problemen met stallen shetlander!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:31

Desiree schreef:
Blue_Star schreef:
Sorry maar ik heb geen medelijden ermee
Je gaat je paard inruilen omdat ze perse een merrie willen
Heb je dan nou geen band met het eerste paard?
Nee sorry,van mij hoor je geen sterkte

Na 1 dag? Vergaat de liefde bij jou ook zo snel als dat hij komt?

Weet je, voor die Liberty vind ik het nog sneuer, want een paard staat niet graag alleen. Die shetlander zou nu juist goed voor hem zijn geweest als gezelschap.


Lees alsjeblieft ook eens volgende reacties voor je net deze eruitpikt
Ik en nog anderen schrijven dat dit wel kan maar niet bij alle paarden,sommigen voelen de klik meteen,anderen na een tijdje.
Wie zegt dat Liberty nu nog steeds alleen staat?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: problemen met stallen shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:48

Ik ben het helemaal met Blue_Star eens.
Gaat om het principe!
Ik weet nog wel hoe lang ik heb moeten zoeken voor ik mijn huidige paard vond. Heb je zo'n leuk dier eindelijk gevonden en denk je goede afspraken gemaakt te hebben wat stalling betreft... Moet je je paard maar weer omruilen van je stalhouder omdat het geslacht niet goed is...
Overigens zijn dat ook zaken waar je je van te voren mee bezig houdt lijkt me. Voordat je dus een paard gaat zoeken/kopen.

Verder trouwens wel leuk voor je dat het nu weer geregeld is!
En succes nog met je nieuwe aanwinst!

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:19

Ja oke, Ik snap blue_star wel. vind het een beetje raar dat als je (bijna ) geen tijd hebt dat je dan toch een pony erbij neemt. ik heb ook niet iedere dag uren de tijd maar fiets ook 15km p/dag makkelijk. Ik heb voor die dieren gekozen dus fiets ik ook maar. zover is het niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:24

ja, maar nu is de TS afhankelijk van andere mensen. Ze REKENT op die mensen en ze blijven onberekenbaar te zijn. Want ze laten haar vallen. Moeten jullie haar daar nu op afrekenen>? Zo te zien hebben jullie het nogal gemakkelijk en krijgen jullie het op een presenteerblaadje. Het is jammer dat ze niet hier in de buurt woont. Bij mij had het beestje wel kunnen staan. HEngst zowel als merrie.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:44

Desiree schreef:
ja, maar nu is de TS afhankelijk van andere mensen. Ze REKENT op die mensen en ze blijven onberekenbaar te zijn. Want ze laten haar vallen. Moeten jullie haar daar nu op afrekenen>? Zo te zien hebben jullie het nogal gemakkelijk en krijgen jullie het op een presenteerblaadje. Het is jammer dat ze niet hier in de buurt woont. Bij mij had het beestje wel kunnen staan. HEngst zowel als merrie.


Nu toch niet meer?Ze heeft een stalling gevonden
Hoe kan jij nou uit onze posts afleiden dat wij het gemakkelijk hebben?
Ik zit nu al een hele tijd te zoeken naar een andere stal!En ik kan je verzekeren,het is NIET gemakkelijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:47

Maar wat had ze dan volgens jou moeten doen? De hengst werd niet geaccepteerd, en volgens die mensen een merrie wel>? had ze dan overhaast op zoek meoten gaan naar een andere mogelijkheid?

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:52

Desiree schreef:
Maar wat had ze dan volgens jou moeten doen? De hengst werd niet geaccepteerd, en volgens die mensen een merrie wel>? had ze dan overhaast op zoek meoten gaan naar een andere mogelijkheid?


Gaan zoeken achter een andere stalling misschien?Bij opa en oma misschien?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:53

Ik denk dat bij oma en opa de eerste plek is waar ze naar uit zou wijken, maar die mogelijkheid is maar voor weinigen weggelegd.

Ik snap neit waar je over zeurt. Die beestjes zijn niet eens van stal weggeweest, wat maakt hen dat nou uit? Probeer wel nuchter te blijven!

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 01:02

Desiree schreef:
Ik denk dat bij oma en opa de eerste plek is waar ze naar uit zou wijken, maar die mogelijkheid is maar voor weinigen weggelegd.

Ik snap neit waar je over zeurt. Die beestjes zijn niet eens van stal weggeweest, wat maakt hen dat nou uit? Probeer wel nuchter te blijven!


Ik snap ook niet waar je over zeurt,je trekt zomaar de conclusie dat wij het gemakkelijk hebben om een stal te vinden terwijl je niets van ons kent

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 01:26

Desiree schreef:
Moeten jullie haar daar nu op afrekenen>? Zo te zien hebben jullie het nogal gemakkelijk en krijgen jullie het op een presenteerblaadje.

Ik reken haar nergens op af, ik vind het juist sneu voor haar dat het zo moet lopen. Jammer dat je meteen weer allerlei rare conclusies trekt.


Desiree schreef:
had ze dan overhaast op zoek meoten gaan naar een andere mogelijkheid?


Dat heeft ze gedaan volgensmij... Overhaast maar een merrie gekocht omdat die daar wel gestald kon worden.
Ik zou in ieder geval alles in het werk stellen om zo snel mogelijk iets anders te zoeken, ookal zou dat eerst maar tijdelijk zijn zodat ze opzoek kon naar iets anders. Vaak is er meer mogelijk dan je denkt.


Desiree schreef:
Ik snap neit waar je over zeurt. Die beestjes zijn niet eens van stal weggeweest, wat maakt hen dat nou uit? Probeer wel nuchter te blijven!


Het gaat ook om het principe. Die beestjes zijn hier niks minder van geworden natuurlijk. Ik snap alleen niet dat er zo makkelijk over gedaan kan worden. "Oh doe maar even omruilen dan" Ik weet zeker dat, als het in dit geval om een iets duurder paard was gegaan, er niet zo makkelijk over gedaan werd.
En ik zou het ook niet echt als zeuren willen bestempelen. Mijn bedoelingen zijn goed en ik denk die van Blue_Star ook. T is maar net hoe je het bekijkt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 05:55

Blue_Star schreef:
Desiree schreef:
Ik denk dat bij oma en opa de eerste plek is waar ze naar uit zou wijken, maar die mogelijkheid is maar voor weinigen weggelegd.

Ik snap neit waar je over zeurt. Die beestjes zijn niet eens van stal weggeweest, wat maakt hen dat nou uit? Probeer wel nuchter te blijven!


Ik snap ook niet waar je over zeurt,je trekt zomaar de conclusie dat wij het gemakkelijk hebben om een stal te vinden terwijl je niets van ons kent

Misschien omdat jij dat ook zo gemakkelijk en simpel over een ander doet?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 05:56

*volcano* schreef:
Het gaat ook om het principe. Die beestjes zijn hier niks minder van geworden natuurlijk. Ik snap alleen niet dat er zo makkelijk over gedaan kan worden. "Oh doe maar even omruilen dan" Ik weet zeker dat, als het in dit geval om een iets duurder paard was gegaan, er niet zo makkelijk over gedaan werd.
En ik zou het ook niet echt als zeuren willen bestempelen. Mijn bedoelingen zijn goed en ik denk die van Blue_Star ook. T is maar net hoe je het bekijkt.

In dit geval is principe een hoop gezeur en muggezifterij. Goede bedoelingen? Daar heeft de TS nu helemaal niets aan! DAn bied haar maar liever de mogelijkheid tot een stal aan in de buurt. Alleen zeiken maar niet verder kunnen helpen? Dan mond houden!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 08:13

Volcano: goed gesproken. Dit is ook m.i. een teken van hoe shetlanders als een soort pluche knuffelbeesten worden aangeschaft.

Ah, ik weet een paard dat een maatje zoekt! hup, snel een sherlander kopen. En wat als het paard verkocht wordt? Ach, het is maar een shetlander die raak ik wel weer kwijt.....

Ik verwijt dat de TS niet eens, zo zijn er 100den, die waarschijnlijk zelfs denken het beste met het paard voor te hebben.
Ondertussen staan er weilanden vol met pony's waar af en toe een baal hooi naartoe gezeuld wordt en die het verder maar moeten uitzoeken. Maar het staat zo leuk.....

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 10:15

gezien de sfeer, het onderlinge gekat en het zwaar off topic gaan gooi ik dit op slot.