problemen met stallen shetlander!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:30

Blue_Star schreef:
Er is toch een reden waarom je juist DIE hengst koopt en NIET die hengst?


Nou, je koopt een paard omdat je het een leuk/lief/mooi/whatever beest vindt en er zijn zo veel leuke paarden op de wereld.
Vandaag wordt mijn nieuwe paard gebracht maar die band moet zich nog wel ontwikkelen hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:30

Urielle schreef:
Blue_Star schreef:
Er is toch een reden waarom je juist DIE hengst koopt en NIET die hengst?


Nou, je koopt een paard omdat je het een leuk/lief/mooi/whatever beest vindt en er zijn zo veel leuke paarden op de wereld.
Vandaag wordt mijn nieuwe paard gebracht maar die band moet zich nog wel ontwikkelen hoor


oeh spannend

Ik denk wel dat ik weet wat Blue Star bedoled: Je koopt een paard om een reden, sommige voelen meteen klik en bij andere mensen spreekt het paard hun ontzettend aan dat ze dat paard kopen. Zij snapt niet daarom niet dat je hem gelijk inruilt voor een andere omdat die eigenaren van mening vernderen. Je hebt immers voor dat paard gekozen..

Zit ik zo goed?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110804
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:01

Wat eet zo'n shet nou, kan me niet voorstellen dat je hem bij je 5 (verzorg?) paarden kunt zetten.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:06

Jammer dat TS niet meer reageert.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:37

Luckey schreef:
oeh spannend

Ik denk wel dat ik weet wat Blue Star bedoled: Je koopt een paard om een reden, sommige voelen meteen klik en bij andere mensen spreekt het paard hun ontzettend aan dat ze dat paard kopen. Zij snapt niet daarom niet dat je hem gelijk inruilt voor een andere omdat die eigenaren van mening vernderen. Je hebt immers voor dat paard gekozen..

Zit ik zo goed?


Inderdaad zo bedoel ik het maar blijkbaar snappen anderen dat niet

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: stelletje vuile lafaards!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:42

Ellebelletje schreef:
Bluestar:

Blijkbaar heb jij de perfecte stalling nooit geen problemen gehad en wordt alles je op je schootje toegeworpen...


Reageer niet zo achterlijk en verplaats je is in de situatie van de topicschrijfster...denk je dat zij zit te springen om dit soort ondoordachte domme opmerkingen??

Heb jij zelf een paard? Weet je niet meer hoe graag je een eigen paardje wilde en hoeveel je ervoor over hebt??

Blijkbaar niet...bljkbaar is bij jou alles zo perfect gegaan....step into the real world....er zijn ook mensen die het niet zo makkelijk hebben om een stalling te zoeken en hun paardje ergens te stallen en zijn al dolblij als ze een stalling aangeboden krijgen of wat dan ook!!!


Uh?Perfecte stalling?Denk maar eens anders meisje,hup,kom weer tot aarde
Ik heb maanden moeten zoeken naar de 'perfecte stalling' maar het paard staat er!Ik heb geen paard en ja ik weet hoe het is om zelf een eigen paard te willen hebben en ook ik zal er alles voor doen om het te kunnen stallen.
Ellebelletje,lieve schat,lees het verhaal nog eens over en bekijk haar profiel,ze heeft 5paarden staan en dit zou haar eerste zijn?Ze kan er niet terecht met haar hengst en een ruin wilt ze niet omdat die niet in het stamboek kan opgenomen worden,is een stamboek zo belangrijk dan?En dan neemt ze een merrie,ze kan hem toch niet zetten dus waarom levert ze het paard dan niet in en gaat ze TOCH op zoek naar een stalling die 5(!!) km verderop staat!?
Leg mij dat eens rustig uit meisje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110804
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:05

Nou nou, iets vriendelijker mag ook wel

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: stelletje vuile lafaards!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:59

Blue_Star schreef:
Uh?Perfecte stalling?Denk maar eens anders
meisje
,hup,kom weer tot aarde
Ik heb maanden moeten zoeken naar de 'perfecte stalling' maar het paard staat er!Ik heb geen paard en ja ik weet hoe het is om zelf een eigen paard te willen hebben en ook ik zal er alles voor doen om het te kunnen stallen.
Ellebelletje,lieve schat,lees het verhaal nog eens over en bekijk haar profiel,ze heeft 5paarden staan en dit zou haar eerste zijn?Ze kan er niet terecht met haar hengst en een ruin wilt ze niet omdat die niet in het stamboek kan opgenomen worden,is een stamboek zo belangrijk dan?En dan neemt ze een merrie,ze kan hem toch niet zetten dus waarom levert ze het paard dan niet in en gaat ze TOCH op zoek naar een stalling die 5(!!) km verderop staat!?
Leg mij dat eens rustig uit meisje


Hoe bedoel je denigerend

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:34

Goed, nu lijken me alle leuke en minder leuke opmerkingen ook wel weer voldoende.
Dat je het niet met elkaar eens bent, wil nog niet zeggen dat je de ander niet in zn waarde hoeft te laten.

Ik heb de TS een pb gestuurd met de vraag of ze in ieder geval nog eens wil uitleggen/verduidelijken aangezien er een aantal bokkers zijn die hier kritisch tegenover staan.

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: problemen met stallen shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 15:10

even Xtra uitleg:
want de meeste snappen het niet..

Inderdaad, ik heb 5 paarden ja,,
die staan bij mijn tante op stal in limburg.
daarom verklaar ik dit als mijn eerste eigen paardje, omdat ik die andere paarden maar 4 of 5 keer in het jaar zie!

We hadden van die vriend van ons nog geen aanbod gekregen om de shet neer te zetten omdat hij toen al te veel pony's had lopen.
en daarna hadden we het geluk dat er een pony van hem verkocht werd en Appelbol daar dus kon staan.

To Blue Star >> Het lijkt me logisch dat ik nog geen band met het paard had, ik kende het dier niet eens! Ik wist alleen hoe hij eruit zag en hoe hij heette. En als ik hem niet had omgeruilt had ik geen plek voor hem gehad.. wat wil je dan, moet ik hem in mijn slaapkamer zetten ofzo!!!

En nog wat: als je commentaar hebt, houdt het dan even voor je! Ik zit daar niet op te wachten..!
Ik heb dat paard niet gekocht van: JA DIE WIL IK!!! ik vond het gewoon een leuk beestje en ik hoef toch nog niet gelijk een band te voelen, dat soort dingen moet je opbouwen.. dat jij nou zo geweldig bent dat je de 'perfecte' stal hebt gevonden en gelijk al een band voelt.. dat lukt mij dus niet gelijk!

nog een X Blue Star: je moet niet zeggen van: het is maar tien kilometer,, ik zit ook op school, op de meeste dagen kom ik dan tussen half 3 uur en half 5 thuis. Dan moet ik nog naar mijn pony, daar ben ik ook druk mee EN ik heb huiswerk wat gemaakt moet worden, schriftelijke overhoringen die geleerd moeten worden..!
Dat doe ik ook niet in 5 minuten!!! denk na zeg..

Amondi: wat is er mis met dat berichtje dan???

voor iedereen die 'geweldig' commentaar geeft: IK BEN HEUS NIET ZO CREA DAT IK DIT ZO EVEN UIT MIJN DUIM ZUIG JA!!!
ik vind dit echt zwaar zwak... ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt, om het kwijt te kunnen en om te kijken of ik terecht nijdig ben op die mensen.
En dan krijg ik dit,,


nou: BEDANKT HE!


het spijt me verschrikkelijk dat ik zo doe, maar dit is echt belachelijk hoe jullie reageren, denken jullie nou echt dat ik het verzin..?
verklaar dit allemaal anders maar eens even..

p.s. ellebelletje en al die andere die WEl normaal doen: thnx

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: problemen met stallen shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:16

appelbolfan schreef:
even Xtra uitleg:
want de meeste snappen het niet..

Inderdaad, ik heb 5 paarden ja,,
die staan bij mijn tante op stal in limburg.
daarom verklaar ik dit als mijn eerste eigen paardje, omdat ik die andere paarden maar 4 of 5 keer in het jaar zie!

We hadden van die vriend van ons nog geen aanbod gekregen om de shet neer te zetten omdat hij toen al te veel pony's had lopen.
en daarna hadden we het geluk dat er een pony van hem verkocht werd en Appelbol daar dus kon staan.

To Blue Star >> Het lijkt me logisch dat ik nog geen band met het paard had, ik kende het dier niet eens! Ik wist alleen hoe hij eruit zag en hoe hij heette. En als ik hem niet had omgeruilt had ik geen plek voor hem gehad.. wat wil je dan, moet ik hem in mijn slaapkamer zetten ofzo!!!

En nog wat: als je commentaar hebt, houdt het dan even voor je! Ik zit daar niet op te wachten..!
Ik heb dat paard niet gekocht van: JA DIE WIL IK!!! ik vond het gewoon een leuk beestje en ik hoef toch nog niet gelijk een band te voelen, dat soort dingen moet je opbouwen.. dat jij nou zo geweldig bent dat je de 'perfecte' stal hebt gevonden en gelijk al een band voelt.. dat lukt mij dus niet gelijk!

nog een X Blue Star: je moet niet zeggen van: het is maar tien kilometer,, ik zit ook op school, op de meeste dagen kom ik dan tussen half 3 uur en half 5 thuis. Dan moet ik nog naar mijn pony, daar ben ik ook druk mee EN ik heb huiswerk wat gemaakt moet worden, schriftelijke overhoringen die geleerd moeten worden..!
Dat doe ik ook niet in 5 minuten!!! denk na zeg..

Amondi: wat is er mis met dat berichtje dan???

voor iedereen die 'geweldig' commentaar geeft: IK BEN HEUS NIET ZO CREA DAT IK DIT ZO EVEN UIT MIJN DUIM ZUIG JA!!!
ik vind dit echt zwaar zwak... ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt, om het kwijt te kunnen en om te kijken of ik terecht nijdig ben op die mensen.
En dan krijg ik dit,,


nou: BEDANKT HE!


het spijt me verschrikkelijk dat ik zo doe, maar dit is echt belachelijk hoe jullie reageren, denken jullie nou echt dat ik het verzin..?
verklaar dit allemaal anders maar eens even..

p.s. ellebelletje en al die andere die WEl normaal doen: thnx


Wie valt er nu wie aan?Een beetje rustiger mag ook wel
Je bericht lokte bij mij hele reacties uit,het leek alsof je luisterde naar anderen en zomaar laat beslissen welk paard je neemt.Je luisterde en je stond nog nergens nadien.NU,dankzij DEZE reactie begrijp ik al wat meer,je vorige was gewoon ONDUIDELIJK!Dus ik zeg daarbij,excuseer voor mijn ietwat uitgevlogen en botte reactie,het is niet dat ik je niet geloof,het was gewoon onduidelijk

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: stelletje vuile lafaards!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:17

Quellian schreef:
Blue_Star schreef:
Uh?Perfecte stalling?Denk maar eens anders
meisje
,hup,kom weer tot aarde
Ik heb maanden moeten zoeken naar de 'perfecte stalling' maar het paard staat er!Ik heb geen paard en ja ik weet hoe het is om zelf een eigen paard te willen hebben en ook ik zal er alles voor doen om het te kunnen stallen.
Ellebelletje,lieve schat,lees het verhaal nog eens over en bekijk haar profiel,ze heeft 5paarden staan en dit zou haar eerste zijn?Ze kan er niet terecht met haar hengst en een ruin wilt ze niet omdat die niet in het stamboek kan opgenomen worden,is een stamboek zo belangrijk dan?En dan neemt ze een merrie,ze kan hem toch niet zetten dus waarom levert ze het paard dan niet in en gaat ze TOCH op zoek naar een stalling die 5(!!) km verderop staat!?
Leg mij dat eens rustig uit meisje


Nou,wat bedoel je daar nou mee?Is er iets mis mee?

Hoe bedoel je denigerend

chanouklover
Berichten: 106
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: problemen met stallen shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:20

Weet je hoe banketstaaf
Echt flauw en dat ze het dan ook nog zelf hebben aangeboden
Ik help je mee vervloeken

THHIRZA

Berichten: 1505
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Nieuw-beijerland

Re: problemen met stallen shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:38

das lekker

je wilt dan gewoon een paard en een shetlander en dan hebbie dit
nou fijn gelukkig is alles nu wel weer goed

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Re: problemen met stallen shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:18

niet te vel op elkaar zeg....

naja t paardje heeft nu mooi plaats... en is drachtig dus er komt er nog eentje bij... veel plezier met je shetjes!

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: problemen met stallen shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:13

wat betreft die band krijgen... ik had het wel meteen met mijn mini. Ik ging voor een merrie kijken en eindigde met een hengst van dezelfde stal. Toen ik hem 1 minuut had gezien had ik al geen interesse meer in de merrie die ik nog niet had gezien. Maar ja.. ik begrijp best dat je dat niet altijd hebt.

En eerijk is eerlijk... ik zou ook geen 10 km. gaan fietsen elke dag.

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:34

Doe moeilijk over 10 kilometer zeg, bah, dat stelt toch niks voor.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: problemen met stallen shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:50

fijndat je nu een goed plekje voor hem hebt.Erg kinderachtig dat ze niet zelf wilden bellen

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:45

Wendy schreef:
Doe moeilijk over 10 kilometer zeg, bah, dat stelt toch niks voor.


stelt niks voor als je niks anders te doen hebt idd

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 20:01

ja inderdaad,,
10 kilometer kan best veel zijn hoor.
vooral als je het druk hebt en goede cijfers wilt halen..

wendy: hou a.u.b dat slechte commentaar voor je en reageer gewoon niet als je niets leuks te vertellen hebt..!

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Re: problemen met stallen shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:14

denk dat het per persoon verschild hoe zij 10 km fietsen vinden....

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 08:59

ik moet ook elke dag zoiets fietsen. zover is t ook weer niet. 5 km.
ik heb t ook wel eens gehad met n pony dat ik er gelijk n band mee voelde, maar met mn eerste pony had ik t niet, die vond ik gewoon leuk.

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:44

wat vervelend zeg, heb je net een leuke stal dichtbij gevonden, kan hij daar niet staan.
wel raar van die mensen zeg..
gelukkig heb je nu wel een fijn plekje voor haar

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:27

appelbolfan schreef:
ja inderdaad,,
10 kilometer kan best veel zijn hoor.
vooral als je het druk hebt en goede cijfers wilt halen..

wendy: hou a.u.b dat slechte commentaar voor je en reageer gewoon niet als je niets leuks te vertellen hebt..!

Ja, zo te lezen mag er alleen op jouw verhaal gereageerd worden door mensen die het met je eens zijn!
Laat ik mijn mond dan maar houden...

en ik altijd maar denken dat als je iets post je zowel positief als negatief commentaar kunt verwachten, blijkbaar altijd mis gehad net als blue star en wendy

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:00

Blue_Star schreef:
Sorry maar ik heb geen medelijden ermee
Je gaat je paard inruilen omdat ze perse een merrie willen
Heb je dan nou geen band met het eerste paard?
Nee sorry,van mij hoor je geen sterkte

Na 1 dag? Vergaat de liefde bij jou ook zo snel als dat hij komt?

Weet je, voor die Liberty vind ik het nog sneuer, want een paard staat niet graag alleen. Die shetlander zou nu juist goed voor hem zijn geweest als gezelschap.