problemen met stallen shetlander!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

problemen met stallen shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 22:17

ik moet even iets kwijt:
het is echt zwaar gemeen en ik haat die mensen!!! :Y):Y)

(die stalling + weide hebben die mensen ons zelf aan geboden!!!)
ik mocht van mijn moeder eindelijk een shetlander kopen.
we hadden al een betrouwbare fokker gevonden.
na 1 week gelukkig ook een stalling + weide.
het lag heel dicht bij ons huis en was dus ideaal.
mijn pony zou dan bij een grote KWPN ruin Liberty komen te staan.
wij gingen even overleggen wat het beste was om te kiezen.
en toen zeiden die mensen: neem maar een hengst.

wij de volgende dag naar die fokker toe,
hadden we een heel mooi bont hengstveulen gekocht genaamd Falco.
ik helemaal blij, het was tenslotte mijn eerste, eigen paardje!!!
we hadden het koopcontract en weer een dag later gingen we naar die plaats waar hij zou komen te staan.

Wij het vertellen, ze zaten een beetje elkaar aan te kijken enzo,,
en toen zei er 1: ja sorry, maar onze ruin trapt een andere hengst waarschijnlijk zo dood. Dus het moet een ruin worden gemaakt.

De tranen sprongen me al in de ogen, want ik wou graag mijn paardje houden zoals hij was. Want als hij een ruin wordt, mag hij niet meer ingeschreven staan bij het NMPRS (stamboek)

Die mensen zagen dat en toen zeiden ze: nou, het hoeft natuurlijk niet. Je kan ook een merrie nemen!

Wij de volgende dag weer terug naar die mensen om hem om te ruilen naar een merrie. Ik had een leuke 6-jarige merrie uitgekozen. Ze was net 1 maand drachtig. Dus ik weer blij!

Wij weer naar die mensen. Ze zaten elkaar weer een beetje aan te kijken. Maar ik was blij dat het nu wel eindelijk kon!!

die avond ging opeens de telefoon (een man die wij kennen en die die mensen ook)
Dit zei hij: hallo, met Alexander. Ja, Marike vroeg of ik even wou bellen namens hun, ze vonden het zo erg. Maar ze denken dat het geen goed idee is om een kleine shetlander bij zo'n groot paard in te laten staan.
(en dan nog wat erachter aan enzo)

mijn moeder vertelde dat dus aan mij...

ik keiboos!!

en nu staat mijn shetlander bij die Alexander, daar heeft ze het hartstikke leuk. Alleen moet ik wel elke dag 5 kilometer fietsen erheen.
dat is wat minder, maar jah..
ik heb het ervoor over.

Ik vervloek die mensen nog steeds!
Dat was echt ZO gemeen!!!
en hun hadden het ons nog wel aangeboden om mijn shetje daar neer te zetten...
stelletje lafaards,, ze durfden niet eens zelf te bellen!!! :(

xxx Michelle
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 06-01-06 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:06

-> VvdD

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:10

Nou dat is lekker zeg. Moet je eerst je paardje gaan omruilen voor een ander en nu mag je hem niet meer daar zetten :@.. Ik zou ook woest zijn dan, Gelukkig heb je wel een andere wei gevonden voor der.
En ach 5 kilometer is niet zoveel.Ik moet iedere dag bijna 10 kilometer heen en dan weer terug fietsen

Antistar

Berichten: 1152
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Gasselte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:16

lekker gemeen zeg, sommige mensen...

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:23

Sorry maar ik heb geen medelijden ermee
Je gaat je paard inruilen omdat ze perse een merrie willen
Heb je dan nou geen band met het eerste paard?

Nee sorry,van mij hoor je geen sterkte

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:29

Heel vervelend zeg, ze hadden er blijkbaar niet echt serieus over nagedacht...



Blue_Star schreef:
Sorry maar ik heb geen medelijden ermee
Je gaat je paard inruilen omdat ze perse een merrie willen
Heb je dan nou geen band met het eerste paard?

Nee sorry,van mij hoor je geen sterkte


Wat is dat nou een vreemde reactie zeg, je bent toch afhankelijk om je paardje bij iemand anders te laten lopen, je kunt zo'n beestje niet in de tuin zetten hoor..

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:30

toverpaardje schreef:
Heel vervelend zeg, ze hadden er blijkbaar niet echt serieus over nagedacht...



Blue_Star schreef:
Sorry maar ik heb geen medelijden ermee
Je gaat je paard inruilen omdat ze perse een merrie willen
Heb je dan nou geen band met het eerste paard?

Nee sorry,van mij hoor je geen sterkte


Wat is dat nou een vreemde reactie zeg, je bent toch afhankelijk om je paardje bij iemand anders te laten lopen, je kunt zo'n beestje niet in de tuin zetten hoor..



Ze heeft haar paard toch 5km verderop staan?
Waarom kon dat eerst niet en opeens wel?

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:37

En bovendien, ze had een koopcontract en ik neem aan dat ze het paardje nog niet officieel had gekocht, nog niet had meegenomen.
Ik had na mijn expaard voor het eerst gezien te hebben ook niet zo´n band met hem dat ik geen enkel ander paard meer wilde.

En aan ts: misschien zeiden die mensen het in een opwelling en kregen ze er later spijt van?
Al met al lijkt het mij niet zo heel aardig als je dan door iemand anders opgebelt moet worden om te horen dat het niet doorgaat.

Iig gefeliciteerd met je nieuwe paardje. Heb je al foto´s neergezet of ga je dat nog doen?

Edit: Blue_star: Je komt een beetje agressief over. Ze had het paardje nog niet officieel gekocht, ze had hem nog niet meegenomen enz.
Je hoeft haar geen medeleven te tonen, maar zo boos reageren heeft ook weinig zin.
Ze had een hengst, dat bleek niet te kunnen dus ruilde ze daarna die hengst om voor een merrie. Dat kan toch?
Sommige mensen kopen paard A, hebben hem voor 2 weken (proeftijd oid) Dat klikt niet en dus brengen ze hem terug, is dat dan ook gemeen? (misschien iets heel anders, maar soms als iets niet kan of werkt moet je voor iets anders kiezen toch)

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:39

bovendien had ze het eerste paardje nog niet meegenomen, dus die kende ze ook nog niet helemaal. dan is er ook nog geen sprake van een echte band, in de meeste gevallen. ik heb mijn paardje ook niet direct als eerste uitgekozen.... ik heb hem nu 7 jaar, tja dan is die band er wel. hij gaat ook nooit meer weg!

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:44

Ai, da's wel rot ja! Maar ik hoop voor je dat je een heeele leuke tijd gaat krijgen met je pony, en dat je ook leuke dingen mee gaat maken met je toekomstige veulentje!
Ga je dat veulen trouwens houden?

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:45

Daar gaat het niet om,ze doet het paard weg omdat anderen dat zeggen?
Daar kan ik niet bij mijn hoofd bij
Dus als anderen zeggen tegen je:je mag je paard niet zetten bij ons omdat je een hengst heb,ruil hem maar

Nee sorry,jij heb DAT paard gekozen met een reden,toch?En om zo'n reden doe je hem weg?Terwijl er 5km verder een andere stalling staat!

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: stelletje vuile lafaards!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:52

trek je er maar niks van aan hoor! Hoe kan je nou een band hebben met een pony die je 1 x gezien hebt?
Ik denk dat je sowieso meer aan een merrie hebt. en dan ook nog een veulen!!
Veel plezier ermee. En die 5 km ben je zo aan gewend!!

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: stelletje vuile lafaards!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:59

@Blue_Star: beetje vage reactie hoor, ik vind het knap dat je al een "band" voelt met een paard die je 1x hebt gezien...

@TS: Echt banketstaaf van die mensen, maar 5 KM fietsen is goed voor je conditie

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:00

Blue_Star schreef:
Daar gaat het niet om,ze doet het paard weg omdat anderen dat zeggen?
Daar kan ik niet bij mijn hoofd bij
Dus als anderen zeggen tegen je:je mag je paard niet zetten bij ons omdat je een hengst heb,ruil hem maar

Nee sorry,jij heb DAT paard gekozen met een reden,toch?En om zo'n reden doe je hem weg?Terwijl er 5km verder een andere stalling staat!

Mischien eerst beter lezen.
Ze wist toch niet dat ze daar terecht kon.En Je zou toch een paard ergens kwijt moeten.En daarom heeft ze het paardje omgeruild

amigootje

Berichten: 2394
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: stelletje vuile lafaards!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:02

vind maar een vreemd verhaal

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:03

Ik denk dat ik hetzelfde had gedaan! en deze merrie is nu drachtig dat is dan toch dubbel zo leuk!

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:04

sharonaollie schreef:
Blue_Star schreef:
Daar gaat het niet om,ze doet het paard weg omdat anderen dat zeggen?
Daar kan ik niet bij mijn hoofd bij
Dus als anderen zeggen tegen je:je mag je paard niet zetten bij ons omdat je een hengst heb,ruil hem maar

Nee sorry,jij heb DAT paard gekozen met een reden,toch?En om zo'n reden doe je hem weg?Terwijl er 5km verder een andere stalling staat!

Mischien eerst beter lezen.
Ze wist toch niet dat ze daar terecht kon.En Je zou toch een paard ergens kwijt moeten.En daarom heeft ze het paardje omgeruild


Met de merrie kon ze er ook niet terecht
knolliepower schreef:
@Blue_Star: beetje vage reactie hoor, ik vind het knap dat je al een "band" voelt met een paard die je 1x hebt gezien...

@TS: Echt banketstaaf van die mensen, maar 5 KM fietsen is goed voor je conditie


Anyway,je hebt geen band maar je kiest het paard toch om een reden?
En daarbij,het is maar 10km in het totaal

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:56

Ja maar ze had toch geen band ofzo met die hengst ? ik heb mijn ( nu 3 ) pony's ook niet echt gekozen met reden. ik ben bij ze gaan kijken en heb ze meteen gekozen. waarom weet ik niet.
En als ik op een stalling sta waar geen hengst kan en ik ben bij een hengst wezen kijken heb ik ff pech. er zijn zat ruinen of merrie's.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 02:16

Tr3z3l_l0v3r schreef:
Ja maar ze had toch geen band ofzo met die hengst ? ik heb mijn ( nu 3 ) pony's ook niet echt gekozen met reden. ik ben bij ze gaan kijken en heb ze meteen gekozen. waarom weet ik niet.
En als ik op een stalling sta waar geen hengst kan en ik ben bij een hengst wezen kijken heb ik ff pech. er zijn zat ruinen of merrie's.


Dat zei ik al in mijn vorige post
Er is toch een reden waarom je juist DIE hengst koopt en NIET die hengst?
Ik ga heus niet een paard terugbrengen omdat de eigenaars van mening zijn verandert,dan zoek ik maar een andere stal

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 02:51

Blue_Star: ietswat opstandige puber?

@ TS: wel apart van die mensen ja, maar ik las in je profiel dat je nog 5 andere paarden hebt, dan kan je m daar toch bijzetten?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102074
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 08:38

Quellian schreef:
Blue_Star: ietswat opstandige puber?

@ TS: wel apart van die mensen ja, maar ik las in je profiel dat je nog 5 andere paarden hebt, dan kan je m daar toch bijzetten?



Oh, dat veranderd de zaak wel wat...je hebt al 5 andere pony's/paarden dus lijkt het me idd logisch dat je haar daarbij zet...of kan dat niet:?

Maar ik vind het knap debiel van die mensen dat ze je zelf niet gebeld hebben...het lijkt wel of ze het niet durfden...maar je heb iig nu een stal gevonden en die 5 km ben je zo vergeten...das niet zover...

Maar veel plezier met haar...hoe heet ze eigenlijk en ga je het veulen houden??

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:11

Het kan natuurlijk zijn dat het verzorgpaarden zijn en niet dr eigen. Maar dan lijkt me nog dat je daar je eigen shet neer zou kunnen zetten.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:17

Ik heb je profiel gezien, je opgewonden verhaal gelezen en ik geloof er geen barst meer van. Je hebt zelf 5 paarden!!! maar dit is je eerste eigen paard???? Ook al zouden die andere verzorg paarden zijn dan lijkt het me nog sterk dat die shetlander persé bij vreemde mensen in de straat moet staan omdat zij dat aanboden?

Ik vraag de moddies wel om even te kijken, zeker ook omdat je gewoon namen noemt en maar 3 posts hebt!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:19

Citaat:
eey,
ik laat iemand anders af en toe mijn shetje verzorgen...
(als ik niet kan of op vakantie ben)
maar daar vraag ik ook geld voor.
dat meisje mag mijn pony voor de kar zetten, verzorgen af en toe een show of keuring mee lopen.

ze hoeft niet uit te mesten of het voer te betalen,
uitmesten is niet nodig want Appelbol staat in de weide.
en het voer betaal ik.

Dan vind ik dat ik er wel wat geld voor mag krijgen.
Anders ga ik er alleen maar op achteruit...

xxx Michelle

Uit een ander topic van jou!

Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Re: stelletje vuile lafaards!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:32

Bluestar:

Blijkbaar heb jij de perfecte stalling nooit geen problemen gehad en wordt alles je op je schootje toegeworpen...


Reageer niet zo achterlijk en verplaats je is in de situatie van de topicschrijfster...denk je dat zij zit te springen om dit soort ondoordachte domme opmerkingen??

Heb jij zelf een paard? Weet je niet meer hoe graag je een eigen paardje wilde en hoeveel je ervoor over hebt??

Blijkbaar niet...bljkbaar is bij jou alles zo perfect gegaan....step into the real world....er zijn ook mensen die het niet zo makkelijk hebben om een stalling te zoeken en hun paardje ergens te stallen en zijn al dolblij als ze een stalling aangeboden krijgen of wat dan ook!!!