Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
izzie

Berichten: 610
Geregistreerd: 09-09-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 21:40

Waarom heeft jouw paard een masker op? Dat is zielig. Zo ziet hij toch niks?
En een vliegendeken is ook maar zielig. Dan krijgt hij het toch veel te warm?
Ik zie zoveel paarden onderweg en die hebben geen deken op hoor…en ik leg dan altijd weer geduldig uit wat zomereczeem inhoudt maar ondertussen :x

Cambionn

Berichten: 853
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:19

Furst schreef:
Ik zei dat dat waarschijnlijk de reden was. "Ja en dan nog. Moet die gewoon niet doen" Uhm.. Oke Gerda, ik zal het hem zeggen? -O-
Oh dit doet me denken aan een bokker die postte dat ze discussie had met een stalgenoot, waarop de stalgenoot besloot dat het paard van die bokker niet meer met die van haar mocht spelen. Terwijl ze gezamelijk buiten staan en er ook geen optie was waarbij dat niet zo was. Moest die ook maar aan dat paard vertellen ofzo :') .

komone
Berichten: 262
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:35

Als je al je hele leven met paarden bezig bent sta je er vaak niet bij stil hoe weinig sommige mensen van paarden weten. Ik heb al best veel aan mijn collega’s moeten uitleggen over paarden. Bijvoorbeeld de hoefsmid: Krijgt hij dan nieuwe hoeven? Ze bedoelen dan vaak ijzers. Heeft mijn paard niet. Oh wat doet die hoefsmid dan?
Dat een paard niet ‘s nachts 8 uur aan een stuk slaapt. Dat ze ook staand kunnen slapen.
Had ook een collega die vroeg wat nu precies het verschil tussen hooi en stro was. Die dacht trouwens ook dat het een goed idee was om net afgemaaid gras van het gazon aan je paard te voeren. En paarden geef je toch suikerklontjes als je iets lekkers wil geven.
Dat paarden iets vaker dan 1 keer per dag poepen. Vandaar dat ik twee keer per dag mest opruim.
Dat ze gedurende de hele dag en nacht ruwvoer tot hun beschikking moeten hebben. Dat ik daarom net voordat ik ga slapen nog een keer hooi geef.
Goh je bent er wel druk mee. Best wel ja haha. Met liefde natuurlijk. En als ze er naar vragen leg ik graag van alles over paarden uit.

Celebi
Berichten: 3794
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:48

Cambionn schreef:
Furst schreef:
Ik zei dat dat waarschijnlijk de reden was. "Ja en dan nog. Moet die gewoon niet doen" Uhm.. Oke Gerda, ik zal het hem zeggen? -O-
Oh dit doet me denken aan een bokker die postte dat ze discussie had met een stalgenoot, waarop de stalgenoot besloot dat het paard van die bokker niet meer met die van haar mocht spelen. Terwijl ze gezamelijk buiten staan en er ook geen optie was waarbij dat niet zo was. Moest die ook maar aan dat paard vertellen ofzo :') .


Dat heb ik letterlijk gehad. Mijn paard was vriendjes geworden met een merrie en op een dag kreeg ik bericht van die eigenaar dat ze niet wilde dat mijn paard met die van haar om ging.. Ze stonden op een stal met 1 gezamelijke kudde. Ik mocht hem niet zo bij haar opdringen ofzo.. Ik heb hem voordat ik hem terug de groep in zette die middag hem verteld dat hij niet meer met haar om mocht gaan. We weten allemaal wel hoe goed hij daar naar geluisterd heeft. :+

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 23:07

Sababber schreef:
Ik wil eigenlijk een keer paardrijden, kan ik niet op jouw paarden?

Mijn standaard antwoord: ik leen mijn paard niet uit. Het is geen fiets.

Hier regelmatig de opmerking of mijn mini zeker het veulen is van die grote.
Eeh nee. Shetlander en haflinger. En allebei gecastreerde mannen. Wordt toch lastig :+

Furst
Berichten: 666
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 00:11

Celebi schreef:
Cambionn schreef:
Oh dit doet me denken aan een bokker die postte dat ze discussie had met een stalgenoot, waarop de stalgenoot besloot dat het paard van die bokker niet meer met die van haar mocht spelen. Terwijl ze gezamelijk buiten staan en er ook geen optie was waarbij dat niet zo was. Moest die ook maar aan dat paard vertellen ofzo :') .


Dat heb ik letterlijk gehad. Mijn paard was vriendjes geworden met een merrie en op een dag kreeg ik bericht van die eigenaar dat ze niet wilde dat mijn paard met die van haar om ging.. Ze stonden op een stal met 1 gezamelijke kudde. Ik mocht hem niet zo bij haar opdringen ofzo.. Ik heb hem voordat ik hem terug de groep in zette die middag hem verteld dat hij niet meer met haar om mocht gaan. We weten allemaal wel hoe goed hij daar naar geluisterd heeft. :+


Ik ga sommige mensen nooit snappen? :')

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 00:24

Daihyo schreef:
Sababber schreef:
Ik wil eigenlijk een keer paardrijden, kan ik niet op jouw paarden?

Mijn standaard antwoord: ik leen mijn paard niet uit. Het is geen fiets.


Ik vraag altijd of ze paardrijles willen of vliegles := Willen ze paardrijles, dan adviseer ik ze om contact op te nemen met een manege :P

Ik erger me nog wel eens aan de opmerking: Als hij nog hengst is, zal die ook wel gevaarlijk zijn >;) (Is overigens niet alleen door niet-paardenmensen := )

Daphne__
Berichten: 12487
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 00:26

Ik heb een groepje opfok/pensioen op een weiland, niet aan huis. Daar woont een vrouw naast, die 0 verstand heeft van paarden (zegt ze zelf ook), maar wel overal met haar neus bovenop staat en overal commentaar op heeft.

Heb ook al twee keer een discussie gehad over dat ik die paarden heb, maar niet aan huis. Zij vind dat als je geen paarden aan huis kunt hebben, dat je dan geen paarden moet hebben.

Je neemt immers ook geen hond als je altijd moet werken. Letterlijk wat ze zei :')


Ze voelt zich heel wat, maar ik heb zelden iemand ontmoet, die zo dom is als die vrouw.

flintstones
Berichten: 142
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 02:00

Vriend van de andere ruiter nadat beide paarden in het bos op hol waren geslagen en we zo na 200 meter ze eindelijk terug Hadden
'Wow Dat ging snel, maar was het leuk?'
Nou aan zijn vriendin haar hoofd kon hij al zien Dat het niet al te leuk was

kiki1976

Berichten: 16898
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 07:41

Paard lekker aan de hand mee op het strand.
Meneer 1, moet je niet op je paard zitten.
Ik: paard? Is een hele grote hond hoor.
Meneer zijn gezicht, goud waard.

Meneer 2:
Moet je er niet opzitten
Ik: nee ben mijn paard aan het uitlaten.
Meneer: het is geen hond (Meneer wijst naar zijn eigen hond om te laten zien wat een hond is)
Ik: nee maar ook deze grote hond moet zijn behoefte doen.
Je zag doe meneer denken, grote hopen mest etc. Je zag hem schrikken haha

Buitenritje.
Hele boze mevrouw omdat we buiten reden op paarden zonder hoefijzers. Was dierenmishandeling.
Dus ik vraag waarom? Ze hebben goede hoeven dus niet nodig.
Vol ongeloof keek ze me aan, stapte weer op d'r fiets en reed mopperend (was niet te verstaan) weg

xVera94

Berichten: 131
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 07:45

Toen ik met mijn paard in zijn staprust periode over de weg of in het bos wandelde kreeg ik ook zoooo vaak (zelfs van mensen die zelf op een paard zaten) de opmerking "je hoort erop te zitten he". Of in het bos, toen een hardloper een doorgang blokkeerde met ernaast een houten slagboom "dat mijn paard er wel overheen kon springen".

De opmerking zelf vond ik niet zo naar, wel het type mensen dat het blijkbaar nodig vond om deze opmerkingen te maken. Waren altijd mannen van middelbare leeftijd :') die zichzelf blijkbaar heel grappig vonden.

Ik vond het dan weer heel grappig dat iedereen enorm schrok als ik vervolgens antwoordde "dat ik dat met heel mijn hart zou willen, maar dat mijn paard zwaar geblesseerd was en dat ik er alles aan deed om er ooit nog op te kunnen zitten". Weinig aan gelogen, wel wat dramatischer gebracht dan nodig uiteraard :D

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 07:59

Oh dat doet me eraan denken.. als ik buiten reed.. het aantal mannen/jongens dat meende te moeten zeggen “is dat lekker, paardrijden” of iets van die strekking :r
Oudere mannen ook (ik was vrij jong)

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:01

De ergste zijn de mensen die ooit wel eens iets hebben meegekregen, maar er niks van snappen.
"Wat doe je s winters met jouw paard?" Nou gewoon hetzelfde als s zomers. "Nee dat kan niet, want s winters is het voor een paard te koud om buiten te zijn. Dan moeten ze op stal".

Ehm, nee hoor. Het meerendeel van de winter hoeft ze zelfs geen deken op en dan is dit nog wel een ev :+ de meeste andere paarden kunnen er nog veel beter tegen

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:01

Die opmerking over les krijg ik niet meer, want ik noem het tegenwoordig training.
Elke (top)sporter heeft trainers die helpen bij een training, dus dat ik dressuurtraining heb en daar dus een trainer bij heb, is heel normaal.

En verder ga ik sowieso niet zo snel steigeren als mensen een gekke opmerking maken, als het onwetendheid is, leg ik dingen wel uit (zoals waarom dat zadel aan nichtje geven niet zo'n slim idee is), en als het verder vreemden zijn die iets geks of doms zeggen, haal ik mijn schouders op en ga weer verder. Zoals dingen over paardenbiefstuk, of bbq vanavond als ik te paard voorbij kwam ofzo.

Ik vond het juist super schattig toen mijn neefje van destijds een jaar of 5 opbelde dat hij op school een project met ridders had gedaan en dat hij geleefd had dat ridders een paard hebben en of hij dan een keer mijn paard mocht lenen om echt ridder te zijn.
Nou had ik ook wel een über brave senior haflinger die dat soort verkleedpartijtjes alleen maar leuk vond, dus het kon ook veilig.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:18

Ik had deze zomer wel een wtf moment

Mijn pony gaat van stress en pijn ijsberen langs de draad. Dat heeft ze deze zomer ook gedaan. Na een week ongeveer kwam de buurman mij vertellen dat ik de pony maar eruit moest laten want dat is duidelijk wat ze wilt.
Waar ik haar dan precies moest laten wist die ook niet want kon haar moeilijk op de openbare weg zetten >;)

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 07:02

Laatst stonden er n paar paarden in de stapmolen en er kwam een niet paarden man naar me toe om te vragen of ze stroom aan het opwekken waren.

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:17

‘Ga je vandaag naar de paarden? Maar het is Kerst!’

Ja en met kerst voer jij je hond ook niet ofzo? %)

Sherivey
Berichten: 8752
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:00

"Waarom ga je er niet gewoon opzitten?", als ik met een paard dat (nog) niet bereden kan worden wandel

"Hoe lang moet je nog les volgen?"

"Vind je het niet zonde van je geld?" Nee, Sjaan, de een zuipt/ rookt/ feest er honderden euro's doorheen in de kroeg, de ander heeft een paard.

"Dan ben jij er zeker zoeen die geen paardenvlees eet?". Klopt, nog erger zelfs, geen vlees in het algemeen

"Kost wel veel tijd zeg!" Ja, jouw kinderen ook. ;)

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:17

Iemand vroeg een keer waarom ik mijn ruin van toen 28 niet weg ging doen.Ik had er toch niets aan.Nee,hij is mijn grote vriend en blijft tot zijn dood bij ons.Het is geen auto.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:18

Ik wandel ook heel erg veel met mijn paard door de bossen hier en ik krijg die vraag echt bijna nooit, waarom ik er niet op ga zitten.
Meestal vinden het mensen gewoon leuk en gezellig.

scrabbel

Berichten: 956
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:33

De mensen die zeggen paardrijden is geen sport, het paard doet al het werk, antwoord ik altijd met : de sport is om te zorgen dat het paard tussen jouw en de grond in blijft.

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 05:42

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Ik wil eigenlijk een keer paardrijden, kan ik niet op jouw paarden?

ja deze inderdaad ook. -O-


Nieuwe stalgenoot, eigen paard, vers van de manege.
Eerst zegt ze tegen mij; leuke pony's (whatsappfoto)
Ik; Ja dankjewel.
Mag ik er een keer één lenen? Als mijn dochter in het bos gaat rijden kan ik mee.
Ik; .... Daar zijn mijn pony's niet geschikt voor.


Shetlanders :+

Even later zet ze het ook in de groepsapp, gevolg totale stilte.
Ze stond ook letterlijk nog geen 2 weken op stal, niemand kent haar nog. En nee dan 'lenen' we ook geen paard uit. We kennen je niet, we hebben geen idee hoe je rij skills zijn, laat staan omgang skills.

Nou hoorde ik van ander stalgenootje dat ze het ook aan hun had gevraagd. Of ze het welshje mocht meenemen.
Nee er wordt niet opgereden, alleen gemend.
Oh maar mag ze dan mennend mee terwijl haar dochter rijdt in het bos.

Echt hoe verzin je het 8)7

MARenAMY

Berichten: 112
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:02

Ik kreeg, inmiddels al een hele tijd geleden, een nogal gekke vraag. (Al kan ik me er ver weg misschien iets bij voorstellen, maar toch)

Iemand vroeg waarom ik mijn paarden niet gewoon zindelijk kon maken. _O-
Zodat ik niet zo vaak uit hoefde te mesten… :)) _/-\o_

Dirkje_Nero
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:37

MARenAMY schreef:
Iemand vroeg waarom ik mijn paarden niet gewoon zindelijk kon maken. _O-
Zodat ik niet zo vaak uit hoefde te mesten… :)) _/-\o_

Ik ben laatst een paard tegengekomen dat zindelijk was, kwam je met "de plasemmer" aan ging die netjes daarin plassen _/-\o_

Hutcherson

Berichten: 7432
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 22:30

Dat is echt knap. Aangezien mannen al niet eens fatsoenlijk in een toiletpot kunnen plassen. En die kunnen hun plasser zien EN besturen.
(of was het een merrie? Dan is het ook knap in een emmertje).