meedenken over actie? Het kan zo toch niet. We kunnen moeilijk zelf al die plantjes eruit gaan trekken.

(Mocht dit op de verkeerde plaats staan dan merk ik het wel als het verplaatst word.)

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:28

Ik zou zelf ten eerste eens kijken op het kruiskruidforum.. Die zijn al een jaar (misschien al jaren) bezig hiermee en hebben onlangs een petitie aangeboden...

//edit.

Dit hoort denk ik PP.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:33

Iets ludieks? Count me in!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:34

Bij ons in het bos en op de hei is het zomers zowat helemaal geel van de JKK. Zelfs de natuurorganisaties doen er dus niks aan (in dit geval Goois Natuurreservaat)

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:34

Jah .. die petitie heb ik vorig jaar al ondertekend.. schoot niet echt op... Ik doe mee hoor.

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 16:32

Ja maar het kruiskruid forum doet het op de 'nette' manier. En dat werkt blijkbaar niet! Sjoert, ik heb al op het kruiskruidforum gekeken, zelf de petitie ondertekend maar blijkbaar moet er meer gedaan worden dan een handtekeningetje zetten!

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:45

*Wagens laden met mest en storten op het binnenhof...
*Kruiskruid planten in de tuinen van de kabinetsleden...

Kortom: wat zijn de plannen?

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Kunnen wij zelf geen actie starten? (JKK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:48

Vraag me af of de boeren dit allemaal over zich heen laten komen of ook iets doen. Contact opnemen met de 'vereniging voor boeren' en proberen gezamenlijk met de paardenhouders iets te doen?

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:48

hahaha, die laatste is wel grappig
maar als ze geen paarden hebben zullen ze het waarschijnlijk een leuk geel plantje vinden en dan zijn er nog weer meer planten die zich kunnen verspreiden, dus...beter van niet

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 16:49

Ik heb eerlijk gezegt geen plan, daarom dit topic, kunnen we brainstormen Mest op het binnenhof vind ik wel cool Ik denk niet dat het slim is als we vragen of iedereen met zijn paard op het binnenhof wil komen staan en protesteren, al denk ik wel dat het indruk maakt. Ik ben druk aan het denken. Kruiskruid planten lijkt mij niet zo slim, we willen het juist uitroeien....

Isabella_
Berichten: 4309
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Nijkerk

Re: Kunnen wij zelf geen actie starten? (JKK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:50

nou ik help ook wel mee!
ik heb toen dat filmpje gezien van die man met die belgische trekpaarden zijn mooie fokhengst zoo dood!
ik help mee zeg maar hoe!

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Kunnen wij zelf geen actie starten? (JKK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:46

ik heb dat filmpje ook gezien!
vind het vooral triest voor die man met die belgen hij heeft er zoveel verdriet van gehad misschien nu nog steeds!
als ik iets kan doen.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:48

Ik vind het idee van LDRD wel goed, om hulp te vragen van de boeren vereniging. Samen sta je sterk

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:49

of allemaal masaal die dingen plukken en voor het gebouw van de hoge heren neergooien

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:51

Hmm, kudde paarden op het binnenhof, dan halen we de publiciteit wel... maar ehm, zijn onze paardjes daar wel tam genoeg voor

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Kunnen wij zelf geen actie starten? (JKK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:05

misschien leuk om een recordpoging grootste aantal paarden op het binnenhof te krijgen? Natuurlijk in samenwerking met het guiness book of records, Hart van Nederland etc

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:29

Of demonstreren verkleed als JKK plant

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:30

Hahaha, met z'n allen verkleed als JKK-plant te paard demonsteren op het binnenhof. Zijn we ook meteen vermomd, mocht het niet mogen herkennen ze ons niet

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:34

Ik kan alleen geen internet adres vinden van de "Vereniging voor boeren" via Google. Heeft iemand die misschien?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:36

Ik ook niet Bestaat dat eigelijk wel

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:37

Misschien dat Veerman dan wel niets wil doen, maar ik mag aannemen dat er zich onder onze "geachte" dames en heren bewindslieden ook wel een aantal paardenliefhebbers bevinden. Of onder hun kinderen of andere directe familie. En die moeten dan ook ergens staan. Het lijkt me stug, met ruim 45000 leden, dat er geen enkele Bokker is die er eentje kent. Via de officiƫle weg lukt het dus blijkbaar niet, dus misschien dat we met lobbyen in de kantine van de manege verder komen? Er wordt immers zoveel in de nederlandse politiek "geritseld" op de tennisclub of de golfbaan, dus waarom dit dan niet ook?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:41

Ik ken alleen niemand

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:47

Ja, dat weet ik niet. Maar als LDRD dat zegt is het er blijkbaar wel

Ik ken eerlijk gezegt niemand echt positief persoonlijk. Mijn moeder kent iemand van het CDA maar volgens mij is hij niet zo into de paarden en ik heb mij al een paar maal niet zo populair bij hem gemaakt door het geloof te bekritiseren.

Maar het is wel een idee om daar te gaan lobbyen.

Een idee, ik heb het al wel genoemd maar ergens lijkt het mij toch een idee. Ik weet niet of het binnenhof toegankelijk is maar als we nou met zoveel mogelijk mensen met lege trailers op het binnenhof gaan staan, spandoekjes erbij, veel mensen en gewoon met zijn allen allerlei kranten inschakelen zodat er veel publiciteit is en daar de boel blokkeren....

Die lege trailers met het achterliggende idee van: "Als er nu geen actie ondernomen word blijven onze trailers leeg." Het is denk ik te druk voor paarden zelf, je zit vlakbij de trambaan daar en in een grote stad. Het is niet met de auto toegankelijk maar een paar sterke kerels kunnen de trailer ook wel los van de auto een zetje geven.

Als we nu ook nog een hoop boeren kunnen vinden die misschien van die schapenwagentjes en dergelijks hebben (schapen kunnen er toch ook niet tegen dacht ik?) dat het niet alleen vanuit de paardenwereld komt.

Ik las ook reacties op een ander bericht dat mensen zeiden dat 'die rijke paardenmensen' zelf wel een oplossing hiervoor konden betalen. Dus misschien ook mensen die vee hebben dat niet enkel voor recreatie is erbij betrekken.

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:51

Kent iemand Kartika Liotard van de SP? Zij schijnt paard te rijden maar ze is wel Europarlementarier.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:01

Onyx88 schreef:
Ik las ook reacties op een ander bericht dat mensen zeiden dat
'die rijke paardenmensen'
zelf wel een oplossing hiervoor konden betalen.


Belachelijk, net alsof alles nog niet duur genoeg is
Ik doe mee