Moeilijk verkoopbaar paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14050
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 08:14

grizzlybear schreef:
Hoi TS, leuk paard! Slim om voor nu de advertentie te verwijderen en later opnieuw te plaatsen met andere foto’s. Ik heb niet alle reacties gelezen, dus excuus als dit al eerder benoemd is, maar de tekst in de advertentie spreekt mij totaal niet aan. Als ik de foto’s zie denk ik; leuk paard! Maar je tekst komt gewoon nogal onprofessioneel over. ‘Voelt’ is met een t en niet met een d. Daarnaast zou ik juist benieuwd zijn, wat maakt hem dan een clown, wat maakt dat hij vertrouwd aanvoelt, met welke sprongen gaat hij vooruit; waar staat hij nu als rijpaard? Daarnaast raad ik je ook echt aan om goed te letten op je zinsbouw, zorg dat het echt een mooi logisch verhaaltje wordt.

Ik ben ook alles dan professioneel he :D Ik ben een hobby fokker die veel van dit dier houdt en een goed plekje voor hem zoekt. En ik ga er geen boek van maken in een advertentie. Dit kan je dan allemaal telefonisch of via app vragen. Hoe langer je verhaal hoe meer mensen afhaken. Daarom stond het er eerst kort en bondig.

Vind gewoon deze tijd van verkopen vreemd. Weet je, vroeger ging je met de meest wazige of onvoordelige foto 3 uur rijden zonder enige keuring of filmpje te hebben gezien. Tegenwoordig moet je dus een boek schrijven hoe je paard zich letterlijk altijd gedraagd en een filmpje hebben van alles (buiten in de bak, buiten in de wei, onder het zadel, aan de longe. Had iemand die wou een filmpje van z'n benen)
Ik wordt er echt moe van, kom gewoon langs als het je interesseert _O- Maar fijn, goede oude tijd denk ik dan

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:26

Maar juist een filmpje kan veel zeggen. Dus als je hem opnieuw online zet zou ik dat dus absoluut wel doen. Dan zien mensen meteen of hij qua bewegingen is wat ze zoeken en krijg je al een beeld van het niveau.

Wat ik onder talentvol versta kan compleet anders zijn als een ander. Als er dan al een filmpje is, gewoon simpel 3 gangen zonder rare fratsen als slow motion enzovoorts, een correcte standfoto en eventueel 1 nette rijfoto weet ik al of ik er ga kijken of niet. Knappe portretfoto kan, dat helpt vaak mensen klikken. Want ik hoef niet ergens te gaan kijken als het dier op de film niet is wat ik zoek. Anders is het zonde van de tijd van beide partijen om toch de afspraak te maken en binnen 5 minuten al te zien dat het niet is wat je zoekt.
Vroeger waren die foto's en filmpjes ook lastig te maken en te delen, tegenwoordig niet meer. Plus dat die 3 uur rijden een stuk minder kostte toen.

Ik houd van korte en bondige advertenties, maar niet van vage termen. Voor meer informatie bel je inderdaad gewoon, voor mij valt clown daar al onder en met sprongen vooruit ook. Helemaal met je eensndat een heel verhaal niet nodig is.

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:27

Ik denk juist dat het simpel houden belangrijk is, voor mij betekent dat goede prof foto's en een goed rijfilmpje, paard die al gekeurd is en een korte duidelijke omschrijving.

Mijn ervaring met mensen die tig filmpjes opvragen dat deze niet de meest serieuze zijn en altijd afhaken. Met bovenstaande kun je gewoon een duidelijke standaard creeren waar op mensen kunnen besluiten of ze komen kijken of niet.

Denk dat het wijs is om hem er even af te halen, door te rijden en later opnieuw er op te zetten op een goede manier.

Kabayo

Berichten: 14050
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 08:31

Klopt inderdaad elisa. Die ervaring heb ik ook

Jaa ik weet nu wat ik moet doen haha. Blijf er wat dwars in dat je dus blijkbaar geen paard kan verkopen zonder professionele fotograaf en video. En in "mijn" tijd was keuren altijd nog iets wat de keuze was van de koper. En niet iets wat standaard wordt verwacht van een verkoper. Maar ja. Misschien moet ik dat eens los gaan laten :Y)

ZwarteHeks

Berichten: 607
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:33

Ik heb precies hetzelfde op dit moment hoor. Heb een kei leuke ruin in de verkoop voor de staleigenaar, mega, mega braaf, en oh zo lief. Wel wat groen voor zijn leeftijd (6 jaar), en geen stamboom (half Arabier, half KWPN), maar mensen zijn zo gefixeerd op de stamboom. Het is een ruin... je kan er niet mee fokken.

In het begin véél kijkers ervoor gehad, maar vooral het gevoel bij iedereen gehad "kijken, kijken, maar niet kopen". -O- En veel mensen die zeggen, ja hij is wel groen he, ja dat zeg ik toch in de advertentie al, aan de telefoon, op de app. :')

Ik laat hem nog wel op Sporthorses staan, en rijd hem in de tussentijd gewoon door. Hij gaat ook niet voor een prikkie weg, daar waar ik al 7 maanden ermee bezig ben (staat sinds eind Februari te koop). Het is even niet anders. De juiste komt wel. :j

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:45

Kabayo schreef:
Klopt inderdaad elisa. Die ervaring heb ik ook

Jaa ik weet nu wat ik moet doen haha. Blijf er wat dwars in dat je dus blijkbaar geen paard kan verkopen zonder professionele fotograaf en video. En in "mijn" tijd was keuren altijd nog iets wat de keuze was van de koper. En niet iets wat standaard wordt verwacht van een verkoper. Maar ja. Misschien moet ik dat eens los gaan laten :Y)


Ik denk dat het eerder prijsklasse en eventueel rasafhankelijk was hoor. Ik ben ouder, maar alle paarden waren door verkopers al gekeurd minimaal 1 keer. Als dat langere tijd geleden was was afkeuren alsnog voor verkoper, maar ze waren in ieder geval al eens op de foto geweest bij de serieuzere verkopers.
Enige uitzonderingen waren hals en rug.

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:46

Kabayo schreef:
Blijf er wat dwars in dat je dus blijkbaar geen paard kan verkopen zonder professionele fotograaf en video.


Ik denk ook wel dat dat nog steeds gewoon kan, alleen niet in jouw prijsklasse ;)

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:48

Je hebt er geen kl*te aan, want ik ben niet op
zoek, maar ik vind hem dus enig <3!

Heb een zwak voor uit de kluiten gewassen poownies ;-) Prachtig damespaardje, ja ik
hou ervan.

Voor de "staat" waar jij nu in zit, en gezien je alle ruimte en mogelijkheden hebt, zou ik hem
mooi laten staan en oppakken wanneer je kunt, weet zeker dat als hij wat doorgereden wordt, er wat spier op komt, je een heel ander dier hebt staan :j

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:51

Kabayo schreef:
Klopt inderdaad elisa. Die ervaring heb ik ook

Jaa ik weet nu wat ik moet doen haha. Blijf er wat dwars in dat je dus blijkbaar geen paard kan verkopen zonder professionele fotograaf en video. En in "mijn" tijd was keuren altijd nog iets wat de keuze was van de koper. En niet iets wat standaard wordt verwacht van een verkoper. Maar ja. Misschien moet ik dat eens los gaan laten :Y)


Ja bij sportpaarden is dat al heel lang niet meer zo, zonder keuring denken mensen al snel dat er iets mis mee is. Zeker als hij niet volop gereden wordt.

Ik ken de tijd ook nog wel dat je af ging op een advertentie van 3 zinnen in de IDS haha, maar dat is echt een andere tijd ja. Keuren deden we toen nog niet..misschien klinisch. :D

ZH:
Ja zo gaat dat, heb ook weleens een paard zonder papier verkocht..vielen ze er allemaal over dat er geen papier bij zat. Stond in de advertentie..zucht.
Belangrijk is om de goede punten van zo'n paard extra er uit te laten komen.

Flip00
Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:52

Het is dat ik ben voorzien, maar anders had ik het wel geweten! Ik vind het een erg aansprekend, 'no nonsense' paard. Ik snap om eerlijk te zijn dan ook niet waarom je hem niet kwijt kan raken. In deze prijsklasse zou ik persoonlijk niet verwachten dat hij rx gekeurd is.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:53

Elisa2 schreef:
Ik ken de tijd ook nog wel dat je af ging op een advertentie van 3 zinnen in de IDS haha, maar dat is echt een andere tijd ja. Keuren deden we toen nog niet..misschien klinisch. :D


:D :D :D

Die ken ik ook nog wel! En dan vooral het ontleden
van de woorden :))

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:55

Elisa2 schreef:
Ja bij sportpaarden is dat al heel lang niet meer zo, zonder keuring denken mensen al snel dat er iets mis mee is. Zeker als hij niet volop gereden wordt.

Ik ken de tijd ook nog wel dat je af ging op een advertentie van 3 zinnen in de IDS haha, maar dat is echt een andere tijd ja. Keuren deden we toen nog niet..misschien klinisch. :D

ZH:
Ja zo gaat dat, heb ook weleens een paard zonder papier verkocht..vielen ze er allemaal over dat er geen papier bij zat. Stond in de advertentie..zucht.
Belangrijk is om de goede punten van zo'n paard extra er uit te laten komen.


Ook met die 3 zinnen in 1 van de paardenbladen kochten wij paarden die al gekeurd waren hoor. :=

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:56

Ja, er moesten zo weinig mogelijk woorden in de advertentie want hoe langer de advertentie, hoe duurder haha. Vaak: ruin of merrie, afstamming, stokmaat, leeftijd, niveau. En een telefoonnummer haha.

Kabayo

Berichten: 14050
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 08:57

Licor niet helemaal mee eens. Zelf ook paarden uit deze prijsklasse gekocht die niet gekeurd waren of een fatsoenlijke foto hadden.

Ik denk dan ook dat de meeste mensen die reageren handelaren zijn of dressuurstallen die eraan willen verdienen. Dan heb ik liever iemand die recreatief of geen ster ruiter is die van dit dier gaat houden tot z'n dood. Dan staat ie hier maar langer

Heb wel een leuke reactie er tussen die volgende maand wil komen kijken als hij er nog is. Dus we gaan het zien


Bloembloem hihi wat een leuke reactie. Ik denk het ook inderdaad! Ik ga straks gewoon lekker lessen en wedstrijdje doen. Tenzij hij ervoor toch wel weg gaat

Flip dankje! Al zeg ik het zelf, hij is ook heel leuk. Enorm plezierig dier. Met clown bedoel ik , je moet niet raar opkijken als hij je een tak komt brengen, of met de bal speelt. Hij kan zichzelf ook zo leuk vermaken. Het is zo'n blij ei, een clown. Leuk om te zien _O-

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:59

Ik snap niet dat je hem niet kwijtraakt. Maar dat had ik al eens gezegd, hahaha.

Bentuh

Berichten: 3436
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:00

ik ben het met de dames van hierboven helemaal eens!

paar leuke foto's en bewegend beeld, zo krijg je gelijk een totaal beeld van het paard. Voor mij was het ook belangrijk in mijn zoektocht dat het paard gekeurd was. Dan weet je/hoop je dat je geen rare dingen meer tegen komt als je gaat overkeuren.

Schildpaddd
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-04-19

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:06

Wellicht toch wel eerst keuren, ik voor ons eigenlijk wel een must. Voordat wij er energie in stoppen (vaak 2 a 3 keer kijken/proefrijden) en het niks kan worden.
Zelf meerdere keren rontgen gekeurd in den ham, voor ons 1,5 uur rijden, echter hebben zij een aanbieding van volledig rontgen keuren voor 400 euro op de woensdag.
en tip, hou zoekadvertenties in de gaten

Kabayo

Berichten: 14050
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 09:20

Schildpad dankje voor de tip! 400 euro is prima te doen. Ik schrijf hem even op. Dat is wel wat anders dan 800+

Dit bedoel ik :+ Hier is hij wel wat jonger nog hoor haha
Afbeelding
Afbeelding


Ik ga altijd zo stuk om dit paard :+

Autumnn

Berichten: 8045
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:21

Voor mij is keuren geen must. Ik keur toch zelf (en bij mijn eigen dierenarts). Heb er ook nog nooit een paard om laten staan.
Ik heb TS al via PB heel veel tips gegeven (maar helaas geen reactie op gehad) en in dit topic staan ook al heel veel goede adviezen.c Die foto’s die je hier van hem plaatste in de paddock van 16 april vind ik trouwens al veel beter dan in de advertentie staan/stonden. Dat keuringsstukje erbij is trouwens ook geen verkeerd idee. Zijn mooie woorden! Je gaat echt een leuke baas voor hem vinden +:)+

Kabayo

Berichten: 14050
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 09:27

Autumnn schreef:
Voor mij is keuren geen must. Ik keur toch zelf (en bij mijn eigen dierenarts). Heb er ook nog nooit een paard om laten staan.
Ik heb TS al via PB heel veel tips gegeven (maar helaas geen reactie op gehad) en in dit topic staan ook al heel veel goede adviezen.c Die foto’s die je hier van hem plaatste in de paddock van 16 april vind ik trouwens al veel beter dan in de advertentie staan/stonden. Dat keuringsstukje erbij is trouwens ook geen verkeerd idee. Zijn mooie woorden! Je gaat echt een leuke baas voor hem vinden +:)+

Sorry autumn. Ik zie het inderdaad. Ik had die dag ook ineens 10+ pbs en ik zou nog even ergens tijd vinden om erop te reageren :o Ik heb veel aan je tips. Dus ik wil je graag nog wel enorm bedanken.

Dankjewel voor je woorden!

Rubs

Berichten: 516
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:17

Ik vind het juist een leukerd! De perfecte maat voor mij, leuke uitstraling, ruin zou ook juist mijn keuze zijn, lekker speels en geen schommelingen in gedrag. Beetje temperament, leuk dier! Heerlijk om tochten mee te maken en beetje te dressuren.
Maar voor mij dus veel te duur. Ik ben nl geen wedstrijdruiter die hoge ogen wil gooien...

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:55

Flip00 schreef:
Het is dat ik ben voorzien, maar anders had ik het wel geweten! Ik vind het een erg aansprekend, 'no nonsense' paard. Ik snap om eerlijk te zijn dan ook niet waarom je hem niet kwijt kan raken. In deze prijsklasse zou ik persoonlijk niet verwachten dat hij rx gekeurd is.


Grapje zeker ? 9000 is een kapitaal :j

Rudet

Berichten: 78
Geregistreerd: 30-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:12

Ik ben zelf best lang maar niet zwaar en hou van kleinere paarden, vind ik veel praktischer. Echter voor mij als recreatieruiter, zou ik hem te duur vinden. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat hij het geld niet waard is! Wanneer er geen vraagprijs bij staat skip ik de advertentie sowieso, ik begrijp simpelweg niet dat je iets graag wilt verkopen maar de prijs er vervolgens niet bij vermeld. Daarnaast heb ik het idee dat de prijs dan waarschijnlijk te hoog is voor mij.

Het hangt er denk ik ook wel een beetje af wat de beoogde toekomst voor het paard is, heeft hij potentie voor de sport of louter geschikt voor recreatie. Tegenwoordig zijn er zoveel (ook jonge) paarden te vinden in het hogere prijssegment vanwege de bloedlijn en potentie maar is er niet gewoon veel meer vraag naar bruikbare niet-sensibele paarden waar het grootste gros van de ruiters zo op weg kan rijden? Maar goed die leveren dan misschien weer te weinig op want een veulen fokken en laten opgroeien kost tenslotte ook een hoop geld.

Lastige situatie, ik hoop dat je een fijne koper treft voor het paard, succes met verkopen!

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:27

Al had ik het bedrag gehad en zeker weten plaats had gehad, had ik hem vandaag nog komen bekijken.
Ik vind het juist een aansprekend paard met een leuk maatje. Vind niet zo heel veel mis met de foto’s. Het is een jong dier. Heb wel eens heel beroerde advertenties gezien waarbij paard zo verkocht was.
Waarom verkoopt hij niet.. tja. Wat gezegd wordt.. professionele foto’s in een zomer velletje dat doet meestal wel een klein wonder. Voor mij persoonlijk maakt het me nooit heel veel uit of er professionele foto’s bij staan of niet. Maar het trekt wel meer volk aan.
Wel een heel leuk paard hoor.. oprecht. Ben wel benieuwd hoe hij loopt (filmpje). :D

Flip00
Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:27

hahahatsjoe schreef:
Flip00 schreef:
Het is dat ik ben voorzien, maar anders had ik het wel geweten! Ik vind het een erg aansprekend, 'no nonsense' paard. Ik snap om eerlijk te zijn dan ook niet waarom je hem niet kwijt kan raken. In deze prijsklasse zou ik persoonlijk niet verwachten dat hij rx gekeurd is.


Grapje zeker ? 9000 is een kapitaal :j

Ik dacht gelezen te hebben dat er gezakt zou kunnen worden met de prijs. Als ik dan grofweg even tussen de 7,5 a 8 pak, verwacht ik inderdaad niet dat het paard rx gekeurd is.