Wat was jullie droompaard als kind?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lamujer

Berichten: 18
Geregistreerd: 30-07-23
Woonplaats: Aan de dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:14

Ik vond het paard van Silas geweldig, en de Black en kleine bliksem. :D
Ik had geen voorkeur voor een ras maar vond een valk altijd erg mooi. Deze heb ik ook gehad en was in alle opzichten mijn droompaard. :j

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:08

Als klein meisje was ik helemaal gek van Fjorden, met tweekleurige manen :D

Toen ik wat ouder werd, kreeg ik een grote intresse in endurance en de vele oosterse paardenrassen, vnl Akhal Tekes en later ook Marwaris. Een paar jaar terug op zoek naar mijn eerste eigen paard, en echt heel serieus gezocht naar een AT, met evt een arabier als 'tweede' keus. Bijna deze prachtige jonge merrie gekocht :D

Afbeelding

Maar waar kwam ik mee thuis, een afgedankte draver van de stal waar ik werkte waar niemand wat mee wou :D

Ach, achteraf heeft ze best wat Teke-achtige karaktertrekjes, ze is net zo gevoelig, eenkennig en snel op haar teentjes getrapt :+ En ze heeft alsnog een fantastisch potentie als endurance paard! En gelukkig ook een mooie glimmende vacht, niet zo prachtig als een AT, maar ze glimt je tegenmoet :))

Afbeelding
Afbeelding

En ooit, op een dag komt zeker die AT er wel, of evt laat ik haar dekken door een Teke hengst, dat kan haar zeker goed verbeteren :j Een Marwari is een verre droom, die zijn zo lastig te krijgen in Europa. Dus daar droom ik nog even over verder O:)

JeeBee

Berichten: 267
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:59

Leuke vraag dit! Mijn droom paarden waren altijd paarden uit een film of serie die ik dan had gezien. Het begon bij "The Silver Brumby" en dan Golden (palomino). Black Beauty, natuurlijk het diep zwarte kleurtje. En dan nog de film Spirit, maar dan ging ik voor Rain. De bonte merrie. Met rassen was ik nog niet per se echt bezig. Ging mij meer om de kleurtjes :D
Toen ik serieuzer ging nadenken kwamen al snel Quater horse en Mustang (cowboy paardjes! oké was nog niet super serieus op dat moment :+ ), Fries, Fjord en Haflinger naar voren. Over de jaren heen werd de liefde voor de Haflinger het grootst. En uiteindelijk dan ook mijn eerste paardje geworden.