Wolven en een paard kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9662
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wolven en een paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:09

Zou het lastig vinden. Nu zeg ik echt niet dat er dan nog paarden komen. Maar hier geen wolven en voorlopig heb ik huidige hopelijk nog wel 10 jaar. Ga niet nu al roepen voor over 10 jaar. 10 jaar geleden had ik namelijk iedereen uitgelachen die had gezegd dat ik nu een eigen paard heb en samen met mijn man er 2 heb haha

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wolven en een paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:13

Zijn ezels niet ontzettend goed geschikt als waakhonden voor een kudde? Als ik het mij goed herinner moet je alleen wel rekening houden met wormen/parasieten ofzo die ze bij zich dragen?

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:19

Rennie89 schreef:
Zijn ezels niet ontzettend goed geschikt als waakhonden voor een kudde? Als ik het mij goed herinner moet je alleen wel rekening houden met wormen/parasieten ofzo die ze bij zich dragen?



Longwormen.
Maar dat is voor zover ik destijds geleerd heb een kwestie van goed en op tijd ontwormen.


Ik koop zeker weer een paard. Beter nog ben hard aan het sparen :D
Wolven zijn hier ook wel gezien, alleen (nog) niet door mij. In de toekomst zal de stal zich wellicht moeten aanpassen en moeten de paarden in de zomer ook op stal in de nacht. Maar dat weerhoud mij niet om geen paard meer te nemen.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:20

Apple schreef:
Volkomen offtopic: ik lees deze topictitel de hele tijd als 'Wolven en een paard kopen' (je gaat even rondneuzen op Marktplaats en je komt thuis met 3 wolven en 1 paard) :')


Ik wilde hetzelfde reageren, "ik dacht dat je wolven en een paard wilde kopen" :')
Het zou nog wel eens kunnen werken haha. Lekker tam maken ten opzichte van je paard, en laten waken naar andere wolven toe :j

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:22

Apple schreef:
Volkomen offtopic: ik lees deze topictitel de hele tijd als 'Wolven en een paard kopen' (je gaat even rondneuzen op Marktplaats en je komt thuis met 3 wolven en 1 paard) :')


:') _O- Dat had ook mijn nieuwsgierigheid gewekt.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:24

Rennie89 schreef:
Zijn ezels niet ontzettend goed geschikt als waakhonden voor een kudde? Als ik het mij goed herinner moet je alleen wel rekening houden met wormen/parasieten ofzo die ze bij zich dragen?


Ze slaan wel aan, aar worden ook door wolven gepakt.

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:59

Rennie89 schreef:
Zijn ezels niet ontzettend goed geschikt als waakhonden voor een kudde? Als ik het mij goed herinner moet je alleen wel rekening houden met wormen/parasieten ofzo die ze bij zich dragen?


Hoeveel foto's wil je hebben van gedode ezels door wolven in binnen- en buitenland?


Ja ezels kunnen aanslaan, aanvallen, maar helaas staan de meeste ook nog altijd op het menu van de wolf.